خبرروز ۱۳۹۹/۱۰/۰۸

شهادت حضرت فاطمه سلام‌الله‌علیها را تسلیت می‌گوییم

آیت‌الله العظمی وحید خراسانی:فاطمیه باید به بهترین وجه برگزار گردد

آیت‌الله خاتمی:حماسه ۹ دی حماسه‌ای فاطمی و ولایتمدارانه بود

دبیرکل حزب‌ الله لبنان:ترور حاج قاسم پروژه سه گانه بین اسرائیل، سعودی و آمریکا بود

امیر‌عبداللهیان مطرح کرد:۴۸ تروریست در لیست انتقام خون حاج قاسم

 

 

* جام جم۹۹/۱۰/۰۸

** دیدار خداحافظی سردار سلیمانی با سید حسن نصرا…

 

معاون دبیرکل حزب‌ا… لبنان در مستند الرحله الاخیره در رابطه با ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس اعلام کرد سردار سلیمانی در سفر آخرش ابتدا تهران را به مقصد دمشق ترک کرد و پس از رسیدن به دمشق بدون این‌که با مقامات سوری دیدار کند، این کشور را به مقصد بیروت و دیدار با سید حسن‌نصرا…، دبیرکل حزب ا… لبنان ترک کرد و بعد از لبنان عازم بغداد شد که در فرودگاه توسط نیروهای آمریکایی به شهادت رسید. شیخ نعیم قاسم تأکید می‌کند تنها سید حسن نصرا… و یک مقام نظامی لبنانی از سفر شهید سلیمانی به بیروت خبر داشتند. نعیم قاسم خاطرنشان کرد: سید حسن نصرا… گفت دیدارش با سردار سلیمانی مسأله کاری نبود و موضوعی برای گفت‌وگو نداشتند و گویی شهید سلیمانی برای خداحافظی آمده بود.

 

* همشهری۹۹/۱۰/۰۸

** جزئیات طرح ممنوع الخروجی مسئولان

 

عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس تاکید کرد: در صورت تصویب و اجرای طرح ممنوعیت خروج مسئولان نظام از کشور تا سپری شدن مراحل قانونی، مدیران دو تابعیتی به مدت ۲ سال ممنوع الخروج می‌شوند. جلال رشیدی کوچی گفت: طرح ممنوعیت خروج مسئولان نظام از کشور تا سپری شدن مراحل قانونی، شامل وزرا، نمایندگان و معاونان وزرا می‌شود.

 

* کیهان۹۹/۱۰/۰۸

** ۴۸ تروریست در لیست انتقام خون حاج قاسم

 

امیرعبداللهیان سخنگوی ستاد سالگرد مردمی شهید سردار سلیمانی در نشست خبری اعلام برنامه‌های سالگرد شهادت سردار سلیمانی:

ـ اولین زندگی‌نامه خود نوشته سردار سلیمانی همزمان با سالگرد او منتشر می‌شود که نام این زندگی‌نامه عبارتی است که از درون خاطرات او گرفته شده است تحت عنوان «از چیزی نمی‌ترسیدم».

ـ از روزهای گذشته برنامه‌هایی در کشورهای لبنان، سوریه، عراق، یمن و فلسطین کلید خورده و اوج آن را در سالگرد خواهیم دید.

ـ به ۶ کشور نیابت قضایی داده شده و دستگاه قضا به‌ شدت پیگیر موضوع انتقام است. همچنین در تکمیل کامل و دقیق و مستند پرونده آمران و عاملان ترور سردار سلیمانی، ابومهدی و همراهانشان، متهمین اصلی امر و عامل آمریکایی از ۴۵ به ۴۸ تن افزایش پیدا کرده که امیدواریم در آینده نزدیک شاهد صدور حکم قضایی و اقدامات قوی و تأثیرگذار قضایی در این مسئله باشیم.

ـ انتقام سخت موضوعی است که در دستور کار جدی جمهوری اسلامی ایران قرار دارد و در زمان خودش به شیوه مناسب خودش انجام خواهد شد.

 

** پیام حاج قاسم به ظریف درباره مذاکره با آمریکا

 

امیرعبداللهیان همچنین در حاشیه این نشست خبری گفت: سردار سلیمانی از دیپلماسی به بهترین وجه خودش استفاده می‌کرد و به همه ظرفیت‌های موجود توجه داشت. سردار سلیمانی نه‌تنها مخالف مذاکره نبود بلکه در مذاکره به ظرایف امر توجه داشت؛ اما تأکید داشت که به دشمن اعتماد نکنید. وی ادامه داد: روزی سردار سلیمانی به من که معاون وزیر خارجه بودم زنگ زدند، در آن زمان تصاویری از قدم زدن آقای ظریف با جان کری منتشر شده بود. سردار با کنایه و خنده‌ای به من گفت دارید با آمریکایی‌ها قدم می‌زنید؟ سپس گفتند به آقای ظریف برسانید که ما اسناد دقیقی به دست آوردیم مبنی بر اینکه در جریان سقوط شهر موصل به دست داعش ژنرال‌های آمریکایی به موصل رفته‌اند و فرماندهان داعش روی فرش قرمز از آنها استقبال کرده‌اند. امیرعبداللهیان گفت: سپس گفتند در جریان این اتفاق به مدت ۵ ساعت در سالن vip فرودگاه موصل بین ژنرال‌های آمریکایی و فرماندهان داعش مذاکره شده است.

 

** مردم گرسنه‌اند ترامپ مشغول بازی گلف است

 

بنابر اعلام رسانه‌های آمریکایی در حالی که تلفات کرونا در آمریکا از ۳۴۰ هزار نفر فراتر رفته و میلیون ها آمریکایی نیز به دلیل شیوع این ویروس بیکار شده اند، رئیس جمهور آمریکا از تأیید و امضای سند بسته کمکی کرونا برای میلیون‌ها آمریکایی امتناع می‌ورزد. در همین رابطه «آدام شف»، رئیس دموکرات کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا در پیامی توییتری نوشت: «در حالی که رئیس جمهور مشغول بازی‌گلف است، بیش از ۱۰ میلیون نفر در حال از دست دادن مزایای بیکاری هستند. ایالت‌ها برای توزیع واکسن اعتبار کافی ندارند. توقف اخراج به زودی منقضی می‌شود. خانواده‌ها گرسنه هستند. آیا او مطلع است؟ آیا برای او اهمیتی دارد؟ از ماشین گلف پیاده شو و این لایحه را امضا کن!».

 

* شرق۹۹/۱۰/۰۸

** بیانیه نتانیاهو در مخالفت با بازگشت آمریکا به برجام

 

نخست‌وزیر اسرائیل در ادامه سنگ‌اندازی‌های خود در مسیر بازگشت احتمالی آمریکا به برجام، با انتشار بیانیه‌ای از کشورها خواست برای حفظ این توافق تلاش نکنند. دفتر بنیامین نتانیاهو با انتشار بیانیه‌ای هشدار داد این رژیم با هرگونه تلاش برای احیای توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ که میان ایران و قدرت‌های جهانی حاصل شد، به‌شدت مخالف است. در این بیانیه با ادعای اینکه توافق هسته‌ای با ایران غلط است، آمده: اسرائیل صریحا و قاطعانه بر این باور است که تحت هیچ شرایطی نباید به این توافق بد بازگشت.

 

** تداوم سوخت‌رسانی ایران به ونزوئلا

 

سوخت‌رسانی نفت‌کش‌های ایرانی به ونزوئلا ادامه دارد. به گزارش مری تایم اگزکیتیو، حمل سوخت ایرانی به ونزوئلا بدون هیچ‌گونه حادثه‌ای در حال انجام است. دو نفت‌کش به ترمینال نفتی در ونزوئلا رسیدند و دو کشتی دیگر هنوز به سمت مقصد می‌روند. پتونیا با پرچم ایران سومین کشتی بود که با همان مسیر نفت‌کش فورچین به ونزوئلا وارد شد. نفت‌کش‌های فاکسون و کلاول هنوز نرسیده‌اند تا محموله ۱.۵ میلیون بشکه بنزین را تکمیل کنند. مقامات ونزوئلا با پیام‌هایی در توییتر که برای تمسخر دولت ترامپ طراحی شده‌اند، جشن ورود سوخت را جشن گرفتند.

 

* ایران۹۹/۱۰/۰۸

** بودجه هم منسجم است هم واقع بینانه

 

رئیس جمهور در یکصد و نود و یکمین نشست ستاد هماهنگی اقتصادی دولت گفت: لایحه بودجه ۱۴۰۰ حاصل مطالعات و بررسی‌های دقیق در مسیر ریل‌گذاری شده توسعه کشور و ارزیابی دقیق از نیاز اقشار مختلف مردم است و از این نظر بودجه سال آینده، در عین انسجام و هدفمندی، واقع‌بینانه و دقیق است. حجت الاسلام والمسلمین روحانی با اشاره به فشار جنگ اقتصادی بر اقشار کم برخوردار و در عین حال تولیدکنندگان و کارآفرینان بویژه آن دسته‌ای که امور توسعه‌ای کشور را به عهده دارند، تصویب لایحه بودجه را علامت و نشانه‌ای پررنگ از عزم و اراده کشور برای حل معضلات و ایجاد گشایش‌ها برای مردم و فعالان اقتصادی دانست.

 

** امروز مجلس میزبان جلسه سران قوا است

 

مدیرکل دفتر حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی از برگزاری جلسه سران قوا به میزبانی مجلس شورای اسلامی خبر داد. احسان عسگری در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «مجلس امروز (دوشنبه) میزبان جلسه سران قواست؛ امید است با برگزاری منظم و بی‌وقفه جلسات و اتحاد و همکاری سران قوا، تصمیماتی در راستای گشودن گره‌های معیشتی مردم تصویب شود.»

 

* جمهوری اسلامی۹۹/۱۰/۰۸

** ایران همواره کنشگری فعال در طول تاریخ بوده است

 

وزیر امور خارجه با بیان اینکه ایران همواره در تاریخ یک کنشگر فعال بوده است، گفت: تلاش‌هایی که امروز برای ساخت دوگانه‌های مصنوعی و با هدف کوچک جلوه دادن دیپلماسی صورت می‌گیرد، از منظر تاریخی فاقد دقت و صحت، از منظر تحلیلی نادرست و از منظر عملیاتی برای منافع همه جانبه ایران مضر است. محمدجواد ظریف در چهارمین کنفرانس تاریخ روابط خارجی ایران افزود: آنچه امروز در میان کشورهای آسیایی باید مورد توجه بیشتری شود، رسیدن به یک همبستگی بر پایه گذشته تاریخی است. ما به عنوان ملت‌های متمدن در قاره کهن که آن را گهواره تمدن بشری می‌دانند باید با بصیرت نسبت به سرنوشت خود، سرنوشت‌مان را بسازیم.

 

** ۱۲۰۰ روستای سیستان ‌و بلوچستان تا دو هفته آینده به اینترنت متصل می‌شود

 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در سفر ۱۰ روزه به سیستان و بلوچستان، اتصال یکهزار و ۲۰۰ روستا به شبکه اینترنت تا ۲ هفته آینده، تقویت پوشش جاده‌ای و ایجاد ارتباطات پایدار هدف‌گذاری شده است. آذری جهرمی در نخستین نشست خود در سفر به سیستان و بلوچستان اظهارداشت: مطابق برنامه ششم توسعه، ۸۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار باید تا سال پایانی برنامه به اینترنت متصل شوند و امروز مواجهه با پاندمی کرونا، اهمیت و ضرورت این مساله را بیشتر کرده است.

 

* وطن امروز۹۹/۱۰/۰۸

** مهلت ۱۵ روزه شورای نگهبان برای رسیدگی به صلاحیت داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری

 

نمایندگان مجلس ماده ۱۰ طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست‌‌جمهوری را به تصویب رساندند که بر اساس آن ماده ۵۷ قانون اصلاح و تبصره آن ابقا می‌شود: شورای نگهبان ظرف ۱۵ روز پس از پایان مهلت ثبت‌نام به صلاحیت داوطلبان رسیدگی و نظر خود را صورتجلسه و یک نسخه از آن‌ را به وزارت کشور ارسال می‌کند. نتیجه بررسی صلاحیت داوطلبان توسط شورای نگهبان به وزارت کشور اعلام می‌شود و از سوی وزارت کشور به اطلاع عموم می‌رسد.

 

** سفر غیرمنتظره هیأت عراقی به تهران به دستور الکاظمی

 

یک منبع آگاه عراقی خبر داد یک هیأت عراقی از طرف «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر این کشور در سفری از پیش اعلام‌نشده وارد تهران شد. این منبع آگاه گفت «ابوجهاد الهاشمی» ریاست این هیأت را برعهده دارد و قرار است پیام الکاظمی را به مقامات ایرانی برساند. او درباره موضوع مذاکرات این هیأت با مقامات ایرانی توضیحی نداد.

 

* جوان۹۹/۱۰/۰۸

** FTAF موضوعی پیچیده است، نباید اسیر جوسازی‌ها شد

 

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار جمعی از نمایندگان فراکسیون «گام دوم» مجلس شورای اسلامی درباره ضرورت تضمین اجرای سیاست‌های کلی نظام و آنچه در مجمع تشخیص بررسی، تصویب و ابلاغ می‌شود اظهار کرد: اجرای سیاست‌های کلی نظام در برخی موارد مغفول مانده و همین غفلت‌ها موجب اختلال در روند امور و بروز مشکلات شده است. آیت‌الله آملی لاریجانی با اشاره به در دستور کار قرار گرفتن مجدد لوایح FATF در مجمع تشخیص پس از ارجاع مقام معظم رهبری گفت: همان‌طور که در جلسه اخیر مجمع مطرح کردم، همگان باید فارغ از هرگونه جو‌سازی و فضاسازی‌های مخرب و البته بی‌تأثیر بر اراده اعضای مجمع، اجازه دهند که مجمع در این زمینه بررسی‌های خود را انجام دهد. متأسفانه عده‌ای با جو‌سازی در تلاشند توجه افکار عمومی را با موضوعاتی مانند تأمین دارو و واکسن کرونا و امثال آن به سمت و سوی دیگری معطوف سازند، درحالی که موضوع FATF بسیار پیچیده است.

 

** درایت رهبری و مجاهدت مردم ده‌ها فتنه را خنثی کرده است

 

علی باقری کنی، معاون امور بین‌الملل رئیس قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی در جمع مدیران و معاونان ستادی و استانی سازمان پزشکی قانونی با اشاره به وقایع و فتنه‌های رخ داده در طول پیروزی انقلاب اسلامی در کشورمان، اظهار کرد: در طول بیش از چهار دهه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ده‌ها فتنه در کشور سر برآورده که با درایت و هوشمندی و شجاعت رهبری و نیز هوشیاری و اخلاص و مجاهدت توده‌های مردم یا قبل از وقوع خنثی شده و یا در دستیابی به اهداف خود ناکام مانده است.

 

* آفتاب یزد۹۹/۱۰/۰۸

** بحث و بررسی درباره FATF در کمیته سیاسی کمیسیون اصل نود

 

رئیس کمیته سیاسی، نظامی و امنیتی کمیسیون اصل ۹۰ با اشاره به برگزاری جلسه این کمیته برای بحث و بررسی درباره FATF و لوایح پالرمو و CFT گفت: پیشنهاد تاسیس مرکز پایش و خنثی‌سازی تحریم‌ها در این جلسه مطرح شد که قرار شد در آینده بیشتر به آن پرداخته شود. علی خضریان گفت: در ابتدای جلسه گزارشی از سوی کارشناسان پیرامون موضوع FATF ارائه شد و همچنین گزارش رسمی کنگره و سایت وزارت خزانه داری آمریکا پیرامون تحریم‌هایی که در حال حاضر علیه ایران وجود دارد بررسی و ارزیابی شد.

 

* خراسان۹۹/۱۰/۰۸

** ترور حاج قاسم پروژه سه گانه بین اسرائیل، سعودی و آمریکا بود

 

دبیرکل حزب‌ا… لبنان در گفت‌وگو با شبکه المیادین گفت: ترور حاج قاسم یک پروژه مشترک سه گانه بین اسرائیل، سعودی و آمریکا بود. ترور فرماندهان حزب‌ا… نیز هدف مشترک اسرائیل و‌ آمریکاست البته الان می‌شود گفت، هدف مشترک اسرائیل، آمریکا و عربستان سعودی است. سید حسن نصرا.. افزود: طبق اطلاعاتی که طرف‌های شرقی و غربی به ما داده‌اند در اولین دیدار محمد بن سلمان و ترامپ یکی از پرونده‌هایی که بررسی شده و سعودی تلاش داشت اجرایش را به آمریکا بسپارد، ترور بنده بود. آمریکا هشدار می‌دهد این مسئله ممکن است موجب جنگ شود و سعودی می‌گوید اگر موجب جنگ شد تمام هزینه‌های جنگ را خواهد داد. ما چند سال است این اطلاعات را داریم و بر اساس آن‌ها عمل می‌کنیم.

 

* رسالت۹۹/۱۰/۰۸

** فقط نامزدهای تایید صلاحیت‌شده ریاست جمهوری برنامه بدهند

 

کولیوند معاون امور مجلس وزارت کشور در جریان بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری به نمایندگی از دولت ضمن موافقت با پیشنهاد حذف ماده ۵ این طرح که مربوط به الزام نامزدها به ارائه برنامه مکتوب حین ثبت‌نام بود اظهار داشت: در راستای احراز شرایط مقرر طبق اصل (۱۱۵) قانون اساسی و توانایی اجرا بر اساس اصل ۱۳۴ قانون اساسی رئیس‌جمهور باید برنامه ارائه دهد اما بهتر است جهت جلوگیری از انتشار برنامه‌های متعدد تنها نامزدهای تأیید صلاحیت شده برنامه‌های قابل‌ارائه خود را بعد از احراز صلاحیت منتشر کنند.

 

** از ۶ سال جنگ فقط شکست و خواری عاید دشمن شده است

 

وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن اعلام کرد باوجود گذشت۶سال از تجاوزات بی‌رحمانه علیه یمن، ائتلاف متجاوز عربی چیزی جز شکست نصیبش نشده است. محمد ناصر العاطفی تأکید کرد که ائتلاف متجاوز آمریکایی-سعودی در یمن شکست خورده و دماغش به خاک مالیده شد. وی افزود: کشورهای ائتلاف متجاوز و کسانی که از آن‌ها حمایت می‌کنند امروز به پایان خود نزدیک هستند و پشیمان خواهند شد.

 

* مردم سالاری۹۹/۱۰/۰۸

** سنگ سناتورهای جنگ‌طلب مقابل برجام

 

دو سناتور جمهوری‌خواه به ترامپ پیشنهاد داده‌اند که اقدامی اساسی برای بستن راه بازگشت بایدن به برجام انجام دهد. تد کروز و لیندسی گراهام از دونالد ترامپ خواسته‌اند برای جلوگیری از بازگشت ایالات متحده به این توافق هسته‌ای با ایران در دولت جو بایدن، برجام و توافق اقلیمی پاریس را به عنوان معاهده به سنا ارائه کند. در نامه تد کروز به دونالد ترامپ و مایک پومپئو، وزیر امور خارجه آمریکا تاکید شده است، ارائه این توافق‌ها به کنگره باعث خواهد شد که آنها نتوانند حمایت دو سوم اعضا سنا را کسب کنند و تصویب نخواهند شد و به این ترتیب جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب قادر نخواهد بود آمریکا را دوباره وارد این دو توافق کند.

 

** تنظیم نقشه راه همکاری مشترک ایران و عراق برای دوره پنج‌ساله

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: نقشه راه همکاری مشترک ایران و عراق برای دوره پنج‌ساله تنظیم شده است و امیدواریم با تشکیل کمیته، مسائل مشترک بین دو کشور نهایی شود. شریعتمداری در دیدار مجازی با «عادل الرکابی» وزیر کار و امور اجتماعی عراق اظهار کرد: با توجه به روابط خوب و دیرینه دو کشور، تلاش دشمنان برای ایجاد اختلاف همواره ناکام می‌ماند. وزیر تعاون افزود: با توسعه همکاری‌های دوجانبه بین دو دولت مقتدر ایران و عراق شاهد برقراری صلح و آرامش در منطقه باشیم.

 

* آرمان ملی۹۹/۱۰/۰۸

** شکایت نمایندگان از همتی

 

عضو هیات‌رئیسه مجلس از شکایت چند نماینده از رئیس کل بانک مرکزی خبر داد. حسینعلی حاجی دلیگانی گفت: جمعی از نمایندگان بر اساس ماده ۲۳۴ آیین‌نامه داخلی مجلس شکایتی را علیه رئیس کل بانک مرکزی مطرح کردند که کلیات آن در جلسه دیروز کمیسیون اقتصادی به تصویب رسید.

 

** تعریف جامعی از رجل سیاسی ارائه شود

 

دبیرکل حزب موتلفه دیدار رؤسای مجلس و دولت را کاری مثبت دانست و ابراز امیدواری کرد که تداوم آن و تفاهمات آنها موجب حل مشکلات مردم باشد. بادامچیان درباره قانون انتخابات و رسیدگی به آن در مجلس گفت: شأن مجلس و نمایندگان این است که قانون را جامع تهیه کنند تا مردم از آن کاملا پشتیبانی کنند. وی عنوان کرد: از آنجایی که تفسیر قانون اساسی به عهده شورای نگهبان است، در نامه‌ای از شورای نگهبان خواستیم تعریف جامع رجل سیاسی-مذهبی را عنایت کنند تا نامزدهای ریاست‌جمهوری و معرفی‌کنندگان آنها بر حسب تعریف قانون اساسی انجام وظیفه کنند.

 

* قدس۹۹/۱۰/۰۸

** ثابت می‌کنیم واکسن داخلی از نمونه‌های خارجی برتر است

 

وزیر بهداشت گفت: هفته گذشته هفته پرالتهابی برای جهان بود اما خوشبختانه ما در هفته‌ای که گذشت پس از چند ماه به آمار مرگ زیر ۱۲۰ نفر در روز رسیدیم هرچند مرگ یک نفر هم برای ما غم‌انگیز است. نمکی گفت: هرگز ردپایی از ویروس جهش‌یافته انگلیسی در کشور ندیدیم، اما ممکن است ویروس‌ها به‌سرعت در همه کشورها منتشر شوند و تنها راهکار رعایت فاصله گذاری اجتماعی است و باید مراقبت و نظارت کنیم. وزیر بهداشت درباره خرید واکسن خاطرنشان کرد: شرط ما خرید واکسن کاراست، کار عظیم و حماسه در داخل کشور در حال انجام است، خوشبختانه مراحل تست انسانی درحال انجام است مردم به توانایی محققان باور داشته باشند. در آینده اثبات می‌کنیم واکسن داخلی بر واکسن‌های خارجی ارجحیت دارد.

 

* اعتماد۹۹/۱۰/۰۸

** واکنش دبیر شورای عالی امنیت ملی به اکران فیلم «بانوی بهشت»

 

دهم دی‌ماه و همزمان با ایام سوگواری «حضرت زهرا» فیلمی تحت عنوان «بانوی بهشت» به تهیه‌کنندگی «هیات خدام المهدی» منسوب به «شیخ یاسر الحبیب» و با نویسندگی او در «هالیوود» اکران خواهد شد که با انتقادات تند و تیز فعالان مذهبی مواجه شده است. آنان این فیلم را برخاسته از تفکر «تشیع انگلیسی» دانسته و «الحبیب» را متخصص توهین به مقدسان اهل سنت معرفی می‌کنند. علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی در همین راستا در صفحه شخصی خود در توییتر به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی با انتقاد از این فیلم نوشته است: «راز اعتلای اسلام ناب، وحدت و تقریب مذاهب است. سیاست‌های محور غربی، عبری، عربی ذیل راهبرد اختلاف‌افکنی، روزی با تاسیس داعش و ریختن خون ملت‌های مسلمان و روزی با ساخت بانوی بهشت دنبال می‌شود.»

 

* اطلاعات۹۹/۱۰/۰۸

** انضباط در نظام بودجه ریزی باید در اولویت باشد

 

رئیس مجلس اعلام کرد: معتقدیم لایحه بودجه ۱۴۰۰ نیاز به اصلاحات اساسی دارد چرا که کسری تراز عملیاتی لایحه بودجه نسبت به بودجه سال قبل ۱۱۷ درصد رشد داشته است و هزینه‌ها ۴۷ درصد افزایش پیدا کرده، در حالی که درآمدها حدود ۱۰ درصد افزایش یافته است، بنابراین انضباط در نظام بودجه ریزی را باید در اولویت قرار دهیم.

قالیباف در نطق پیش از دستور خود با بیان اینکه این سند مهمترین موضوع تبادل نظر و گفتگو میان جامعه نخبگانی کشور، دولت و مجلس است، ادامه داد: جامعه هم باید آگاه باشد که این سند چه تأثیری در زندگی آنها می‌گذارد و چرا همه کارشناسان اذعان دارند که ریشه همه مشکلات اقتصادی کشور در کسری بودجه و شیوه تأمین و جبران این کسری بودجه است.

 

** ایرانی‌ها الگوی‌خوداتکایی هستند‌

 

وزیر تولیدات دفاعی پاکستان تحریم‌های ضدایرانی آمریکا را سرپیچی صریح از قوانین حقوق بشر دانست و اعلام کرد: مردم ایران الگوی مقاومت و خوداتکایی هستند.‌ «زبیده جلال خان» مقاومت ملت ایران در برابر تحریم‌ها را ستود و گفت: روند توسعه و پیشرفت جمهوری اسلامی ایران علیرغم تحریم‌ها ادامه دارد و بیانگر روحیه قوی و مقاومت این ملت است.

زبیده جلال خان اظهارداشت: تحریم‌های سخت و جنگ طولانی نتوانست پیشرفت ایرانی‌ها در همه زمینه‌ها را متوقف کند، آنها مقاوم هستند و به نمادی از خوداتکایی تبدیل شده‌اند. وی گفت: تحریم‌های ضدایرانی آمریکا در حقیقت سرپیچی از اصل حقوق بشر است.

 

* شهروند۹۹/۱۰/۰۸

** زمان‌بندی تهیه واکسن، دی‌ماه اعلام شد

 

وزیر کشور با تأکید بر تهیه واکسن ایرانی، گفت: تا تأمین واکسن ایرانی، اقدام به خرید واکسن خواهد شد و وزیر بهداشت، زمان‌بندی این مهم را تا پایان دی‌ماه اعلام کرده است. رحمانی‌فضلی اظهار کرد: «وزارت بهداشت دقیقا افراد را طبقه‌بندی کرده و نخستین گروه برای دریافت واکسن، یک‌میلیون و ۸۰۰هزار نفر افراد با سن بالا و کسانی که بیماری‌های پیش‌زمینه‌ای دارند،‌ هستند.» وی ادامه داد: «گروه دوم، کادر درمانی و گروه‌هایی هستند که در بیشترین تماس با مراجعه‌کنندگان قرار دارند.»

 

*اخبارخبرگزاری ها و سایت های اینترنتی

 

**فاطمیه باید به بهترین وجه برگزار گردد

 

سایت دفتر آیت‌الله العظمی وحید خراسانی/ آیت‌الله العظمی وحید خراسانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه درآستانه‌ی فاطمیه (شهادت حضرت صدیقه‌ی طاهره علیها السلام) با توجه به همه گیری بیماری کرونا در ایران و سراسر جهان؛ نظر مبارک حضرت عالی برای برپایی عزای فاطمیه چیست؟ و تکلیف ما در اقامه‌ی عزای حضرت زهرا سلام الله علیها چگونه است؟ تاکید کردند: فاطمیه نباید تعطیل شود و باید به بهترین وجه اقامه گردد ولیکن با رعایت جهات بهداشتی و آنچه متخصصین امر توصیه می‌کنند.

 

**حماسه نهم دی، حماسه‌ای فاطمی و ولایت مدارانه بود

 

حوزه/ آیت‌الله خاتمی طی سخنانی در ویژه‌برنامه شهادت حضرت زهرا(سلام‌الله علیها) و بزرگداشت دهه بصیرت که دیشب از سوی جامعه مدرسین در حرم حضرت معصومه(س) برگزار گردید، اظهار کرد: حماسه نهم دی حماسه‌ای کاملاً فاطمی و ولایت مدارانه بود و مردم دیدند بصیرت این است که به صحنه بیایند و بساط فتنه را جمع کنند. وی افزود: از جمله فتنه‌ها این تحرکات اخیر است که برخی با انتشار فیلم‌هایی از خود به صحنه آمده‌اند و سیمای عریان فتنه را نشان می‌دهند. عضو جامعه مدرسین گفت‌: بعضی از کلیپ‌ها ترجمه فتنه‌های گذشته است که باید بگوییم جریانی که حامی فتنه بود ادعا داشت ولایت را قبول دارد اما الآن سکوت کرده‌ و از ولایت حمایت نمی‌کند و ولایت ستیزی را محکوم نمی‌کند.وی افزود: الحمدلله ولایت در اوج محبوبیت است و لجن پراکنی‌ها نور خورشید را خاموش نخواهد کرد محور وحدت و عظمت و اقتدار این کشور مقام معظم رهبری است و دشمن نخواهد توانست ضربه‌ای وارد سازد.

 

**عدالت علمی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران است

 

حوزه/ آیت‌الله اعرافی در دیدار مدیران نهضت سوادآموزی استان قم خاطرنشان کرد: این مایه افتخار جمهوری اسلامی است که پیش از انقلاب ضریب سواد بانوان کمتر از یک سوم بود که با اعمال عدالت علمی، این مهم ارتقای وصف ناپذیری داشته است. وی، لزوم سرافرازی میهن اسلامی در تمام شاخص‌های پیشرفت را دیگر مولفه‌های اهمیت بخش عرصه سوادآموزی توصیف نمود و اذعان داشت: نظام اسلامی و کشور برای سرافرازی و الگو بودن، باید در تمام جهات و شاخص‌های پیشرفت و تعالی سرآمد باشد؛ یکی از شاخص‌ها میزان آگاهی، دانش و منش ملت و آشنایی ایشان با خواندن و نوشتن است.

 

**مراسم سوگواره شهادت حضرت زهرا(س) از سوی جامعه مدرسین برگزار شد

 

اختصاصی/ مراسم سوگواره شهادت حضرت زهرا(س) دیشب با حضور علما و شخصیت‌های برجسته حوزوی از سوی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد. جمعی از اعضای جامعه مدرسین و مجمع عمومی جامعه مدرسین و نیز نمایندگانی از سوی بیوت مراجع تقلید و شماری از نهادهای حوزوی در این مراسم حاضر شدند. حاضران در این جلسه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم آیت‌الله محمد یزدی، ایشان را الگوی استقامت در راه حق دانستند و از درگاه ایزد منان مسألت داشتند تا روح این فقیه بصیر را با اهل بیت(ع) محشور کند.

 

**در دستگاه قضا همه باید خود را مسؤول تحقق سند تحول بدانند

فارس/ رئیس قوه قضائیه در نشست فصلی شورای عالی قوه قضاییه با شورای قضایی استان‌ها گفت: در دستگاه قضا همه باید خود را مسؤول تحقق سند تحول بدانند و نقش‌آفرینی همه اجزا مهم است و هیچ بخشی نباید غایب باشد. آیت‌الله رئیسی همچنین با گرامیداشت سالروز حماسه نهم دی ماه، اظهار کرد: مقام معظم رهبری بار‌ها و بار‌ها بر بصیرت تاکید کردند و در آستانه ۹ دی ماه عرض می‌کنم که بصیرت برای انسان سالک و نیروی انقلابی ضروری است و باید همواره فضا را بشناسد و خوب تحلیل کند و فهم دقیق نسبت به شرایط داشته باشد.وی با بیان اینکه در فراز و فرود‌ها باید وضعیت و شرایط را شناخت، گفت: قضات بعنوان نخبگان و نقش آفرینان این کشور همواره باید فهم سیاسی و تحلیل درست نسبت به زمان ما داشته باشند و همه ما باید در مسیر بصیرت افزایی گام برداریم.

 

**دیدار مخفیانه محمود عباس با رئیس شین بت

 

فارس/ یک پایگاه خبری عبری زبان ادعا کرد که «نداو آرگامان» رئیس سازمان امنیت و اطلاعات داخلی رژیم صهیونیستی(شین بت) اخیرا با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی در کرانه باختری دیدار کرده است. این دیدار در منزل محمود عباس در رام الله برگزار شده و پیش از سرگیری هماهنگی‌های امنیتی میان تل آویو و تشکیلات خودگردان فلسطینی انجام شده است. محور رایزنی‌های دو طرف از سرگیری هماهنگی‌های امنیتی میان دو طرف و همچنین بازگرداندن درآمد حاصل از مالیاتها به تشکیلات خودگردان بوده است.

 

** حزب الله عراق: آمریکا دست به خودزنی زده است

 

تسنیم/ گردان‌های حزب‌الله عراق با رد هر گونه ارتباط با حملات موشکی اخیر صورت گرفته علیه سفارت آمریکا در بغداد درباره توطئه‌های شوم آمریکا هشدار داد. سخنگوی گردان‌های حزب‌الله عراق  اعلام کرد حملات موشکی اخیر انجام شده علیه سفارت آمریکا در بغداد توسط گروه‌های مقاومت انجام نشده و معتقد است تنها طرفی که از این حملات موشکی  سود می‌برد، آمریکایی‌ها هستند.

 

**درخواست سازمان ملل برای توقف جنگ یمن طی  سال ۲۰۲۱

 

ایسنا/ فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن، خواستار پایان کامل درگیری ها در یمن طی سال ۲۰۲۱ شد.مارتین گریفیث، میانجی سازمان ملل در یمن در بیانیه ای  گفت که سال ۲۰۲۰ با ادامه خونریزی ، آوارگی ، رکود اقتصادی و گسترش۱۹COVID- سال دشوار دیگری برای یمنی ها بود. وی اظهار داشت که به تلاش‌های خود برای دستیابی به توافقی که طرفین درگیر یمنی را ملزم به توقف درگیری ، پایان محاصره و از سرگیری فوری روند سیاسی می‌کند، ادامه خواهد داد. گریفیث تأکید کرد که “زمان آن رسیده که طرفین دیدار و درباره اختلافات خود گفتگو کنند و در مورد راهی واقع بینانه به توافق برسند.”

 

**تولید روزانه ۱۰۰ هزار بشکه نفت در مناطق تحت اشغال قسد

ایسنا/ خبرگزاری رووداو عراق اعلام کرد، استخراج نفت در میادینی که نیروهای قسد کنترل آن را برعهده دارند به ۱۰۰ هزار بشکه در روز می‌رسد که درآمد آن به صدها میلیون دلار می‌رسد. نیروهای آمریکایی و قسد کنترل برخی میادین نفتی در منطقه جزیره سوریه در استان‌های حسکه و دیرالزور را برعهده دارند. مقامات دمشق آمریکا را به قاچاق نفت سوریه و فروش آن در خارج که نقض آشکار قوانین بین المللی محسوب می‌شود، متهم می‌کنند. جیمز جفری، نماینده سابق رئیس جمهور آمریکا در ائتلاف ضدداعش مدعی شد: درآمدهای حاصل از فروش نفت سالانه به چند صد میلیون دلار می‌رسد که اغلب آن به نیروهای قسد و هیات‌های وابسته به کانتون کردها در شمال و شرق سوریه تحویل داده می‌شود.

 

**اعتراض پارلمان عراق به عملکرد دولت در پرونده ترور فرماندهان مقاومت

 

باشگاه خبرنگاران/ کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق اقدامات انجام شده از سوی دولت مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در پرونده ترور شهیدان سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس و برخورد با آمریکا را «غیرجدی» توصیف کرد.این کمیسیون اعلام کرد که دولت تنها به تشکیل کمیته‌های تحقیقی اکتفا کرده است. «بدر الزیادی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع، در این خصوص گفت: دولت اقدامات حقیقی علیه آمریکا انجام نداده است و تنها به تشکیل کمیته‌های تحقیقی اکتفا کرده است و این کمیته‌ها تاکنون هیچ اقدامی و تحقیقی انجام نداده‌اند. همچنین سالم طحیمر یکی از نمایندگان پارلمان عراق اعلام کرد که عامل تمام مشکلاتی که مردم این کشور با آن دست و پنجه نرم می‌کنند نظامیان آمریکایی هستند. وی در ادامه افزود: دولت بغداد باید تمام تلاش خود را در راستای بیرون راندن سریع این نظامیان به کار گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *