برای ترویج صحیفه سجادیه باید فرهنگ سازی کرد

به گزارش روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علیمه قم، حضرت آیت الله حسینی بوشهری در دیدار با اعضای برگزاری بین المللی کنگره امام سجاد(علیه السلام) ضمن تسلیت به مناسبت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع خاطرنشان کردند: شما کار بسیار ارزشمندی را شروع کرده اید و این موضوع ازآثار مخلتفی که از مجموعه شما منتشر شده است فهمیده می شود.

ایشان افزودند: گستردگی کار شما نه تنها در سطح کشور بلکه در بعد بین المللی، نشان دهنده تلاش و همت شماست و لذا هرچه دراین راه متحمل زحمت بشوید، به همان مقدار  اجر و پاداش برخوردار خواهید شد.
رئیس شورای عالی جامعه مدرسین فرهنگ سازی نسبت به صحیفه سجادیه را مهم دانسته و گفتند: امام سجاد(علیه السلام) با زبان دعا به فرهنگ سازی در حوزه تعلیم و تربیت، تبلیغ و ستیز سیاسی پرداخت و فرهنگ دعای شیعی را نهادینه کرد و میراث گرانبهایی را در باب رابطه انسان و خدا برای مسلمین بلکه بشریت به ودیعه نهاد.
امام جمعه قم درادامه گفتند: برای مثال در صحیفه سجادیه دعا درباره مرزداران از جانب امام سجاد(علیه السلام) انشاء شده است که فقط نیایشی ساده نیست بلکه به ما خط و جهت می‌دهد و همچنین است دعاهای دیگر امام سجاد(علیه السلام)که هر یک مسئله‌ای مهم از حیات و روابط انسانی را به مخاطب یادآور می‌شود.
آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به فشار و خفقان سیاسی در دوران امامت امام سجاد(علیه السلام)، گفتند: زمان حیات بابرکت امام سجاد(علیه السلام)فشار و اختناق در بالاترین حد بود و حتی کسی جرأت نفس کشیدن نداشت، لذا حضرت برای اینکه راه اهل بیت(سلام الله علیهم) را زنده نگه دارند دردعاهایشان از دورود برمحمد و آل محمد استفاده می کردند.
عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان با اشاره به روایت «رَحِمَ اللَّهُ عَبْداً أَحْیَا أَمْرَنَا فَقُلْتُ لَهُ فَکَیْفَ یُحْیِی أَمْرَکُمْ قَالَ یَتَعَلَّمُ عُلُومَنَا وَ یُعَلِّمُهَا النَّاسَ فَإِنَّ النَّاسَ لَوْ عَلِمُوا مَحَاسِنَ کَلَامِنَا لَاتَّبَعُونَا»، گفتند: هنر شما باید این باشد که صحیفه سجادیه را به زبان های دیگر به صورت ساده ترجمه کنید؛ زیرا برای گسترش معارف اهل‌بیت(سلام الله علیهم) همین اندازه کافی است که معارف اهل‌بیت را درست فرا بگیریم و آن را به دیگران منتقل کنیم. این معارف توحیدی، این معارف انسان‌شناسی، این معارف فراگیر نسبت به مسائل زندگی بشر، خود جذاب است، دلها را جذب میکند، آنها را دنبال راه ائمه به راه می‌اندازد.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *