آیت الله حسینی بوشهری: الگوهای رفتاری اهل بیت (علیهم السلام) را به جامعه معرفی کنید

به گزارش روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در دیدار حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا عادل، معاونت فرهنگی-اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه، و اعضای برگزار کننده کنگره حضرت یحیی بن زکریا با آیت الله حسینی بوشهری، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن تقدیر از تلاش‌های سازمان اوقاف در معرفی شخصیت‌های برجسته، وجود الگوهای مناسب را در ترقی جامعه امری ضروری و مطابق با سیره خداوند در قرآن ارزیابی نمود.

 

آیت الله حسینی بوشهری، امروز صبح، در جمع اعضای کنگره حضرت یحیی بن زکریا، فعالیت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه در زمینه بزرگداشت و معرفی بزرگان را امری ارزشمند قلمداد نمود و آن را احیاء امر اهل‌بیت‌(علیهم‌السلام) ارزیابی کرد.

وی افزود: با مراجعه به قرآن اینگونه درمی‌یابیم که قرآن علاوه بر ارائه برنامه تبلیغی دین، به معرفی الگوها نیز می‌پردازد. قرآن کتاب داستان نیست و پرداختن به زندگی پیامبران و بیان سرگذشت آن‌ها نشان از این است که وجود الگوهای مناسب و موفق در یک جامعه، در تربیت آن بسیار تأثیر گذار است و هر چه این الگوها مترقی تر باشد، جامعه نیز مترقی تر خواهد بود.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه ادامه داد: امام صادق (علیه السلام) می‌فرماید:« کونوا دُعاهً لِلنّاسِ بِغَیرِ ألسِنَتِکُم» و این نشان از اهمیت الگو سازی و الگو محوری در یک جامعه دارد چرا که مطابق فرمایش امام صادق(علیه السلام)، دعوت عملی همیشه تأثیر گذار تر از دعوت لسانی است و معرفی الگوهای مناسب نوعی دعوت عملی است. خداوند متعال نیز در همین راستا در قرآن به معرفی الگوهای برتر زن و مرد می‌پردازد.

آیت الله حسینی بوشهری با توجه به تلاش‌های حضرت یحیی بن زکریا در حفظ صحیفه سجادیه، به بیان برخی از فعالیت‌های خوبی که در زمینه شناخت این کتاب ارزشمند صورت گرفته، پرداخت و تفسیر مختصری از دعای پانزدهم این کتاب ارائه داد.

وی در پایان معرفی الگوهای رفتاری اهل بیت(علیهم السلام)، به جامعه را امری ضروری دانست و بر لزوم استخراج سیره انبیاء از قرآن، تأکید کرد.

شایان ذکر است، در ابتدای جلسه، گزارشی از عملکرد سازمان اوقاف و امور خیریه و توضیحاتی در رابطه با شخصیت حضرت یحیی بن زکریا ارائه شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *