طلیعه ۱۴۰۵-۱۳۹۹/۱۰/۱۷

چند سالی است که روزهای ۹ تا ۱۹ دی ماه، دهه بصیرت نام گذاری شده است . روزهایی که یادآور دو روز مهم و سرنوشت ساز در تاریخ ایران اسلامی است. ۱۹ دی ماه سال ۱۳۵۶ یادآور تظاهرات مردم قم در اعتراض به چاپ مقاله توهین آمیز ایران و استعمار سرخ و سیاه به دستور شاه در روزنامه اطلاعات است . مقاله ای که صراحتا بی حجابی را فضیلت و حجاب را کهنه پرستی و ارتجاع سیاه معرفی و به ساحت امام خمینی‌(ره) اهانت و قیام ۱۵ خرداد ۴۲ را توطئه استعمار سرخ و سیاه معرفی کرده بود . در واکنش به این اهانت، تظاهراتی با رهبری طلاب و روحانیون و مدرسین حوزه علمیه قم آغاز شد که با پیوستن مردم قم به این حرکت، سرآغازی شد بر اعتراضاتی که پس از حدود یک سال منجر به سرنگونی رژیم پهلوی گردید . همچنین ۹ دی ۱۳۸۸یادآور تظاهرات‌عظیمی است که پایانی بود بر چندین ماه فتنه‌گری علیه نظام جمهوری اسلامی.

نقطه مشترکی که باعث دو حرکت عظیم در روزهای ۹ دی ۸۸ و ۱۹ دی ۵۶ شد، بصیرت نشات گرفته از ایمان و غیرت دینی مردم انقلابی ایران بود . بصیرتی که باعث شناخت دشمن و به صحنه آمدن اقشار مختلف مردم به هنگام نیاز و در دفاع از ولایت شد . بصیرتی که همواره جهت پیشبرد اهداف مقدس نظام جمهوری اسلامی در مقابل نظام طاغوت به آن نیاز است و در مقاطع مختلف باعث شکست نقشه‌های استکبار و طاغوت شده است .

اما امسال پنجمین روز دهه بصیرت مواجه شده است با اولین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی که سال گذشته در ۱۳ دی ماه به دستور ترامپ رییس جمهور جنایت کار آمریکا به شهادت رسید . سرداری که خود نمونه ای بارز از یک مومن انقلابی مخلص و بصیر و همیشه در صحنه در دفاع از ولایت بود . سرداری که همه مرام او در چند جمله خلاصه می‌شود؛ آنجا که با قسم جلاله گفت: «برادران از مهم‌ترین شئون عاقبت به خیری، نسبت شما با جمهوری اسلامی و انقلاب است. والله از مهم‌ترین شئون عاقبت به خیری، رابطه قلبی، دلی و حقیقی ما با این حکیمی است که امروز سکان انقلاب را به دست دارد. در قیامت خواهیم دید مهم‌ترین محور محاسبه این است».

همچنین ۱۲ دی ماه امسال فقیه و حکیم مجاهد انقلاب حضرت آیت الله مصباح یزدی به ملکوت اعلی پیوست . فقیهی بصیر که به تعبیر رهبر معظم انقلاب «در حضور انقلابی در همه‌ی میدان‌هائی که احساس نیاز به حضور ایشان می‌شد، حقاً و انصافاً کم‌نظیر بود .» فقیهی حکیم که درک عمیقی از جامعه و نیازهای جامعه داشت و عمارگونه به دفاع از آرمان‌های نظام و جایگاه رهبر معظم انقلاب پرداخته و تمام تلاش خود را جهت بصیرت افزایی و روشنگری اقشار مختلف جامعه به کار می گرفت و در دفاع از ارزش‌های اسلامی هیچ گاه از ملامت ملامت‌گران هراسی به خود راه نداد و مصداق بارز آیه شریفه «یُجَاهِدُونَ فِی سَبِیلِ اللَه وَلَا یَخَافُونَ لَوْمَهَ لَائِمٍ. » بود .

امروز در دورانی قرار داریم که دشمنان نظام، تمام تلاش خود را جهت ایجاد خلل در عزم و اراده جوانان و مردم انقلابی به کار گرفته و در صدد تردیدافکنی در دو عنصر ایمان و غیرت دینی نسل جوان هستند . دو عنصر مهمی که در صورت تضعیف آنها قدرت تهاجمی و حتی قدرت دفاعی جمهوری اسلامی تحت تاثیر قرار گرفته و از بین خواهد رفت. لذا در این برهه حساس در راستای روشنگری و بصیرت افزایی نسل جدید به تلاشی بیش از پیش نیاز است تا پیشبرد اهداف و آرمان‌های انقلاب و میهن اسلامی را تضمین کند. همچنین معرفی و شناساندن مکتب و مسیر شخصیتهایی همچون سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و فقیه و حکیم مجاهد آیت الله مصباح یزدی برای نسل جوان کشور ، ضروری و اجتناب‌ناپذیر است و به فضل الهی می توان با این بصیرت افزایی ملت عظیم‌الشأن ایران و ملت‌های مسلمان منطقه را تحت هدایت‌های حکیمانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) از متن فتنه‌ها و توطئه‌های جبهه متحد دشمنان امت اسلامی بویژه امریکای تروریست و رژیم غاصب صهیونیستی ، عبور داد .(خ ۱۴۰۵)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *