آیت الله حسینی بوشهری: جهاد تبیین پیوست بیانیه گام دوم انقلاب است

 

 رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، جهاد تبیین را تنها راه دست یافت به اهداف گام دوم انقلاب ارزیابی نمود و ریشه آن را در اصل اسلام دانست.

 

 

 

 

 

 

به گزارش روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، شهردار قم به همراه معاونین با آیت الله حسینی بوشهری دیدار کردند. رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در این دیدار، با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری بر مسئله جهاد تبیین ابراز داشت: هجمه دشمن علیه انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف جریان دارد و باید بواسطه جهاد تبیین با آن مقابله شود. پیوست بیانیه گام دوم انقلاب، جهاد تبیین است و اهداف انقلاب بدون جهاد تبیین محقق نخواهد شد.

وی ادامه داد: دشمنان نقطه ضعف‌ها را بزرگ جلوه می‌دهند و نقاط مثبت را کوچک می‌نمایانند. باید برای مردم به خصوص جوانان، تبیین صورت پذیرد تا دست آوردهای انقلاب و اهداف آن به خوبی روشن شود؛ البته جهاد تبیین صرفا با بیان نیست و گاهی به صورت عملی اتفاق بیافتد. شهرداری یکی از ارگان‌هایی است که باید جهاد تبیین را به صورت عملی بر عهده بگیرد و نتایج آن را برای شهروندان به خوبی بیان کند.

امام جمعه قم افزود: جهاد تبیین ریشه در اصل اسلام دارد و از همان ابتدا مطرح بوده است؛ البته قالب‌ها تغییر کرده اما رویارویی بین حق باطل هم چنان ادامه دارد.

وی با اشاره به تلاش های شهرداری در بهبود وضعیت شهر قم خاطر نشان کرد: قم زمانی به استان تبدیل شد که زیرساخت‌های لازم برای تبدیل شدن به یک استان را نداشت؛ با این امید که بعد از تبدیل شدن به استان، زیرساخت‌های لازم مهیا شود. کار عمران و آبادانی در قم وقفه پذیر نیست و آنچه مطلوب است هنوز محقق نشده است.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه ادامه داد: قم باید به شهر نمونه اسلامی تبدیل شده و از نظر معماری اسلامی و مبلمان شهری به عنوان یک الگو مطرح باشد.  فضای فرهنگی شهر نیز باید، از آنچه که اکنون شاهد آن هستیم، بهبود پیدا کند. جایگاه شهرهای مذهبی مانند قم و مشهد به گونه‌ای است که انسان باید بر این گونه مسائل بیشتر پافشاری نماید.

شایان ذکر است در ابتدای جلسه، سید مرتضی سقائیان نژاد، شهردار قم، گزارشی از اقدامات صورت گرفته در طی سال ۱۴۰۰ و برنامه‌های شهرداری برای سال ۱۴۰۱ ارائه نمود.

وی نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی، ایجاد پارکینگ‌های مختلف و آغاز تعداد زیادی پروژه عمرانی در سطح شهر را به عنوان برخی از اقدامات شهرداری در طی سال ۱۴۰۰ عنوان کرد و از تحقق بیش از ۹۰ درصدی بودجه پیش بینی شده سال ۱۴۰۰ خبر داد.

شهردار قم پیاده سازی معماری و مبلمان شهری بر اساس الگوهای اسلامی، ایجاد پارکینگ‌، اتمام حدود ۱۷ پروژه ناتمام در سه ماهه اول سال، افتتاح برخی خطوط مترو و بازآفرینی و نوسازی بافت‌های فرسوده را از برنامه‌های شهرداری در سال آینده مطرح نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *