طلیعه ۱۴۰۷-۱۳۹۹/۱۱/۱۵

۴۲ سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد. انقلابی که به‌رهبری بزرگ مرد تاریخ معاصر حضرت‌امام‌خمینی(ره) و با همراهی مردم سرانجام پس از سالها مبارزه به پیروزی رسید. انقلابی که با اندیشه ولایت فقیه و مبتنی بر فقه شیعه، با هدایت فقیهی عارف و واصل ، به پادشاهی چند هزار ساله در ایران خاتمه داد و در مقابل قدرتهای استکباری شرق و غرب عالم ایستاد . پیروزی انقلاب اسلامی در دورانی محقق شد که جهان میان شرق و غرب مادی تقسیم شده بود و کسی گمان یک نهضت بزرگ دینی را نمی‌بُرد. در آن حال بود که نظام جمهوری اسلامی با قدرت و شکوه پا به میدان نهاد؛ چارچوب‌ها را شکست؛ کهنگی کلیشه‌ها را به رخ دنیا کشید؛ دین و دنیا را در کنار هم مطرح کرد و آغاز عصر جدیدی را اعلام نمود .
اکنون نظام جمهوری اسلامی در حالی در آستانه‌ی آغاز چهل و سومین سال حیات خود است که این نظام مقدس به بسیاری از شعارهای ابتدایی خود دست یافته ، گرچه هنوز تا رسیدن به قله موفقیت‌ها مسیر بسیاری درپیش رو دارد. اما بدون شک نظام جمهوری اسلامی قادر است با اتکا بر قدرت جوانان مومن و انقلابی و با هدایت‌های داهیانه مقام معظم رهبری – که بعد از ارتحال امام راحل (ره) به بهترین وجه ممکن و هوشمندانه به راهبری نظام جمهوری اسلامی پرداختند – به سوی قله‌های پیشرفت حرکت کرده و تمدن نوین اسلامی را پایه گذاری کند .
بیان دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی یکی از نکات بسیار مهمی است که خصوصا در ایام دهه مبارک فجر باید بیش از پیش به آن پرداخت . دستاوردهای مادی و معنوی که بسیاری از جوانان امروز با توجه به ندیدن دوران نظام ستم شاهی از آن مطلع نیستند. علاوه بر این امروزه در حالی که دشمنان ما با استفاده از قدرت رسانه‌های استکباری با انواع توطئه‌ها و با وارونه نشان دادن واقعیتها به دنبال ایجاد یأس و تردید در ملت ایران هستند تبیین دستاوردهای انقلاب برای مردم خصوصا نسل جوان امری ضروری است. در این راستا بازخوانی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی دستاوردهای باشکوه انقلاب در این چهل و دو سال را به خوبی تبیین می‌کند.
رهبر حکیم انقلاب ‌اسلامی در بخشی از این بیانیه در تشریح‌دستاوردهای علمی انقلاب اسلامی این گونه فرموده‌اند: «هزاران شرکت دانش‌بنیان، هزاران طرح زیرساختی و ضروری برای کشور در حوزه‌های عمران و حمل‌ونقل و صنعت و نیرو و معدن و سلامت و کشاورزی و آب و غیره، میلیون‌ها تحصیل‌کرده‌ی دانشگاهی یا در حال تحصیل، هزاران واحد دانشگاهی در سراسر کشور، ده‌ها طرح بزرگ از قبیل‌چرخه‌ی سوخت هسته‌ای، سلّول‌های بنیادی، فنّاوری نانو، زیست‌فنّاوری و غیره با رتبه‌های نخستین در کلّ جهان، شصت برابر شدن صادرات غیرنفتی، نزدیک به ده برابر شدن واحدهای صنعتی، ده‌ها برابر شدن صنایع از نظر کیفی، تبدیل صنعت مونتاژ به فنّاوری بومی، برجستگی ‌محسوس در رشته‌های گوناگون مهندسی از جمله در صنایع دفاعی، درخشش در رشته‌های مهم و حسّاس پزشکی و جایگاه مرجعیّت در آن و ده‌ها نمونه‌ی دیگر از پیشرفت، محصول آن روحیه و آن حضور و آن احساس جمعی است که انقلاب برای کشور به ارمغان آورد.»
در حقیقت بیانیه گام دوم نویدبخش جهش ملت ایران در عرصه‌های گوناگون علمی، معنوی، عدالت و مبارزه با فساد، وحدت ملی و روابط خارجی، اقتصادی، استقلال و آزادی، جامعه پردازی، تحقق سبک زندگی اسلامی و حرکت رو به جلو به سوی تحقق تمدن نوین اسلامی است . به امید آن که بتوانیم با تبیین صحیح دستاوردهای انقلاب برای نسل جوان و شرح این نکته که از کجا به کجا رسیده ایم و هنوز چه مسیری پیش رو داریم به نسل جوان مومن و انقلابی بیاموزیم که چگونه باید با تکیه بر توان و ظرفیت‌های درونی خودشان ایران قوی را با هدف نیل به تمدن نوین اسلامی بسازند. ان شاءالله تعالی .(خ ۱۴۰۷)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *