آیت الله صافی دیده‌بانی بیدار و خیرخواه انقلاب بود

آیت الله حسینی بوشهری در مراسم چهلم رحلت  آیت الله العظمی صافی گلپایگانی که در مسجد امام حسن عسکری (علیه السلام) برگزار شد، با بیان روایتی گفت: اگر به شرح حال بزرگان و اسطوره های اخلاقی نپردازیم هم نسل حال و هم نسل آینده بی‌بهره می‌ماند و برای اینکه گرد و غبار فراموشی افکنده نشود و چهره علمی و اخلاقی چنین افرادی پنهان نماند تا جایی که می شود و مقدور است باید سخن گفته شود.

وی با اشاره به پیام رهبری در رحلت حضرت آیت الله العظمی صافی اظهار داشت: جمله به جمله پیام رهبری بیان کننده بخش مهمی از ابعاد شخصیتی این مرجع بزرگ است تا جایی که رهبر معظم انقلاب در آن پیام رسا می‌نویسند من از مشورت‌های این شخص بزرگ استفاده می‌کردم.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین ادامه داد: چنین بیانی را از رهبری درباره شخصیتی یا ندیده و یا کمتر شنیده ایم، شخصیتی که حامی و ناصح انقلاب است، انقلاب اگر دیده بان نداشته باشد دشمنان در آن رخنه خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه انقلاب به حامیان و ناصحان خیرخواه احتیاج دارد، ابراز کرد: حضرت آیت الله صافی دیده‌بانی بیدار و خیرخواه انقلاب بود و در بزنگاه ها به میدان می آمد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی در قم مانند خورشید می‌درخشید، خاطرنشان کرد: این شخصیت زبان گویای حوزه در عصر غیبت بود؛ حضرت آیت الله صافی گلپایگانی ویژگی هایی دارا بودند که در بسیاری از مراجع کمتر پیدا می شود ایشان شاگرد و مشاور مورد اعتماد حضرت آیت الله العظمی بروجردی بودند.

 

منبع: رسا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *