آیت الله حسینی بوشهری:

آرمان های انقلاب اسلامی با تکیه بر رسالت انبیای الهی فراسرزمینی است

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: دشمن با تمام وجود و ظرفیت خود جنگ ترکیبی علیه انقلاب به راه انداخته و در این شرایط باید سازوکار مناسب این هجمه را ایجاد کنیم.

به گزارش روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حضرت آیت‌الله حسینی بوشهری امروز در دیدار دکتر محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهوری که در دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، بر لزوم توجه دولت به مشکلات اقتصادی کشور تأکید کرد و گفت: این توجه باید طوری باشد که مردم احساس کنند جامعه ما علوی و دینی است و همانطور که نسبت به اتفاقات دنیا و جهان اسلام و ظلم و ستم حساس است، به مسائل داخلی کشور نیز توجه مضاعف دارد.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که آرمان‌های ما در اداره کشور نسبت به کشور های دیگر متفاوت است افزود: آرمان‌های ما با تکیه بر رسالت انبیای الهی فراسرزمینی است و لذا منحصر به جامعه داخلی نیست و در این رابطه به مسائل و اتفافات دنیای اسلام ازقبیل ظلم و ستم بر مظلومان نیز توجه دارد اما این نگاه باید به گونه ای باشد که جلب رضایت مردم در داخل و همراهی مردم را هم داشته باشیم.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: طی سال‌های بعد از انقلاب اسلامی، کم کاری هایی نسبت به پیوند و تبیین بین آرمان‌های انقلاب با آموزه‌های اصیل الهی شده و باید این کاستی نیز جبران شود تا مردم بدانند اهداف ما براساس چه مبانی ای است و رسیدگی به مسائل داخلی از اهمیت خاصی برخودار است.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: امروز انقلاب اسلامی به دلیل توجه به اتفاقات دنیای اسلام و ظلم و ستم نسبت به مردم مظلوم، مورد خشم و تحریم قرار گرفته و همین امرسبب مشکلاتی در بعد اقتصادی برای کشور شده است و لذا مسئولیت و تلاش ما در حل مشکلات و استفاده از ظرفیت‌های داخلی باید بیشتر باشد.

امام جمعه قم عمل به وظیفه دینی و اسلامی را بسیار با اهمیت توصیف کرد و گفت: امروز یکی از وظائف مهم، عمل به وظیفه دینی است و در این رابطه رفع مشکلات اقتصادی داخل کشور است تا مردم بیشتر احساس امنیت کنند و همواره خود را حامی کشور و نظام بدانند.

وی در ادامه با تأکید بر یادآوری روزهای دفاع مقدس و حضور چشم گیر مردم در صحنه بیان داشت: باید کاری کنیم مردم به عمق دشمنی دشمنان پی ببرند که در این رابطه یکی از مهمترین جنگ ها، جنگ نرم است که غفلت از این مسئله خسارت های زیادی رابه کشور خواهدزد.

آیت الله حسینی بوشهری به جنگ ترکیبی دشمنان علیه انقلاب اسلامی، بر برنامه ریزی بهتر برای رفع این مسئله مهم تأکید کرد.

وی در ادامه سخنان خود، دولت سیزدهم و شخص آیت الله رئیسی را دولتی مردمی برشمرد و همدلی در دولت را نیز ضروری بیان کرد و اظهار داشت: امروز یکی از کارهایی که مناسب است در این دولت مورد توجه بیشتر قرار گیرد، انتخاب گروه هایی برای رفع مشکلات مردم است؛ حضور در میان مردم و دلسوزی کار خوبی است، ولی کافی نیست وباید برنامه های این دولت به هدف برسد تا مردم احساس کنند، مشکلات در حال رفع است.

دکتر محسن رضایی نیز در این دیدار با ابلاغ سلام گرم رئیس جمهور تأکید کرد: منویات و نظرات علما و مراجع عظام تقلید سرلوحه کار دولت سیزدهم است.

وی تأکید کرد: دولت سیزدهم مردم را در رأس کار و صاحبان اصلی نظام و انقلاب می داند و دولت به عنوان خدمتگزار مردم در راستای افزایش رضایت عمومی و ریشه کن کردن فقر حرکت می کند.

وی با تأکید بر این که مشکلات اقتصادی از جمله تورم و نقدینگی از دهه های قبل تاکنون برجای مانده است، ادامه داد: ما باید به درمان ریشه های مشکلات مزمن اقتصادی بپردازیم و دولت در همین راستا طرح اصلاح اقتصادی کشور را آغاز کرده که اصلاح یارانه اختصاصی دولت به جامعه هدف از جمله نیازمندان و کمک به تولید در همین راستا بود.

وی بر ضرورت اصلاح نظام پولی و بانکداری کشور تاکید کرد و اظهار داشت: مشکلات فنی و کارکردی بانک ها در کشور از جمله ناترازی و زیان انباشته و همچنین عدم توجه به دستورات اسلامی از مسائل مهمی است که دولت با توجه به آنها برای اصلاح اساسی نظام بانکی در سال جاری برنامه ریزی کرده است.

دکتر رضایی خاطرنشان کرد: اگر نظام پولی و مالی کشور اصلاح شود قطعا به جهش تولید و بهبود وضعیت معیشتی مردم منجر می شود.

وی همچنین با اشاره به این که دولت برای اصلاح صندوق های بازنشستگی، اقدامات و برنامه ریزی های بزرگی را آغاز کرده است گفت: اگر اصلاحات در نظام تأمین اجتماعی در سه سال آینده انجام نشود در آینده ممکن است صندوق های بازنشستگی با کسری بسیار بالایی روبرو شوند و به همین منظور مسأله اصلاحات و تحولات عمیق اقتصادی در دولت سیزدهم با جدیت پیگیری می شود.

دکتر رضایی همچنین به سند تحول دولت سیزدهم که توسط رئیس جمهور تدوین شده است اشاره کرد و افزود: تمام ارکان دولت مردمی معتقدند که باید تحول و اصلاحات اقتصادی با جدیت پیگیری شود که البته ابزار این اقدام مهم دولت، یک نظام اداری کارآمد است که در این بخش نیز نیازمند اصلاحات بزرگ هستیم.

وی خاطرنشان کرد: همان گونه که با کمک و حضور مردم در نهضت اسلامی و ۸ سال دفاع مقدس پیروز شدیم، در جنگ اقتصادی نظام سلطه علیه مردم نیز نیازمند جهاد و حضور مردم هستیم که باید در کنار توجه به مسائل معیشتی و مادی ، انگیزه های معنوی نیز برای مردم تبیین شود. در این زمینه حتما برای پیشبرد و رسیدن به اهداف اقتصادی دولت، نیازمند نظرات علمای بزرگ و مراجع تقلید هستیم تا این تحولات هرچه سریعتر با انسجام و هماهنگی درون دولت عملیاتی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *