گزارش خبری و تصویری جناب آقای دکتر احمدی نژاد در ششمین اجلاس

Image

رئیس جمهور: رابطه نظام با روحانیت و حوزه‌های علمیه تفکیک ناپذیر است

دکتر محمود احمدی‌نژاد در ششمین نشست سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم؛ حوزه‌های علمیه و روحانیت را سنگربان و پرچمدار حکومت الهی در جمهوری اسلامی ایران معرفی کرد.

رئیس جمهور در این نشست که روز پنج شنبه در مدرسه عالی امام خمینی(ره) و با حضور علمای سراسر کشور برگزار شد گفت: فلسفه وجودی عالم امکان و خیرات و برکات جهان هستی به واسطه حضور انسان و خلیفه الله است. خداوند همه کائنات را برای انسان آفرید و انسان را برای خود برگزید. انسان باید در قالب ارتباط با دیگران و خدا پرستی ماموریت خود را به عنوان مظهر تجلی قدرت الهی انجام دهد. البته جامعه نیز با میزان ارتباطی که با خلیفه صالح الهی برقرار می‌کند در مسیر کمال قرار می‌گیرد.

وی به جایگاه حکومت صالحان اشاره کرد و افزود: برای تجلی یافتن مظهر انسان کامل باید حکومت صالحان تشکیل شود. افتخار جمهوری اسلامی نیز در استقرار نظام ولایت است و رمز عزت، پیشرفت، صلابت و تحول آفرینی کشور ما هم بر این اساس است. انقلاب‌های روی داده در سایر کشورها در نسل دوم به فراموشی سپرده می‌شود، در حالی که در ایران انقلاب هر روز زنده و پویاتر می‌شود.

دکتر محمود احمدی‌نژاد گفت: در ایران نسل‌های سوم و چهارم پرشور است. رمز آن هم در اتصال نظام به امام است. خوشبختانه روحانیت و حوزه‌های علمیه پرچمدار این نظام الهی هستند، البته باید فراتر از این و در سطح جهانی حضور داشت.

وی به محوریت روحانیت و حوزه‌های علمیه در اندیشه رهایی بخش انسان اشاره کرد و گفت: ‌همانطور که علما و روحانیت در همه زمینه‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی حضور دارند، باید موتور محرک جامعه اسلامی باشند.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: تنظیم، تعریف و پیگیری اجرای احکام الهی در جامعه اسلامی به عهده روحانیت و علما و مراجع است. دامنه این مسؤولیت بسیار وسیع است و چه کسی جز روحانیت اصیل و انقلابی می‌تواند سنگربان مستحکم نظام اسلامی باشد؟

وی به ضرورت رابطه روحانیت و حوزه‌های علمیه با نظام اشاره کرد و گفت: آیا می‌شود رابطه روحانیت و حوزه‌های علمیه را از نظام و حاکمیت تفکیک کرد؟ خدا را سپاسگزاریم که در ایران علما پرچمدار عدالت، اخلاق و برادری هستند و پای آرمان‌های امام و انقلاب ایستاده‌اند و انشاء الله فراتر از مرزهای کشور سنگربان اسلام خواهند بود.

وی در تشریح فعالیت‌های فرهنگی، اقتصادی و سیاسی دولت نهم گفت: برای پی‌بردن به فعالیت‌های این دولت باید به سه سال پیش و فضای حاکم در آن زمان پرداخت. متاسفانه چند سال پیش در قالب روزنامه‌ها و برنامه‌های فرهنگی به ساحت اسلام و ائمه توهین می‌شد و حتی از تریبون‌های رسمی نیز حمایت می‌شدند. علما مورد هجمه سنگین بودند و با ترفندهای مذبوحانه اندیشه‌های لیبرال و سکولار مورد حمایت قرار می‌گرفت.

وی خاطر نشان کرد: باید ببینیم امروز در کجا قرار گرفته‌ایم. ادبیات و آرمان دولت، انقلابی و دینی است. به عشق حاکمیت دینی شب و روز را نمی‌شناسیم. در تمام ملاقات‌های خارجی محور صحبت‌ها دعوت جهان به احکام الهی است و دولت به طور عمیق معتقد است تنها راه نجات بشر دین است.

وی با ارائه گزارشی در خصوص بودجه و فعالیت‌های فرهنگی گفت: بودجه فعالیت‌های قرآنی بیست برابر شده است چرا که معتقدیم باید قرآن مبنای عمل در جامعه قرار گیرد و هنوز هم به نظر می‌رسد کم باشد. در شورای عالی انقلاب فرهنگی در جهت دانش آموزان بسیاری از کتب دینی آموزش و پرورش بازنویسی شده است بودجه فرهنگی و عمرانی مساجد ارتقاء چشمگیری داشته است.

رئیس جمهور در عین حال تاکید کرد: دولت باید از حوزه علمیه به عنوان پایگاه انتشار دین حمایت کند اما سیاستگذاری و هدایت آن بر عهده علما و مراجع تقلید است.

وی به رشد اقتصادی در سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت:‌ علیرغم سنگین‌ترین تهاجمات سیاسی و تحریم‌های اقتصادی خوشبختانه اقتصاد ایران رشد قابل توجه داشته است. سهم نفت در بودجه ۱۲ درصد کاهش یافته و بدهی‌های داخلی و خارجی ایران نیز سیر نزولی دارد.

وی با تشریح علل بروز تورم در جامعه گفت: از مهر ماه سال گذشته تورم جهانی را پیش بینی کرده و به مجلس اعلام کردیم. علیرغم برنامه‌ریزی‌ها و درخواست بودجه برای تامین برخی نیازهای ضروری، این مهم توسط مجلس شورای اسلامی محقق نشد و از این رهگذر مبلغ کلانی را متضرر شدیم.

رئیس جمهور درباره جو سازی‌ها و هجمه علیه دولت گفت: بعضی‌ها برای متخلفین پوشش درست می‌کنند و بدون احتساب مسائل به دولت هجمه می‌آورند. در حالی که بخش زیادی از مسائل اقتصادی دست دولت نیست.

وی خاطر نشان کرد: چند سال قبل بسیاری از کارها در جهت اختلاف افکنی و کینه ورزی بین ملت و مردم رخ می‌داد. با توجه به خدمات دولت‌های گذشته اعلام می‌کنیم که در دولت فعلی سیاسی کاری وجود ندارد و اولویت نخست خدمت به مردم است.

دکتر احمدی‌نژاد با بیان اینکه قدم به قدم مسایل سیاست خارجی و انرژی هسته‌ای کنترل شده است گفت: از نظر ما مسائل انرژی هسته‌ای تمام شده است. البته اخیرا بازی جدیدی آغاز کرده‌اند که این مرحله هم آزمایشی برای ما و نتیجه آن ذلت و شکست برای دشمنان است.

وی در پایان تاکید کرد: دوران حاکمیت ارزش‌های الهی آغاز شده و قدرت‌های غیر الهی هم به لحاظ مادی و هم معنوی در سراشیب سقوط قرار گرفته‌اند.

گزارش تصویری سخنرانی دکتر احمدی نژاد در ششمین اجلاس سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای محترم بلاد

 

Image 

Image

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *