خبر روز ۱۴۰۱/۰۹/۸

**دستور رئیس ‌قوه قضائیه به مسئولان قضایی: از دروغگو و ادعای بدون سند نگذرید آنها را فوراً احضار کنید** فرمانده معظم کل قوا در دیدار تعدادی از فرماندهان نیروی دریایی ارتش: ارتقای همه‌جانبه تجهیزات دفاعی در نیروی دریایی و استمرار دریانوردی در آب‌های دوردست و بین‌المللی الزامی است** رئیس‌جمهور: رتبه پانزدهم تولید علم در جهان از افتخارات ایران اسلامی است** آیت الله اراکی: تضعیف وحدت ملی حربه متعارف قدرت‌های استکباری و استعماری است** سخنگوی وزارت خارجه: ایران هیچ‌گونه همکاری با «کمیته حقیقت‌یاب» نمی‌کند
نشریه خبر روز - خلاصه اخبار امروز

 جام جم 
 ایران هیچ‌گونه همکاری با «کمیته حقیقت‌یاب» نمی‌کند
سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به قطعنامه ضدایرانی شورای حقوق‌بشر سازمان ملل گفت: جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گونه همکاری با کمیته سیاسی تحت عنوان «کمیته حقیقت‌یاب» نخواهد داشت.
کنعانی در نشست خبری هفتگی با اصحاب رسانه، با اشاره به اقدام ضدایرانی کشورهای غربی در شورای حقوق بشر سازمان ملل گفت: استفاده عجولانه از سازوکارهای حقوق بشری و استفاده ابزاری از چنین سازوکارهایی علیه کشورهای مستقل مردود و محکوم است و هیچ کمکی به پیشبرد حقوق بشر نخواهد کرد؛ بنابراین جمهوری اسلامی ایران در این ارتباط به مسئولیت‌های ملی خودش عمل می‌کند. وی افزود: این‌که دولت‌های غربی مشخصا دولت آمریکا و برخی از دولت‌های همسو با آن در تهییج به اغتشاشات در داخل ایران نقش داشتند، مورد هیچ تردیدی نیست. در این مورد اطلاعات دقیقی وجود دارد. این اطلاعات در چارچوب‌های مختلف به سفرای مقیم تهران ارائه شده است. به گفته کنعانی، بیش از ۵۰مورد تعرض به اماکن دیپلماتیک در کشورهای غربی از‌جمله در کشور انگلستان شده است، درحالی‌که کشورها ملزم به حفاظت از اماکن و مأموریت‌های دیپلماتیک هستند. کشوری که خبرنگاران ما را تحریم می‌کند و مدعی حقوق بشر است، در همان کشور رسانه‌های معاند به ترویج خشونت و حملات تروریستی و مسلحانه در ایران اقدام می‌کنند اما جمهوری اسلامی ایران پیگیر جنایات کشورهای غربی علیه ملت ایران از‌جمله جنایت‌های آلمان و شرکت‌های آلمانی خواهد بود.

 همشهری 
 عادی‌سازی‌ روابط با سوریه بعید نیست
رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه گفت: امکان دارد در آینده درخصوص سوریه همه‌‌چیز به وضعیت عادی بازگردد. عادی‌سازی‌ روابط اصلا بعید نیست؛ همانطور که در مورد مصر این مسئله رخ داد. مذاکرات با مصر در سطح وزرا ادامه خواهد داشت و پس از آن با رئیس‌جمهور این کشور دیدار خواهم کرد. در سیاست، هیچ دشمنی دائمی وجود ندارد.
 نمی‌توان تصور کرد مذاکرات بین مسکو و کی‌یف اثرگذار باشد
دیمیتری پسکوف ، سخنگوی رئیس‌جمهور روسیه گفت: برخی از کشورها آمادگی خود را برای میانجیگری برای از سر‌گیری مذاکرات اعلام کرده‌اند اما به‌دلیل موضع‌گیری سرسختانه و غیرمنطقی طرف اوکراینی، نمی‌توان تصور کرد مذاکرات بین مسکو و کی‌یف اثرگذار باشد. ما از اراده سیاسی آنها استقبال می‌کنیم، اما در شرایط امروز احتمالا تقاضای طرف اوکراینی چنین چیزی نیست.

 کیهان 
 ارتقای همه‌جانبه تجهیزات دفاعی در نیروی دریایی و استمرار دریانوردی در آب‌های دوردست و بین‌المللی الزامی است
حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا در دیدار تعدادی از فرماندهان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تأکید کردند: استفاده از فرصت دریا و ظرفیت‌های عظیم آن باید به فرهنگ عمومی در کشور تبدیل شود.
در این دیدار که به مناسبت ۷ آذر روز نیروی دریایی برگزار شد، حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای ارتقاء همه‌جانبه توان رزمی و تجهیزات دفاعی در نیروی دریایی و استمرار اقداماتی همچون دریانوردی در آب‌های دوردست و بین‌المللی را لازم دانستند و گفتند: تقویت ارتباط نیروهای مسلح با دولت و سایر قوا به تفاهم و همکاری و پیشرفت کارها کمک خواهد کرد.
رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به سوابق دریانوردی ایرانیان در گذشته که باعث انتقال فرهنگ و تمدن اسلامی و ایرانی به مناطق دیگر دنیا شد، خاطرنشان کردند: با وجود این سابقه و سواحل طولانی دریایی در شمال و به‌خصوص جنوب ایران، فرهنگ استفاده از فرصت‌های دریا در کشور مورد غفلت واقع شده و باید به فرهنگ عمومیِ مردم تبدیل شود.
ایشان فرهنگ‌‌سازی در این زمینه و ایجاد فهم عمومی از دریا به‌عنوان یک زیرساخت اساسی را ضروری دانستند و افزودند: در چند سال گذشته بحث توسعه سواحل مکران مطرح شد و دولت‌ها هم از آن استقبال کردند اما پیشرفت جدی در این موضوع نیازمند فرهنگ‌‌سازی است.
حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای، تولیدات هنری از جمله پویانمایی را در شناساندن فرصت‌های متنوع دریا مؤثر خواندند و گفتند: با استفاده از تولیدات هنری و معرفی ظرفیت‌های پیشرفت دریاپایه کشور چه در بخش نظامی و چه در بخش عمرانی، شوق مردم به استفاده از این فرصت افزایش خواهد یافت. در این دیدار امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش نیز گزارشی از اقدامات و برنامه‌های این نیرو در بخش‌های مختلف بیان کرد.
 رتبه پانزدهم تولید علم در جهان از افتخارات ایران اسلامی است
آیت‌الله رئیسی که صبح دیروز در نهمین مقصد از جلسات نظارت ستادی بر دستگاه‌های اجرایی به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رفته بود با ارائه گزارشی از سوی وزیر و معاونین، در جریان جزئیات عملکرد یک‌ساله وزارتخانه قرار گرفت و در ادامه راهکارها و پیشنهاداتی در جهت ارتقاء کمی و کیفی فعالیت‌های این وزارتخانه ارائه کرد.
رئیس‌جمهور تلاش در جهت ارتقاء علم و اثربخشی آن در حل مسائل و مشکلات کشور را از مهم‌‌ترین وظایف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری عنوان کرد و افزود: امروز کشور ما دارای نظام مسائلی از چالش‌ها و مشکلات مردم و جامعه است که بهترین مرجع برای حل آنها دانشگاه و بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی و پژوهشی دانشجویان و اساتید است.
رئیس‌جمهور رتبه پانزدهم ایران در تولید کمی و کیفی علمی جهان را دستاوردی افتخار‌آمیز برای کشور دانست و بر ضرورت تلاش مضاعف در جهت ارتقای این رتبه تاکید کرد.
 از دروغگو و ادعای بدون سند نگذرید آنها را فوراً احضار کنید
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس‌قوه قضائیه ، در نشست شورای عالی قوه قضائیه، ضمن بیان این نکته که امروز دیگر جای ابهامی برای هیچ فرد منصف و ایران دوستی نسبت به توطئه و کید دشمنان برای ضربه زدن به کشور وجود ندارد، به حربه دشمنان در دروغ پردازی و شایعه‌پراکنی اشاره کرد و گفت: به مسئولان ذی ربط قضایی در سراسر کشور از جمله دادستان تهران دستور داده‌ام که چنانچه فردی حرف دروغی یا ادعای بدون سندی را منتشر کرد، در کوتاه‌ترین زمان ممکن او را احضار کنید و مستندات ادعایش را از او بخواهید؛ چنانچه فرد مزبور بدون سند و مدرک این حرف دروغ را نشر داده باشد و سوء‌نیت او نیز احراز شود اما ابراز تنبّه کند و اعلام دارد که درصدد جبران برمی‌آیم، طبیعتاً مواجهه مقتضی به عمل خواهد آمد. اما چنانچه فرد منتشرکننده دروغ، نه تنها مستنداتی ارائه نکرد که حتی سوء‌نیت او نیز محرز گشت و ابراز تنبّه و جبران خطا نیز در رفتار او مشاهده نشد، مشخص است که در راستای اهداف دشمن اقدام می‌کند لذا برای او به سرعت کیفرخواست صادر خواهد شد و پرونده‌اش به دادگاه ارسال می‌شود.

 ایران
 آزادی ۷۱۵ بازداشتی اغتشاشات در ۱۲ استان
صالحی دادستان عمومی و انقلاب تهران در جلسه شورایعالی قضایی خبر داد: در راستای دستور اخیر رئیس قوه قضائیه مبنی بر بهره‌مندی زندانیانی که واجد شرایط اعطای ارفاقات قانونی هستند، تاکنون ۱۹۵ نفر از متهمان بازداشتی در تهران که واجد این شرایط بودند آزاد شدند. این درحالی است که روز یکشنبه در استان تهران ۴۶ نفر آزاد شده بودند که با اعلام دادستان تهران این تعداد به ۱۹۵نفر افزایش یافته است. همچنین مطابق اعلام مرکز اطلاع‌رسانی قوه‌قضائیه تا ظهر دیروز ۱۴ نفر در استان هرمزگان، ۲۰ نفر در استان آذربایجان غربی،۵۷ نفر در استان البرز، ۶ نفر در استان کرمان، ۱۸ نفر در استان کردستان، ۲۰۴ نفر در استان فارس، ۷۸ نفر در استان مازندران، ۸۰ نفر در استان مرکزی، ۳۰ نفر در استان بوشهر و ۶ نفر در استان خراسان جنوبی آزاد شدند. همچنین در استان سمنان ۷ نفر آزاد و ۲۳ نفر از متهمان اتفاقات اخیر که تأثیر عمل آنان در ارتکاب بزه خفیف بوده از ارفاقات قانونی بهره‌مند شدند.
 عقب‌نشینی زیباکلام از ادعای بدون سند
دو روز قبل صادق زیباکلام طی پیامی که در یکی از شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد ضمن انتقاد از رئیس دولت قبل، مدعی کشته شدن ۴۰۰ نفر در جریان اعتراضات آبان ماه ۹۸ در ایران شده بود. پس از طرح این ادعا، وی شامگاه یکشنبه از سوی قوه‌قضائیه احضار شد و صبح دیروز به دادسرا مراجعه کرد.
زیباکلام پس از مراجعه، عصر دیروز در صفحه مجازی خود ضمن اذعان به نداشتن هیچ منبع و مأخذ موثق پیرامون صحت و سقم آمار کشته‌شدگان آبان ماه ۹۸، گفت: لازم می‌دانم در خصوص رقم کشته‌شدگان، این توضیح را بدهم که بنده هیچ منبع و مأخذ موثقی پیرامون صحت و سقم آمار کشته‌شدگان ندارم. رقم ذکرشده در پست دیروز، صرفاً بر اساس گزارش سازمان حقوق بشر ایران در نروژ، مسموعات در فضای مجازی و گفته‌های رسانه‌های فارسی‌زبان خارج از کشور بود. من خودم شخصاً هیچ علم و اطلاع موثقی از آمار کشته‌شدگان ندارم.
 قدردانی از دولت قطر بابت تلاش این کشور برای رعایت ارزش‌های اسلامی در جام جهانی
آیت‌الله رئیسی در گفت‌وگوی تلفنی با «شیخ تمیم بن حمد بن خلیفه آل‌ثانی» امیر قطر ضمن تبریک به دولت قطر بابت برگزاری خوب جام جهانی فوتبال، تلاش‌های این کشور برای رعایت ارزش‌های اسلامی را شایسته قدردانی دانست. رئیس جمهور همچنین با اشاره به توسعه همه‌جانبه روابط سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بین دو کشور، پیگیری توافقات انجام شده تا رسیدن به نتیجه مطلوب را خواستار شد. «شیخ تمیم بن حمد بن خلیفه آل‌ثانی» امیر قطر نیز در این گفت‌وگوی تلفنی روابط قطر با جمهوری اسلامی ایران را رابطه‌ای دوستانه، برادرانه و با قدمتی طولانی عنوان کرد و افزود: ما به دنبال توسعه این روابط راهبردی هستیم. امیر قطر همچنین بر اجرایی شدن توافقات صورت گرفته میان قطر و جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد.
 سوریه قطعنامه اخیر شورای حقوق بشرعلیه ایران را محکوم کرد
امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه، درخصوص تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و روابط دوجانبه گفت‌و‌گو و تبادل نظر کردند. وزیر خارجه سوریه در این گفت‌و‌گو صدور قطعنامه اخیر در شورای حقوق بشر سازمان ملل علیه جمهوری اسلامی ایران و بهره‌برداری کشورهای غربی از سازکارهای بین‌المللی برای اهداف و مقاصد سیاسی خود را محکوم کرد.

 وطن امروز
 ناوشکن‌های دماوند و زاگرس آماده الحاق به نیروی دریایی ارتش هستند
امیر ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: ناوشکن‌های دماوند و زاگرس ۲ دستاورد ما هستند که آماده الحاق به نیروی دریایی ارتش هستند. ناوشکن دماوند هم‌اکنون در ناوگان شمال مشغول گذراندن تست‌های عملیاتی خود است. ناوشکن زاگرس نیز چنین شرایطی را تجربه می‌کند.
 حمایت‌های غرب از اتفاقات اخیر در طول تاریخ بی‌سابقه است
معاون اول رئیس‌جمهور در جلسه با مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی در استان خوزستان، این استان را استانی پراهمیت و با کارکرد ملی توصیف کرد و گفت: استان خوزستان با وجود ظرفیت‌های متعدد و گسترده در بخش‌های مختلف نباید از مشکلاتی نظیر بیکاری و فقر رنج ببرد. محمد مخبر در دیدار اعضای مجمع نمایندگان مردم استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جریانات اخیر کشور و تلاش گسترده دشمنان برای ضربه زدن به ایران، گفت: حمایت‌های غرب از اتفاقات اخیر در کشور در طول تاریخ بی‌سابقه است. وی اقتصاد دریامحور را از مزیت‌های کشور برشمرد و خاطر نشان کرد: ایران از ۲۷۰۰ کیلومتر ساحل برخوردار است و ۴۰۰ کیلومتر به اقیانوس دسترسی دارد که با اتکا به این ظرفیت‌ها می‌توان در کشور تحول ایجاد کرد. مخبر با اشاره به اینکه ایجاد فرصت‌های جدید اشتغال برای این استان ضرورت جدی دارد، افزود: برنامه دولت برای ایجاد شهرهای پتروشیمیایی و شهرهای مولد کشاورزی می‌تواند ظرفیت‌های اشتغالزایی را در این استان افزایش دهد.
 ترور یکی از بسیجیان فعال اصفهان
سپاه صاحب‌الزمان استان اصفهان از شهادت رضا داستانی از بسیجیان فعال و دریادل اصفهان در صبح روز دوشنبه و در اقدام تروریستی مزدوران استکبار جهانی خبر داد. سپاه صاحب الزمان استان اصفهان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: صبح امروز (دوشنبه) رضا داستانی از بسیجیان فعال، شجاع و دریادل اصفهان در اقدام تروریستی مزدوران استکبار جهانی در این شهر به شهادت رسید. این جنایت تروریستی در حالی صورت گرفت که این رزمنده بسیجی در حال عزیمت به محل کار خود بوده است. تلاش برای شناسایی و دستگیری عوامل ترور بسیجی شهید رضا داستانی ادامه دارد.

 خراسان
 اگر افرادی با هزینه‌بیت‌المال به جام جهانی اعزام شده باشند، گزارش آن را به رسانه‌ها خواهیم داد
راستینه ،سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در خصوص اعزام هواداران تیم ملی به قطر می‌گوید: اگر افرادی از هزینه‌های بیت‌المال به جام جهانی اعزام شده باشند، حتماً کمیسیون فرهنگی، گزارش آن را به رسانه‌ها خواهد داد. تاکید ما این بوده که مسئولان دولتی اگر می‌خواهند در این رزمایش بزرگ ورزشی شرکت کنند باید با هزینه شخصی خود به قطر بروند. اگر ما به دنبال سالم‌سازی محیط‌های اداری خود هستیم باید بستر‌های رانت و بهره‌مندی از بیت‌المال را کاملاً ببندیم.
 دولت طرح برگزاری تجمعات را به مجلس می‌فرستد
دهقان، معاون حقوقی رئیس ‌جمهور می‌گوید که دولت طرح برگزاری تجمعات براساس اصل ۲۷ قانون اساسی را به زودی به مجلس ارسال خواهد کرد. وی اظهار کرد: باید از این اصل استفاده و قوانین براساس شرایط جامعه به روزرسانی شود. در این راستا به تازگی معاونت حقوقی ریاست جمهوری با کمک مجلس طرحی آماده کرده است که به زودی به مجلس ارائه خواهد شد.

 مردم سالاری 
 جزئیات توافق السودانی و بارزانی درخصوص استقرار نیرو در مرزهای ایران و عراق
پایگاه خبری العربی الجدید گزارشی درخصوص جزئیات تفاهم بغداد و اربیل برای استقرار نیروهای نظامی در مرز ایران و عراق برای جلوگیری از عملیات زمینی ایران علیه نیروهای تروریستی موجود در اقلیم کردستان عراق منتشر کرد.
یک نماینده برجسته پارلمان عراق در گفت‌وگو با این پایگاه خبری تاکید کرد: توافقی که میان محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق و نیچروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان منعقد شد، تشکیل یگان‌های مشترک متشکل از ارتش و مرزبانی و نیروهای پیشمرگه را شامل می‌شود.
وی گفت که دو طرف توافق کردند که این یگان‌های مشترک در اسرع وقت در مرزهای عراق و ایران مستقر شده و ده‌ها نقطه نظارت و کنترل مرزی نیز ایجاد کنند.
این نماینده پارلمان که خواستار عدم فاش شدن نامش شده است همچنین گفت که السودانی و بارزانی توافق کردند که هرگونه حمایت دولتی و حزبی از سوی اقلیم کردستان از گروه‌های مخالف نظام ایران باید متوقف شود و تمام مقرهای سیاسی آن‌ها در اربیل و سلیمانیه باید بسته شود.
آن‌ها همچنین بر سر بازرسی اردوگاه‌های کردهای ایرانی و نظارت مستقیم سازمان ملل بر اداره اردوگاه‌ها توافق کردند.

 احضار سفیر آلمان به وزارت خارجه
در پی پیشگامی آلمان برای برگزاری نشست ویژه شورای حقوق بشر در مورد رویدادهای اخیر کشورمان و تکرار اظهارات مداخله‌جویانه و بی‌پایه و اساس مقامات آلمانی، هانس اودو موتسل، سفیر جمهوری فدرال آلمان به وزارت امور خارجه احضار شد. در این ملاقات مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران نسبت به اظهارات مداخله جویانه و بی پایه و اساس مقامات آلمانی به سفیر این کشور ابلاغ گردید.
همچنین به سفیر آلمان گفته شد قطعنامه اخیر نشست ویژه شورای حقوق بشر گامی اشتباه بر اساس رویکردی کاملا سیاسی و ابزاری نسبت به حقوق بشر می‌باشد و از اساس مردود است.

 قدس 
۴۰ هزار بسیجی در سازمان رزم دریایی
فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران در بازدید از پایگاه دریایی چابهار به مشرق گفت: ۴۰ هزار نفر در قالب ۶۱۵ ناوگروه مردمی در سازمان رزم بسیج دریایی سپاه در شمال و جنوب کشور سازماندهی شده‌اند. دریادار تنگسیری گفت: با اشتیاق وافر جوانان غیور ساکن در این سواحل، تعداد ناوگروه در حال افزایش است.
 چین و روسیه بر نظام جهانی چندقطبی تأکید دارند
«وانگ یی» وزیر امور خارجه چین تقویت همکاری میان کشورهای عضو پیمان‌های منطقه‌ای را موجب حفظ ثبات در جهان دانست. «یی» پس از دیدار با «ایگور مورگولف» سفیر روسیه در چین افزود: تقویت همکاری میان شانگهای و بریکس (گروهی متشکل از پنج اقتصاد نوظهور پیشرو) امری ضروری است. او تصریح کرد: چین و روسیه هر دو بر گسترش نظم جهانی چند قطبی اصرار دارند و این دو کشور با هژمونی تک‌قطبی مخالف‌اند.

 اعتماد 
 به زودی طلاقی بین اروپا و امریکا رخ می‌دهد
دیمیتری مدودف، معاون رییس شورای امنیت روسیه با بیان اینکه امریکا به منافع اروپا بی‌توجهی می‌کند و «ازدواج‌شان» خیلی زود به طلاق منجر خواهد شد، گفت: امریکا به فعالیتش برای ایجاد شرایط در خاک خود به منظور ادغام سریع شرکت‌های پیش‌روی اروپایی در اقتصاد خود افزوده است و با بی‌توجهی به منافع اروپای پیر و تحریم‌ها، در تلاش برای تشویق این شرکت‌ها از طریق مشوق‌های مالیاتی و کمک‌های مالی است. وی افزود: «امریکا به شکلی آشکار به اروپای نامحبوب دروغ گفت و به‌رغم سوگند به عدم خیانت و ابراز محبت و دوستی تا زمان مرگ و قول آوردن همه درآمدها به خانواده اما امریکا حتی در فکر تقسیم سودها نیست و از شریک مُسن خود بدون کوچک‌ترین تردید، همه‌ چیز را می‌ستاند.» مدودف اظهار داشت: امریکا با قدرت مشتریان خود را به خرید تولیدات خود تشویق می‌کند درحالی که شرکت‌های اروپایی فرصت اندکی برای فعالیت در کشورهای خود به دلیل تحریم‌های اعمالی بر روسیه دارند.
 درخواست پارلمان اروپا برای بازنگری در روابط با الجزایر
نمایندگانی از پارلمان اروپا با انتقاد از الجزایر به دلیل موضع‌گیری‌ها و روابطش با روسیه، خواستار بازنگری در توافقنامه‌های همکاری میان الجزایر و اتحادیه اروپا شدند. به گزارش رای الیوم، ۱۷ تن از نمایندگان پارلمان اروپا با ارسال نامه‌ای به اورزولا فون در لاین، رییس کمیسیون اروپا خواستار بازنگری در توافقنامه ارتباط اتحادیه اروپا و الجزایر شدند. این نمایندگان پارلمان اروپا به این دلیل نامه مذکور را به رییس کمیسیون اروپا فرستادند که الجزایر یکی از چهار خریدار عمده تسلیحات روسی است.

 اطلاعات 
 کمبودهای دارویی تا پایان آذر برطرف خواهد شد
رئیس سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت در حاشیه نشست کمیته دارو و غذا کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: تا پایان آذر ، مشکل اصلی کمبودهای دارویی رفع خواهد شد و مردم از اوایل دی مشکل حادی در تأمین دارو نخواهند داشت. محمدی گفت:تأمین دارو را از مسیرهایی که در داخل امکانپذیر باشد انجام خواهیم داد. البته پیگیری تأمین نقدینگی مورد نیاز صنایع داروسازی و اعتبار مربوط به بالا بردن سطح تسهیلات بانکی و مشکلات مربوط به ارزش افزوده هم در دستور کار است.
وی ادامه داد: اگر مشکلات تولیدکنندگان درباره نقدینگی حل شود، بخشی از نیازهای دارویی رفع خواهد شد. البته ممکن است بخشی از نیاز از طریق تولید تأمین نشود و حدود ۲ درصد از کل بازار مربوط به واردات است که این مقدار را از طریق واردات تأمین خواهیم کرد؛چند محموله آنتی‌بیوتیک و سرم وارد کشور شده است و طی هفته جاری نیز محموله‌ های بزرگ وارد کشور خواهد شد و در این ماه به ذخیره مناسبی از دارو خواهیم رسید.

 شهروند 
 قادریم سپر دفاع موشکی دشمنان را از کار بیندازیم
سردار حاجی‌زاده در بازدید جمعی از اعضای هیات‌دولت از نمایشگاه توانمندی‌های نیروی هوافضای سپاه گفت: این نیرو براساس تعالیم اسلام و فرامین و رهنمودهای فرماندهی معظم کل قوا و با تکیه بر توان داخلی و میدان‌دادن به جوانان نخبه و انقلابی این مرز و بوم، توانسته است ریل‌گذاری مناسبی در عرصه صنعت دفاعی کشور ایجاد کند که از این تجربه می‌توان برای سایر عرصه‌های کشور مانند اقتصاد و همچنین برای رفع موانع و مشکلات و رسیدن به پیشرفت استفاده کرد.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه بیان کرد: نیروی هوافضای سپاه در راستای دفاع از انقلاب اسلامی و دستاوردهای ارزشمند آن و حفظ و ارتقای امنیت و آرامش ملت ایران توانسته در عرصه صنعت موشکی، پهپادی، پدافندی، پروازی، راداری، فضایی و … با رویکرد هدف‌محور در مقابله با دشمنان اسلام و ایران به بازدارندگی مطلوب در سطح قابل‌توجهی برسد که جدیدترین دستاورد آن باعث شده است سپر دفاع موشکی دشمنان ایران ازجمله آمریکا، رژیم‌صهیونیستی و حکومت‌های دست‌نشانده آنان را تا چندین دهه از کار بیندازد.

اخبار خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری:

تضعیف وحدت ملی حربه متعارف قدرت های استکباری و استعماری است
حوز / آیت‌الله اراکی در جمع تعدادی از استادان و دانشجویان دانشگاه پیام نور قم به بیان عناصر جنگ ترکیبی در قرآن کریم پرداخت و گفت: استفاده از عناصر تبلیغاتی، اقتصادی، تشکیلاتی به‌ویژه نیروی جوان فاقد تحلیل و همچنین ارائه وعده‌های دروغین و فریبنده، مهم‌ترین عناصر جنگ ترکیبی جبهه باطل علیه جبهه حق است، جنگی که بر اساس آیات قرآن حتمی است و البته تازگی هم ندارد.وی با اشاره به آیات ۱۱۷ و ۱۱۸ سوره نساء گفت: خداوند در این آیات به این نکته اشاره می‌فرماید که یکی از حربه‌های خاص‌تر جنگ ترکیبی، استفاده از نسل دختران و زنان برای غلبه جبهه باطل علیه جبهه حق است، ضمن آن که تعبیر «نصیبا مفروضا» در این آیات به آن معناست که همه نسل دختران و زنان هم تسخیرپذیر نیستند.عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: حربه تجزیه و در مقابل هم قرار دادن نیروهای مستعد یک کشور و تضعیف وحدت ملی ملت ها و کشورها، حربه متعارف همه قدرت‌های استکباری و استعماری است و اگر ما هم بخواهیم تسلیم آن‌ها شویم، ذلت و خواری را تجربه خواهیم کرد.

طراحان اصلی ترور شهید فخری زاده پاسخ اقدام خود را خواهند دید
مهر/ سردار فرحی جانشین وزیر دفاع در دیدار با خانواده شهید فخری‌زاده با گرامیداشت یاد و خاطره این شهید والامقام طی سخنانی با اشاره به تلاش دستگاه‌های امنیتی و دستگیری تعدادی از عوامل ترور شهید فخری‌زاده گفت: هر چند مزدوران خود فروخته ترور شهید فخری زاده که تعدادی از آنان دستگیر و در زندان به سر می‌برند به سزای اعمال خود خواهند رسید، اما طراحان اصلی این اتفاق که رژیم غاصب صهیونیستی یکی از صحنه گردانان اصلی آن است نیز پاسخ اقدامات خود را خواهند دید.

اکرم الکعبی: جهان تک‌قطبی برای همیشه پایان یافته است
تسنیم/ دبیرکل جنبش نجباء که به روسیه سفر کرده در مصاحبه شبکه روسیاالیوم گفت که این سفر برای دیدار با شخصیت‌های سیاسی و مذهبی و به منظور نزدیک کردن دیدگاه‌ها و گفت‌وگو درباره مسائل مشترک انجام شد، به ویژه که هم‌اکنون جهان در شرایطی استثنائی قرار دارد و به سمت تحولی بزرگ حرکت می‌کند. اکرم الکعبی ادامه داد: جهان تک‌قطبی برای همیشه به پایان رسیده و ما امیدواریم که صندوق بین المللی پول، دیوان بین المللی دادگستری و سایر نهادهای بین المللی را از سلطه امریکا و حتی سازمان ملل خارج کنیم.وی با تأکید بر اینکه “جهان تک‌قطبی امروز به پایان رسیده و تقابل محور خیر با محور شر (به سرکردگی آمریکا و ناتو در کنار مافیای اقتصادی) به شکل‌گیری جهان چندقطبی انجامیده است” ادامه داد: اکنون روسیه در اوکراین مشغول جنگ با آمریکا و ناتو در چهره‌ای دیگر است. سیاست دائمی آمریکا این است که سایر کشورها و همچنین گروه‌های تروریستی را برای ضربه زدن به دشمنانش به‌کار می‌گیرد.

پروژه اغتشاشات شکست خورده است
باشگاه خبرنگاران/ سندی از عبدالله مهتدی سرکرده گروهک تجزیه طلب کومله افشا شده که در آن با ابراز ناامیدی از ادامه جنبش در کردستان و ایران می گوید.در سند لورفته متعلق به عبدالله مهتدی (سرکرده گروهک تجزیه طلب کومله) که از سایت جناح رقیب آن سر بر آورده است، وی ضمن ناامیدی از ادامه جنبش در کردستان و ایران طی راهبردی که به سطح رهبری حزب صادر کرده به موارد مهمی اعتراف کرده است.وی در‌این‌نامه تصریح کرده است که «حمله و سوزاندن منازل در شهرهای کردنشین کار اعضای تشکیلات داخلی کومله بوده است.علاوه بر این در بخش دیگری از این نامه تاکید شده است «اعتراضات و شعارها در شهرهای عمقی کشور به نفع تجزیه طلبان کردستان است.»مهتدی در نامه خود ضمن اعتراف به رابطه این حزب با رژیم‌صهیونیستی عنوان کرده است«نیروهای اعزامی برای خرابکاری در مراکز حساس از جمله تأسیسات هسته ای کشور، توسط اسرائیل آموزش دیده اند».

سوریه قطعنامه اخیر شورای حقوق بشر علیه ایران را محکوم کرد
باشگاه خبرنگاران / وزیر خارجه سوریه قطعنامه اخیر شورای حقوق بشر سازمان ملل ضد ایران و بهره‌برداری کشور‌های غربی از ساختارهای بین‌المللی برای اهداف سیاسی را محکوم کرد.در گفت‌وگوی تلفنی حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه، در خصوص تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و روابط دوجانبه گفتگو و تبادل نظر شد.وزیر خارجه سوریه در این گفتگو صدور قطعنامه اخیر در شورای حقوق بشر سازمان ملل علیه جمهوری اسلامی ایران و بهره‌برداری کشور‌های غربی از ساز و کار‌های بین‌المللی برای اهداف و مقاصد سیاسی خود را محکوم کرد.

شنیده شدن صدای انفجاری شدید در شمال لندن
باشگاه خبرنگاران/ بامداد امروز (سه شنبه) منابع محلی در لندن اعلام کردند در شمال این شهر و منطقه «استوک نیوینگتون» صدای انفجار مهیبی به گوش رسیده است. پس از آن تصاویری منتشر شد که ستونی از دود را در این منطقه نشان می‌داد.با این وجود مقامات لندن در توییتر ادعا کردند با وجود دریافت گزارش‌های مختلف از شنیده شدن صدای انفجار در استوک نیوینگتون هیچ اتفاق خاصی در این منطقه نیافتاده است و صدای شنیده شده احتمالا به دلیل رعدوبرق بوده است.این درحالی است که مردم لندن تایید کردند پس از شنیده شدن صدای انفجار، برق چندین منطقه در این شهر قطع شده و دود مشکوکی نیز آسمان لندن را فراگرفته است. با این وجود مقامات محلی همچنان مدعی هستند این صدا بخاطر رعدوبرق بوده است.

ضربه مهلک اطلاعات سپاه به سرویس اطلاعاتی یک کشور مرتجع
تسنیم / پاسداران گمنام سپاه بندرلنگه به معارضین امنیت کشور در غرب استان هرمزگان ضربه مهلکی را وارد ساختند.روابط عمومی سپاه بندرلنگه اعلام کرد: با اشراف اطلاعاتی هوشمندانه و اقدام به‌ موقع نسبت به رصد عامل سرویس اطلاعاتی یکی از کشور های مرتجع حوزه خلیج فارس که قصد انجام اقدامات سوءامنیتی در غرب استان هرمزگان را داشت، توسط پاسداران گمنام امام زمان در سازمان اطلاعات سپاه شهرستان بندرلنگه دستگیر شد. خبر دیگر حاکی است فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان از کشف ۷۰ قبضه سلاح شکاری غیرمجاز طی عملیات مشترک مرزبانی و سربازان امام زمان در مرزهای شمالی استان خبر داد.

حمایت چندباره کاخ سفید از اغتشاشات در ایران
فارس/ هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید، بامداد سه شنبه، از وقوع اغتشاشات در ایران و چین حمایت کرد.کربی طی نشستی خبری در کاخ سفید مدعی شد: «ما به اعتراضات مسالمت آمیز و تجمعات آزادانه باور داریم، هر جا که مردم تظاهرات کنند؛ چه ایران چه چین».وی همچنین با بیان اینکه آمریکا از اغتشاشات در ایران و چین حمایت می کند، ادعا کرد: «آن ها از حقوق خود صحبت می کنند. اعتقاد رئیس جمهور [بایدن] هم به دموکراسی تغییری نکرده است».

سناتور آمریکایی: آمریکا گرفتار تورم روی تورم است
فارس/ رهبر اقلیت جمهوری خواه در مجلس سنای آمریکا از نحوه عملکرد دولت دموکرات «جو بایدن» رئیس جمهور این کشور انتقاد کرد.مک کانل گفت: «به معنای واقعی کلمه با تورم روی تورم دست به گریبان هستیم». او در ادامه با کنایه خطاب به سناتورهای دموکرات توضیح داد: «دو سال از زمانی که رهبر دموکرات های سنا گفت در صورت به دست آوردن دو کرسی ایالت جورجیا، آمریکا را تغییر خواهد داد گذشته است».وی با بیان اینکه خانواده های کارگری در ایالت جورجیا در وضع فاجعه باری زندگی می کنند، افزود: «آن ها (دموکرات ها) قطعا این کار را (تغییر آمریکا) انجام دادند. ساکنان ایالت جورجیا اکنون می توانند بین چک، تتمه حساب خود یا امضای بدون اعتبار انتخاب کنند!»

هرگاه دچار مشکل شدیم به دلیل دور شدن از فرهنگ بسیج بوده است
فارس/ رئیس مجلس عصر دیروزدر مراسم اختتامیه جشنواره شهید مدرس به مناسبت روز مجلس و گرامیداشت مقام آیت‌الله شهید مدرس، ضمن گرامیداشت هفته بسیج، گفت: فرهنگ بسیجی در بسیاری از امور راهگشا است. قالیباف ادامه داد: هر گاه در کشور دچار مشکل شده‌ایم به دلیل این است که از فرهنگ بسیج دور شده‌ایم، فرهنگ بسیج، فرهنگ نجات کشور در همه عرصه‌ها و فائق آمدن بر مشکلات است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *