آیت‌الله حسینی بوشهری:

رویکرد قرآنی رهبر معظم انقلاب اجتهادی و متناظر با موضوعات زمان است

سید هاشم حسینی بوشهری

آیت‌الله حسینی بوشهری در کنگره بین المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای مدظله‌العالی با اشاره به این که مدت‌ها است که اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای مدظله‌العالی مورد توجه اندیشمندان و مراکز و نهادهای پژوهشی واقع شده است بیان داشت: الحمدلله این مسئله سبب شده است تا جامعه قرآنی ما بیش از پیش به قرآن کریم و اندیشه‌های آن توجه داشته باشند و رهبر معظم انقلاب اسلامی از جمله شخصیت‌های گرانبهای تفسیری جامعه اسلامی است.

وی با تأکید بر ادامه و احیای رویکرد تفسیری امام خامنه‌ای در میان فرهیختگان قرآن پژوه به نوع نگاه قرآنی رهبر معظم انقلاب به موضوعات متعدد اجتماعی اشاره کرد و افزود: رویکرد قرآنی رهبر معظم انقلاب پیش از انقلاب و بعد از انقلاب متفاوت بوده و تفسیر آیات الهی را مبتنی بر اقتضائات و شرایط روز مورد توجه قرار دادند.

آیت‌الله حسینی بوشهری تفسیر رهبر معظم انقلاب اسلامی از قرآن را تفسیر اجتهادی دانست و خاطرنشان کرد: ایشان از رهگذر عقل و خرد ضمن تفسیر قرآن به قرآن، آیات الهی را مبتنی بر روایات اسلامی تفسیر کردند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: رویکرد قرآنی رهبر معظم انقلاب از یک جهت اجتهادی و از جهتی متناظر با موضوعات زمان است.

 

منبع: رسا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *