رئیس ستاد انتخابات نهمین دوره مجمع نمایندگان طلاب تبیین کرد:

جزئیات برگزاری نهمین دوره انتخابات مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم

حجت الاسلام و المسلمین فرخ فال گفت: انتخابات نهمین دوره مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، روز چهارشنبه 28 دی ماه ساعت 8 الی 18 در محل سالن اجتماعات مدرسه فیضیه برگزار خواهد شد.
نشست خبری رئیس ستاد انتخابات نهمین دوره مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم

به گزارش روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حجت الاسلام و المسلمین احمد فرخ فال، در کنفرانس خبری نهمین دوره انتخابات مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم که صبح امروز در محل جامعه مدرسین برگزار شد، بعد از تبریک ولادت حضرت زهرا -سلام‌الله‌علیها- و اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب -مد ظله العالی- در ارتباط با ابعاد شخصیتی زن در اسلام، چهارشنبه ۲۸ دی ماه را روز برگزاری انتخابات عنوان کرد و گفت:‌ انتخابات نهمین دوره مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم، روز چهارشنبه ۲۸ دی ماه ساعت ۸ الی ۱۸ در محل سالن اجتماعات مدرسه فیضیه برگزار خواهد شد که امکان تمدید آن تا یک روز دیگر نیز وجود دارد.

وی علت تأخیر یک ساله برگزاری انتخابات را همه گیری ویروس کرونا معرفی کرد و افزود: ستاد نهمین دوره انتخابات مجمع نمایندگان، سال گذشته با حکم ریاست شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آغاز به کار کرد، اما به خاطر همه گیری ویروس کرونا و غیر حضوری بودن دروس حوزه علمیه قم و طبعا عدم حضور طلاب در شهر مقدس قم، به امسال موکول شد.

رئیس ستاد نهمین دوره انتخابات مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم، تعداد کاندیداهای تأیید صلاحیت شده این دوره را ۳۸۸ نفر اعلام کرد و اظهار داشت: از میان حدود ۴۷۰ نفری که ثبت نام کرده‌اند، تا کنون ۳۸۸ نفر تأیید صلاحیت شده‌اند که تا روز چهارشنبه ۲۱ دی ماه، تعداد دیگری نیز بر آن افزوده خواهد شد.

وی ادامه داد: در این دوره، ۱۴۸ حوزه انتخابیه وجود دارد و طلابی که پرونده تحصیلی آن‌ها برای حداقل یک سال و نیم گذشته در حوزه علمیه قم فعال باشد، می‌توانند در این رأی گیری شرکت کرده و به نمایندگان مدنظر خود رأی دهند.

حجت الاسلام فرخ فال، در ادامه ملاک تعیین تعداد نمایندگان مورد نیاز در هر حوزه انتخابیه را تبیین کرد و ابراز داشت: از ۱۰۰ تا ۲۰۰ طلبه در هر حوزه انتخابیه، یک نماینده. از ۲۰۱ تا ۴۰۰، دو نماینده. از ۴۰۱ تا ۸۰۰، سه نماینده و بیشتر از ۸۰۰ نفر، ۴ نماینده برای نهمین دوره مجمع نمایندگان مورد نیاز است و اگر احیانا در حوزه انتخابیه‌ای، کسی انتخاب نشود، وظایف به حوزه‌های هم‌جوار منتقل می‌گردد و یا شخصی به عنوان رابط تعیین می‌گردد تا مأموریت‌های آن حوزه را بر عهده بگیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، به تشریح خاستگاه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه‌ علمیه قم پرداخت و خاطر نشان کرد: مجمع نمایندگان طلاب، پیرو تأکیدات امام خمینی -قدس سره- مبنی بر حضور طلاب جوان در بدنه مدیریتی حوزه علمیه، حدود سی سال پیش تأسیس شد. رهبر انقلاب -مد ظله العالی- نیز بارها با تأکید بر جایگاه این مجمع، مطالباتی را از آن داشتند که همگی نشان از جایگاه ویژه آن دارد.

وی در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران مبنی بر نحوه اثرگذاری مجمع نمایندگان بر تصمیمات مدیران حوزه، گفت: مرکز خدمات حوزه‌های علمیه که به منظور خدمت رسانی به طلاب در سراسر کشور مشغول به فعالیت است، از ابتکارات و طرح‌های پیشنهادی مجمع نمایندگان طلاب می‌باشد. در دوره گذشته نیز تمامی طرح‌های ارائه شده از سوی این مجمع، به شورای معاونین مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه ابلاغ شد، تا به منظور عملیاتی کردن آن‌ها، طرح‌های لازم تهیه گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *