آیت الله حسینی بوشهری در دیدار جمعی از نمایندگان مجلس:

حوزه پای انقلاب ایستاده است

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به توطئه‌های دشمنان بر علیه انقلاب اسلامی، حوزه علمیه را حامی و محافظ انقلاب در سخت‌ترین شرایط عنوان کرد و تلاش‌های دشمنان را محکوم به شکست دانست.
جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی

به گزارش روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری دیدار کردند. رئیس جامعه مدرسین با اشاره به توطئه‌های دشمنان در جهت تفرقه افکنی و نابودی انقلاب اسلامی گفت: از روزی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید، دشمنان همواره بر علیه آن توطئه و برای نابودی آن برنامه ریزی کردند، اما بدانند که مردم همواره پای این انقلاب ایستاده‌اند و پیروزی نهایی از آن این ملت است.

وی حوزه علمیه را حامی نظام و انقلاب در سخت‌ترین توطئه‌ها و فتنه‌ها معرفی کرد و ابراز داشت: حوزه علمیه، به عنوان خاستگاه انقلاب اسلامی، همواره پای این انقلاب ایستاده است و در هر شرایطی از آن حفاظت خواهد کرد و لحظه‌ای کوتاه نخواهد آمد. مقتدای ما پیامبر اسلام -صلی الله علیه و آله- و اهل بیت طاهرین او -علیهم السلام- هستند که در سخت‌ترین شرایط، بدون لحظه‌ای تردید، تا پای جان استقامت ورزیدند و از جان خود نیز، در راه حفظ دین، مضایقه ننمودند.

عضو مجلس خبرگان رهبری مطالبه گری را خواسته‌ی رهبر معظم انقلاب -مد ظله العالی- عنوان کرد و افزود: اگر جامعه به سکوت کشیده شود و مطالبه‌ای در جهت حفظ ارزش‌های اسلام و انقلاب صورت نگیرد، شاهد رنگ باختن این ارزش‌ها در جامعه خواهیم بود. فریاد مطالبه‌گری، فریادی است که هیچگاه نباید خاموش شود. چه از طرف حوزه و چه از طرف مسئولین و به خصوص نمایندگان مجلس.

وی پیروزی انقلاب اسلامی را نتیجه مطالبه‌گری مراجع تقلید و حوزه علمیه، در آن زمان، ارزیابی کرد و اظهار داشت: در دوران طاغوت، امام خمینی -قدس سره- به عنوان پرچمدار انقلاب و سایر مراجع، طلاب، فضلاء، اساتید و دیگر اقشار مردم، در نتیجه احساس وظیفه‌ای که کردند، با مطالبه‌گری‌های به جای خود، جوششی را در جامعه به وجود آوردند که در نهایت سبب پیروزی انقلاب اسلامی شد.

 

صدا و سیما، صدای حوزه را به صورت قوی‌تری انعکاس دهد

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه خاطر نشان کرد: صدا و سیما با این همه امکانات و تشکیلات طویل و عریض، لازم است در انعکاس صدای حوزه و مراجع عظام تقلید -دامت برکاتهم- به صورت قوی‌تری عمل کند، تا مردم گمان نکنند روحانیت ساکت نشسته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، تضعیف ولایت فقیه و از بین بردن حجاب و عفاف را هدف دشمنان در جنگ ترکیبی علیه جمهوری اسلامی عنوان کرد و گفت: اغتشاشات اخیر اگرچه ظاهری غیر اقتصادی داشت، اما گرانی و تورم در جامعه سبب شد تا دشمنان از این بستر آماده برای اهداف ضد فرهنگی خود استفاده کنند و همگان می‌دانند که اگر فرهنگ جامعه متلاشی شود و ارزش‌ها به ناهنجارها تبدیل گردند، سایر مسائل نیز تحت تأثیر آن قرار خواهد گرفت.

امام جمعه قم برنامه ریزی دشمنان در اغتشاشات اخیر را چند لایه و جدید توصیف کرد و اظهار داشت: دشمن در حوادث اخیر ساز و کار جدید و برنامه ریزی چند لایه‌ای را ترتیب داد و علاوه بر انحراف ذهن جوانان و نوجوانان، به واسطه مشوش کردن افکار آنان در نتیجه دوری از فضای‌های آموزشی و فرهنگی در دوران کرونا،  تمامی مخالفان نظام را، با تمام اختلافاتی که با یکدیگر داشتند، در کنار هم و در یک صف قرار داد.

شایان ذکر است در ابتدای این جلسه، نمایندگان مجلس ضمن ارائه گزارشی از برخی اقدامات و وقایع اخیر، خواستار حضور جدی حوزه علمیه و مطالبه نسبت به مسائل مختلف کشور شدند.

 

جهت مشاهده گزارش تصویری این جلسه، اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *