آیت الله حسینی بوشهری تأکید کرد:

لزوم ارتباط حوزه علمیه با بدنه اجرایی کشور

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خواستار گسترش ارتباط حوزه علمیه با بدنه اجرایی کشور به صورت ساختارمند شد.
حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم مقیمی حاجی معاون پژوهش حوزه های علمیه

به گزارش روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، معاون پژوهش حوزه‌های علمیه، به مناسبت هفته پژوهش، با آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری دیدار و گفت و گو کرد. رئیس جامعه مدرسین خواستار ارتباط سیستمی حوزه علمیه با بدنه اجرایی کشور شد و خاطر نشان ساخت: نظام اسلامی نیازمند یک عقبه فکری است و اگر بین حوزه و بدنه اجرایی کشور ارتباط سیستمی وجود می‌داشت، وضعیت امروز جامعه اینگونه نبود.

امام جمعه قم ادامه داد: البته روحانیون در دستگاه‌های مختلف کشور حضور دارند، اما این حضور شخصی است نه به نمایندگی از حوزه علمیه و روحانیت. پشتیبانی فکری حوزه علمیه از نظام اسلامی، خروجی کار را به مراتب بیشتر خواهد کرد.

لزوم بازنگری در برنامه تحصیلی حوزه‌های علمیه

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اهمیت پژوهش ابراز داشت: آموزش و پژوهش در هم تنیده است، اما پژوهش باید به جایگاه ویژه خود دست‌یابد و برنامه تحصیلی حوزه‌های علمیه با استفاده از تجربیات عملی اساتید محترم سراسر کشور، بازنگری گردد، تا شاهد برنامه‌ای کامل‌تر، جامع‌تر و کم نقص‌تر باشیم.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه قوت پژوهش را در گرو آموزش قوی دانست و افزود: پژوهش باید همگام با آموزش حرکت کند، اما توجه به این نکته ضروری است که طلاب در سال های اولیه لازم است بیشتر بر تقویت بنیه‌ی علمی خود متمرکز شوند تا پایه‌های علمی آن‌ها استوار گردد و گرفتار نگاه‌های سطحی نشوند.

وی در بخش پایانی صحبت‌های خود خواستار تعریف افق‌های پژوهشی جدید برای حوزه علمیه شد و خاطر نشان کرد: سعی کنید افق‌های جدید پژوهشی برای حوزه تعریف نمایید و روی مواردی که کمتر مورد توجه قرار گرفته است، بیشتر سرمایه گذاری کنید.

شایان ذکر است در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم مقیمی حاجی گزارش جامعی از اقدامات و وضعیت معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه ارائه کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *