آیت الله حسینی بوشهری در دیدار سرپرست شرکت گاز استان قم:

مردم نسبت به مسئله صرفه جویی اهتمام داشته باشند

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به مسئله کمبود گاز در کشور، خواستار اهتمام مردم نسبت به مسئله صرفه جویی شد و گفت: مردم در کنار تلاش‌های مسئولین، نسبت به مسئله صرفه جویی اهتمام داشته باشند؛ چرا که کمترین میزان صرفه جویی، اثرات به مراتب بیشتری را به دنبال خواهد داشت.
دیدار سرپرست شرکت گاز استان قم، مهندس مرتضی خوش لهجه با آیت الله حسینی بوشهری

به گزارش روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، سرپرست شرکت گاز استان قم با آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری دیدار و گفت و گو کرد. رئیس جامعه مدرسین با اشاره به مسئله کمبود گاز در پی سرمای بی‌سابقه در برخی نقاط کشور، اظهار داشت: مسائل مختلفی در مسئله کمبود گاز در کشور تأثیر گذار بود از جمله سرمای بی‌سابقه و قطع گاز ترکمنستان؛ اما زمستان امسال هشداری جدی بود تا انشاالله از این پس با انجام اقدامات مناسب مانند ذخیره سازی گاز، به گونه‌ای برنامه ریزی شود که بحران‌های این چنینی پیش نیاید.

وی افزود: مردم نیز باید در کنار تلاش‌های مسئولین، نسبت به مسئله صرفه جویی اهتمام داشته باشند و با این اقدام یکدیگر را مراعات کنند؛ چرا که کمترین میزان صرفه جویی، اثرات به مراتب بیشتری را به دنبال خواهد داشت و باری از دوش هم وطنان عزیز برداشته می‌شود.

امام جمعه قم با اشاره به تلاش‌های مسئولین در پشت سر گذاشتن بحران کمبود گاز در کشور، اظهار داشت: مهم‌ترین نکته در حل بحران کمبود گاز، تلاش مضاعف مسئولین و نیروهای شرکت ملی گاز بود که با تدبیر و پیگیری توانستند نسبت به حل این مشکل اقدام نمایند و خداوند هم وعده داده که اجر مؤمنان را ضایع نخواهد کرد «ان الله لَا یُضِیعُ أَجْرَ الْمُحْسِنِین».

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی، اظهار داشت: مسئله‌ای که سبب پیروزی انقلاب شد و مردم را گرد آن جمع کرد، اسلام و شعارهایی بود که امام خمینی –قدس سره- از متن آموزه‌های اسلام، مطرح کرد و سبب زنده شدن اسلام شد.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به اعتصاب کارکنان صنعت نفت در مبارزه با طاغوت و همراهی با انقلاب اسلامی، افزود: کارکنان صنعت نفت در آن روزها با اعتصاب خود در مقابل طاغوت ایستادند و توانستند با اقدام به هنگام و به جای خود، کارستانی انجام دهند که در پیروزی انقلاب اسلامی نقش بسزایی داشت.

وی با اشاره به تلاش‌های دشمنان، در این حوادث اخیر، در جهت ایجاد اعتصاب عمومی در کشور و به تخصوص صنعت نفت و گاز خاطر نشان کرد: اگر مطالبات صنفی در این فضای غبار آلود رقم می‌خورد، مورد سوء استفاده دشمنان واقع می‌شد؛ البته مسئولین باید به موقع و به جا به به اینگونه مطالبات رسیدگی کنند تا مسائلی از این دست اتفاق نیافتد.

 

تلاش‌های دشمنان در جهت نابودی انقلاب اسلامی محکوم به شکست است

عضو مجلس خبرگان رهبری تلاش‌های دشمنان در جهت نابودی انقلاب اسلامی را محکوم به شکست دانست و ابراز داشت: علی رغم تمامی دشمنی‌ها، کینه‌توزی‌ها و تحریم‌ها، انقلاب اسلامی همواره پیروز میدان بوده است؛ حتی در دوران هشت ساله دفاع مقدس. بر خلاف گذشته که هرگاه این کشور با جنگی مواجه می‌شده، بخشی از خاک خود را از دست می‌داده است. اگر ما در مقابل حوادث شکیبا باشیم و استقامت بورزیم و تقوا را به عنوان چراغ راه خود قرار دهیم، کید دشمنان به ما آسیبی وارد نخواهد کرد، زیرا قرآن وعده داده «و إن تصبروا و تتقوا لا یضرکم کیدهم شیئا.»

وی ایمان و باور ثابت و استوار را رمز تداوم پیروزی‌های انقلاب اسلامی عنوان کرد و ادامه داد: دشمنان هیچگاه ما را به حال خود نگذاشته‌اند؛ اما این انقلاب چون بر اساس خدا محوری و خدا باوری تأسیس شده است، مصداق آیه شریفه «کَشَجَرَهٍ طَیِّبَهٍ أَصْلُهَا ثَابِتٌ وَفَرْعُهَا فِی السَّمَاءِ» است و اگر چه ممکن است مشکلات زیادی بر سر راه آن به وجود آورند، اما ریشه آن به قدری محکم است که علی رغم ریزش‌ها، رویش‌هایی را نیز به دنبال دارد و از حرکت بازنخواهد ایستاد.

استاد حوزه علمیه قم خطاب به مسئولین گفت: کارگزاران انقلاب اسلامی باید در صحنه بمانند و ضمن برنامه ریزی صحیح، با خلوص نیت و کاربرای خدا، در جهت جلب رضایت مردم فعالیت کنند تا بر خلاف خواسته دشمنان، جامعه نسبت به آینده امیدوار باشد؛ چرا که دشمنان بر روی ناامیدی سرمایه گذاری کرده‌اند و می‌خواهند بین مردم و نظام فاصله ایجاد کنند.

شایان ذکر است در ابتدای این جلسه، مهندس مرتضی خوش‌لهجه گزارشی از وضعیت گاز کشور و اقدامات شرکت گاز استان قم در جهت بهینه سازی مصرف و دست‌یابی به صرفه جویی روزانه ۱۰% به منظور کمک به سایر هموطنان، ارائه کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *