آیت الله آشتیانی در دیدار با مدیر عامل بانک رفاه کارگران:

ربا خط قرمز اسلام است

معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مبارزه با ربا و ربا خواری را از اولویت‌ها و مهم ترین دغدغه‌های دین مبین اسلام توصیف کرد که سلامت اقتصادی جامعه را تأمین می‌کند.

به گزارش روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، مدیر عامل بانک رفاه کارگران با آیت الله آشتیانی دیدار و گفت و گو کرد. معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت مسئله مبارزه با ربا در اسلام ابراز داشت: احکام زیادی در اسلام وجود دارد؛ اما لحن هیچ کدام به شدّت لحن موارد مرتبط با ربا نیست و این نشان از اهمیت مبارزه با ربا در اسلام دارد.

وی ادامه داد: تنها دستاورد ربا در جامعه، تزریق فقر نسبت به قشر وسیعی از مردم و افزایش بی رویه ثروت عده‌ای دیگر است که سلامت اقتصادی جامعه و عدالت اجتماعی را به شدت تهدید می‌نماید. متأسفانه بسیاری از مردم ندانسته و غیر عمد به ربا آلوده و گرفتار شده‌اند و زنگ خطر نسبت به این مسئله به صدا در آمده است.

معاون جامعه و مردم ضمن تقدیر از تلاش‌های بانک رفاه در پیاده سازی بانکداری اسلامی گفت: کار شما کار بسیار فاخر و ارزشمندی است. اگر قانون با دیدگاه عملیاتی و با لحاظ مسائل فقهی بروزرسانی شود و بانک‌ها برای پیاده سازی آن به میدان بیایند، مردم نیز استقبال خواهند نمود.

وی افزود: اگر عزم جدی داشته باشید، به طور قطع به نتیجه خواهید رسید. چرا که اگر کسی برای خدا کار کند پیروز خواهد شد. همیشه به یاد داشته باشید که «إِن تَنصُرُوا اللَّهَ یَنصُرکُم وَیُثَبِّت أَقدامَکُم؛» البته ممکن است فشارهایی نیز بر شما وارد شود و عده‌ای کار شما را در تضاد با منافع خود ببینند؛ اما باید با روحیه بالا کار را به سرانجام برسانید.

شایان ذکر است در ابتدای جلسه، دکتر اسماعیل لـله گانی، مدیر عامل بانک رفاه کارگران کشور، ضمن ارائه گزارشی از برنامه‌ها و اهداف پیش رو، از عزم جدی این بانک در پیاده سازی احکام اسلام و حقیقی سازی عقود مشارکتی خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *