آیت الله خاتمی: عده ای در پی ترویج سکولاریسم و جدایی حوزه از نظام هستند

آیت الله خاتمی: عده ای در پی ترویج سکولاریسم و جدایی حوزه از نظام هستند

آیت الله خاتمی: کسانی در پی احیای تز رضا خانی جدایی دین از سیاست هستند. مؤسس حوزه علمیه قم در دل سیاست بود و مدبرانه عمل کرد.

 

 

 

 

به گزارش روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت الله سید احمد خاتمی نایب رییس جامعه مدرسین در دوازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین و علمای بلاد که در شهر مقدس قم در حال برگزاری است، به مساله جهاد تبیین اشاره کرد و دیدگاه های خود را درباره اهمیت این مساله تبیین کرد.

وی با تشریح ساحت ها و عرصه های مختلف جهاد، اظهار داشت: مقام معظم رهبری اهمیت جهاد تبیین را به خوبی تبیین کردند، البته در اینجا نکات زیادی وجود دارد، از جمله جهاد تبیین در قرآن، روایات و سیره و روش امامان که اعزه محترم باید به تبیین ابعاد مختلف آن بپردازند.

آیت الله خاتمی علما و روحانیت را طلایه داران و پیشگامان نهضت جهاد تبیین خواند و اظهار داشت: جهاد تبیین دو بخش ایجابی و سلبی دارد؛ رسالت تبیینی که انبیای الهی و اولیا داشتند هم نفی داشت و هم اثبات، نمی شود ما اثبات را داشته باشیم اما نفی را نه.

نایب رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تبری را جلوه سلبی جهاد تبیین خواند و گفت: اساسا لااله الا الله از تبری شروع می شود، امام هم از تبری از رژیم شاه و آمریکایی‌ها شروع کرد، با این کار نظام اسلامی شکل گرفت.

وی با تاکید بر این که از ابتدای انقلاب اسلامی، انقلاب ما گرفتار التقاط اعتقادی شد، گفت: شهید مطهری به جنگ این التقاط رفت و با این نگاه آثار زیادی را به چاپ رساند، منافقین به صحنه آمدند و همه چیز دین را هدف قرار دادند؛ پرورش دهندگان فرقان که شهید مطهری را به شهادت رساندند هنوز در حال خط دهی هستند.

استاد درس خارج حوزه علمیه با یادآوری بخش‌هایی از فرمایشات حضرت امام و رهبر معظم انقلاب درباره مروجان اسلام آمریکایی و التقاطی، تصریح کرد: این تفکر امروز هم هست، البته مردم به صحنه آمدند و زیربنای تفکرات اینها که تفکرات همان جریانی است که امام در صحیفه در رابطه با نهضت آزادی گفتند، قصه جهاد تبیین تنها قصه یک جریانی که نه ماه بود و رفت نیست.

وی با اشاره به نشستی که اخیرا در تهران برگزار شده و برخی از سخنرانان آن خط جدایی حوزه از سیاست را دنبال کرده اند، گفت: اینها روی شان نمی‌شود که بگویند جدای دین از سیاست، می گویند جدایی حوزه از سیاست، اگر کسی دین را از سیاست جدا بداند پیامبر اکرم و امیرالمؤمنین را تکذیب کرده است، این جهاد تبیین بسیار مهم است.

آیت الله خاتمی تاکید کرد: کسانی در پی احیای تز رضا خانی جدایی دین از سیاست هستند، ما معتقدیم حوزه فراتر از جناح ها و گروه ها است، اما چه کسی گفت حاج شیخ عبدالکریم در سیاست نبود، سیاست تنها درگیری نیست، مؤسس حوزه علمیه قم در دل سیاست بود و مدبرانه عمل کرد.

نایب رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: اینها می خواهند حوزه را نظام جدا کنند، طلبه خوب، خطیب خوب و امام جماعت خوب را افرادی می دانند که در حمایت از انقلاب تقیه کند، هدف این است، ما به همراه امام عظیم الشان همراه علمی که ایشان برافراشتند خواهیم ماند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *