رئیس ستاد انتخابات مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه، روند اجرایی انتخابات این مجمع را تشریح کرد

حجه الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال
حجت‌الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال، پیش از ظهر روز دوشنبه مورخ ۲۹/۰۷/۱۳۹۲ در اولین نشست خبری ستاد برگزاری هفتمین دوره انتخابات مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، که در سالن جلسان جامعه مدرسین و با حضور جمع خبرنگاران برگزار شد، حاضر و  روند اجرایی هفتمین دوره انتخابات مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه  علمیه قم را تشریح کرد.

ایشان با تبریک اعیاد امامت و ولایت، و با اشاره به این که تشکل‌هایی که برای پدید آمدن  انقلاب اسلامی نقش آفرینی کردند، از جایگاه با عظمتی برخوردار هستند، اظهار داشت: جامعه مدرسین یکی از تشکل هایی است که به مدد امام راحل(ره) شتافت و پس از پیروزی انقلاب، در فراز و نشیب ها و جریانات مختلف، یار و همراه همیشگی امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری بوده است.

رئیس ستاد انتخابات هفتمین مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه با بیان این که ملت و حوزه‌های علمیه در اواخر عمر با برکت امام راحل(ره) با پیام نورانی مشهور به منشور روحانیت مواجه شدند، تصریح کرد: امام خمینی(ره) در ابعاد مختلف صنفی، تشکیلاتی، سیاسی و اجتماعی نسبت به روحانیت رهنمودهای سازنده‌ای را ارائه کردند که حوزه های علمیه نیز با سرمشق قرار دادن آن اصول، به حرکت روبه رشد خود ادامه داده  و می‌دهد.

مدیر حوزه علمیه استان قم با اشاره به پیام امام راحل(ره) مبنی بر اینکه جامعه مدرسین از فکر فضلای جوان برای رشد و ارتقا در ابعاد مختلف استفاده کند، ابرازداشت: بر این اساس جامعه مدرسین، تشکلاتی را با عنوان مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه راه اندازی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال با بیان اینکه پس از مدت کوتاهی و در تاریخ ۱۶ فروردین سال ۱۳۶۸ تشکیل این مجمع محقق شد تصریح کرد: در حال حاضر در ششمین دوره فعالیت مجمع نمایندگان به سر می بریم که این تشکل انقلابی تاکنون برکات بسیاری داشته است.

مسئول حوزه مدیریت حوزه های علمیه کشور با اشاره به نگاه مثبت بزرگان حوزه، جامعه مدرسین و حوزویان به مجمع، ابراز داشت: تشکیل مجمع نمایندگان فضلا و طلاب حوزه علمیه به عنوان یادگار امام راحل(ه) از اندیشه های ناب ایشان منشاء گرفته است.

رئیس ستاد انتخابات هفتمین مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه با اشاره به وظایف اعضای این مجمع، اظهار داشت: مباحث مربوط به خدمات حوزه‌های علمیه و امور دیگر که فرصت ذکر آن نیست، همه از پیشنهادات دوره‌های مجمع نمایندگان بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال تصریح کرد: بر اساس اساسنامه مجمع نمایندگان، در پایان هر دوره،فردی به عنوان مسئول ستاد انتخابات مجمع، انتخاب می‌شود و براساس آئین نامه های مصوب، آن فرد موظف است، ستاد انتخابات را تشکیل دهد.

وی ادامه داد: همچنین در کنار تشکیل ستاد انتخابات، هیئت نظارت بر انتخابات نیز شکل می گیرد که سه عضو آن با انتخاب جامعه مدرسین و دو عضو نیز با انتخاب شورای عالی حوزه مشخص می‌شوند.

رئیس ستاد انتخابات مجمع نمایندگان طلاب

رئیس ستاد انتخابات هفتمین مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه تصریح کرد: در پایان دوره ششم این مجمع از سوی رییس جامعه مدرسین بنده به عنوان رییس ستاد انتخابات منصوب شده و این خدمت را به عنوان خدمتی مقدس و در جهت منویات رهبر کبیر انقلاب و بزرگان حوزه می‌دانم.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال با بیان این که ستاد انتخابات هفتمین دوره مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه تشکیل شده اظهار داشت: مقدمات و ترسیم زمان بندی انتخابات نیز صورت گرفته است.

وی با اشاره به این که آمار طلاب و روحانیونی که شرایط شرکت در انتخابات را دارند، تا حدودی تهیه شده است، تصریح کرد: طلابی واجد شرایط شرکت در انتخابات خواهند بود که بیش از یک سال و نیم سابقه حضور در حوزه را داشته باشند که  آمار این طلاب، از طریق مرکز مدیریت حوزه های علمیه تهیه شده است.

رئیس ستاد انتخابات هفتمین مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه با بیان این که در مرحله دوم، آمار واجدین شرایط به صورت کتبی به نمایندگان محترم طلاب و فضلای حوزه اعلام خواهد شد، ابراز داشت: از امروز ارسال آمارها به تفکیک حوزه های انتخابیه برای نمایندگان آغاز است و آن ها نیز موظف می باشند که تا ۲۸ ماه ذی الحجه، نظرات خود را اعلام کنند.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال با اشاره به وظیفه مسئولان برگزاری انتخابات و کسانی که دارای شرایط رای دادن و کاندیداتوری هستند، تصریح کرد: وظیفه ستاد برگزاری انتخابات اجرای صحیح و اطلاع رسانی است که ما به خوبی وظایف خود را انجام خواهیم داد.

وی با بیان این که اهرم های اجباری برای حضور در انتخابات وجود ندارد، خاطرنشان کرد:  شرکت در انتخابات مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه لبیک به منشور روحانیت امام راحل(ره) است تا این مجمع با بهره‌مندی از فکر طیف فضلای جوان به بهترین وجه از بستر های مورد نیاز حوزه استفاده کند.

رئیس ستاد انتخابات هفتمین مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه تصریح کرد: صاحبان فکر و اندیشه و فضلای حوزه در تمام مراحل سطوح عالی باید با احساس مسئولیت در مقابل مجمع و جامعه، به عنوان کاندیدا ثبت نام کنند.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال با تاکید بر این که پس از دهه نخست ماه محرم زمان ثبت نام کاندیداها اعلام خواهد شد، ابراز داشت: واجدین شرایط به مدت ده روز فرصت ثبت نام برای نمایندگی در هفتمین مجمع نمایندگان فضلا و طلاب را دارند.

مسئول حوزه مدیریت حوزه‌های علمیه کشور در خصوص زمان برگزاری انتخابات هفتمین مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه، اظهار داشت: پیش بینی می‌شود در اواخر بهمن ماه که تاریخ دقیق آن متعاقبا اعلام خواهد شد، انتخابات برگزار خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *