خبرروز ۱۴۰۰/۰۶/۱۸

آیت الله حسینی بوشهری: حوزه باید بر اساس اقتضائات و زمان خود حرکت کند

 

بیانیه جامعه مدرسین به مناسبت آغاز سال تحصیلی حوزه: اکنون در گام دوم انقلاب حضور طلاب در عرصه تحکیم و تقویت نظام اسلامی ضروری‌تر شده است

 

دعوت نهادهای عالی حوزوی به شرکت در مراسم بزرگداشت آیت الله‌العظمی حکیم از سوی رهبر معظم انقلاب

 

رکورد شکنی با یک میلیون و ۱۱۲ هزار تزریق واکسن در یک روز

 

رئیس بنیاد خبر داد؛ مأموریت بنیاد مسکن برای ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی

 

 

* جام جم ۱۴۰۰/۰۶/۱۸

** واکسیناسیون را ۲۴ ساعته کنید

 

فرمانده کل سپاه در دستوری به فرماندهان سپاه‌های استانی سراسر کشور، از آنها خواست تمام ظرفیت‌های خود را برای واکسیناسیون گسترده به میدان بیاورند و واکسیناسیون را ۲۴ ساعته کنند. سرلشکر سلامی در جلسه بررسی روند اجرایی گام پنجم طرح شهید حاج‌قاسم سلیمانی، اظهار کرد: «به همه فرماندهان سپاه دستور قاطع می‌دهم در عرصه تحقق اهداف مقدس طرح شهید سلیمانی، برای واکسیناسیون به صحنه بیایند و همه استعداد موجود را با ظرفیت کامل در نظر بگیرند.»

 

* همشهری ۱۴۰۰/۰۶/۱۸

** سوپرجت تمام روسی در راه ایران

 

رسانه‌های روسیه از توافق آژانس هوایی فدرال روسیه و سازمان هواپیمایی کشوری جمهوری اسلامی ایران در ارسال تجهیزات هوانوردی غیرنظامی ساخت روسیه به ایران خبر دادند. آژانس حمل‌ونقل هوایی فدرال روسیه و سازمان هواپیمایی کشوری جمهوری اسلامی ایران مورخ ششم سپتامبر ۲۰۲۱ تفاهمنامه‌ای را که هدف آن ایجاد شرایط مطلوب برای تصویب طراحی استاندارد تجهیزات هوانوردی غیرنظامی ساخت روسیه به ایران است، امضا کردند.

 

* کیهان ۱۴۰۰/۰۶/۱۸

** نیازی به حضور کشورهای متجاوز بیگانه در منطقه نیست

 

فرمانده نیروی دریایی سپاه در بازدید از منطقه نازعات با حضور در جمع رزمندگان و فرماندهان مستقر در جزیره تنب بزرگ خطاب به آنان گفت: شما امیدهای ملت ایران هستید و مردم ما به شما رزمندگان غیور افتخار می‌کنند؛ شما امروز وظیفه بسیار حساس و مهم مرزداری از حریم جمهوری اسلامی را بر دوش دارید. دریادار تنگسیری با مثبت ارزیابی کردن سطح آمادگی‌های رزمی‌- عملیاتی رزمندگان مستقر در جزایر گفت: همان‌گونه که بارها اعلام کرده‌ایم، برای حفاظت و استمرار امنیت در خلیج ‌فارس، نیازی به حضور بیگانگان نیست و کشورهای منطقه می‌توانند به خوبی از منابع و منافع خود دفاع کنند. ما مسلمانیم و با هم دوست و برادر هستیم و نیازی به حضور کشورهای متجاوز و بیگانه در منطقه نداریم.

 

** امیدوارم زمینه توسعه روابط تهران- پکن فراهم شود

 

وزیر بین‌الملل کمیته مرکزی حزب کمونیست چین در پیامی انتصاب محسن رضایی به سمت معاون اقتصادی رئیس‌جمهور را تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که زمینه برای توسعه وتعمیق هرچه بیشترِ روابط تهران – پکن فراهم شود. در نامه سونگ تائو به رضایی آمده است: «با هدایت جنابعالی، مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران و حزب کمونیست چین، ارتباطاتی برقرار کرده‌اند و مبادلات و همکاری‌های دو طرف نیز بطور مداوم، تعمیق یافته است و در روابط دو طرف برای تقویت هماهنگی راهبردی، اعتماد متقابل سیاسی، تبادل نظرات و تجربیات، همکاری‌های چین و ایران، به ویژه همکاری اخیر در مبارزه با کووید-۱۹، نقش مهمی ایفا نمودند».

 

** آرامکو تعطیل شد

 

بر اساس گزارش برخی منابع خبری به دنبال حملات انصارالله علیه تاسیسات آرامکو عربستان، فعالیت این شرکت عظیم نفتی متوقف شده است. انصارالله یمن اخیرا از حمله گسترده به تاسیسات نفتی آرامکو در عربستان خبر داد. نیروهای یمنی در عملیات توازن بازدارندگی هفتم تأسیسات آرامکو را در مناطق جده و جیزان و نجران با ۵ موشک بالستیک از نوع «بدر» و ۲ پهپاد از نوع «صماد ۳» هدف گرفتند. عربستان به روال همیشگی مدعی شد که موشک‌های یمنی‌ها را رهگیری کرده است. اما اطلاعاتی منتشر شده که نشان می‌دهد تأسیسات نفتی عربستان به شدت آسیب دیده و غول نفتی آرامکو را به تعطیلی کشانده است.

 

* شرق ۱۴۰۰/۰۶/۱۸

** برگزاری نشست مجازی وزرای خارجه ۶ کشور همسایه افغانستان

 

نشست مجازی وزرای امور خارجه شش کشور همسایه افغانستان برگزار شد. ایران، چین، پاکستان، ازبکستان، تاجیکستان و ترکمنستان در این نشست مجازی شرکت کردند. تحولات افغانستان، چالش‌های مشترک و فرصت‌های جدید برای برقراری ثبات منطقه‌ای از محورهای این نشست مجازی اعلام شده بود.

 

* ایران ۱۴۰۰/۰۶/۱۸

** تمایل ایران برای توسعه مناسبات با اروپا

 

شارل میشل رئیس شورای اروپا پس از درخواست رسمی برای گفت‌و‌گوی تلفنی با رئیس جمهوری کشورمان، ظهر دیروز با آیت‌الله رئیسی گفت‌و‌گو کرد. آیت‌الله رئیسی در این مکالمه تلفنی گفت: جمهوری اسلامی ایران تمایل دارد مناسبات با اتحادیه و کشورهای اروپایی را در عرصه‌های مورد علاقه دو طرف توسعه دهد. رئیس جمهوری با بیان اینکه استمرار و پایداری روابط دوجانبه با اتحادیه اروپا و هرکدام از کشورهای عضو، در گرو رعایت اصل احترام متقابل، تمرکز روی مشترکات و جلوگیری از تأثیرگذاری عوامل برونزا براین روابط است، افزود: این موضوع نیازمند اراده عملی طرف اروپایی و وابسته نکردن آن به اراده قدرت‌های یکجانبه‌گرا مثل امریکاست. وی درباره موضوع احیای برجام خاطرنشان کرد: نیک می‌دانید که ایران هرگز ناقض برجام نبوده و نیست. این امریکایی‌ها بودند که از برجام خارج شده و آن را نقض کردند. با وجود این انتظار این بود که اروپایی‌ها به تعهداتشان در برجام عمل کنند، اما اروپایی‌ها هم به آنچه در برجام متعهد بودند، آنچنان که باید پایبند نماندند.

 

** آژانس، استقلال، بی‌طرفی و حرفه‌ای‌گری خود را حفظ کند

 

نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به گزارش اخیر این سازمان درباره فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان واکنش نشان داد و گفت که همه فعالیت‌های هسته‌ای ایران، از جمله غنی‌سازی در سطوح مختلف و تولید فلز اورانیوم، در چارچوب حقوق هسته‌ای ایران تحت معاهده عدم اشاعه صورت می‌گیرد و کاملاً همراستا با تعهدات پادمانی است. غریب آبادی گفت:‌ از آنجا که سایر طرف‌ها به تعهدات خود تحت توافق هسته‌ای در حوزه رفع تحریم عمل نکردند و سیاست اعمال تحریم‌های غیرقانونی و یکجانبه امریکا نیز ادامه دارد، هیچکس نمی‌تواند توقف این فعالیت‌ها را در چارچوب این توافق از ایران طلب کند. او از اینکه آژانس با وجود بازرسی‌های گسترده از تأسیسات هسته‌ای ایران که افزون بر یک پنجم تمام بازرسی‌های آژانس در سطح جهانی می‌شود و هیچ مشکل پادمانی نیز در فعالیت‌ها و تعهدات جاری هسته‌ای وجود ندارد، تحت فشار برخی اعضای خاص خود درصدد بزرگنمایی این موضوعات است، انتقاد کرد و گفت: آژانس باید استقلال، بی‌طرفی و حرفه‌ای‌گری خود را حفظ کند و اعضای آژانس نیز باید از اعمال فشار بر آژانس و تلاش برای استفاده ابزاری از آن در جهت مقاصد سیاسی خود، به طور جدی پرهیز کنند.

 

* جمهوری‌اسلامی ۱۴۰۰/۰۶/۱۸

** ایران خواستار افغانستانی عاری  از جنگ و تروریسم است

 

در گفت وگوی تلفنی حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان با حامد کرزی رئیس جمهوری پیشین افغانستان، آخرین تحولات این کشور مورد تبادل نظر قرار گرفت. وزیر امور خارجه کشورمان در این گفت وگو، بر سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر گفت وگو میان تمام گروهها با هدف تشکیل یک دولت فراگیر در افغانستان که  بازتاب دهنده ترکیب قومی و جمعیتی این کشور باشد، تاکید کرد و افزود: افغانستان تنها از این طریق می تواند به  صلح  پایدار برسد. امیرعبداللهیان تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران خواستار افغانستانی عاری از جنگ و تروریسم است. وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران مرزها و گذرگاههای مرزی خود با افغانستان را برای تسهیل وضع فعلی در این کشور باز نگه می دارد و تجارت را ادامه خواهد داد.

 

** عبور از سه اقیانوس با ناوشکن ایرانی

 

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: ناوگروه ۷۵ سه اقیانوس را پشت سرگذاشته است و ما توانستیم با یک محصول تمام ایرانی به نام ناوشکن سهند از سه مسیر دریایی بسیار خروشان عبور کنیم. دریادار ایرانی درباره اهمیت سفر بزرگ دریایی و اقیانوسی اظهار کرد: این دستاورد را هیچ کسی باور نداشت و دشمنان ما در مسیر به دنبال این بودند که آیا این سفر به آخر خواهد رسید یا نه؟

 

** بی‌توجهی به ضرورت ایجاد حکومت فراگیر نگرانی دوستان مردم افغانستان است

 

علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در صفحه توئیتر خود نوشت: «اولویت اول افغانستان ثبات و آرامش است، بی توجهی به ضرورت ایجاد حکومت فراگیر، مداخله خارجی و استفاده از ابزار نظامی به جای گفت‌وگو برای پاسخگویی به مطالبات اقوام و گروه‌های اجتماعی، نگرانی‌های اصلی دوستان مردم افغانستان است.»

 

* وطن امروز ۱۴۰۰/۰۶/۱۸

** وزارت اطلاعات با فساد و رانت برخورد قاطع می‌کند

 

وزیر اطلاعات گفت: با ناکارآمدی دستگاه‌ها و فساد و رانت در هر دستگاهی باید با قاطعیت برخورد کنیم و اگر شامل وزارت، حراست، بازنشستگان، بیرونی‌ها و… شد، کوتاه نیاییم. حجت‌الاسلام خطیب در مراسم تودیع و معارفه معاون اطلاعات و امنیت اقتصادی و مبارزه با فساد این وزارتخانه، گفت: رهنمودهای مقام معظم رهبری در حوزه مبارزه با مفاسد و فسادستیزی جزو بینات و محکمات دستگاه اطلاعاتی است و با نصب‌العین قرار دادن فرمایشات معظم‌له در مبارزه با فساد و رانت مربوط به هر دستگاهی که باشد با جدیت و قاطعیت عمل می‌کنیم. وی شعارهای عدالت‌محوری و فسادستیزی را از شعارهای اصلی دولت مردمی دانست که هر ۲ مربوط به معاونت اطلاعات و امنیت اقتصادی و مبارزه با فساد است و اظهار امیدواری کرد همکاران گرامی معاونت مزبور در اجرایی کردن این ۲ شعار مهم موفق شوند.

 

** دعوت بلینکن از وزیر خارجه تل‌آویو برای گفت‌وگو درباره ایران

 

در ادامه همکاری‌های واشنگتن و تل‌آویو علیه کشورهای منطقه غرب آسیا، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه ایالات متحده از «یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی دعوت کرد به آمریکا سفر کند. «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا طی نشست خبری درباره این دعوت توضیح داد: «[هدف از این سفر] ادامه دادن گفت‌وگوها با نخست‌وزیر [نفتالی] بنت در جریان سفر اخیر وی [به واشنگتن] است. آنها بر اهمیت مباحثه درباره موضوعات مهم منطقه‌ای و امنیتی از جمله ایران، افغانستان و چین تاکید دارند».

 

* جوان ۱۴۰۰/۰۶/۱۸

** وحیدی جانشین فرماندهی کل نیروهای مسلح در امور انتظامی شد

 

برابر ابلاغیه ریاست دفتر فرماندهی کل قوا، حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای فرماندهی معظم کل قوا (مدظله العالی) در تاریخ ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ احمد وحیدی وزیر کشور را در منصب جانشین فرماندهی کل نیرو‌های مسلح در امور نیروی انتظامی منصوب فرموده‌اند.

 

** سردمداران رژیم صهیونیستی،  سرعت زوال عمر خود را احساس کرده‌اند

 

 

فرمانده کل ارتش از آمادگی یگان‌های خرم‌آباد، از تیپ ۱۸۴ و آمادگاه مهماتی شهید الماسیان بازدید کرد. سرلشکر موسوی در طی این بازدید در پاسخ به یاوه‌گویی‌های مقامات رژیم صهیونیستی گفت: به نظر می‌رسد سردمداران این رژیم سرعت زوال عمر خود را احساس کرده‌اند و شاید بخواهند از ترس مرگ خودکشی کنند. وی تأکید کرد: آنها آسیب‌پذیری‌های زیادی دارند و از گذشته شکست‌های سنگین و متعددی را تجربه کرده‌اند.

 

** ابتکار حزب‌الله و کمک ایران، لبنان را نجات داد

 

یک روحانی لبنانی برجسته اهل تسنن با اشاره به بحران سوخت و اینکه دولت و بسیاری از طرف‌های سیاسی لبنان در دستیابی به راهکاری برای حل این مشکل ناکام ماندند، گفت که در این بین، حزب‌الله با کمک ایران به داد ملت لبنان رسید. شیخ العیلانی، امام جماعت مسجد الغفران در صیدا در جنوب لبنان درباره بحران سوخت در کشورش گفت: «به کسانی که به این قضیه مشکوک هستند، می‌گوییم که کشتی سوخت ایران هیچ ربطی به مناقشه میان ایران و امریکا ندارد، بلکه به نفع لبنان و لبنانی‌ها است و کمک مالی حزب‌الله در توزیع میلیون‌ها لیره بین خانواده‌های شهدا و مجروحان انفجار اخیر تانکر سوخت بهترین گواه توجه حزب‌الله به ملت لبنان از هر طایفه و مذهبی است».

 

* آفتاب‌یزد ۱۴۰۰/۰۶/۱۸

** ادعای رسانه‌های صهیونیستی مبنی بر تلاش ایران برای ترور دو اسرائیلی

 

رسانه‌های صهیونیستی مدعی شده‌اند که ایران در ماه ژوئن قصد داشته دو اسرائیلی را در کلمبیا ترور کند اما این نقشه توسط سرویس‌های امنیتی رژیم صهیونیستی خنثی شده است. این رسانه‌ها جزئیات بیشتری منتشر نکرده‌اند اما شلومو گانور، تحلیلگر سیاسی صهیونیستی مدعی شد دو سرمایه‌گذار اسرائیلی در بوگوتا، پایتخت کلمبیا هدف ترور بودند. گانور در ادامه مدعی شد که این عملیات قرار بوده با کمک یک گروه کلمبیایی انجام شود.

 

** سفر رابرت مالی به مسکو و پاریس برای رایزنی درباره احیای برجام

 

وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران این هفته به مسکو و پاریس می‌رود تا با مقامات روسی و اروپایی درباره برنامه هسته‌ای ایران رایزنی کند. طبق این بیانیه، رایزنی‌های مالی «به برنامه هسته‌ای ایران و ضرورت سریع به تفاهم رسیدن در زمینه بازگشتی دوجانبه به پایبندی به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) خواهد پرداخت».

 

* خراسان ۱۴۰۰/۰۶/۱۸

** رکورد شکنی با یک میلیون و ۱۱۲ هزار تزریق واکسن در یک روز

 

 در آخرین آمار۲۴ساعته، یک میلیون و ۱۱۲ هزار و ۴۴۰ دوز واکسن کرونا  در کشور تزریق شد که این بالاترین میزان تزریق روزانه واکسن از ابتدای واکسیناسیون عمومی تاکنون است. در همین رابطه و در ادامه خبرهای خوش واکسنی، وزیر بهداشت دیروز گفت: حدود ۲۱ میلیون دوز واکسن دپو داریم که در انبارها موجود است. علاوه براین امروز پنج‌شنبه حدود ۸ میلیون دوز و یک‌شنبه آینده ۱۰ میلیون دوز واکسن وارد خواهد شد  و بدین ترتیب تا آخر ماه جاری حدود ۴۰ تا ۵۰ میلیون دوز واکسن را در اختیار خواهیم داشت.

 

** به دنبال امتیازگیری از برجام از طریق شورای حکام نباشید

 

معاون وزیر خارجه روسیه تصریح کرد که طرف غربی به دنبال امتیازگیری از برجام از طریق شورای حکام نباشد. سرگئی ریابکوف گفت: «ما به همکاران غربی خود نسبت به امتیازگیری بیشتر در زمینه تدوین برخی فرمول‌های محکوم‌کننده علیه ایران که ممکن است در قطعنامه فرضی شورای حکام آژانس گنجانده شود، هشدار می‌دهیم. می‌دانیم که محافل غربی در این زمینه در حال هماهنگی هستند. در گفت‌وگوی آتی با رابرت مالی، موضع خود را بیان خواهیم کرد.»

 

* مردم سالاری ۱۴۰۰/۰۶/۱۸

** ایران پاسخگوی سوالات در خصوص مشکلات پادمانی باشد

 

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی‌ در گزارش خود از ناکامی پیاپی ایران در پاسخ‌گویی درباره ذرات اورانیوم یافت شده در سایت‌های هسته‌ای اعلام نشده ایران انتقاد کرد. آژانس اتمی‌در یکی از دو گزارش فصلی خود آورده است: مدیرکل آژانس نگرانی عمیقی نسبت به این دارد که مسائل پادمانی فوق‌الذکر در رابطه با چهار مکان در ایران که به آژانس گزارش نشده بودند همچنان حل نشده باقی مانده‌اند. ایران باید «بدون تاخیر» مشکلات مرتبط با سایت‌ها در ایران از جمله سوال‌ها درخصوص چهارمین مکانی که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی‌از آنجا بازدید نکرده را حل کند. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی‌مدعی شد که ایران در حال حاضر نزدیک به ۸۴.۳ کیلوگرم اورانیوم با غنای ۲۰ درصد و ۱۰ کیلوگرم اورانیوم با غنای ۶۰ درصد در اختیار دارد.

 

* رسالت ۱۴۰۰/۰۶/۱۸

** کشور با اتکا به ظرفیت‌های داخلی به پیش می‌رود

 

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در آیین انعقاد تفاهم‌نامه همکاری اتحادیه‌های علوم جغرافیایی ایران و سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح گفت: با خواست و اراده مردم، دولت مردمی روی کار آمده است، البته همه مردم باید بدانند که یک‌شبه نمی‌شود همه مشکلات را حل کرد؛ باید به دولت فرصت دهیم. سرلشکر صفوی بابیان این‌که ما باید بدانیم چگونه مشکلات را با استفاده از تجارب گرانقدر ۴۰ سال گذشته برطرف کنیم، گفت: مسئولین باید بدانند و بتوانند با استفاده از تجارب گرانقدر که در این سال‌ها به‌دست‌آمده مشکلات کشور را برطرف کنند، زیرا می‌توان با اتکا به دانش و توان داخلی و ظرفیت‌های عظیم داخلی کشور را به‌پیش برد تا از این طریق به الگوی مناسب و قوی برای کشورهای اسلامی تبدیل شویم و مشکلات و مسائلی که مردم ما دارند را برطرف کنیم.

 

** هادی العامری نامزد نخست‌وزیری عراق می‌شود

 

نماینده ائتلاف الفتح در پارلمان عراق، دو معیار برای انتخاب نخست‌وزیر آتی این کشور را برشمرد و گفت که «هادی العامری»، مهم‌ترین گزینه ائتلاف الفتح برای نامزدی تصدی پست نخست‌وزیری است. «نعیم العبودی» تصریح کرد: انتخاب نخست‌وزیر آتی به دو معیار بستگی دارد. تعداد کرسی‌های کسب‌شده و نوع ائتلاف‌ها. ما در ائتلاف الفتح هیچ خط قرمزی در مقابل هیچ  فراکسیونی نمی‌گذاریم. اگر کرسی‌های بیشتری کسب کرد و ائتلاف اکثریت را تشکیل داد ما آن را تأیید خواهیم کرد.

 

* آرمان ملی ۱۴۰۰/۰۶/۱۸

** ادعای بایدن درباره ایران، چین و روسیه

 

رئیس جمهور آمریکا در پاسخ به این سوال که آیا نگران است چین به طالبان کمک مالی کند گفت: «چین مشکلی واقعی با طالبان دارد. برای همین مطمئنم سعی خواهد کرد به هماهنگی با طالبان برسد». جو بایدن افزود: «همین موضوع در مورد پاکستان، در مورد روسیه، در مورد ایران صادق است. همه  آنها در تلاشند بدانند که حالا باید چه کار کنند».

 

** بدهی عراق به ایران پرداخت شود

 

مجتبی یوسفی نماینده اهواز که به همراه هیاتی  از اعضای اتحادیه بین المجالس مجلس شورای اسلامی در وین جهت شرکت در پنجمین کنفرانس رؤسای پارلمان‌های جهان حضور دارد، در مطلبی در صفحه توییتر خود نوشت: «در دیدار با نایب رئیس مجلس عراق تاکید ویژه‌ای بر افزایش ارتباط اقتصادی، آغاز احداث راه آهن بصره-شلمچه و تسهیل تردد مسافرین، تجار و به ویژه زائرین ‫اربعین حسینی و نیز پرداخت بدهی‌های عراق به ایران داشتیم».

 

* قدس ۱۴۰۰/۰۶/۱۸

** کمتر کشوری در دنیا مدارس را تعطیل می‌کند

 

علیرضا کاظمی، سرپرست وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه در دنیا کمتر کشوری مدارس را تعطیل می‌کند، تصریح کرد: جبران هزینه‌های تعطیلی مدارس و حضور نداشتن دانش‌آموزان در آن موجب افزایش هزینه‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در آینده برای جامعه شده و عوارض جبران‌ناپذیری را به همراه خواهد داشت که سال‌ها زمان می‌برد آنها را از بین ببریم.

 

* اعتماد ۱۴۰۰/۰۶/۱۸

** هشدار سخنگوی سپاه  نسبت‌به واکسن‌هراسی

 

سخنگو و مسوول روابط عمومی کل سپاه  با تأکید بر اینکه کسی نباید داشته‌ها و توانمندی‌های کشور را در مقابله با کرونا زیر سوال ببرد، بیان کرد: در این مقطع که دولت تلاش می‌کند تا واکسن وارد یا تولید کند، برخی‌ها تلاش می‌کنند در خصوص واکسن شایعاتی را در فضای مجازی مطرح کنند تا مردم را از واکسن زدن بترسانند که این همان خط رسانه‌ای دشمن است. سردار شریف با اشاره به اینکه بر خلاف تمام تبلیغات منفی  رهبر انقلاب اسلامی واکسن داخلی را تزریق کردند، افزود: مطمئناً بسیج در این شرایط وظیفه دارد همه مردم را برای تزریق واکسن تشویق و ترغیب کند و هیچ زمانی را هم نباید برای سرعت بخشیدن به تزریق واکسن از دست بدهیم.

 

* اطلاعات ۱۴۰۰/۰۶/۱۸

** ایجاد ناامنی در مرزها خط قرمز سپاه است

 

معاون‌ هماهنگ‌کننده قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) با بیان اینکه تذکرات لازم به مسئولان شمال عراق داده شده که از حضور گروهک‌های ضدانقلاب در این منطقه جلوگیری کنند، تأکید کرد: سپاه، ایجاد ناامنی را در مرز و داخل کشور خط قرمز خود می‌داند و این گونه کارها را تحمل نخواهد کرد. سردار خلیل‌زاده افزود: قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) با شدت و با تجهیزات متنوع مقرها و محل‌های استقرار گروهک‌های تروریستی را در شمال عراق یعنی دورتر از مرزها، هرجا که حضور دارند، منهدم و امنیت پایدار برای مردم ایجاد خواهد کرد.

 

** رژیم مستأصل صهیونیستی اعضای خانواده ۶اسیر فراری فلسطینی را بازداشت کرد

 

نظامیان صهیونیست در پی ناکامی در یافتن شش اسیر فلسطینی که از زندان فوق امنیتی «جلبوع» فرار کردند، با یورش به منازل این اسرا شماری از اعضای خانواده های آنها را بازداشت کردند. این درحالی است که نظامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی اعلام کردند عملیات تعقیب و جستجوی این اسرا کماکان بی نتیجه بوده و هیچ پیشرفتی نداشته است.

 

* شهروند ۱۴۰۰/۰۶/۱۸

** مأموریت بنیاد مسکن برای ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی

 

رئیس بنیاد مسکن با اشاره به برنامه‌های بنیاد مسکن در تحقق هدف ساخت یک میلیون واحد مسکونی اظهار داشت: «سهم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از ساخت یک میلیون واحد در سال احداث و تحویل ۴٠٠ هزار واحد مسکونی است.» نیکزاد درباره محل تأمین مالی ساخت ۴٠٠ هزار واحد مسکونی در سال گفت: «‌بخشی از این منابع از طریق تسهیلات بانکی و بخشی دیگر از طریق آورده مردمی است که این تسهیلات برای افرادی که مشمول شرایط مسکن محرومان می‌شود بلاعوض خواهد بود و از محل حساب ١٠٠ امام ارایه می‌شود.»

 

 

 

*اخبارخبرگزاری ها و سایت های اینترنتی

 

**اکنون در گام دوم انقلاب حضور طلاب در عرصه تحکیم و تقویت نظام اسلامی ضروری‌تر شده است

 

اختصاصی/ به مناسبت فرارسیدن سال جدید تحصیلی حوزه های علمیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بیانیه ای در ۷ بند با اشاره به جایگاه حوزه های علمیه خطاب به طلاب و فضلای عظام تصریح کرد:درس خواندن و علم‌آموزی برای طلاب یک فرایند مستمر و پایان‌ناپذیر است. طلاب جوان هیچ‌گاه تحقیق و  تفقه را متوقف به زمان و مکان خاصی ندانند و برای تعمیق مباحث فقهی تلاش کنند. لازم است طلاب جوان و انقلابی با شادابی سیاسی و حفظ روحیه مطالبه گری برای تحقق حوزه انقلابی تلاش کنند و با عمق فکری و سطح بالای اندیشه با مسائل برخورد کنند.درادامه این بیانیه آمده است:مراجع معظم و بزرگان حوزه‌ها، الگوها و استوانه‌های حوزه‌های علمیه هستند که با حلم و علم به بیان توصیه‌ها و ارشادات می‌پردازند. التزام به توصیه‌ها و رهنمودهای آن بزرگواران و رعایت ادب و اطاعت، چراغ راه طلاب عزیز است. سعی کنید از این میراث‌های معنوی و ارزشمند حوزه‌ها استفاده کنید و از شهد تجربه و دانش آنان کام بگیرید. در بخش دیگری از این بیانیه تاکید شده است:در فضای اقتصادی امروز و مشکلات معیشتی، طلاب در فشار و مضیقه مضاعفی هستند، رنج ها را تحمل می‌کنند و با زیستی زاهدانه و مؤمنانه خود را وقف ترویج معارف مکتب اهل‌بیت (علیهم‌السلام) کرده‌اند. بااین‌همه نقش حوزه در گره‌گشایی از مشکلات جامعه‌ی اسلامی پابرجاست و لزوم ارتباط گسترده‌تر حوزه با مردم و تبیین مسائل همچنان بر دوش عالمان دین است. سعی کنید با حضور پیوسته و مستمر در میان مردم، بذر امید را در دل‌ها بکارید و مروج سبک زندگی اسلامی باشید. مبارزه با اشرافی‌گری و سوق دادن جامعه به فعالیت در جهت قسط و عدل با حضور شما باید هدایت و صیانت شود. حوزه‌های علمیه مبارزه‌ی پیگیری را جهت ایجاد نظام اسلامی داشته‌اند اکنون در گام دوم انقلاب اسلامی و با پیچیده‌تر شدن فتنه‌ها و دشمنی‌ها حضور طلاب در تحکیم و تقویت نظام اسلامی و نقش آفرینی ضروری‌تر و حیاتی‌تر شده است.

 

**حوزه باید بر اساس اقتضائات و زمان خود حرکت کند

 

حوزه/آیت الله حسینی بوشهری دیروز در مراسم رونمایی از نرم افزار دروس حوزوی(۲) که در مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی قم برگزار شد، از تولید کنندگان این اثر فاخر در این مرکز که سبب تحول عظیم در حوزه شده اند، تقدیر کرد و گفت: این اثر فاخر، نشان دهنده این است که این مرکز در حال رشد و حرکت به سمت جلو، دارای آینده نگری و توجه به هوش مصنوعی و پرداختن به کارهای نو و … است. رئیس شورای عالی جامعه مدرسین گفت: نباید در آثار علمی گذشتگان بمانیم و درجا بزنیم، بلکه باید با استفاده از آن آثار، براساس اقتضائات زمان خود حرکت کنیم و مانند آنها اثرگذار باشیم.

 

**دعوت نهادهای عالی حوزوی به شرکت در مراسم بزرگداشت آیت الله العظمی حکیم از سوی رهبر معظم انقلاب

 

اختصاصی/ جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، شورای عالی حوزه های علمیه و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه در اطلاعیه ای،‌ از عموم مردم برای شرکت در مراسم بزرگداشت آیت الله العظمی حکیم که از سوی رهبر معظم انقلاب در مدرسه فیضیه برگزار می شود، دعوت کردند.

متن این اطلاعیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

ضمن تسلیت و تعزیت ارتحال مرجع عظیم الشان حضرت آیت الله العظمی سید محمد سعید حکیم (رحمه الله علیه) از عموم مؤمنین به ویژه علمای اعلام، فضلاء، اساتید و طلاب ارجمند حوزه های علمیه دعوت می شود تا در مجلس ترحیم و بزرگداشتی که برای آن مرحوم از طرف حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای (مدظله العالی)، رهبر معظم انقلاب اسلامی برگزار می‌گردد، شرکت فرمایند.

زمان: پنج‌شنبه شب (۱۸ شهریور) بعد از نماز مغرب و عشاء مکان: صحن مدرسه مبارکه فیضیه قم

 

**تربیت طلاب اخلاق مدار به استقرار زیست بوم اسلامی در جهان کمک می‌کند

 

حوزه/آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور با صدور پیامی برای آغاز سال تحصیلی جدید حوزه علمیه مشکات تاکید کرد: در شرایطی که دشمنان اسلام و ایران بخش عظیمی از اندوخته خود را در سبد جنگ فرهنگی و شناختی، سرمایه گذاری کرده اند، از حوزه به عنوان مسئول دینداری مردم انتظار می رود ضمن تربیت طلاب فرهیخته آشنا به اندیشه نظام‌مند و متقن اسلامی با اتخاذ تدابیر جامعی ناظر به حقایق جاری و آینده‌پژوهی علمی، نظام اسلامی را در جهت استقرار کامل زیست بوم اسلامی مبتنی بر معنویت‌گرایی، اخلاق‌گرایی و علم گرایی در سراسر جهان به احسن وجه یاری کند.

 

**مراجعت آیت الله کعبی به قم پس از عمل جراحی

 

رسا/ آیت الله کعبی پس از عمل جراحی موفقیت آمیز به قم مراجعت کرد.این عضو جامعه مدرسین ضمن تشکر از تیم پزشکی و پزشک جراح از ابراز لطف و احوال پرسی مراجع تقلید، علما، اعضای جامعه مدرسین و مجلس خبرگان رهبری از دعای خیر مومنان برای بهبودی وی قدردانی کرد.

 

**وضعیت امنیت در مرزهای کشور بسیار خوب است

 

تسنیم / فرمانده ناجا با ابراز رضایت از اقدامات مرزبانان گفت: حسن عمل نیروهای انتظامی و مرزبانی در دفاع از مرزها باعث ایجاد چنین امنیت باثبات و پایداری در مناطق مرزی شده است.سردار اشتری در ادامه با اشاره به تجهیزات کامل نیروهای مرزبانی در دفاع از مرزهای کشور خاطرنشان کرد: ما نیز سعی می‌کنیم تمام تحولات منطقه را رصد کرده و با اشراف کامل اطلاعاتی امنیت را  در منطقه  برقرار کنیم.

 

**بایدن در پی بازگشایی کنسولگری در قدس شرقی علی‌رغم مخالفت صهیونیست‌ها

 

فارس/ با اینکه کابینه جدید رژیم صهیونیستی بارها مخالفت خود با بازگشایی کنسولگری آمریکا در قدس شرقی را اعلام کرده اما دولت آمریکا به ریاست «جو بایدن» بر انجام این کار اصرار دارد.پایگاه خبری «آکسیوس» بامداد پنجشنبه گزارش داد بایدن در دیدار اخیری که با «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در کاخ سفید داشت، به او گفت که برنامه بازگشایی کنسولگری در قدس شرقی را کنار نمی‌گذارد.به نوشته آکسیوس، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز با این برنامه مخالفت کرده اما پیشنهاد داد مقام‌های دو طرف جلساتی داشته باشند تا راهکاری در این زمینه پیدا کنند.

 

**آماده باش عراق برای مراسم اربعین حسینی

 

مهر / دستگاه امنیت ملی عراق روز چهارشنبه از آماده باش نیروهای خود در آستانه اربعین حسینی و نیز انتخابات پیش از موعد در این کشور خبر داد. «عبدالغنی الاسدی» رئیس دستگاه امنیت ملی عراق دستور آماده باش کامل برای زیارت اربعین و انتخابات آینده عراق و تلاش شبانه روزی برای موفقیت طرح امنیتی در این زمینه را صادر کرد.طبق بیانیه صادره از سوی دفتر الاسدی، وی در عین حال بر بی طرفی تمام نیروهای این دستگاه در قبال گروه‌های سیاسی و عدم دخالت در امور انتخابات تاکید کرد.

 

**پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران، منافع بازگشت به برجام را کم می‌کند

 

فارس/ دستیار موقت وزیر خارجه آمریکا گفت فارغ از نتیجه مذاکرات احیای توافق هسته‌ای ایران، تهران هرگز به سلاح اتمی دست پیدا نخواهد کرد.هود در مصاحبه با شبکه «العربیه» انگلیسی، اظهار داشت: «من تاکید می‌کنم که دولت بایدن و شخص رئیس‌جمهور درباره اینکه به ایران اجازه دستیابی به سلاح اتمی را نمی‌دهیم، بسیار بسیار صریح و شفاف بوده‌اند».وی با بیان اینکه آمریکا به استفاده از دیپلماسی به‌عنوان اولین ابزار خود ادامه می‌دهد، توضیح داد: «اما بلینکن اشاره کرد که پنجره [دیپلماسی با ایران] همیشه باز نمی‌ماند. ما باید به مذاکرات برگردیم، ما باید به برجام بازگردیم».وی همچنین گفت: «هرچه ایرانی‌ها پیشرفت بیشتری در برنامه هسته‌ای خود داشته باشند، منافع بازگشت به برجام کمتر می‌شود. پس دو طرف باید اکنون اقدام کنند. ما آماده هستیم».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *