بیانیه جامعه مدرسین به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی و یوم‌الله ۲۲ بهمن

بیانیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی و یوم‌الله ۲۲ بهمن

۱۳۹۹/۱۱/۱۹

بسم‌الله الرحمن الرحیم

۲۲ بهمن پیام آور تحقق حاکمیت الله و نابودی طاغوت است. این انقلاب که به دست بزرگ بنیانگذارش حضرت آیت الله العظمی امام خمینی(قدس سره) و با نثار خون شهداء و به مدد الهی به پیروزی رسید، گر چه در جغرافیای سرزمین ایران به وقوع پیوست اما نورانیت آن پهنه گسترده‌ای را فرا گرفت و موجبات امیدواری مستضعفان و آزادی‌خواهان بسیاری را فراهم ساخت.
انقلاب اسلامی با گذشت ۴۲ سال همچنان کانون نور و مظهر توحید است، مقتدر و مؤثر راه را نشان می‌دهد و ملت‌های در بند استکبار و ظلم را به رهایی و آزادگی فرا می‌خواند.

پیام انقلاب همچنان زنده است و امروز شعارهایش تا پشت خانه دشمن طنین انداز است، فلسطین، لبنان، یمن، عراق، سوریه، نیجریه، کشمیر و بحرین در پرتویی از نورانیت انقلاب اسلامی به تلألؤ و درخشندگی رسیده‌اند و جبهه کفر و استکبار را به چالش کشانده‌اند.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در آستانه یوم الله ۲۲ بهمن و در راستای عمل انقلابی و تکلیف شرعی و سیاسی خود نکاتی چند را یاد آور می‌شود:
۱- ولایت فقیه ضامن مشروعیت و سلامت نظام اسلامی است. پیوند مردم و ولایت یک پیوند مؤمنانه و ناگسستنی است و بیعت با ولایت، شرط سعادت و عاقبت به خیری ملت رشید ایران است. ما تا آخرین نفس پاسدار و پشتیبان ولایت فقیه هستیم و در این روزهای خاطره انگیز با آرمان شهیدان انقلاب اسلامی و ولایت مطلقه فقیه تجدید بیعت می‌کنیم.
۲- آرمان بزرگ ما، ‌یعنی تحقق تمدن نوین اسلامی، تحت هدایت‌ها و تدابیر جامع رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای(مدظله‌العالی) در یک مسیر منطقی و هدفمند در حال پیگیری است و نظام اسلامی در گام دوم انقلاب بدون توقف و غفلت در حرکت است. جوانان مؤمن و نسل بعد از انقلاب، امیدوار و مصمم به مقابله با بحران‌ها می‌پردازند و موانع را پشت سر می‌گذارند. نصرت الهی نیز بی‌شک همراه این مجاهدان راه انقلاب خواهد بود.
۳- جبهه استکبار در ادامه فتنه‌گری‌های خود با هجمه‌ای گسترده تر از گذشته ، در حال ترویج فساد و شر است. جریان نفوذ و تحریف نیز تلاش دارد با ایجاد اشتباه محاسباتی در میان مردم و نخبگان، دستاوردهای نظام اسلامی را مخدوش و راه طی شده انقلاب را در تضاد با منافع کشور ترسیم کند؛ امروز برای عبور از گذرگاه فتنه‌ها، بیش از پیش نیازمند تقویت مبانی ایمانی و بصیرت انقلابی هستیم و حوزه‌های علمیه که نقش فعالی در ترویج معارف انقلاب و صیانت از ارزش‌های اسلامی داشته‌اند، همچنان باید میدان دار این تکلیف بزرگ باشند.
۴- ایجاد بدبینی و ترویج فضای یأس و ناامیدی در فضای سیاسی و اجتماعی کشور از برنامه‌های جدی بدخواهان نظام اسلامی است؛ جوانان پرشور و انقلابی باید امیدوارانه به نقد ناهنجاری‌ها بپردازند و در مبارزه با فساد و پیگیری مطالبات دچار یأس و سرخوردگی و نفی دستاوردهای انقلاب نشوند.
۵- ملت مؤمن ما سال‌هاست نشان داده‌است فهم دقیقی از خباثت آمریکا و دوستان اروپایی‌اش دارد و فریب لبخند و تزویر آنها را نخواهد خورد. افتضاحات سیاسی و اجتماعی آمریکا در دوران حاکمیت ترامپ نشان داد افول آمریکا آغاز شده است و این هیمنه پوشالی شدیدًا در معرض انحطاط است. بایدن و ترامپ دو روی یک سکه هستند و شر و فساد آمریکا با تغییر استراتژی‌ها تغییر نخواهد کرد.
۶- کشور ما علیرغم برخی مشکلات معیشتی، تکانه‌های اقتصادی و ضعف مدیریت‌ها، شعارهای انقلابی و آرمان‌های الهی خود را با جدیت دنبال می‌کند. تحقق عدالت اجتماعی و رساندن مردم به رفاه، وظیفه‌ای سنگین بر دوش مدیران نظام اسلامی است و این تکلیف هرگز فراموش و ساقط نخواهد شد؛ اما برای عبور از مشکلات باید نگاه به درون داشت و روی ظرفیت‌های داخلی تکیه کرد. علی رغم هشدارهای ولایت‌، برخی چشم به بیرون ازکشور دارند و به تحولات خارجی دلخوش کرده‌اند. امید به بیگانگان آفتی بزرگ برای نظام و انقلاب است و فکر مذاکره با آمریکا اندیشه‌ای غلط است. نفی مذاکره با آمریکا و سازش، شعار انقلاب و نظام است.
۷- ملت متعهد و معتقد ما هر ساله با حضور در راهپیمایی‌های بزرگ یوم الله ۲۲ بهمن نشان می‌دادند که ملتی مقاوم، شکور و قدردان هستند. گرچه امسال به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا این فرصت گران قدر در اختیار ملت ما نیست؛ اما حسب اعلام شیوه نامه‌ها و برنامه ریزی‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا، یوم الله ۲۲ بهمن گرامی داشته خواهد شد. نام و یاد شهیدان سرافراز نهضت اسلامی، فریادهای مرگ بر آمریکا و غریو شور انگیز «الله اکبر» همچنان بر زبان ملت ما جاری است و خاموش شدنی نیست.
۸- خداوند برکات و الطاف بیکران خود را بر این ملت سلحشور و عزیز نازل فرماید و مشمول عنایات خاصه حضرت ولی عصر(عجل‌الله تعالی فرجه الشریف) گرداند. ان‌شاء‌الله

 

و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته

سید هاشم حسینی بوشهری

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *