۰۴/۰۷/۱۳۸۶ دیپلماسی عزت

Image

گزارش ویژه چهارشنبه ۰۴/۰۷/۱۳۸۶

دیپلماسی عزت

 

در شصت و دومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل رئیس‌جمهور نظام استکباری را استیضاح کرد

موضوع هسته‌ای خاتمه یافته است، پنج سال مزاحم ملت ایران شدید

قدرت های زورگو آبروی سازمانهای جهانی را قربانی خواسته های خود نکنند

احمدی نژاد خواستار تشکیل جبهه "همبستگی برای صلح" در جهان شد

 

دکتر محمود احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران در شصت و دومین مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: در میان همه سازمانهای ناکارآمد، متأسفانه شورای امنیت سازمان ملل در صدر قرار دارد.

رییس جمهوری اسلامی ایران بابیان اینکه موضوع هسته ای ایران خاتمه یافته و به یک امر عادی در آژانس بین المللی انرژی اتمی بدل شده است، تاکید کرد: ملت ایران برخلاف قدرتهای انحصار طلب آماده است دستاوردهای خود درزمینه دستیابی به فناوری صلح آمیز هسته ای را در اختیار دیگر کشورها قرار دهد.

محمود احمدی نژاد عصر دیروز به وقت محلی در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد، با اشاره به رفتارهای ناشایست برخی قدرت ها در برخورد با ملت ایران در مساله هسته ای گفت: به کسانی که حدود پنج سال مزاحم ملت ایران شدند نصیحت می کنم که از تاریخ و اقدامات اخیرخود عبرت بگیرند و با دیگر اعضاء سازمانهای بین المللی چنین نکنند و آبروی سازمانهای جهانی را قربانی خواسته های خود نکنند زیرا امروز ملت ها بیدارند و می ایستند. رییس جمهوری اسلامی ایران در بخش دیگری از سخنان خود، برخی چالش های امروز جهان را برشمرد و با تاکید بر این که دوران مناسبات برخاسته از جنگ دوم جهانی و دوران اندیشه های مادی مبتنی بر خودخواهی و سیطره طلبی پایان یافته است، تصریح کرد: ملتها و دولت ها مجبور نیستند که تابع بی عدالتی برخی قدرتهایی باشند که شایستگی رهبری و تدبیر امور جهان را از دست داده اند.

احمدی نژاد با بیان اینکه بشر از یک گردنه سنگین تاریخی عبور کرده و دوران گرایش به توحید، پاکی، مهرورزی، احترام به دیگران، عدالت و صلح طلبی واقعی آغاز شده است، اظهارداشت: طبق وعده الهی حق پیروز است و زمین به انسان های صالح به ارث خواهد رسید و آزادگان، مومنان و مردم جهان باید با خدمت به انسانها و عدالت خواهی، فرصت تحقق این وعده بزرگ الهی را فراهم کنند.

رئیس جمهور تنها راه اصلاح پایدار را بازگشت به تعلیمات انبیای الهی، یکتا پرستی، احترام به کرامت انسانها و جاری شدن عشق و محبت در همه تعاملات، مناسبات و قوانین و سپس اصلاح ساختارها دانست و تصریح کرد: برای تحقق این هدف از همگان دعوت می کنم تا جبهه برادری ، دوستی و صلح پایدار برپایه خداپرستی و عدالت را تحت عنوان « همبستگی برای صلح» تشکیل دهیم و ازتجاوزها و خودخواهی ها جلوگیری و فرهنگ محبت و عدالت را ترویج کنیم و اعلام می کنم که جمهوری اسلامی ایران با کمک همه دولتها و ملتهای مستقل ، صلح طلب و عدالت خواه در این مسیر حرکت خواهد کرد.

احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ملتها و دولت ها مجبور نیستند که تابع بی عدالتی برخی قدرتها باشند . آنان به دلایلی که ذکر شد شایستگی رهبری و تدبیر امور جهان را از دست داده اند. من رسما اعلام می کنم که ؛ دوران مناسبات برخاسته از جنگ دوم جهانی و دوران اندیشه های مادی مبتنی بر خودخواهی و سیطره طلبی پایان یافته است. وی تاکید کرد: بشر از یک گردنه سنگین تاریخی عبور کرده است و دوران گرایش به توحید، پاکی ، مهرورزی، احترام به دیگران، عدالت و صلح طلبی واقعی آغاز شده است. وعده الهی است که حق پیروز است و زمین به انسانهای صالح به ارث خواهد رسید .

احمدی نژاد گفت: ای آزادگان، مومنان و مردم جهان به خدا امیدوار باشید و ای تشنگان ارزشهای متعالی در هر کجا که هستید بکوشید تا با خدمت به انسانها و عدالت خواهی ، فرصت تحقق این وعده بزرگ الهی را فراهم کنید . دوران تاریکی ها پایان می پذیرد، اسیران به خانه های خود برمی گردند، سرزمینهای اشغالی آزاد می گردد، فلسطین و عراق از سلطه اشغالگران آزاد می شود و مردم اروپا و امریکا از فشار صهیونیستها رهایی خواهند یافت .

وی تاکید کرد: بدون تردید موعود امم و مصلح کل و نجات بخش نهایی و آخرین پیک آسمانی می آید و همراه همه خداپرستان، عدالت طلبان و مهرورزان، آینده درخشان را بر پا و جهان را پر از عدل و زیبایی خواهد کرد. این وعده خدا است و وعده خدا تخلف نمی پذیرد. بیائید ما هم سهمی در تحقق این همه شکوه و زیبایی داشته باشیم .

احمدی نژاد گفت: به امید آینده روشن بشری و طلوع صبح رهایی و آزادی همه انسان ها و محو مظاهر ظلم ، نفرت و خشونت و حاکمیت کامل عشق و محبت در سراسر جهان . آینده ای که آن را نزدیک می بینم .

دست نوشته رئیس جمهور در دفتر سازمان ملل

امیدوارم این سازمان بتواند نقش خود را در برپایی صلح و امنیت پایدار به طور واقعی و کامل ایفا نماید.

احمدی نژاد –  رئیس جمهوری اسلامی ایران – سیزدهم رمضان المبارک ۱۴۲۸

واکنش منابع خبری دنیا به سخنرانی احمدی نژاد در دانشگاه کلمبیا:

احمدی نژاد با آرامش، مواضع خود را تشریح کرد

سخنرانی رئیس جمهوری اسلامی ایران که به رغم فضاسازی سنگین رسانه های نومحافظه کاران امریکا به ویژه فاکس نیوز، در دانشگاه کلمبیا برگزار گردید، همچنان موضوع تحلیل و گزارش خبرگزاریها و شبکه های خبری دنیاست. این واکنش ها در حالی ادامه دارد که در اغلب آنها، آرامش احمدی نژاد در پاسخ به سوالات مورد تأکید قرار گرفته و تلاش صهیونیستها برای اغتشاش در جلسه بی نتیجه ارزیابی شده است.

با این حال، این منابع خبری، سخنان آغازین رئیس دانشگاه کلمبیا را که تحت فشار لابی صهیونیستها در اظهاراتی کوتاه، به رئیس جمهور ایران توهین کرده بود، به صورت برجسته ای بازتاب داده اند.

*خبرگزاری آلمان: احمدی نژاد به رغم توهین ها با آرامش ازمواضعش گفت

از لحظه ای که رییس دانشگاه کلمبیا میزبان محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران وی را دیکتاتوری کوچک و بی رحم، نامید، مشخص بود که احمدی نژاد برای یک سخنرانی سخت در مقابل حضار آماده می شود. به رغم برخی اعتراضهای تند، احمدی نژاد با آرامش ازمواضعش مبنی بر اینکه فعالیتهای هسته ای ایران صلح آمیز است و اینکه واقعه هولوکاست نیازمند مدارک تاریخی است، گفت.

 

*آسوشیتدپرس: آمریکا بازی می کند، برای مذاکره باید جدی بود

به گزارش آسوشیتدپرس از نیویورک، اسقف "دزموند توتو" در مورد تصمیم دانشگاه کلمبیا به دعوت از احمدی نژاد برای سخنرانی در این دانشگاه، ضمن انتقاد از دولت بوش به دلیل خودداری از درگیر شدن در مذاکرات بیشتر با مقامات ایران گفت: تلاشهای دیپلماتیک اخیر چیزی بیش از یک تیله بازی نیست.

این برنده جایزه صلح نوبل تاکید کرد که دولت آمریکا در صورتی که خواهان برقراری صلح بین ملتها باشد باید باب مذاکره با ایران را بیشتر باز کند. مذاکره چیزی نیست که بین دوستان انجام شود. بلکه این دشمنان بویژه دشمنان سر سخت هستند که مذاکره می کنند.

*الجزیره:‌لابی‌صهیونیستها‌در‌ایفای‌پروژه‌توهین‌‌به‌‌احمدی‌نژاد، شکست خورد

شبکه تلویزیونی الجزیره که بخشی از سخنرانی رئیس جمهور ایران را به طور زنده پخش کرد. با قطع این پخش زنده و در حالی که سخنرانی احمدی نژاد ادامه داشت اظهارات خبرنگار خود را در مقابل دانشگاه کلمبیا به طور زنده پخش نمود.

خبرنگار شبکه تلویزیونی الجزیره در مقابل دانشگاه کلمبیا در نیویورک با اشاره به حضور دهها تن که در تصویر دیده می شدند گفت: تعداد کسانی که در اعتراض به سخنرانی احمدی نژاد مقابل دانشگاه کلمبیا تظاهرات کردند کمتر از حد انتظار بود و بسیاری از این افراد غیر دانشجو و کسانی بودند که سازمانهای یهودی نیویورک آنها را مقابل دانشگاه کلمبیا جمع کرده بودند.

این شبکه همچنین در مصاحبه با یک نویسنده و پژوهشگر سیاسی مقیم نیویورک، رفتار رئیس دانشگاه کلمبیا با رئیس جمهور ایران را ناشی از فشارگروههای صهیونیستی دانست.

وی تصریح کرد: رفتار رئیس دانشگاه کلمبیا اهانت به رئیس جمهور یک کشور صرفنظر از هویت این رئیس بود. ایران کشوری مستقل و دارای حاکمیت است و احمدی نژاد نماینده این کشور در دانشگاه کلمبیا بود؛ بنابراین آنچه از زبان رئیس دانشگاه کلمبیا شنیدیم خروج از چارچوب اخلاقیات دانشگاهی تحت فشار لابی صهیونیستی در واشنگتن و راستگرایان تندرو مسیحی بود و معتقدم در نهایت در رساندن پیام خود هم از جنبه دانشگاهی و هم از جنبه سیاسی شکست خورد.

*یونایتدپرس: مخالفان و موافقان احمدی نژاد به هم توهین کردند

خبرگزاری یونایتدپرس از نیویورک گزارش داد: معترضین موافق و مخالف محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری ایران، روز دوشنبه در جریان سخنرانی بحث برانگیز این رهبر ایرانی خطاب به گروهی از مدعوین دانشگاه کلمبیا، توهین هایی رد و بدل کردند. در حالیکه در بین چند صد تظاهرکننده حاضر در محل اکثر آنان به شدت مخالف دیدار احمدی نژاد بوده و با سردادن شعارهایی ایران را متهم می کردند که یک کشور حامی ترور است، گروهی از ایرانیان نیز برای حمایت از رئیس جمهوری ایران و کشورشان حضور داشتند.

*فاکس نیوز: باید بودجه دانشگاه کلمبیا را قطع کرد

به گزارش شبکه تلویزیونی فاکس نیوز، دانکن هانتر نماینده جمهوریخواه در کنگره امریکا تهدید کرد از اینکه احمدی نژاد اجازه یافته است در دانشگاه کلمبیا سخنرانی کند به قدری ناخرسند است که می خواهد بودجه فدرال این دانشگاه را قطع کند.

وی گفت: من برای رئیس دانشگاه کلمبیا نامه ای نوشتم و گفتم که به سوی قطع بودجه دانشگاه کلمبیا گام برخواهم داشت و حال چه کسانی در این راه به من بپیوندند و یا نپیوندند من کار خود را انجام می دهم.

*رویترز: استقبال زهردار دانشگاه کلمبیا از احمدی نژاد

احمدی نژاد در دانشگاه کلمبیا با استقبال زهرداری روبرو شد و مورد حمله منتقدانی قرار گرفت که معتقد بودند نباید به یک نفی کننده هولوکاست مجال سخنرانی در این دانشگاه را داد.

او دوشنبه در یک گردهمایی در نیویورک که در آن وی ایران را یک کشور صلح دوست و قربانی تروریسم معرفی کرد، با یک دانشگاهی آمریکا که وی را یک "دیکتاتور کوچک و بیرحم" خواند، درگیر شد.

در تالار دانشگاه که در آن احمدی نژاد خطاب به۷۰۰ نفر سخنرانی کرد که ۸۰ درصد آنان دانشجو بودند. وی در واکنش به چالشی که اظهارات قبلی اش در مورد محو شدن اسرائیل از صحنه روزگار برای وی ایجاد کرده است، گفت: نگرانی این است که چرا فلسطینی ها باید دچار درد و رنج شوند.

*بی بی سی: استقبال دانشجویان از مواضع احمدی نژاد درباره فلسطین

یکی از سئوال کنندگان از آقای احمدی نژاد پرسید که آیا شخص او یا دولت او خواستار نابودی اسرائیل است؟ رییس جمهور ایران در این مورد گفت: "ما همه ملت ها را دوست داریم" و با شرح وضعیت یهودیان در ایران، دیدگاه های خود در مورد حل بحران خاورمیانه از طریق رجوع به همه پرسی و لزوم اعاده حقوق فلسطینیان را مطرح کرد که با استقبال گروهی از حاضران در جلسه مواجه شد.

در مورد هولوکاست، آقای احمدی نژاد گفت که حتی اگر کشتار میلیون های یهودی به دست آلمان نازی درست هم باشد، دلیل نمی شود که از این حادثه برای نقض حقوق فلسطینیان بهره برداری شود.

 

وقتی پلاکارد اضافه می آید!

حدود ۲۵۰ نفر در  تجمع ضدانقلابیون علیه احمدی نژاد و در مقابل مقر سازمان ملل شرکت کردند .این افراد که پلاکاردهایی نیز در دست داشتند ، خواستار اخراج احمدی نژاد از مقر سازمان ملل شدند.یکی از تظاهرکنندگان به خبرگزاری فرانسه گفت: احمدی نژاد دروغ می گوید، او به دنبال سلاح اتمی است و می خواهد منطقه را در جنگ و خونریزی فرو ببرد.

شایان ذکر است عناصر ضد انقلاب از دوهفته ی پیش تلاشهای گسترده ای را برای شرکت مردم در تظاهرات ضد احمدی نژاد شروع کرده بودند به طوری که اتوبوسهایی نیز در نقاط مختلف امریکا مستقر شده بودند تا تظاهرکنندگان را به نزدیکی مقر سازمان ملل در نیویورک برسانند که البته بسیاری از اتوبوسها خالی از مسافر به محل رسیدند.

 

اسرائیل هم مدعی صلح طلبی شد

تسیپی لیونی" وزیر امور خارجه اسرائیل با حضور در جمع تظاهرکنندگان یهودی ضد احمدی نژاد به ایراد سخنرانی پرداخت.

در زیر به گوشه ای از سخنان جالب وی اشاره می کنیم:

*ما در برابر مقر سازمان ملل متحد گرد آمدیم سازمانی که با این هدف برپا شد که دیگر نگذارد جنگی رخ دهد و جنایتی علیه ملت ها صورت گیرد و امروز ما سازمان ملل را فرا می خوانیم که وعده خود را عملی سازد.

*از تنفر دست بردارید، تحریکات را کنار بگذارید، ترور را متوقف سازید و از نیت تولید بمب اتمی منصرف شوید، آنگاه است که خواهید توانست وارد شوید.

*اشتباه نکنید ایران تنها برای اسرائیل یک تهدید نیست، تنها یک تهدید برای دیگر همسایگان نیست، بلکه تهدیدی برای همه جهانیان است و امروز ما می پرسیم: دنیا کجاست؟ ارزش های جهانشمول کجا رفتند؟ چرا دنیا این چنین تردید می کند؟ تردید می کند در هنگامی که حکومت ایران سایه سیاه ترور را در سراسر دنیا گسترده است.

*این یک همایش ناشی از ترس نیست، بلکه همایشی برای ابراز پایمردی است همایشی برای آنهایی است که به صلح و همزیستی باور دارند.

*دیگر بس است، برخیزید و از ارزش هایی که به آنها باور دارید دفاع کنید، تا هنگامی که چنین نکنید، ما آرام نخواهیم نشست، و ساکت نخواهیم شد.

 

احمدی‌نژاد با استدلال منطقی موجب عزت و افتخار ملت ایران شد

غلامعلی حداد عادل رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق امروز چهارشنبه در جلسه علنی مجلس ضمن تبریک سالروز ولادت امام حسن مجتبی (ع)، از احمدی‌نژاد که با حضور خود در مجمع عمومی سازمان ملل و در دانشگاه کلمبیا در جمع استادان و دانشجویان با سخنرانی شجاعانه خود موجب عزت و افتخار ملت ایران شد، قدردانی کرد و افزود: رئیس جمهور ما توانست از فرصت سفر به آمریکا بهترین استفاده را به عمل آورد و با سخنرانی‌های آگاهی بخش خود پیام صلح طلبی ملت ایران را به گوش همه مردم جهان برساند و از حقوق، منافع و مصالح ملت ایران با شجاعت و صراحت دفاع کند.

حداد عادل استقبال شگفت آور دانشجویان دانشگاه کلمبیا از سخنرانی رئیس جمهور ایران را نشانگر آن دانست که انقلاب اسلامی در جهان امروز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و جهان نیز تشنه شنیدن پیام توحید، صلح و عدالت است که ایران با انقلاب اسلامی خود پرچمدار و منادی این پیام است.

رئیس مجلس بازنده اصلی راجنگ طلبان آمریکا وصهیونیست‌ها خواندوبرنده اصلی را رئیس جمهورایران برشمردوافزود برنده اصلی صلح و دوستی با ملت‌ها و انقلاب اسلامی بود که با الهام از اسلام پیام آور بیداری، صلح، استقلال و آزادی است.

اظهارات حداد در مورد احمدی‌نژاد با تشویق نمایندگان مجلس مواجه شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *