آیت الله حسینی بوشهری در دیدار با معاون اول رئیس جمهور تأکید کرد:

لزوم تبیین اقدامات و فعالیت‌های دولت برای مردم

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن تأکید بر لزوم تبیین اقدامات و دست آوردهای دولت برای مردم، گفت: دولت باید با مردم گفت گو کند؛ چرا که روشنگری بسیاری از مسائل را حل خواهد نمود.
سفر معاون اول رئیس جمهور به قم / سفر دکتر محمد مخبر به قم / حضور دکتر مخبر در جامعه مدرسین حوزه ع علمیه قم

به گزارش روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، دکتر محمد مخبر با آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری دیدار و گفت و گو کرد. رئیس جامعه مدرسین تلاش‌های دشمنان و جبهه استکبار علیه انقلاب اسلامی را محکوم به شکست ارزیابی کرد و اظهار داشت: در طول سال‌هایی که از انقلاب می‌گذرد، دشمنان بارها علیه نظام توطئه کرده‌اند. حوادث اخیر نیز نشان دهنده کینه‌های چند ده ساله‌ی دشمنانی است که با پیروزی این انقلاب به خطر افتاده‌اند؛ اما خداوند می‌فرماید «یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ».

وی ایجاد یأس در جامعه را مهم‌ترین هدف دشمنان عنوان کرد و ابراز داشت: اکنون جامعه نیازمند امید‌آفرینی جدی توسط دولت در کوتاه مدت است؛ چرا که دشمنان در تلاش‌اند تا با ایجاد روحیه یأس در اقشار مختلف مردم، اعم از نخبگان، خواص و عموم مردم، هویت جامعه را متزلزل نمایند.

امام جمعه قم با اشاره به ضرورت جهاد تبیین نسبت به اقدامات دولت بیان داشت: باید جهاد تبیین نسبت به اقدامات دولت صورت پذیرد و تمهیدی اندیشیده شود تا این اقدامات و دست آوردها به صورت ملموس در جامعه احساس شود.

وی در بخش دیگر از سخنان خود، به تبیین عوامل افزایش سطح عمومی رضایت در جامعه پرداخت و افزود: حوادث اخیر اگرچه ریشه فرهنگی – اجتماعی داشت؛ اما جدای از مسائل اقتصادی نیز نبود. اگر رضایت نسبی مردم در مسائلی از جمله مسکن و اشتغال تأمین شود و مسائلی همچون افزایش قیمت‌ها سامان پیدا کند، شاهد افزایش سطح عمومی رضایت در جامعه خواهیم بود. دولت باید با مردم گفت گو کند؛ چرا که روشنگری بسیاری از مسائل را حل خواهد نمود.

نظارت جدی و مستمر، عامل به ثمر نشستن اقدامات دولت

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه نظارت جدی و مستمر را عامل به ثمر نشستن سایر اقدامات دولت دانست و افزود: اگر نظارت ضعیف باشد، سایر اقدامات و فعالیت‌ها نتیجه مطلوبی را در پی نخواهند داشت؛ چرا که عده‌ای از ضعف یا فقدان نظارت سوء استفاه کرده و مانع به ثمر نشستن آن‌ها می‌شوند.

وی ضمن تقدیر از اقدامات رئیس جمهور در احیای کارخانجات و مراکز تولیدی افزود: باید با نظارت قوی بر روند پرداخت تسهیلات بانکی به کارگاه‌های تولیدی، از این کسب و کارها حمایت شود؛ چرا که گاهی تشریفات اداری سبب می‌شود تا کارگاه‌های تولیدی عملاً نتوانند تسهیلاتی از بانک دریافت نمایند.

وی خواستار تسریع در روند تکمیل شبکه ملی اطلاعات و حمایت از نرم افزارها و شبکه‌های اجتماعی بومی شد و ابراز داشت: حوادث اخیر از عوارض دوران فراگیری ویروس کرونا و حضور بی قید و بند عده‌ای در فضای مجازی بود که اهمیت مدیریت این فضا و تقویت شبکه‌های اجتماعی بومی را جهت پیش گیری از سوء استفاده دشمنان نشان داد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از صحبت‌های خود، ضمن اشاره به فراوانی دستگاه‌های مسئول در امور فرهنگی اظهار داشت: با توجه به کثرت دستگاه‌های متولی امور فرهنگی در کشور، لازم است ستادی جهت هماهنگی و مدیریت این دستگاه‌ها تشکیل شود؛ چرا که در حال حاضر متأسفانه تنها تعداد محدودی از این دستگاه‌ها به صورت فعال عمل می‌کنند.

شایان ذکر است در ابتدای این دیدار، دکتر مخبر گزارشی از حوادث اخیر، چالش‌ها، اقدامات و برنامه‌های دولت در محورهای مختلف از جمله مسکن، تورم، اشتغال، ارزش پول ملی، انتقال آب دریا، توسعه برداشت از میادین مشترک نفتی و افزایش تولید برق، ارائه نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *