آیت الله حسینی بوشهری در دیدار رئیس ستاد شاهد و امور ایثارگران دانشگاه آزاد تبیین کرد:

فقدان کارهای بنیادین، آسیب امروز فعالیت‌های فرهنگی

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بر گسترش فعالیت‌های بنیادین، هم‌افزایی میان دستگاه‌های مسئول و مخاطب شناسی در عرصه‌های مختلف تبلیغی – فرهنگی تأکید کرد.
رئیس ستاد شاهد و امور ایثارگران دانشگاه آزاد

به گزارش روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، رئیس ستاد شاهد و امور ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی با آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری دیدار و گفت‌و‌گو کرد. رئیس جامعه مدرسین آسیب‌های فعالیت‌های تبلیغی – فرهنگی را مورد اشاره قرارداد و خاطر نشان کرد: کارهای تبلیغی و فرهنگی بسیاری صورت گرفته است، اما کمبود هم‌افزایی میان دستگاه‌های عهده‌دار فعالیت‌های فرهنگی، عدم درک مخاطب، به خصوص نسل جوان، عدم تبیین صحیح تاریخ و سرگذشت انقلاب اسلامی و مهم‌تر از همه، فقدان یا کمبود کارهای بنیادین و بسنده کردن به فعالیت‌های ظاهری، از جمله آسیب‌های فعالیت‌های تبلیغی و فرهنگی است.

 وی برنامه ریزی صحیح، هدفمند و کارشناسی شده را تنها راه دست‌یابی به نتیجه لازم عنوان کرد و افزود: باید متناسب با مسائل روز و با در نظر گرفتن شرایط و پیش‌نیازهای لازم، برنامه ریزی به صورت کارشناسی شده و در سطوح مختلف کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت، صورت پذیرد، تا خروجی لازم را در پی داشته باشد. نگاه‌های شعاری، زودگذر و سلیقه‌ای، ثمره‌های خوبی در پی نخواهد داشت.

 

جامعه به الگوهای موفق نیاز دارد

امام جمعه قم نیاز امروز جامعه را معرفی الگوی‌های موفق در زمینه‌های مختلف ارزیابی کرد و خاطر نشان داشت: ایثارگران می‌توانند به عنوان الگویی موفق در جامعه به ایفای نقش بپردازند، اما این گروه باید از لحاظ معرفتی، تحصیلی و حرکت‌های جهادی نیز، مورد توجه قرار گیرند و تنها به حل مشکلات مادی آن‌ها اکتفا نشود.

وی با تأکید بر لزوم مقاوم سازی جوانان در جنگ شناختی دشمن علیه انقلاب اسلامی، اظهار داشت: دشمن جنگ شناختی تمام عیاری را علیه ملت ما آغاز نموده است؛ بنابراین نباید جوانان را از لحاظ فکری و اعتقادی تنها بگذاریم، بلکه باید شبهات فکری آنان را به صورت اقناعی و صحیح پاسخ دهیم و شیوه تحلیل صحیح را به آنان بیاموزیم، تا شاهد افتادن آن‌ها در دام دشمن نباشیم.

شایان ذکر است در ابتدای این جلسه، دکتر احمد صالحی‌آرا، گزارشی از وضعیت ستاد شاهد و امور ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی ارائه کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *