جهاد تبیین برای روشنگری و آگهی بخشی به مردم و خنثی کردن اهداف دشمنان است

آیت‌الله حسینی بوشهری، به بررسی موضوع «جهاد تبیین» پرداخت و گفت: موقعی که جهاد مطرح می‌شود، حرکت یک حال‌ و هوای دیگری پیدا می‌کند، یعنی طرف رویاروی ما می‌جنگد، از ما تلفات می‌گیرد ما آنجا رویاروی دشمن جهاد می‌کنیم و این جهاد مواجه‌شدن با چنین دشمنی است؛ موقعی که ما می‌خواهیم «جهاد تبیین» انجام دهیم، باید توجه داشته باشیم که دشمن چه نقشه‌ای طراحی کرده و چگونه سیاه‌نمایی و حقایق را وارونه جلوه می‌دهد.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه افزود: در «جهاد تبیین»، وقتی دشمن در مقابل ما کاری را آغاز کرد و با ما وارد رقابت شد، اول نقشه‌های آن را خنثی کنیم و به جامعه و مردم بگوییم آنچه دشمن می‌گوید درست نیست و واقعیت چیز دیگری است؛ در واقع، در «جهاد تبیین» هم یک تبیین معمولی برای روشنگری هست و هم یک تبیینی در جهت خنثی‌کردن اهدافی که آن‌ها دارند .

وی همچنین تاکید کرد: هر چه ما درجه آگاهی و شناخت مردم را بالاتر ببریم، آن شبهات نمی‌تواند در ذهن و فکر مخاطب ما نفوذ کند و او را تحت‌تأثیر قرار بدهد. ما موقعی موفق می‌شویم که سیمای حق را آن‌ گونه که هست جلوه دهیم و سیاه‌نمایی‌ها را آن‌ گونه که هست تبیین کنیم تا جامعه راه سعادت خود را پیدا ‌کند.

 

منبع: حوزه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *