آیت الله حسینی بوشهری در جمع دانشجویان علوم پزشکی:

اخلاق در حوزه پزشکی از اهمیت بالایی برخوردار است

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت و جایگاه اخلاق در حوزه پزشکی گفت: بشریت از افراد شاغل در این حوزه انتظار دارد تا با آراستگی‌های اخلاقی به حرفه خود مشغول شوند.

به گزارش روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در جمع دانشجویان علوم پزشکی فعال در حوزه مهدویت، اظهار داشت: پزشک با جان و روان انسان‌ها سر و کار دارد و لذا‌ست که همواره در طول تاریخ و در همه جوامع، پزشکی از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده است و بشر از دیرباز آن را به عنوان یک حرفه مقدس مد نظر قرارداده است.

وی پزشکی را تأمین کننده اهداف سایر علوم ارزیابی کرد و گفت: امیر المؤمنین (علیه السلام) می‌فرماید «بِالعافِیَهِ تُوجَدُ لَذَّهُ الحَیاهِ.» یعنی در پرتو سلامت است که انسان لذت زندگی را لمس می‌کند. هدف تمامی علوم، بهره‌مندی از زندگی است و این امر تنها با سلامت تأمین می‌شود. پزشکی به عنوان تأمین کننده سلامت، در حقیقت، برآورده کننده هدف سایر علوم است.

امام جمعه قم با اشاره به اهمیت اخلاق در حوزه پزشکی ابراز داشت: با توجه به نقش ویژه پزشک در سلامت جامعه، بشریت از افراد شاغل در این حرفه انتظار دارد تا با آراستگی‌های اخلاقی به حرفه خود مشغول شوند. بقراط اهمیت این موضوع را درک کرد و مبانی اخلاقی را در قالب یک سوگندنامه، با علم پزشکی درهم آمیخت.

وی ضمن گرامیداشت سالروز شهادت امام حسن عسکری علیه السلام خاطر نشان کرد: امروز با دو صحنه مواجهیم. یکی شهادت امام یازدهم (علیه السلام) و دوم بیعت امت اسلامی با حضرت بقیه الله الأعظم (عجل الله تعالی فرجه الشریف). از طرفی اشک در دیدگان ما جاری است و از طرف دیگر، امید در دل‌های ما جوانه می‌زند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ویژگی یاران امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) را مورد بررسی قرار داد و گفت: امام صادق علیه السلام) می‌فرماید «مَنْ سَرَّهُ اَنْ یَکُونَ مِنْ اَصْحابِ الْقائِمِ فَلْیَنْتَظِرْ، وَ لْیَعْمَلْ بِالْوَرَعِ وَ مَحاسِنِ الاْخْلاقِ وَ هُوَ مُنْتَظِرٌ.» یاران امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) در عصر غیبت، دارای دو ویژگی کلیدی هستند. اول اینکه منتظرند و همواره با شور و شعور مشغول آماده سازی مقدمات ظهور هستند؛ نه اینکه دست روی دست بگذارند و کاری انجام ندهند.

وی ادامه داد: دومین ویژگی یاران امام عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در عصر غیبت، برخورداری از تقوا و روی آوردن به محاسن اخلاق است. پس در این عصر غیبت کبری هم می‌توان یار و یاور حضرت بود. شما دانشجویان که در حوزه مهدویت فعال هستید، به حول قوه الهی از زمینه سازان معرفی این ذخیره الهی  به بشریت خواهید بود، تا در این دنیای غبار آلود، روزی همه چشم انتظار ظهور او باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *