بیانیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در محکومیت جنایت خونبار مسجدشیعیان در پیشاور پاکستان

به گزارش روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، بیانیه این نهاد در محکومیت جنایت خونبار مسجد شیعیان در پیشاور پاکستان بدین شرح است:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
انالله و انا الیه راجعون

جنایت خونبار کشتار شیعیان نماز گزار در پیشاور پاکستان دلها را غمگین و لبریز از اندوه کرد.
این جنایت گرچه توسط جاهلان متعصب و تکفیری‌های مزدور آمریکایی واقع شده است؛ اما دستان پنهان استکبار و صهیونیسم بین الملل به وضوح در این جنایت دیده می‌شود.
ضربه زدن به وحدت اسلامی و تلاش برای تحریک احساسات جریان‌ها و مذاهب مختلف اسلامی جهت جنگ مذهبی و خونریزی، هدف اصلی جبهه کفر و استکبار است و این جنایت‌ها ریشه در طراحی‌های سرویس‌های اطلاعاتی غربی و عبری دارد.
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن محکوم کردن این اقدام ددمنشانه، عموم مسلمین را به هوشیاری و شناخت توطئه‌های دشمن دعوت می‌کند و اعلام می‌دارد:
دولت پاکستان باید با مسئولیت پذیری و مقابله با جریانات تکفیری و تروریستی اقدامات مؤثری در حمایت از جان شیعیان انجام دهد و در مجازات این جانیان هیچ کوتاهی نکند.
تکفیری‌ها هیچ نسبتی با دین و انسانیت ندارند و سالهاست با ریختن خون شیعه و سنی، ماهیت ضد اسلامی وانسانی خود را نشان داده‌اند.
مردم شریف و علمای درد آشنای پاکستان با تمسک به وحدت و عقلانیت، دشمنان اصلی را بشناسند و نگذارند تلاش وحدت ستیزان و تفرقه سازان مؤثر واقع شود.
ملت‌ها و دولت‌های اسلامی و سازمان‌های بین المللی نباید در مقابل این خونریزی‌ها سکوت کنند و بر همین اساس، باید با جریان‌ سازی و افشای ماهیت تکفیری‌ها، جبهه مزدوران جاهل استکبار را رسوا کرد و افکار عمومی و نخبگان عالم را از حقایق ظلم و ستم مافیایی آمریکایی در ترویج تروریسم آگاه کرد.
خداوند ارواح نمازگزاران شهید این حادثه دردناک را مشمول رحمت و مغفرت بیشتر خود قر ار دهد و مصدومان و مجروحان را شفای عاجل عنایت بفرماید ان شاءالله.«لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّهَ إِلَّا بِاللَّهِ الْعَلِیِّ الْعَظِیمِ»«وَسَیَعلَمُ الَّذینَ ظَلَموا أَیَّ مُنقَلَبٍ یَنقَلِبونَ».

سید هاشم حسینی بوشهری
رییس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *