اعلامیه ی‌ حوزه ی‌ علمیه ی‌ قم‌ درباره ی‌ جنایات‌ رژیم‌ شاه‌ در کشور به‌ تبعیت‌ از آمریکا و رژیم‌ اشغالگر فلسطین‌

اعلامیه ی‌ حوزه ی‌ علمیه ی‌ قم‌ درباره ی‌ جنایات‌ رژیم‌ شاه‌ در کشور به‌ تبعیت‌ از آمریکا و رژیم‌ اشغالگر فلسطین‌
در تاریخ ۱۳۵۱/۰۴/۰۵

«ولا تحسبن‌ الذین‌ قتلوا فی‌ سبیل‌ الله‌ امواتا بل‌ احیاء عندربهم‌ یرزقون‌»

 هر شب‌ ستاره‌ به‌ زمین‌ می‌کشند و باز این‌ آسمان‌ غمزده‌ غرق‌ ستاره‌هاست‌

 هر چند روزی‌ خبر اعدام‌ گروهی‌ دیگر از جوانان‌ عزیز کشور به‌ دست‌ جلادان‌ رژیم‌ شاه‌، گوش‌ ملت‌ ما را می‌خراشد و مردم‌ ایران‌ را در ماتم‌ و عزای‌ تازه‌ای‌ فرو می‌برد. جوانان‌ ارزنده‌ کشور گروه‌ گروه‌ به‌ محاکمه‌های‌ نظامی‌ کشانده‌ می‌شوند و جوخه‌های‌ آتش‌ به‌ زندگی‌ آنان‌ خاتمه‌ می‌بخشد.

 اکنون‌ سیاست‌ آمریکا و اسراییل‌ بر این‌ شده‌ که‌ مزدورانشان‌ در ایران‌، درندگی‌ خود را به‌ نهایت‌ درجه‌ خود برسانند و برای‌ اجرای‌ همین‌ سیاست‌ بود که‌ در مدتی‌ کمتر از سه‌ ماه‌ قریب‌ سی‌ انقلابی‌ رزمنده‌ را که‌ از تسلیم‌ و تزلزلشان‌ مأیوس‌ بودند و آنان‌ را همچون‌ کوه‌ استوار می‌دیدند، تیرباران‌ ساختند و در همین‌ اواخر نیز رزمندگان‌ با ایمانی‌ چون‌ حنیف‌ نژادها، سعید محسن‌ها، بدیع‌ زادگان‌ها، ناصر صادق‌ها، باکری‌ها از بنیان‌ گذاران‌ «سازمان‌ مجاهدین‌ خلق‌ ایران‌» را اعدام‌ کردند و از همین‌ راه‌، خصلت‌ دست‌ نشاندگی‌ و ضد اسلامی‌ خود را آشکارتر نمودند. رزمندگان‌ مجاهدی‌ را شهید ساختند که‌ اصالتهای‌ فکری‌ اسلامی‌ و دید صحیح‌ و انقلابی‌ از قوانین‌ آزادیبخش‌ قرآن‌، تعیین‌ کنندر جهت‌ جنبش‌ آنان‌ بوده‌ و مرگ‌ شرافتمندانه‌ خود را «لقاءالله‌» می‌دانستند.

 به‌ دنبال‌ این‌ آدمکشیها، روحانیون‌ مترقی‌ حوزه‌ علمیه‌ قم‌، به‌ منظور اعتراض‌ به‌ این‌ وحشیگریها و نیز اعلام‌ پشتیبانی‌ از اهداف‌ مقدس‌ و اسلامی‌ این‌ رزمندگان‌ مسلمان‌، مجلس‌ ترحیم‌ و سخنرانی‌ در مدرسه‌ فیضیه‌، تشکیل‌ دادند و تظاهرات‌ بر پا ساختند و درودها به‌ خمینی‌ و روح‌ شهیدان‌ سرافراز فرستادند و مرگها نثار شاه‌ و دیکتاتور کردند. این‌ همبستگی‌ها و پشتیبانی‌ها، بطوری‌ رژیم‌ شاه‌ را به‌ وحشت‌ انداخت‌ که‌ به‌ نابودی‌ حوزه‌ علمیه‌ قم‌ تصمیم‌ گرفت‌ و تاکنون‌ بیش‌ از سیصد نفر از طلاب‌ و مدرسین‌ حوزه ی‌ علمیه‌ را دستگیر و به‌ زندانها و یا سربازخانه‌ها فرستاده‌اند و این‌ دستگیریها با شدت‌ هر چه‌ بیشتر ادامه‌ دارد. همان‌ وحشتی‌ که‌ بر اثر آن‌ هزاران‌ نفر در زندانهای‌ شاه‌ به‌ چشم‌ می‌خورند و بیش‌ از یک‌ صد نفر از جوانان‌ انقلابی‌ و ارزنده‌ کشور در انتظار خشن‌ترین‌ و ضدانسانی‌ترین‌ محاکمات‌ نظامی‌ به‌ سر می‌برند و جز اعدام‌ و زندانهای‌ ابد سرانجامی‌ نخواهند داشت‌ و همان‌ ترس‌ و هراس‌ و کوشش‌ برای‌ ریشه‌ کن‌ کردن‌ اساس‌ اسلام‌ است‌ که‌ به‌ تبعید و تهدید مرجع‌ تقلید شیعه‌ حضرت‌ آیت‌الله‌ العظمی‌ خمینی‌، ادامه‌ می‌دهند وحضرت‌ حجه ی‌الاسلام‌ والمسلمین‌ آقای‌ ربانی‌ شیرازی‌ را در حدود یک‌ سال‌ است‌ که‌ بلاتکلیف‌ در بدترین‌ زندان‌ها زندانی‌ ساخته‌ و حدود یک‌ سال‌ است‌ که‌ آیت‌الله‌ طالقانی‌ مجاهد خستگی‌ناپذیر را در دورترین‌ و بدآب‌ و هواترین‌ نقاط‌ کشور تبعید و زندانی‌ نموده‌ و از اقامت‌ حضرت‌ آیت‌الله‌ منتظری‌ در قم‌ جلوگیری‌ به‌ عمل‌ می‌آورند.

 اشاره‌ مختصری‌ به‌ شرایط‌ حاکم‌ بر ایران‌، ما را به‌ ارزش‌ و لزوم‌ مبارزات‌ انقلابی‌ ایران‌، معتقدتر خواهد ساخت‌. حاکمیت‌ استعمار و صهیونیسم‌ بر کلیه‌ شئون‌ اجتماعی‌، فرهنگی‌، اقتصادی‌، نظامی‌ و غیره‌، تنها عامل‌ تعیین‌ کننده‌ سیاست‌ رژیم‌ شاه‌ بشمار می‌رود. در راه‌ اجرای‌ همین‌ سیاست‌ است‌ که‌ ایران‌ جولانگاه‌ سرمایه‌ سرمایه‌داران‌ آمریکایی‌ و غیره‌ قرار گرفته‌ و کالاهای‌ اسراییلی‌ بخش‌ مهمی‌ از واردات‌ کشور را تأمین‌ می‌نماید. پیاده‌ ساختن‌ همین‌ دست‌ نشاندگی‌ است‌ که‌ کاپیتولاسیون‌ ننگین‌ رسماً تصویب‌ می‌گردد و مستشاران‌ نظامی‌ آمریکا از مصونیت‌ قضایی‌ برخوردار می‌گردند و ارتش‌ ایران‌ را دربست‌ تحت‌ سرپرستی‌ مستشاران‌ آمریکایی‌ درمی‌آید و پایگاههای‌ نظامی‌ متعددی‌ برای‌ آمریکاییها در اندیمشک‌، شوش‌، بندرعباس‌ و شمال‌ ایران‌ ایجاد می‌گردد و یک‌ روز ژنرال‌ «وستمورلند» رئیس‌ ستاد نیروهای‌ زمینی‌ آمریکا، ۵ روز خود را در جنوب‌ ایران‌ و سرکشی‌ به‌ پایگاههای‌ آمریکایی‌ می‌گذراند و یک‌ روز هم‌ رئیس‌ نیروی‌ هوایی‌ آمریکا در ایران‌ به‌ گردش‌ می‌پردازند. همان‌ سیاست‌ صهیونیستی‌ رژیم‌ ایران‌ است‌ که‌ «ریچارد هلمز» رئیس‌ سازمان‌ جاسوسی‌ «سیا» بین‌ ایران‌ و اسراییل‌ و آمریکا، در حرکت‌ است‌ و خلبانان‌ اسراییلی‌ با فانتومهای‌ ایران‌، تعلیمات‌ می‌بینند و بعد از جنگ‌ اعراب‌ با اسراییل‌ در سال‌ ۱۳۴۶ که‌ اعراب‌ برای‌ مدتی‌ نفت‌ را به‌ روی‌ غرب‌ می‌بندند، رژیم‌ شاه‌ کمبود نفت‌ غرب‌ را جبران‌ می‌سازد و زخمی‌های‌ ارتش‌ اردن‌ را که‌ به‌ نابودی‌ رزمندگان‌ شریف‌ و پیشتاز فلسطین‌ کم‌ همت‌ بسته‌ بودند، در بهترین‌ بیمارستانهای‌ تهران‌ بستری‌ می‌گردانند و کسانی‌ را که‌ عزم‌ فلسطین‌ و کمک‌ به‌ جنبش‌ پیشرو و سازنده‌ مردم‌ فلسطین‌ می‌کشانند و آن‌ زندانهای‌ طویل‌ المده ی‌ و… آری‌ نقش‌ مزدوری‌ شاه‌ است‌ که‌ سازمان‌ مرکزی‌ «سنتو» را تحرک‌ بیشتری‌ می‌بخشد و قدرت‌ نیروی‌ ارتش‌ ایران‌ را تا ۳ سال‌ دیگر، سه‌ برابر می‌سازند و با آن‌ فانتومها و هلیکوپترها که‌ بناست‌ آمریکا به‌ ایران‌ بفروشد و با آن‌ معاملاتی‌ که‌ اخیراً با انگلستان‌ صورت‌ گرفته‌ و آن‌ تانکهای‌ چیفتن‌ و موشکها و زیردریاییهایی‌ که‌ هر چه‌ زودتر در اختیار رژیم‌ ایران‌ قرار خواهد گرفت‌. همین‌ مزدوری‌ است‌ که‌ براثر اقدامات‌ برخی‌ کشورهای‌ عربی‌ در راه‌ ملی‌ ساختن‌ امتیازات‌ نفتی‌ آمریکایی‌ و انگلیسی‌، در صدد تأمین‌ کمبود نفت‌ اربابان‌ می‌افتند و چون‌ قرارداد ۲۵ ساله‌ رژیم‌ با کنسرسیوم‌ نفتی‌، ۷ سال‌ دیگر تمام‌ می‌شود، از همین‌ حال‌ مقدمات‌ امضای‌ یک‌ قرارداد نفتی‌ با کنسرسیوم‌ است‌ که‌ پس‌ از گذشت‌ ۷ سال‌ باز کنسرسیوم‌ به‌ ربودن‌ ثروت‌ مردم‌ ستمدیده‌ ایران‌ ادامه‌ دهد.

 همه‌ این‌ اقدامات‌ برای‌ این‌ است‌ که‌ هر چه‌ بیشتر پایه‌های‌ رژیم‌ ایران‌ را استحکام‌ بخشند و هرچه‌ زیادتر به‌ غارتگریها و نابودی‌ ملت‌ عزیز ما ادامه‌ دهند و آنان‌ را در گرداب‌ فقر و فلاکت‌ اسیرتر سازند و از طرفی‌ رژیم‌ مزدور شاه‌ نقش‌ بارز و خطرناکی‌ در سرکوبی‌ جنبشهای‌ منطقه ی‌ خاورمیانه‌، و تهدید کشورهای‌ مترقی‌ عربی‌ و برادران‌ مسلمان‌ عرب‌ ما در راه‌ مبارزه‌ با صهیونیسم‌، ایفا کند و در نتیجه‌ اسراییل‌ غاصب‌ و کشورهای‌ دست‌ نشان‌ دهنده ی‌ منطقه‌ و پایگاهها و منافع‌ غارتگران‌ خارجی‌ از خطر سقوط‌ و نابودی‌ مصون‌ نماند. ولی‌ ملت‌ ایران‌ که‌ تحت‌ رهبریهای‌ خردمندانه‌ مرجع‌ تقلید شیعه‌ حضرت‌ آیت‌الله‌ العظمی‌ خمینی‌، روز بروز روشن‌تر گشته‌ و خشم‌ مقدسش‌ بارورتر شده‌ و روزبروز از رشد اسلامی‌ و انقلابی‌ بیشتری‌ برخوردار می‌گردد، خاموش‌ ننشسته‌ و نخواهد نشست‌ و از اینجا که‌ جوانان‌ غیور و فداکار ملت‌ ما، با الهام‌ از تجربیات‌ و رشد انقلابی‌ خاورمیانه‌ و به‌ خصوص‌ جنبش‌ مردم‌ فلسطین‌، مشعلدار قیام‌ مسلحانه‌ شده‌، و باشد که‌ با نابودی‌ رژیم‌ ایران‌ و برقراری‌ حکومت‌ ملی‌ و اسلامی‌، ایرانی‌ آباد و پیشرفته‌ و متری‌ بوجود آید و پیروزی‌ بزرگی‌ عاید مردم‌ خاورمیانه‌ گردد. در پایان‌، شهادت‌ این‌ مبارزین‌ ارزنده‌ و افتخار آفرین‌ را به‌ عموم‌ مردم‌ ایران‌، به‌ خصوص‌ به‌ خویشاوندان‌ آنان‌ تسلیت‌ عرض‌ می‌نماییم‌ و بدیهی‌ است‌ که‌ این‌ فداکاریها و رنجها و افتخارات‌، در پیشگاه‌ خداوند بزرگ‌ و مردم‌ مسلمان‌ ایران‌، فراموش‌ نخواهد شد و ملت‌ غیور ما هیچگاه‌ وظیفه‌ انتقام‌ از جلادان‌ خون‌آشام‌ و پاسداران‌ رذل‌ منافع‌ استعمارگران‌ را از یاد نخواهد بد. «فاقتلوا المشکرین‌ حیث‌ وجدتموهم‌ و خذوهم‌ و احضروهم‌ و اقعدوا لهم‌ کل‌ مرصد…» هر جا مشرکین‌ (یعنی‌ تراشندگان‌ بت‌ و شاه‌ در مقابل‌ خدا و راه‌ تکامل‌) را یافتید، نابود سازید. آنان‌ را اسیر کنید، معاصره‌شان‌ نمایید و در کمین‌ آنان‌ بنشینید». «سوره‌ توبه‌ آیه‌ ۵».

 حوزه‌ علمیه ی‌ قم
۱۵ / جمادی‌ الاولی‌/ ۱۳۹۲ برابر با ۵/۴/۱۳۵۱
 تاریخ‌ تکثیر در نجف‌ اشرف‌، ۲۲ جمادی‌ الثانی‌

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *