دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه:

حوزه باید به عنوان دیده بان بیدار، نگذارد انقلاب در مسیری که خواست دشمنان است حرکت کند

سید هاشم حسینی بوشهری

آیت‌الله حسینی بوشهری در افتتاحیه سلسله نشست‌های «حوزه انقلابی» گفت: یکی از مراکز مهمی که انتظار می‌رود پاسدار انقلاب باشد و خود، انقلابی بوده و انقلابی بماند حوزه‌های علمیه است و حوزه است که باید به عنوان دیده بان بیدار، سنگربانی باشد که نگذارد انقلاب در مسیر دیگری که خواست دشمنان است حرکت کرده و در آن مسیر قرار بگیرد.

رئیس جامعه مدرسین ابراز کرد: وقتی رهبر معظم انقلاب اسلامی سخن از انقلابی بودن حوزه می کند نشان از نگرانی ایشان دارد؛ چراکه انقلاب ممکن است بعد از مدتی دچار مشکل شود و باید دیده‌بان و خاستگاه انقلاب اسلامی محکم و استوار بماند.

وی در ادامه افزود: اگر حوزه‌های علمیه خود را کنار کشیده و بگویند ما به سهم خود کارهایی را انجام داده ایم و امروزه باید دیگران مجلس تشکیل داده و مابقی ساختارهای نظام اسلامی را تهیه کنند و ما تنها به درس و بحث خود پرداخته و مشغول به مسائل درونی خود می‌شویم؛ این معنای حوزه انقلابی نیست.

رئیس جامعه مدرسین همچنین اظهار داشت: رسالت حوزه‌های علمیه مربوط به قم و کشور نیست؛ بلکه رسالت جهانی دارد و باید فضای عمومی حوزه‌های علمیه درگیر نظریه پردازی‌ها و تولید پشتوانه‌های علمی مورد نیاز انقلاب و تمدن نوین اسلامی شود.

منبع: حوزه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *