آیت الله مروی:

ضرورت استخراج مباحث مرتبط با «امامت» از میان آثار اهل سنت

آیت الله جواد مروی

آیت‌الله جواد مروی با اشاره به تلاش علمای سلف در گسترش تشیع و مباحث امامت، گفت: اگر در امر امامت اخلال صورت بگیرد، امر توحید دچار اخلال می‌شود.عضو جامعه مدرسین با اشاره به اینکه تشیع با سختی های فراوانی توانست خود را تقویت کند و امروز به جایگاه مستحکمی رسیده است، ابراز داشت: یکی از وظایف بزرگ اعزه‌ای که در حوزه امامت مشغول کار و اندیشه هستند بازیابی مناهج گذشتگان در مبحث امامت است.

وی افزود: حسن استفاده از انظار دیگران در مسیر امامت بسیار اهمیت دارد زیرا گذشتگان و بزرگان ما به طور دقیق عبارات دیگران را جمع آوری کردند؛ اندیشمندانی در عالم تسنن داریم که باید از آن‌ها حسن استفاده کرد. یکی از علمای اهل تسنن در استدلال خود ثابت می‌کند که نبی باید در زمان خود معصوم باشد و اگر این امر در یک زمان لازم باشد عقل حکم می‌کند که در همه زمان‌ها باید معصوم باشد.

وی در پایان با اشاره به یکی از علمای اهل سنت به نام «العلوی المالکی» خاطرنشان کرد: این عالم اعتقاد داشت که حضرت حجت زنده بوده و منجی عالم بشریت است؛ از این دست آثار در میان علمای اهل سنت وجود دارد و ما باید آن را جمع آوری کرده و به طور گسترده منتشر کنیم.

منبع: رسا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *