نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری: روح بیانیه گام انقلاب، نهادینه سازی سبک زندگی اسلامی در همه ساحت ها است

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد، در نشست عمومی نهمین اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد که روز پنج شنبه ۱۴ آذرماه ۱۳۹۸ در اصفهان برگزار شد، از روحانیت اصیل به عنوان مدافعان راستین دین و ارزش ها یاد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان این که ویژگی های عالمان در مبانی دینی آمده است تا این ساختار مهم بتواند مروج و حافظ دین خدا باشد، گفت: تاریخ روحانیت در دوران غیبت گویای آن است که علی رغم فراز و نشیب ها و تهدیدهای بازدارنده، عالمان از همه داشته ها بهره گرفته و یاری گر دین خدا بوده اند.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری افزود: امروز شاهد نورافشانی انقلاب حضرت روح الله هستیم که همه نگاه ها را متوجه این حرکت است، امروز روحانیت با کوله باری از تجربه تاریخی و عطش جهانی مواجه است، رسالت روحانیت امروز با همه تاریخ پیشین غیر قابل قیاس است.

امام جمعه شهرکرد اضافه کرد: امروز تنها با نشستن در درس و بحث، ادای تکلیف نمی شود، متناسب با اقتضائات زمان باید مهیای تبلیغ و ترویج شد، دین ستیزان مجهز به سلاح نوین در برابر حوزه ها و دین ایستاده اند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام گفت: دشمنان شبهات را با رنگین کردن خطوط شیطانی به دنبال گمراه کردن نسل جوان هستند، روحانیت از ابزار هنر به انحای مختلف آن نباید غفلت کند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: امروز اخلاق و معنویت از اولویت های نخستی است که در بیانیه گام دوم نیز مورد توجه قرار گرفته، باید به این مهم نیز توجه ویژه داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان این که حوزه های انقلابی می توانند ابزار عملیاتی شدن بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی باشند، اظهار داشت: زمزمه جدایی دین از سیاست تاریخی دیرینه دارد، اما امروز که انقلاب و اسلام خود را نشان داده است، اگر این زمزمه در حوزه ها برجسته باشد نشانه کم کاری متولیان است.

امام جمعه شهرکرد با تاکید بر این که بیانیه با جامعیتی که دارد نقشه راه ما را به زیبایی ترسیم کرده است، گفت: هر حوزوی برخوردار از ایمان و تقوا که بخواهد جامعه ساز مهدوی داشته باشد بعید است راهی جز راه ترسیم شده در بیانیه گام دوم انقلاب پیدا کند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام اضافه کرد: امروز فرصت ها و امکانات در اختیار حوزه های علمیه است، فرصت رسانه، فرصت رهبری حکیم و شخصیتی سنت نگر اما تمدن ساز و جهان شناس و عالم جامع، بهره مندی از این فرصت ها حوزه ها را در اوج قرار خواهد داد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در ادامه از جامعه مدرسین به عنوان یک نهاد کهن و ارزشمند دانست که می تواند در این مسیر با بهره گیری از عالمان مشترک همچون گذشته تبیین گر حرکت درست حوزه های علمیه باشند.

وی ارتقای فرهنگ اسلامی را رسالت حوزه های علمیه بویژه حوزه علمیه قم دانست و گفت: متشکل و مرتبط نمودن تمام علما و روحانیت بلاد وظیفه دیگری است که باید به آن توجه شود، تغذیه کامل معرفتی و تبلیغی مبلغان از مسؤولیت های دیگری است که باید بیش از پیش روحانیت و متصدیان و متولیان به آن اهتمام داشته باشند.

این استاد حوزه تصریح کرد: باید شورایی مرکزی به مراتب فراتر و متشکل تر از وضع موجود در صدد برداشتن گام های بلندتری باشد، این مهم با حرکت های جزیره ای به انجام نخواهد رسید.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام روح بیانیه گام انقلاب را نهادینه سازی سبک زندگی اسلامی در همه ساحت ها دانست و گفت: امروز باید جوانان را دریافت، ارتباط صمیمی روحانیت با نسل جوان باید از همیشه پررنگ تر باشد.

وی اظهار داشت: باید معاونتی در حوزه ویژه شکل دهی رابطه با نسل جوان در درون حوزه های علمیه با سازوکاری غنی و جاذب ایجاد شود تا این حرکت مهم و ارزشمند را سامان دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *