گزارش عملکرد مرکز خدمات حوزه در اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین و علمای بلاد

رییس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، این مرکز را از عنایات با برکت رهبر معظم انقلاب دانست که در عرصه های مختلف به طلاب خدمات رسانی می‌کند.

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، رییس مرکز خدمات حوزه های علمیه در نوبت عصر اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین و علمای بلاد، این مرکز را از عنایات با برکت رهبر معظم انقلاب دانست که در عرصه های مختلف به طلاب خدمات رسانی می کند.

وی از پوشش حدود ششصد هزار نفر از جامعه حوزویان توسط مرکز خدمات خبر داد و گفت: سیاست کلی مرکز خدمات هدفمندی حمایت از طلاب و روحانیون و علمای اعلام است، حمایت های حداقلی مرکز بر اساس خروجی محور بودن و فعالیت طلاب و روحانیون است.

حجت الاسلام والمسملین میرمحمدی تقویت و فعال شدن حوزه های علمیه سراسر کشور و تمرکز زدایی از قم و مشهد را از دیگر رویکردهای مرکز خدمات برشمرد و افزود: ما وظیفه داریم بخشی از نیازمندی های طلاب را برآورده کنیم، اگر هدفمندی را در چهار حوزه تحصیل، تحقیق، تبلیغ، تدریس بیان کنیم باید ماموریت خود را متناسب با این حوزه ها تنظیم کنیم.

وی حمایت از نخبگان و فرهیختگان را ماموریت دیگر مرکز خدمات عنوان کرد و گفت: سه هزار نفر فرهیختگان و نخبگان را تحت پوشش داریم که در طرح هدفمندی این عزیزان را هم مورد توجه قرار داده ایم.

رییس مرکز خدمات حوزه های علمیه گفت: ما اجرای طرح هدفمندی خدمات را بدون عیب و نقص نمی دانیم و حتما به دنبال رفع نقایص هستیم؛ همچنین بدنبال حمایت بیشتر از طلاب معسر هستیم.

وی ضمن تشریح سیاست های مرکز خدمات در حوزه مسکن، از تعهد ساخت هزار واحد مسکن به صورت سالانه برای طلاب فاقد مسکن خبر داد و با اشاره به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به طلاب نیازمند، گزارشی آماری در این خصوص ارائه کرد و گفت: خدمات طلاب نسبت به دیگر اقشار جامعه حداقلی است.

رییس مرکز خدمات یکی از نگرانی های موجود را مساله سلامت و درمان طلاب و روحانیون دانست و بیان داشت: در بحث درمان افزایش چشمگیری داشته ایم تا بتوانیم بخشی از مشکلات را حل کنیم؛ در همین زمینه طرح پیک امداد را در دستور کار قرار داده ایم.

وی با اشاره به نقش موقوفات در حل مشکلات اقتصادی و معیشتی طلاب، گفت: باید منابع پایدار در جهت معیشت، اقتصاد و درمان طلاب را دنبال کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *