آیت الله حسینی بوشهری:

انقلاب اسلامی مصداق بارز أسّس علی التقوی است

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، خون‌های پاک شهدا و همراهی مردم را سبب اقتدار و ایستادگی انقلاب اسلامی در برابر دشمنان دانست و جهاد تبیین را سبب عمق بخشیدن به رابطه مردم و انقلاب اسلامی ارزیابی کرد.

به گزارش روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت الله حسینی بوشهری در جمع کارکنان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم حاضر شد. رئیس شورای عالی جامعه مدرسین در این دیدار بر لزوم برنامه ریزی دقیق در سال جدید تأکید کرد و گفت: شرائط کشور شرائط عادی نیست و باید با خلاقیت و سلیقه دو چندان، کارها را پیش ببریم.

وی افزود: دشمن چندین برابر ما در تلاش است تا نه تنها انقلاب اسلامی بلکه اصل اسلام را از بین ببرد و تنها علتی که تا کنون انقلاب پابرجا مانده، خون‌های پاک شهدا است. انقلاب اسلامی مصداق بارز «أسّس علی التقوی است.» تا زمانی که مردم در کنار انقلاب باشند، هیچگونه نگرانی وجود نخواهد داشت و خداوند بشارت داده است که «کَم مِن فِئَهٍ قَلیلَهٍ غَلَبَت فِئَهً کَثیرَهً بِإِذنِ اللَّه».

امام جمعه قم با اشاره به سابقه درخشان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، خطاب به کارکنان این مجموعه گفت: جامعه مدرسین یک نهاد دیرپای حوزوی است که سابقه قابل توجهی دارد. ما اکنون وارث بزرگانی هستیم که پایه گذار این نهاد مقدس بوده‌اند. باید با برنامه ریزی صحیح و دقت و خلاقیت در کارها، موجبات ارتقاء نقش جامعه مدرسین را فراهم سازیم و مسئولیت خود را به انجام برسانیم.

وی ضمن تبیین برنامه ریزی‌های دشمن در جهت نا امید ساختن مردم و ایراد آسیب‌های روانی در سطح جامعه، خاطر نشان کرد: دشمن در عرصه جنگ روانی بسیار فعال است و کسانی که ایمان کاملی نداشته باشند، خواهند لغزید. اینکه رهبر انقلاب مد ظله العالی جهاد تبیین را مطرح می‌کنند، برای این است که مردم داشته‌ها و دست‌آوردهای خود را فراموش نکنند و در این جنگ مغلوب نشوند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه ضمن اشاره به فرصت بزرگ ماه مبارک رمضان در خودسازی ابراز داشت: امیر المؤمنین علیه السلام در روایتی می‌فرمایند: «صَومُ القَلبِ خَیرٌ مِن صِیامِ اللِّسانِ، و صِیامُ اللِّسانِ خَیرٌ مِن صِیامِ البَطنِ.» اولین مرحله روزه دل است. یعنی انسان در دل خود روزه دار باشد و به گناه توجه نکند. دومین مرحله روزه زبان است. یعنی انسان جلو زبان خود را بگیرد تا سبب گناه و آزار دیگران نشود. این دو مرحله از روزه شکم بهتر‌اند و روزه شکم به عنوان آخرین و پایین ترین مرحله قراردارد.

وی در ادامه به روایت دیگری اشاره کرد و افزود: پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله در روایتی، با فضیلت ترین مردم را دارای سه ویژگی معرفی می‌نماید. اول اینکه واجبات و فرائض الهی را به انجام برساند که در این صورت عابدترین مردم است. دوم اینکه از محرمات الهی پرهیزکند که در این صورت از پرهیزکارترین مردمان است و سوم اینکه به آنچه خدا روزی او قرارداده است قانع باشد که در این صورت از بی‌نیازترین مردم است. در نتیجه کلید سعادت مطابق این روایت انجام واجبات، ترک محرمات و راضی بودن به مقدرات الهی می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *