آیت الله حسینی بوشهری:

گروه‌های جهادی جهادی باقی بمانند

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم پیچ و خم‌های اداری را در تعارض با روحیه جهادی و به عنوان آسیبی جدی عنوان کرد که اصل کار و فعالیت جهادی را تحت الشعاع قرار خواهد داد.
دیدار رئیس سازمان بسیج سازندگی با آیت الله حسینی بوشهری

به گزارش روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با آیت الله حسینی بوشهری دیدار و گفت و گو کرد. رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم روحیه جهادی را عامل موفقیت در کارها عنوان کرد و گفت: تجربه نشان داده است که هر موقع کارها با یک روحیه جهادی و بدون بروکراسی اداری دنبال شده، سرعت و کیفیت چشمگیری را شاهد بوده‌ایم.

وی ادامه داد: پیچ و خم‌های اداری بر کار سایه می‌افکند و اسباب نارضایتی مردم را فراهم می‌سازد. لذا مراقب باشید بسیج سازندگی دچار این آفت نشده و تشکیلات، شما را به سمت دیگری سوق ندهد. پیوسته با آسیب شناسی، بسیج را از انحراف حفظ کنید و کار را به دست گروه‌های جهادی بسپارید و در موارد لزوم آن‌ها را راهنمایی کنید.

امام جمعه قم با اشاره به مسئله جهاد تبیین افزود: دشمن جنگ رسانه‌ای و ادراکی سختی را بر علیه ما آغاز کرده است. باید با تبیین فعالیت‌ها و عملکردهای خود علاوه بر خنثی سازی تهدیدات دشمنان، موجبات تشویق علاقه مندان را نیز فراهم آورید و مردم را با خدمت رسانی‌های خود، به انقلاب دلگرم کنید تا در مواقع مورد نیاز در کنار انقلاب بایستند.

وی با اشاره به آیه ۶۹ سوره مبارکه عنکبوت ابراز داشت: خداوند می‌فرماید «وَالَّذینَ جاهَدوا فینا لَنَهدِیَنَّهُم سُبُلَنا وَإِنَّ اللَّهَ لَمَعَ المُحسِنینَ.» جهاد اقسام مختلفی دارد و جهاد خدمت رسانی به طور قطع یکی از اقسام آن است که در کنار جهاد با نفس، جهاد نظامی و جهاد فرهنگی قرار دارد. از فرصتی که در اختیار شما قرار داده شده است نهایت استفاده را به واسطه انجام وظایف خود ببرید زیرا مشخص نیست که این باب خیر تا چه زمانی به روی شما باز خواهد بود.

شایان ذکر است در ابتدای این جلسه، سردار محمد زهرایی گزارشی از وضعیت بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی ارائه نمود و گفت: ۴۲ هزار گروه جهادی در کشور وجود دارد. استان قم ۶۷۰ گروه را به خود اختصاص داده که در این میان ۱۳۰ گروه از طلاب حوزه علمیه هستند. این گروه‌ها در عرصه‌های مختلف از پزشکی گرفته تا ساخت مسکن و دیگر موارد مشغول خدمت رسانی به مردم می‌باشند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور افزود: بسیج سازندگی در ۱۷ اردیبهشت ماه سال ۱۳۷۹ به دستور رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی) تشکیل شد؛ اما سابقه گروه‌های جهادی در ایران به سال ۱۳۴۲ باز می‌گردد که اولین گروه جهادی توسط خود مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) به منظور کمک به زلزله زدگان فعالیت نمود.

وی ابراز داشت: به منظور سیاستگذاری برای این گروه‌‎ها، در ۵۴۳ شهرستان، شورای جهادی تشکیل شده و در هر استان نیز مجمع جهادی متشکل از این شوراها وجود دارد. برای مدیریت عملیاتی این گروه‌ها نیز ۱۶۵ قرارگاه عملیاتی جهادی در سطح کشور فعالیت می‌کند و به منظور تعریف چشم انداز برای جبهه‌های جهادی، طرح جامع محرومیت زدایی مردم پایه با اهداف مشخص در دستور کار قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *