آیت الله حسینی بوشهری در دیدار با رئیس شورای عالی استانها تأکید کرد:

استفاده از ظرفیت شوراهای شهر و روستا به منظور مقابله با تهدیدات دشمنان

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، قانون مترقی، مجریان صالح و پذیرش مردمی را به عنوان سه ضلع مثلث کمال و سعادت جامعه نام برد و بر استفاده از ظرفیت شوراهای شهر و روستا به منظور مقابله با تهدیدات دشمنان تأکید کرد.
دیدار دکتر پرویز سروری با آیت الله حسینی بوشهری

به گزارش روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، رئیس شورای عالی استانها با آیت الله حسینی بوشهری دیدار و گفت و گو کرد. رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بعد از گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قبل از انقلاب گفت: سیره امام خمینی (قدس سره) و مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) که برگرفته از آموزه‌های مکتب اهل بیت (علیهم السلام) است، تکیه بر عنایات و توجهات الهی در کنار سرمایه گذاری و استفاده از ظرفیت مردم می‌باشد و برای دینی سازی یک جامعه امری ضروری است.

وی سعادت و کمال جامعه را در گرو وجود قانون مترقی، مجریان صالح و پذیرش مردمی دانست و افزود: خوشبختانه در نظامی زندگی می‌کنیم که در رأس آن مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)، به عنوان ولی فقیه، عهده دار امور هستند و قانون اساسی ما نیز برگرفته از آموزه‌های مقدس قرآنی است و مهم تر از همه، مردمی داریم که پیوسته در دوران‌های سخت پای این نظام مانده‌اند. بنابراین سه عنصر مجریان صالح، قانون مترقی و پذیرش مردمی، به عنوان سه ضلع مورد نیاز برای سعادت و کمال جامعه را در اختیار داریم.

امام جمعه قم استفاده از ظرفیت شوراهای شهر و روستا به منظور مقابله با تهدیدات دشمنان را امری مغفول عنوان کرد و ابراز داشت: شوراهای شهر و روستا ظرفیت عظمی دارند؛ اما متأسفانه، توجه آن‌ها تنها به مباحث خرد یک شهر معطوف شده است و در مسائل اساسی کشور حضور ندارند؛ در حالی که اعضای شوراهای شهر و روستا از متن مردم برخاسته‌اند و با رأی آن‌ها انتخاب شده‌اند و در نتیجه می‌توانند تأثیرات زیادی در جامعه بگذارند.؛ البته به دنبال سیاسی کردن شوراها نیستیم، اما به صحنه آمدن آن‌ها در جهت اهداف نظام و نه اهداف سیاسی، بسیار مفید فایده خواهد بود.

شایان ذکر است در ابتدای این جلسه، دکتر پرویز سروری، رئیس شورای عالی استانها، ضمن ارائه گزارشی از وضعیت این سازمان گفت: جامعه شورایی کشور حدود ۱۲۶ هزار نفر هستند و سطح تخلفات آن‌ها نیز بر خلاف تفکر عمومی، نسبت به سایر نهادها و ارگان‌ها و با در نظر گرفتن جمعیت، رقم پایینی دارد؛ اما همین میزان نیز باید به صفر برسد.

وی افزود: در تلاشیم تا آموزش‌هایی را برای اعضای شوراهای شهر و روستا در فاصله زمانی بین انتخابات و آغاز مسئولیت، انجام دهیم تا این جامعه بزرگ بتوانند به خوبی به ایفای نقش بپردازند. همچنین با توجه به اینکه اعضای شوراهای شهر و روستا معتمد مردم هستند، در تلاشیم تا توافق نامه‌ای را برای حضور این عزیزان در شوراهای حل و اختلاف با قوه قضائیه به امضاء برسانیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *