ارائه گزارش فعالیت حوزه های علمیه خواهران در اجلاسیه جامعه مدرسین و علمای بلاد

حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور مدیر حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور گزارشی از فعالیت ها و اقدامات حوزه‌های علمیه خواهران ارائه نمود.

به گزارش روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور مدیر حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور در نوبت عصر دوازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین و علمای بلاد که در شهر مقدس قم در حال برگزاری است، به ارائه گزارشی از فعالیت ها و اقدامات حوزه های علمیه خواهران پرداخت.

وی حوزه علمیه خواهران را مولود انقلاب و از فرصت هایی دانست که حضرت امام و رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید داشته ودارند، دانست و تصریح کرد: بحمدلله شخصیت های بزرگ و ارزشمندی پای این مجموعه ایستاده اند، هم شورای عالی حوزه، هم آیت الله شرعی که از اعضای جامعه مدرسین و شخصیتی خدوم و کم نظیر بودند.

وی از فعالیت ۵۰۰ مرکز در سطح کشور برای تحصیل طلاب خواهر و ۶۴ هزار فارغ التحصیل و بیش از شصت هزار محصل در سطح کشور خبر داد و گفت: حوزه علمیه خواهران بحمدلله توانسته است بخش زیادی از نیروهای خود را از خودش تامین کند و قریب به چهار هزار مدیر و کادر اداری و همین تعداد استاد از بین خواهران برای تمشیت امور تربیت کند.

حجت الاسلام والمسملین بهجت پور اضافه کرد: تلاشی که در مجموع مرکز صورت گرفته، تمرکز بر مسائل حوزه زن و خانواده است، برای حل مسائل زنان و اجتماعی بهترین گروهی که می تواند به این امور ورود کند و مسائل را بدون حاشیه حل کند خود خانم ها هستند.

وی تصریح کرد: برای تکمیل این بعد و تقویت حوزه انقلابی باید این بخش را به رسمیت بشناسیم، امروز بخش مهم برای تاثیرگذاری برای جریان های برانداز نظام مورد توجه ویژه است و در راس مسائل اجتماعی موضوعات زن و خانواده است.

مدیر حوزه های علمیه خواهران افزود: حوزه انقلابی باید توجه داشته باشد که اگر بناست مسائل مربوط به انقلاب را حوزه به نحو شایسته حل کند چاره ای ندارد الا این که در فهم مسائل و درک متغیرهای مسائل دقت کافی را به خرج دهد. امروز پدیده هایی که حوزه باید برای آن پاسخ مهیا کند در حوزه اجتماعی، کاملا چند وجهی است.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور با اشاره به پدیده جمعیت در کشور اظهار داشت: آمار نزولی جمعیت در کشور نگران کننده شده است، حوزه برای پاسخ به این مساله و تغییر رشد اجتماعی چه تدبیری می خواهد داشته باشد؟

وی افزود: الان در جهان مساله تقلیل جمعیت به عنوان یک متغیر بزرگ است و تنها مساله ما نیست، جریان جهانی به سمتی حرکت کرده که مساله جمعیت برای او به عنوان یک مساله قطعی است و حتی راه های غیر مناسب را برای رشد جمعیت به هر قیمت توصیه می کند.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور گفت: حوزه انقلابی که پشتیان نظام جمهوری اسلامی است باید برای این مساله راه حل مناسب را پیدا کند، لذا باید اقدامات مطالعات فراوان در این حوزه داشته باشیم، رصد تحولات را بالا ببریم، قدرت ارتباط گیری خود با خارج حوزه را ارتقا دهیم، نظام آموزشی خود را متناسب با مسائل جدید هماهنگ و همراه کنیم. ما امیدواریم بتوانیم ظرفیت حوزه های علمیه خواهران را رشد دهیم و پاسخگوی نیازها و مسائل جدید باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *