آیت الله العظمی مکارم شیرازی:

اساسی ترین کار اندیشمندان اسلامی تحصیل علم برای حل مشکلات است

آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی

آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در پیامی به بیست و چهارمین همایش «کتاب سال حوزه» عنوان داشتند:کتاب و قلم و آنچه از آن می‌تراود در نگاه دین اسلام، مقدس و متعالی است چنانکه خداوند به قلم و آنچه بدان نگاشته می‌شود، سوگند یاد می‌کند و در کلام اهل بیت -علیهم السلام- کتاب‌ها به باغ‌های اهل علم تشبیه می‌شود گویی چون به آن پای می‌گذارند مبتهج شده و بهره‌ها می‌برند. روشن است که کتاب مهم‌ترین وسیله‌ی انتقال علم از پیشینیان به آیندگان بوده و نسلی که به کتاب و کتاب‌خوانی، اهمیت ندهد از میراث غنی گذشتگان محروم است و آینده چندان روشنی نخواهد داشت.

ایشان با بیان موانع اساسی در امر فرهنگ کتابخوانی وترویج آن بیان داشتند: می‌بایست مسئولان امر چه در دولت و چه در نهادهای فرهنگی دیگر در این باره چاره‌ای بیندیشند تا مردم کتاب را به عنوان مهم‌ترین همراه خویش برگزینند.

در این پیام همچنین تصریح شده است: حوزه‌های علمیّه نیز از دیرباز تاکنون محل تولید علم و معرفت بوده و هست. اساسی‌ترین کار اندیشمندان اسلامی تحصیل و تدریس علم و تحقیق و پژوهش برای حل مشکلات می‌باشد که ثمره‌ی این تلاش‌ها غالباً در قالب مقالات و کتب نمایان می‌شود.

منبع: رسا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *