معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین بر ضرورت حفظ روحیه انقلابی در بین مادحان و شاعران آئینی تأکید کرد

حجه‌الاسلام والمسلمین آشتیانی در دیدار با اعضای شورای مرکزی کانون شعراء و مداحان قم که در روز دوشنبه مورخ ۱۳۹۴/۰۲/۲۸ در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد؛ با اشاره به محتوای توحیدی اذکار و ادعیه و برنامه‌های عبادی ماه رجب بر لزوم بهره‌برداری از فرصت‌های معنوی در جهت تقرب به خداوند متعال تأکید کرد.

عضو جامعه مدرسین با تبیین جایگاه و ابعاد تأثیرگذاری مادحان و شاعران آئینی بر حفظ روحیه انقلابی بین این قشر و ضرورت صیانت از نفوذ افکار انحرافی به ویژه تفکر جدایی دین از سیاست که منجر به خالی شدن مجالس اهل بیت علیهم‌السّلام از آموزش‌های سازنده و انقلابی اسلام خواهد شد تأکید کرد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با ارائه گزارشی از روند مذاکرات هسته‌ای و حساسیّت نمایندگان مجلس در این مورد از بی‌توجهی برخی از مسئولین نسبت به ارزش‌های دینی و انقلابی انتقاد و تبعیت از دیدگاه‌های مقام معظّم رهبری را در تمام مسائل از سوی همه مسئولین خواستار شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به توطئه‌های دشمنان علیه ملت‌های مسلمان به ویژه تهاجم عربستان سعودی به مردم یمن اشاره و از سکوت جامعه جهانی و نهادهای بین‌المللی به ویژه حکّام کشورهای همسایه به شدت انتقاد کرد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در پایان با توجه به آثار و برکات گسترده و عمیق اشعار آئینی و مجالس اهل بیت علیهم‌السّلام خواستار حمایت مسئولین استان از کانون شعراء و مداحان شد و ضمن اظهار گلایه از عدم تخصیص بودجه لازم برای چنین تشکل‌هایی اظهار امیدواری کرد مشکلات این کانون با پی‌گیری مسئولین اجرایی و نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی و از طریق کمیسیون فرهنگی مجلس مورد رسیدگی قرار گرفته و مرتفع شود.


در این دیدار رئیس و اعضای شورای مرکزی کانون شعراء و مداحان قم با ارائه گزارشی از عملکرد و برنامه‌های این کانون، از عدم تخصیص بودجه و فقدان منابع مالی و عدم همکاری مسئولین  استان انتقاد و اهتمام نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی را نسبت به نظارت و پی‌گیری مسائل و مشکلات کانون مزبور خواستار شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *