بیانیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

به گزارش روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، بیانیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بدین شرح است:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بسم‌الله الرحمن الرحیم

انقلاب پُرشکوه اسلامی ما یک ودیعه الهی و خیر کثیر بود. این بزرگ‌ترین و مردمی‌ترین انقلاب عصر جدید در پی مجاهدت‌های ملت فهیم ایران و مبارزه با طاغوت و ایمان بالله در جهان آلوده به جهالت‌ها و مادیات به ملت ایران عطا شد و کرامت و عزت را نصیب امت اسلامی کرد. یوم‌الله ۲۲ بهمن و ایام دهه فجر انقلاب اسلامی مقدمه «أَنَّ الْأَرْضَ یَرِثُها عِبادِیَ الصَّالِحُونَ» است و ملت ما در خیزش مؤمنانه خود گامی به سوی ظهور برداشته است.
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن گرامیداشت فجر انقلاب اسلامی و تجدید بیعت با امامین انقلاب به‌موجب آیه «وذکرهم بایام الله» نکاتی را متذکر می‌شود:

۱. انقلاب اسلامی با اتّکال به کمک الهی و اعتماد به صدق وعده‌ی خداوند، به رهبری امام خمینی (رضوان‌الله تعالی علیه) به پیروزی رسید و امروز نیز با سکان‌داری رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای (ادام الله ظله العالی) «جمهوریت و اسلامیت» نظام در تمام عرصه‌ها بدون هیچ انحراف و توقفی، صیانت و پاسداری شده است. التزام عملی به رهنمودهای روشنگر و راهگشای مقام رفیع ولایت، وظیفه‌ای دینی و عقلانی است. باید با تأمل و تدبر در «واقعیّت‌ها»، «آرمان‌ها» و «راهبردهای حکومتی» ذکرشده در «بیانیه گام دوم» به دنبال نتیجه نهایی یعنی تحقق تمدن نوین اسلامی باشیم.

۲. ایران در بحرانی‌ترین منطقه جهان، کانون آرامش و ثبات است. در عرصه تولید علم و دستیابی به فناوری‌های نوین، صاحب رتبه و جایگاه بالاست. در نصاب مشارکت‌های سیاسی و اجتماعی نسبت به کشورهای منطقه و حتی کشورهای مدعی دموکراسی، پویاترین و فعال‌ترین نوع مردم‌سالاری را دارد. در پزشکی، صنایع نظامی و دانش‌های تخصصی نوین اعم از علوم فضایی، نانو و هسته‌ای در فضای نژادپرستی علمی و تحریم توانسته است به یک اقتدار علمی خیره‌کننده و بومی برسد. همه این‌ها در کنار دین‌داری، ولایتمداری و اتحاد و همبستگی ملی، ایران را به قدرت اول منطقه و تأثیرگذار در عرصه بین‌الملل تبدیل کرده است. ازاین‌رو جریان رسانه‌ای و تبلیغاتی استکبار تلاش دارد با تصویرسازی غلط و وارونه نمایی، این حقایق را در اذهان عمومی مخدوش کند. لازم است مجاهدان بصیر انقلاب اسلامی، پُربارتر و معنوی‌تر، معنا و مضمون شجره طیبه انقلاب اسلامی را تشریح کنند و با اقدامات فرهنگی و فکری، مجاهدت در میدان «جهاد تبیین» را دنبال کنند.

۳. برخی جریان‌های حاشیه‌ساز در این ۴۳ سال سعی کردند رسالت‌های دین در نظام سازی، تمدّن سازی، جامعه‌سازی و انسان‌سازی را نفی کنند و خنجر «جدایی دین از سیاست» را در سینه نظام اسلامی فروبرند که خوشبختانه ملت فهیم ایران همواره با حضور گسترده خود در میدان‌های عمل انقلابی، «غیرت دینی» خود در حمایت از اسلام سیاسی و حقیقت اسلام ناب محمدی (صلی‌الله علیه وآله) را نشان داده است. راهپیمایی‌های یوم‌الله ۲۲ بهمن در همه این سال‌ها یک همه‌پرسی عینی و غیرقابل‌انکار در تأیید نظام اسلامی بوده است و شکوه آن چشم جهانیان را خیره کرده است.

۴. مبارزه‌ی ما با آمریکا یک مبارزه هویتی و دینی است. این مبارزه در مسیر مجاهدت‌های ملت ایران منطقی‌ترین و عقلانی‌ترین جهاد است و تا پایان ظلم و فساد استکبار ادامه خواهد داشت. ملت ما هیچ‌گاه از جهاد کبیر مبارزه با استکبار و حمایت از مجاهدان جبهه جهانی مقاومت کوتاه نخواهد آمد و مبارزه با آمریکا را در مسیر رسیدن به آرمان‌ها و تحقق پیشرفت و تعالی یک ضرورت می‌داند.

۵. عدالت در منظومه ارزش‌های اسلامی و آرمان‌های انقلابی ما رفیع‌ترین جایگاه را دارد. نظام اسلامی با همه توان برای تحقق این فریضه گام برداشته ولی هنوز به نقطه مطلوب نرسیده است اکنون‌که دولت سیزدهم با همه توان در میدان مجاهدت انقلابی حضور دارد، حمایت و همراهی مردمی می‌تواند بسترهای تحقق عدالت را فراهم و امید را در جامعه احیا کند.

۶. استحکام و قدرت ملی امروز ما ثمره دین‌داری و پشتوانه مردمی نظام اسلامی است. کارگزاران و مدیران باید قدردان این ملت صبور و مؤمن باشند و لحظه‌ای در مسیر خدمت به مردم سستی و کوتاهی نکنند. توجه به مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم باید در اولویت برنامه‌های مسئولین باشد.

۷. گرچه رفع موانع اقتدار اقتصادی و خنثی‌سازی تحریم‌ها اولویت اول در به حرکت درآمدن موتور پیشران اقتصاد کشور است، اما اقتضائات ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی حکم می‌کند با پیگیری سیاست، عزت، حکمت و مصلحت، مذاکره، تعامل و گفتگوهای دیپلماتیک تا رفع کامل تحریم‌ها و احقاق حقوق ملت ادامه پیدا کند. ما معتقد به تعادل و هم‌افزایی بین میدان و دیپلماسی هستیم و هیچ‌گاه از آرمان‌های بزرگ انقلابی و اسلامی‌مان کوتاه نخواهیم آمد.

 

۸. ملت بزرگ ما در این روزها سوگوار ارتحال شیخ المراجع حضرت آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی(رحمهالله علیه) است. این فقیه عالی‌قدر در حمایت، هدایت و پشتیبانی از نظام اسلامی، حوزه‌هاى علمیّه و شئون مردم الگویی ماندگار و فراموش‌نشدنی است. خدمات ایشان در شورای نگهبان و همراهی و همدلی با امام و رهبری، ممتاز و یگانه‌ بود. روح بلند آن فقیه معظم محشور با ائمه طاهرین و در مجاورت با ارواح مطهّر اولیاء، صلحاء و شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی متنعم باشد، ان‌شاءالله.

 

و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته

سید هاشم حسینی بوشهری
رییس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *