آیت الله اعرافی:

پیوست حوزوی و علمی اطراف حرم بانوی کرامت مورد توجه قرار گیرد

علیرضا اعرافی - آیت الله اعرافی

آیت الله علیرضا اعرافی در دیدار شهردار قم گفت: در منطق اسلام که عقلانی است نظام عبادی با نظام ارتباط اجتماعی درهم تنیده است و کمتر می توان بین نظام عبادی و ارتباط با خدا و خدمت اجتماعی تفکیک قائل شد.مدیر حوزه های علمیه تأکید کرد: تار و پود ماه مبارک شعبان و رمضان خدمت و عبادت است و با رعایت سه عنصر اخلاص، امانت داری و صداقت همه کارها تبدیل به عبادت می شود.

وی در ادامه سخنان خود گفت: داشتن یک پیوست فرهنگی، معنوی و اجتماعی خوب در همه برنامه ریزی ها و کارها بوده است که باید تقویت شود و به آن اهتمام داشت.

مدیر حوزه های علمیه با انتقاد از کم توجهی به معماری اسلامی ایرانی گفت: رویکرد ایرانی اسلامی به شهرسازی و معماری کم می باشد و البته باید گفت در این عرصه حوزه و دانشگاه قصور دارند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه همچنین ضمن انتقاد از کم توجهی به پیوست حوزوی در ساخت و سازها و پروژه های اطراف حرم مطهر حضرت معصومه -سلام الله علیها- گفت: در اطراف حرم مطهر حضرت معصومه -سلام الله علیها- برخی اقدامات انجام شده است که تلقی این است که پیوست حوزوی آن رعایت نشده است، لذا باید تدابیری اندیشیده شود که رونق علمی و حوزوی در قلب شهر مقدس قم بهتر از قبل ادامه پیدا کند.

منبع: حوزه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *