آیت الله حسینی بوشهری در دیدار وزیر جهاد کشاورزی:

سلامت محصولات غذایی در اولویت قراردارد

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: نباید هیچ‌گاه کیفیت و سلامت محصولات غذایی را فدای کمیت آن‌ها کنیم؛ چرا که حفظ سلامت جامعه از اهمیت بالاتری برخوردار است.
سفر وزیر جهاد کشاورزی به قم

به گزارش روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، وزیر جهاد کشاورزی با آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری دیدار و گفت گو کرد. رئیس جامعه مدرسین با تأکید بر اهمیت سلامت و کیفیت محصولات غذایی ابراز داشت: امنیت و ایمنی غذایی هر دو از اهمیت بالایی برخوردار است و نباید هیچ‌گاه کیفیت و سلامت را فدای کمیت کنیم؛ چرا که حفظ سلامت جامعه همواره مهم‌تر از فراوانی محصولات در جامعه است.

وی با اشاره به دو مسئله محصولات ترا ریخته و سموم کشاورزی اظهار داشت: در استفاده از محصولات تراریخته و بذرهایی که اصلاح نژاد بر آن‌ها صورت گرفته است، باید دقت بیشتری شود و در رابطه با سموم کشاورزی نیز باید معیارهای لازم رعایت گردد تا مبادا محصولات ناسالم در اختیار مردم قرار گیرد.

امام جمعه قم مشکلات موجود در رابطه با تأمین نهاده‌های دامی را مورد توجه قرار داد و بیان داشت: تلاش در جهت خودکفایی در تولید محصولات کشاورزی و نهاده‌های دامی امری لازم است و باید به گونه‌ای برنامه ریزی صورت پذیرد که این خودکفایی به صورت مستمر ادامه داشته باشد تا کشور از واردات بی‌نیاز گردد.

وی در ادامه ضمن تأکید بر لزوم نظارت بر اجرای روش‌های نوین آب یاری جهت صرفه جویی در مصرف آب، خواستار ایجاد و تکمیل صنایع تبدیلی در قطب‌های کشاورزی شد و افزود: متأسفانه برخی از کالاهای تولید شده در کشور ما به کشورهای دیگر صادر شده و به نام آن‌ها در دنیا توزیع می‌گردد. با تکمیل زنجیره‌ی تولید و ایجاد صنایع تکمیلی، دیگر شاهد بی هویتی محصولات ایرانی نخواهیم بود.

لزوم نظارت قوی و مؤثر جهت جلوگیری از فساد

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه در بخش دیگری از صحبت‌های خود خواستار نظارت جدی در روند تولید تا عرضه محصولات غذایی شد و خاطر نشان کرد: فساد ستیزی باید دغدغه جدی شما باشد. با یک نظارت قوی و مؤثر از تولید تا تحویل محصول به مشتری، جلوی فساد را بگیرید.

وی تربیت نیروی انسانی کارآمد و ارتقاء فرهنگ دینی و اعتقادی کارکنان را در حل بسیاری از مشکلات راه‌گشا توصیف کرد و افزود: تنها با به کارگیری نیروی‌های معتقد و جهادی است که می‌توان به اهداف دست یافت و بازدهی بیشتری کسب نمود.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان صحبت‌های خود ضمن تأکید بر تسهیل روند اعطای تسهیلات به کشاورزان و تولید کنندگان، خودکفایی در تولید غذای باکیفیت، سالم و ارزان را در گرو استفاده از ظرفیت سرمایه گذاران و بخش خصوصی ارزیابی کرد.

شایان ذکر است در ابتدای جلسه، دکتر سید جواد ساداتی نژاد، گزارشی از اقدامات، برنامه‌ها و چشم‌اندازهای این وزارتخانه در حوزه‌های امنیت و کیفیت محصولات غذایی، خودکفایی در تولید محصولات راهبردی، الگوی کشت و اسناد اراضی کشاورزی، ارائه نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *