آیت الله حسینی بوشهری در دیدار رئیس دانشگاه آزاد تأکید کرد:

لزوم مقابله با هجوم دشمن در فضای مجازی

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: رؤسای دانشگاه‌ها و مدارس باید انحرافاتی که دشمن در روح، فکر و اندیشه نسل جوان ما به واسطه خلأ ناشی از آموزش غیر حضوری به وجود آورده است را در کمترین زمان ممکن جبران کنند.

به گزارش روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری دیدار و گفت و گو کرد. رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به تبعات منفی دوری دانش‌آموزان و دانشجویان از فضای آموزشی در چند سال اخیر، ابراز داشت: در فاصله‌ای که دانش‌آموزان و دانشجویان ما چند سال رنگ مدرسه و دانشگاه را ندیده‌اند و در فضای مجازی به تحصیل پرداختند و علاوه بر لطمه به علم آموزی، دشمن نیز از این خلأ سوء استفاده کرد و روح، فکر و اندیشه نسل جوان ما را مورد هجوم قرار داد و متأسفانه تا اندازه‌ای نیز موفق بوده است.

وی افزود: فضای مجازی مانند یک شمشیر دو لبه‌ای است که علاوه بر فواید بسیار، خطرات بسیاری را نیز در دل خود جای داده است و در سال‌هایی که آموزش به صورت مجازی جریان داشت، جوانان و نوجوانان ما در معرض این خطرات قرار گرفتند.

امام جمعه قم خطاب به مدیران و رؤسای دانشگاه‌های کشور گفت: اداره دانشگاه و به طور کلی امر آموزش، کار سخت و دشواری است؛ اما امیدواریم در کمترین زمان ممکن بتوانید انحرافاتی که در دوره فراگیری ویروس کرونا به وجود آمده است را اصلاح نمایید؛ البته توجه داشته باشید که راه دست یابی به هدایت، آرام کردن دل‌ها به منظور زدودن زنگارها ست تا در نهایت هدایت اتفاق بیافتد و رحمت الهی شامل حال گردد.

وی مسئله اسلامی سازی علوم انسانی را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: بشر در علم پیشرفت بسیاری کرده است؛ اما برخی از این علوم با نگرش و جهان بینی ما متفاوت است و لذا لازم است با یک نگاه بنیادی به این مسئله بنگریم.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه سیره زندگی اهل بیت (علیهم السلام) را سرچشمه زلالی توصیف کرد که باید برای موفقیت در عرصه فرهنگی اجتماعی، از آن نوشید.

وی ضمن تبریک سالروز ولادت پیامبر گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله) و امام صادق (علیه السلام) گفت: خداوند در زمان ولادت پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله) نشانه‌هایی را در جهان قرارداد تا به همگان نشان دهد که این مولود، پایه گذار حرکت بزرگی در عالم خواهد شد؛ لذاست که دشمنان هر چه در از بین بردن این دین تلاش کنند، راه به جایی نخواهند برد؛ زیرا خداوند خود حافظ این دین است.

شایان ذکر است در ابتدای این جلسه، دکتر محمد مهدی طهرانچی گزارشی از وضعیت دانشگاه آزاد، چالش‌ها و برنامه‌ها در بازگشایی آن پس از چند سال آموزش غیر حضوری، ارائه نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *