اعلامیه ی‌ حوزه ی‌ علمیه ی‌ قم‌ درباره ی‌ دومین‌ سالگرد قیام‌ پانزده خرداد

اعلامیه ی‌ حوزه ی‌ علمیه ی‌ قم‌ درباره ی‌ دومین‌ سالگرد قیام‌ ۱۵ خرداد
مورخ ۱۵/۰۳/۱۳۴۴

 

«۱۵ خرداد چه‌ روزی‌ بود؟!»

 ۱۵ خرداد روزی‌ بود که‌ عمال‌ امپریالیسم‌ برای‌ چندمین‌ بار حمله‌ وحشیانه‌ای‌ به‌ اسلام‌ و ملت‌ مسلمان‌ ایران‌ کردند. روزی‌ بود که‌ مسلسلهای‌ استعمارگران‌ آمریکایی‌ و انگلیسی‌، جوانان‌ رشید ایرانی‌ را به‌ جرم‌ حمایت‌ از اسلام‌ و استقلال‌ مملکت‌ در خون‌ خویش‌ غوطه‌ور ساخت‌. روزی‌ بود که‌ حکومت‌ گستاخ‌ و جلاد ایران‌ مادرانی‌ را بی‌ فرزند، خواهرانی‌ را بی‌ برادر، بچه‌هایی‌ را یتیم‌ و زنانی‌ را بیوه‌ و داغدار کرد. ۱۵ خرداد روزی‌ بود که‌ حکومت‌ دست‌نشانده‌ استعماری‌ اعلام‌ کرد که‌ برای‌ تأمین‌ منافع‌ اربابان‌ جنایت‌پیشه‌ خود ملزم‌ است‌ به‌ عناوین‌ مختلفه‌ ملت‌ مسلمانان‌ ایران‌ را منکوب‌ کند و کشور ایران‌ را به‌ صورت‌ یک‌ کشتارگاه‌ مخوف‌، یک‌ شکنجه‌گاه‌ وحشتناک‌ و یک‌ زندان‌ هولناک‌ درآورد و قوانین‌ اسلام‌ و اساسی‌ را از میان‌ بردارد.

 آری‌ حکومت‌ بی‌ اراده‌ و بی‌ عرضه‌ بیگانه‌ برای‌ اجرای‌ اغراض‌ شوم‌ استعمارگران‌، قوانین‌ قرآن‌ را ملغی‌ و ملت‌ مسلمان‌ ایران‌ را فدای‌ یهود و دشمنان‌ سرسخت‌ اسلام‌ می‌سازد و به‌ بهانه‌های‌ مختلفه‌ خون‌ دسته‌ دسته‌ از جوانان‌ آزاده‌ بیگناه‌ و مسلمان‌ ایران‌ را می‌ریزد؛ روزی‌ به‌ عنوان‌ دهقان‌ و کشاورز به‌ مدرسه‌ فیضیه‌ حمله‌ می‌کند و ده‌ها تن‌ از محصلین‌ علوم‌ دینیه‌ را به‌ خاک‌ و خون‌ می‌کشد و روز دیگر به‌ وسیله‌ مأمورین‌ رسمی‌ در شب‌ عید، در صحن‌ مطهر حضرت‌ معصومه‌(ع‌) به‌ مردم‌ و طلاب‌ و روحانیون‌ یورش‌ وحشیانه‌ می‌نماید و ده‌ها نفر از زنان‌ و کودکان‌ را در زیر چکمه‌ دژخیمان‌ مجروح‌ و مصدوم‌ می‌سازد. روزی‌، هزاران‌ نفر از مردم‌ مسلمان‌ را (که‌ علیه‌ حکومت‌ فردی‌ و استبدادی‌ و برای‌ به‌ دست‌ آوردن‌ آزادی‌ به‌ پا خواسته‌اند) به‌ بهانه‌ مخالفت‌ با مظاهر تمدن‌! و به‌ عنوان‌ ارتجاع‌ سیاه‌!! قتل‌ عام‌ می‌کند و روز دیگر به‌ دانشگاه‌ حمله‌ می‌کند و دانشجویان‌ آزاده‌ مبارز را (لابد به‌ عنوان‌ روشنفکری‌ سیاه‌!) می‌کوبد. روزی‌ گروهی‌ از رجال‌ برجسته‌ و دانشمند و عده‌ای‌ از مردم‌ شریف‌ مسلمان‌ را به‌ اتهام‌ آشوبگر در دادگاه‌های‌ فرمایشی‌ به‌ زندانهای‌ طویل‌المدت‌ و به‌ اعدام‌ محکوم‌ می‌کند و روز دیگر عده‌ای‌ از عزیزترین‌ و شریفترین‌ جوانان‌ این‌ کشور را به‌ اتهام‌ قتل‌ یک‌ نفر خائن‌ میهن‌ فروش‌ و نوکر مارک‌دار آمریکایی‌ به‌ محاکمه‌ قلابی‌ می‌کشد و زمینه‌ را برای‌ اعدام‌ آنها آماده‌ می‌سازد.

 از طرفی‌ هر روز در مجلس‌ فرمایشی‌ به‌ دست‌ یک‌ مشت‌ سرسپرده‌ و مزدوران‌ گوش‌ به‌ فرمان‌، قوانین‌ مسلمه‌ قرآن‌ را یکی‌ پس‌ از دیگری‌ لغو کرده‌ و راه‌ را برای‌ دشمنان‌ اسلام‌ و خائنین‌ مملکت‌ هموارتر می‌سازد و مرجع‌ عالیقدر و پیشوای‌ مجاهد شیعه‌، حضرت‌ آیت‌الله‌ العظمی‌ آقای‌ خمینی‌، را به‌ جرم‌ اعتراض‌ به‌ این‌ اعمال‌ ننگین‌ کاپیتولاسیون‌ (مصونیت‌ وکیل‌ باشیها و قداره‌بندها و مستشاران‌ آمریکایی‌ و خدمه‌ آنها) به‌ نقطه‌ نامعلومی‌ تبعید می‌کند و از طرف‌ دیگر قیافه‌ حق‌ به‌ جانب‌ به‌ خود گرفته‌، دم‌ از اسلام‌ و قرآن‌ می‌زند و با این‌ عمل‌ ریاکارانه‌ می‌خواهد وجهه‌ از دست‌ رفته‌ خود را در بین‌ مردم‌ مسلمان‌ دوباره‌ به‌ دست‌ بیاورد و حکومت‌ جابرانه‌ ضد دینی‌ و ضد ملی‌ خود را حکومت‌ به‌ اصطلاح‌ اسلامی‌ قلمداد کند. ولی‌ باید بدانند که‌ «آن‌ قدح‌ بشکست‌ و آن‌ پیمانه ریخت‌». دیگر حنای‌ این‌ دستگاه‌ در پیش‌ ملل‌ اسلامی‌ رنگی‌ ندارد و دنیا حکومت‌ غیر قانونی‌ ایران‌ را دلال‌ استعمار و مزدور اسراییل‌ شناخته‌ است‌.

 ملت‌ شرافتمند ایران‌ هشیار باشید. ایران‌ فلسطین‌ دیگری‌ است‌ که‌ حکومت‌ یهودپرور ایران‌ به‌ دستور امپریالیستهای‌ غربی‌ با ماسک‌ اصلاحات‌ و رعیت‌پروری‌ و تظاهر به‌ اسلام‌، مقدمه‌ تسلیم‌ کامل‌ آن‌ را به‌ حزب‌ کثیف‌ صهیونیسم‌ فراهم‌ کرده‌، دارد به‌ مرحله‌ اجرا در می‌آورد. آگاه‌ باشید که‌ کشور عزیز ما در شرف‌ سقوط‌ است‌. قرآن‌ و اسلام‌ در معرض‌ خطر است‌. اموال‌ مسلمین‌ در قبضه‌ یهود (دلال‌ کثیف‌ آمریکا) می‌باشد.

نوامیس‌ مسلمین‌ در معرض‌ هتک‌ است‌. بپاخیزید و درس‌ فداکاری‌ و جانبازی‌ را از سالار شهیدان‌ حضرت‌ حسین‌ علیه‌ التیحیه‌ والسلام‌ بیاموزید. صفوف‌ خود را فشرده‌تر کنید و وسوسه‌ شیطانی‌ مأیوس‌ و ناامیدی‌ در خود راه‌ ندهید و خود را برای‌ یک‌ مبارزه‌ اساسی‌ و پیگیر آماده‌ سازید. بکوشید برای‌ انجات‌ اسلام‌، برای‌ حفظ‌ قوانین‌ قرآن‌، برای‌ حفظ‌ استقلال‌ ایران‌، برای‌ نجات‌ هزاران‌ تن‌ از عزیزان‌ ما که‌ در سلولهای‌ زندانها در زیر شکنجه‌های‌ قرون‌ وسطایی‌ دست‌ و پا می‌زنند. بکوشید برای‌ قطع‌ ایادی‌ امپریالیستهای‌ غربی‌ و عمال‌ کثیف‌ آنها و بدانید که‌ خدا با ماست‌ و وعده‌ فرموده‌ که‌ ما را کمک‌ و یاری‌ بفرماید «و کان‌ حقاً علینا نصر المؤمنین‌، ان‌ تنصراللّه‌ ینصرکم‌ و یثبت‌ اقدامکم‌» و بخواست‌ خدا پیروزی‌ از آن‌ ماست‌.

 چون‌ ۱۵ خرداد مصادف‌ با سالروز شهادت‌ فرزندان‌ رشید اسلام‌ و فداییان‌ راه‌ آزادی‌ می‌باشد، مناسب‌ است‌ در مجالس‌ سوگواری‌، یادی‌ از آنان‌ بشود و بر قاتلین‌ آنها نفرین‌ گردد. حوزه‌ علمیه‌ قم‌ هرگز جنایات‌ این‌ روز و روزهای‌ دیگر هیأت‌ حاکمه‌ ایران‌ و همچنین‌ مصائبی‌ را که‌ بر اسلام‌ و ملت‌ عزیز ایران‌ وارد آورده‌اند فراموش‌ نکرده‌ و تا انتقام‌ خون‌ برادران‌ از دست‌ رفته‌ خود را نگیرد از پای‌ نمی‌نشیند.

 پیروز باد مبارزه‌ خستگی‌ناپذیر روحانیت‌ و ملت‌ علیه‌ ظلم‌ و استعمار و استبداد، سلام‌ به‌ ارواح‌ پاک‌ شهیدان‌ راه‌ آزادی‌.

 حوزه ی‌ علمیه ی‌ قم‌
۱۵/۳/۱۳۴۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *