آیت الله حسینی بوشهری در دیدار با سرتیپ فرجیان‌زاده:

روحانیت همیشه در کنار مردم بوده و خواهد بود

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نقش به سزای روحانیت در طول تاریخ اسلام را یادآورد شد و روحانیت را از جنس مردم و در کنار آن‌ها در تمام سختی‌ها و دشواری‌ها توصیف کرد.
دیدار معاون هماهنگ کننده ولی فقیه در سپاه با آیت الله حسینی بوشهری

به گزارش روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، معاون هماهنگ کننده ولی فقیه در سپاه با آیت الله حسینی بوشهری دیدار و گفت و گو کرد. رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به نقش راهبری روحانیت در طول تاریخ گفت: روحانیت در طول تاریخ پیوسته نقش رهبری و پیشوایی داشته است و با توجه به اقتضائات زمان، به صورت متناسب به مسائل مختلف ورود داشته است.

وی هدایت گری را از نقش‌های مستمر روحانیت عنوان کرد و افزود: هدایت گری مردم و جامعه، نقش بی بدیلی است که روحانیت به صورت دائم و مستمر نسبت به آن دغدغه‌مند بوده و می‌باشد. اگر امروز سخنی از دین و اعتقادات دینی باقیمانده است، با وجود تمام تبلیغات سوء دشمنان، به خاطر گفتار و عمل روحانیت است.

امام جمعه قم ادامه داد: روحانیت از جنس مردم هستند و در واقع جزئی از مردم و جامعه می‌باشند و پیوسته سعی کرده‌اند تا در غم و شادی در کنار مردم باشند. در بُعد خدمات اجتماعی، هر کجا صحنه‌ای پیش آمده است، روحانیت به میدان آمده و هیچ گاه به نقش وعظ و خطابه بسنده نکرده است. نقش روحانیت در مبارزه با ویروس کرونا و تبعات آن، از جمله این موارد است.

وی افزود: در عرصه نظامی و کارزار جهاد نیز، وقتی پای جان به میان آمده، روحانیت همچنان در صحنه باقیمانده است و حدود ۴ هزار شهید تقدیم انقلاب و کشور کرده است. در عراق، پیش از انقلاب و در طول تاریخ اسلام، روحانیت در عرصه جهاد نظامی پیش قدم بوده است.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به کنگره چهار هزار شهید روحانی که چهارم خرداد در شهر مقدس قم برگزار می‌شود اظهار داشت: دشمن به دنبال این است تا رابطه میان روحانیت و سایر آحاد جامعه را قطع کند؛ اما برگزاری این کنگره این پیام روشن را به همراه دارد که روحانیت هر جا لازم باشد به میدان می‌آید و از جان خود نیز مضایقه نمی‌کند.

شایان ذکر است در ابتدای جلسه، سرتیپ فرجیان‌زاده، معاون هماهنگ کننده ولی فقیه در سپاه، گزارشی از اقدامات صورت گرفته به منظور بزرگداشت شهدای روحانی ارائه نمود و گفت: تا کنون حدود ۵۰ کنگره استانی، بیش از ۷۲۰ یادواره و ده‌ها کنگره موضوعی، به منظور بزرگداشت و تفخیم شهدای روحانی، در سراسر کشور برگزار شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *