قدرت و اقتدار و هیمنه‌ی آمریکا در دنیا، رو به افول و زوال است

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در دیدار هزاران نفر از دانش‌آموزان و دانشجویان با تجلیل از حضور پرمعنا و عظیم مردم در «رزمایش بی‌نظیر، توصیف‌ناپذیر و شگفتی‌ساز اربعین»، سه حادثه‌ی ۱۳ آبانِ ۴۳، ۵۷ و ۵۸ را نشانه‌هایی از چالش عمیق و مستمر ملت ایران و آمریکا خواندند و با اشاره به شکست شیطان بزرگ در تحقق هدف اصلی توطئه‌های ۴۰ سال اخیر آن، یعنی بازگشت به سیطره‌ی دوران رژیم ستم‌شاهی در ایران، تأکید کردند: «افول آمریکا» به واقعیتِ مورد اجماع صاحب‌نظران معتبر جهان تبدیل شده اما در سوی دیگر این چالش، ملت ایران با انگیزه، روحیه و کار و تلاش جوانان عزیزش، آینده‌ای درخشان و به‌مراتب بهتر را در پیش دارد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی، هدف آمریکا از جنگ و تحریم اقتصادی در طول ۴۰ سال گذشته را فلج کردن و عقب نگه داشتن کشور دانستند و افزودند: در جنگ اقتصادی آنچه اتفاق افتاده، برخلاف خواست آمریکا است زیرا حرکت به سمت خودکفایی و تولید در داخل، سرعت گرفته و امروز صدها گروه فعال از جوانان خوش‌فکرِ دانشگاهی، مشغول فعالیت‌ها و کارهای مهمی در کشور هستند.

ایشان سپس به شرایط آمریکا در جهان اشاره کردند و افزودند: در یک نگاه وسیع‌تر، قدرت و اقتدار و هیمنه‌ی آمریکا در دنیا، رو به افول و زوال است و آمریکای امروز به‌مراتب ضعیف‌تر از آمریکای چهار دهه قبل است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به اذعان بسیاری از سیاسیون و جامعه‌شناسان معتبر دنیا مبنی بر فرسوده شدن و از بین رفتن «قدرت نرمِ» آمریکا گفتند: قدرت نرم آمریکا به معنای «اقناع و قبولاندن نظر خود به کشورهای دیگر» اکنون در ضعیف‌ترین موقعیت ممکن قرار دارد و به‌خصوص از زمان روی کار آمدن رئیس‌جمهور فعلی آمریکا نه‌تنها ملت‌ها بلکه دولت‌های اروپا، چین، روسیه، هند، آفریقا و آمریکای لاتین نیز با تصمیم‌های آمریکا صراحتاً مخالفت می‌کنند.

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای خاطرنشان کردند: اکنون نه‌تنها اقتدار معنوی و قدرت نرم آمریکا رو به افول است بلکه اقدامات رئیس‌جمهور عجیب‌وغریبِ فعلیِ آمریکا، «لیبرال دموکراسی» را نیز که پایه‌ی تمدن غرب است، بی‌آبرو کرده است.

رهبر معظم انقلاب استمرار روحیه‌ی استقلال‌طلبی در جوانان ایران با هر تفکر و رفتار را از دیگر نشانه‌های شکست آمریکا دانستند و افزودند: آن‌ها با همه‌ی تلاش امپراتوری خبری و رسانه‌ای خود نتوانسته‌اند احساس تنفر و روحیه‌ی استقلال‌طلبی و مقاومت در مقابل بیگانگان سلطه‌طلب را در جوانان این سرزمین از بین ببرند؛ به‌گونه‌ای که نسل جوان کنونی از لحاظ انگیزه‌ی ایستادگی و مقاومت اگر از نسل اول انقلاب جلو نباشد حتماً عقب نیست. (خ-۱۳۶۶)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *