طلیعه ۱۴۰۲-۹۹۰۸۰۷

یکی ازمهم‌ترین اخباری که این روزها در سایتها و خبرگزاری‌های داخلی و خارجی مطرح و تحلیل‌های مختلفی حول آن منتشر می شود برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است . برخی تحلیلگران با کنار هم قرار دادن نظرسنجی‌ها و بررسی آنها درباره نتیجه احتمالی شکست جمهوریخواهان و پیامدها و آثار آن بر رابطه ایران و آمریکا خصوصا درباره بازگشت آمریکا به برجام تحلیل‌هایی ارائه می‌دهند. در عین حال برخی تحلیلگران هم بر این باورند که با توجه به سیستم انتخاباتی الکترال در آمریکا و همچنین احتمال تصمیم گیری برخی از رای دهندگان در روزهای پایانی و نیز تجربه ای که از انتخابات چهار سال پیش و رقابت تنگاتنگ میان هیلاری کلینتون و ترامپ وجود دارد نمی توان به صورت قطعی درباره نتیجه انتخابات اظهار نظر نمود؛ اما علیرغم این مساله و فارغ از مساله پیروزی دموکراتها یا جمهوریخواهان نکته اساسی که برخی تحلیلگران از آن غافلند اختلاف مبنایی و ماهوی نظام جمهوری اسلامی با ایالات متحده آمربکاست. اختلافی که ناشی از خوی استکباری آمریکا در عرصه نظام بین الملل است .

نظام مقدس جمهوری اسلامی که در بهمن ماه ۱۳۵۷ پس از سالها مبارزه با استبداد شاهنشاهی با رهبری و هدایت‌های امام راحل به پیروزی رسید یکی از شعارها و مبانی اولیه‌اش شعار نه شرقی نه غربی و استکبارستیزی است . مبارزه با استکبار دارای مبانی دینی و قرآنی و سابقه آن به سابقه مبارزه اسلام با کفر و طاغوت و شیاطین جن و انس است. بر اساس مبانی دینی، صلح پایدار با استکبار و کفار اساسا بی‌معناست و اسلام به دنبال زدودن تمام آثار کفر از جهان و برپایی حکومت الهی در سراسر آن است. در حال حاضر نیز مصداق اتم و اکمل استکبار، آمریکاست .

یکی از پیام‌های اصلی انقلاب اسلامی ایران در طول چهار دهه شکوهمند و عزّت آفرین به تمامی جهانیان، مقابله با نظام سلطه و استکبار جهانی به سردمداری آمریکا و صهیونیسم بوده است. این مهم، به فضل و منّ الهی و رهبری‏های‏ داهیانه و مقتدرانه امام خمینی(قدس‏ سره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی(دام ظله العالی) و نیز، ایمان‎ استوار و صبر انقلابی مردم شریف این مرز و بوم، به زیبایی هرچه تمام‏تر تحقق یافته است.

 بر این مبنا باید گفت تغییر روسای جمهور آمریکا هیچ تاثیری در این رویارویی ندارد و تاریخ چهل ساله گذشته نشان داده که جمهوریخواهان و دموکراتها در استراتژی کلان و دشمنی با نظام جمهوری اسلامی هیچ گونه اختلافی باهم ندارند، گرچه در تاکتیک و نحوه برخورد گاهی اختلافاتی با هم دارند . بنابراین دل بستن به نتیجه انتخابات آمریکا امری صددرصد واهی و دارای ضعف ساختاری در تحلیل نظام بین الملل است. از سوی دیگر همانگونه که مقام معظم رهبری بارها تاکید کرده اند، به جای تکیه کردن به انتخابات آمریکا و یا انتظار برای پیروزی فردی نزدیک به ایران، باید به ظرفیت‌های درونی کشور توجه کرد. رهبر معظم انقلاب در پیامی که به مناسبت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و برای آغاز گام دوم انقلاب صادر نمودند در این باره فرمودند : «جوانان عزیز در سراسر کشور بدانند که همه‌ی راه‌حل‌ها در داخل کشور است. اینکه کسی گمان کند که «مشکلات اقتصادی صرفاً ناشی از تحریم است و علّت تحریم هم مقاومت ضدّ استکباری و تسلیم نشدن در برابر دشمن است؛ پس راه‌حل، زانو زدن در برابر دشمن و بوسه زدن بر پنجه‌ی گرگ است» خطایی نابخشودنی است. این تحلیل سراپا غلط، هرچند گاه از زبان و قلم برخی غفلت‌زدگان داخلی صادر میشود، امّا منشأ آن، کانونهای فکر و توطئه‌ی خارجی است که با صد زبان به تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران و افکار عمومی داخلی القاء می‌شود.»

(خ۱۴۰۲)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *