آیت الله العظمی نوری همدانی:

زکات آنگونه که باید معرفی نشده است

آیت الله العظمی نوری همدانی

 آیت‌ الله العظمی نوری همدانی در پیامی به جشنواره علمی، ترویجی و تکریمی زکات تأکید کرده‌ است: زکات که به معنای پاکی است، باعث تزکیه نفس می‌شود، قرآن کریم به عنوان عالی‌ترین راهنمای بشر تمام جنبه‌های زندگی انسان را مورد توجه قرار داده است، بر این اساس همانطور که از زندگی بعد از مرگ سخن می‌گوید، از کیفیت زندگی مادی در این جهان نیز آیه‌های فراوان دارد.

در بخش دیگری از این پیام آمده‌ است: در آیه‌های متعدد زکات درکنار نماز مورد تأکید قرار می‌گیرد، اما متاسفانه آن‌گونه که باید معرفی نشده‌ است، و وظیفه حوزه‌های علمیه و مبلغان و امامان جمعه و جماعت است که واجب‌ها را بیان کنند.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از پیام خود با اشاره به نقش رسانه‌ها در ترویج فرهنگ زکات افزوده‌ است: رسانه‌ها نیز وظیفه دارند، کمک نمایند، امروز کمیته امداد که از یادگارهای ارزشمند امام راحل است در این عرصه پیشگام است.

آیت‌ الله العظمی نوری همدانی در بخش پایانی پیام همچنین رسیدگی به امور مردم به‌ویژه مستضعفان را بر همه واجب و لازم عنوان کردند و بیان داشتند: افضل عبادت‌ها خدمت به مردم است، همه ما وظیفه داریم، مشکلات آنان را حل کنیم.

منبع: حوزه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *