آیت الله حسینی بوشهری در جمع سر گروه‌های تبلیغی سازمان اوقاف تأکید کرد:

لزوم برنامه ریزی مخاطب محور / با نسخه واحد نمی‌توان نتیجه گرفت

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم شناخت مخاطب و برنامه ریزی دقیق را مهم‌ترین عامل در به ثمر نشستن فعالیت‌های تبلیغی عنوان کرد.
معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه به همراه سر گروه‌های تبلیغی استانها

به گزارش روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه به همراه سر گروه‌های تبلیغی استانها، با آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری دیدار و گفت و گو کردند. رئیس جامعه مدرسین شناخت مخاطب را مهم‌ترین عامل در به ثمر نشستن فعالیت‌های تبلیغی عنوان کرد و ابراز داشت: نحوه تعامل در فعالیت‌های تبلیغی باید با در نظر گرفتن مخاطب تعیین شود و با نسخه واحد نمی‌توان نتیجه گرفت.

وی افزود: باید با مطالعه و ارزیابی محیط و مخاطب، از لحاظ فرهنگی و شرایط اجتماعی، متناسب با هر منطقه، برنامه مناسبی تدوین شود و به صورت مداوم بروز رسانی گردد تا مهم‌ترین آسیب‌های موجود در هر بخش، جهت اتخاذ شیوه‌های متناسب، شناسایی گشته و گروه‌های تبلیغی اعزامی، بیشترین تأثیر را به جای بگذارند.

 

همخوانی آرمان‌های انقلاب با مکتب اهل بیت -علیهم السلام- در جامعه تبیین شود

امام جمعه قم در ادامه به تبیین فرصت‌ها و ظرفیت‌های مختلف تبلیغی که به واسطه اعتقادات شیعی به وجود آمده‌اند، پرداخت و اظهار داشت: اعتقادات شیعی، فرصت‌های زمانی و مکانی خوبی را در اختیار ما قرار داده است که انقلاب اسلامی نیز با آن‌ها پیوند خورده است. فرصت‌هایی همچون دهه محرم و صفر، ولادت‌ها و شهادت‌های ائمه معصومین -علیهم السلام- و بقاء متبرکه. مبلغین باید در این فرصت‌ها همخوانی آرمان‌های انقلاب با مکتب اهل بیت -علیهم السلام- را در جامعه تبیین نمایند.

وی با تأکید بر لزوم برگزاری دوره‌های آموزشی برای مبلغین خاطر نشان کرد: باید شیوه‌های صحیح گفت و گو، مناظره، خطابه و پاسخگویی به شبهات، در ضمن برگزاری دوره‌های آموزشی، به مبلغان آموخته شود تا این عزیزان با دست پر با مخاطبان خود مواجه شوند.

 

روحانیون با رفتار و منش خود جایگاه روحانیت را در جامعه تثبیت کنند

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه شرایط حساس فرهنگی کشور را مورد اشاره قرار داد و افزود: با توجه به تلاش‌های دشمنان در جهت تضعیف جایگاه روحانیت در جامعه، روحانیون باید با رفتار و منش خود، این جایگاه را در جامعه تثبیت نمایند.

شایان ذکر است در ابتدای جلسه، حجت الاسلام و المسلین غلامرضا عادل، گزارشی از اقدامات سازمان اوقاف و امور خیریه ارائه کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *