خبرروز ۱۳۹۹/۰۸/۲۹

آیت‌الله العظمی نوری همدانی:آزاد‌سازی قدس شریف مهم‌ترین مسأله دنیای اسلام است

 

پیام حضرت آیت الله یزدی به اجلاسیه «ذلت تسلیم و خیانت به آرمان‌های اسلامی»:نمایش و تحرّکات سرسپردگان استکبار امت اسلامی را از ادامه راه ناامید نمی‌کند

 

آیت‌الله اراکی: برخی با دم‌زدن از صلح، تسلیم در برابر دشمن را تئوریزه می‌کنند

 

آیت الله اعرافی:مساله فلسطین با سرنوشت همه جهان اسلام گره خورده است

 

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال:جوامع اسلامی در برابر پدیده شوم عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی هوشیار باشند

 

 

* جام جم۹۹/۸/۲۹

 

** آغاز تزریق گازUF6 در سانتریفیوژهای آی.آر.۲.ام

 

سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان‌های بین‌المللی آغاز تزریق گاز۶UF به یک زنجیره ۱۷۴ تایی سانتریفیوژهای IR-2m را تأیید کرد. کاظم غریب‌آبادی گفت: مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با انتشار گزارشی نیم صفحه‌ای در روز گذشته، اعلام کرد بازرسان آژانس در تاریخ ۱۴ نوامبر (۲۴ آبان)، آغاز تزریق گاز ۶UF به یک زنجیره ۱۷۴ تایی سانتریفیوژهای IR-2m در کارخانه غنی‌سازی سوخت در نطنز را راستی‌آزمایی کردند.

 

* همشهری ۹۹/۸/۲۹

 

** موشک خط قرمز است

 

سخنگوی وزارت خارجه درباره شرط و شروط گذاشتن برای برجام گفت: اگر قرار باشد کشوری با شرط و شروطی مواجه شود، این آمریکاست. آمریکا تمام جنبه‌های قوانین و هنجارهای بین‌المللی را نقض کرده است. علاوه بر این، ایران قرار نیست درباره چیزی که پیش‌تر بر سرش مذاکره شده، دوباره مذاکره کند. درباره برجام مذاکره و امضا شده است. بخش مربوط به برنامه موشکی ایران نیز در قطعنامه۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل مطرح شده و بنابراین، ایران قرار نیست بحث چیزی که پیش از این درباره‌اش مذاکره و نهایی شده است را دوباره باز کند. خطیب‌زاده افزود: موضوع دفاعی ایران غیرمشروط است و ما درباره آن مذاکره نخواهیم کرد؛ اینها خط قرمز هستند.

 

* کیهان ۹۹/۸/۲۹

 

** ایران شفاف‌سازی کند

 

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با توجه به برخی ادعاها مبنی بر وجود ذرات اورانیوم در مکانی در ایران که به آژانس اعلام نشده، گفت: «ایران همچنان باید کامل و به سرعت درباره فعالیت‌هایی که در مکان اعلام‌نشده به آژانس انجام می‌دهد، توضیح دهد تا نگرانی‌ها درباره صحت و کامل بودن توافقات پادمانی برطرف شود.» گروسی البته توضیح داد که براساس یافته‌های بازرسان آژانس، کارخانه غنی‌سازی سوخت در نطنز از وضعیت آزمایشی به آماده بهره‌برداری تبدیل شده، اما هنوز فعالیتی صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه این مسئله فراتر از تعهدات ایران در برجام است، خاطرنشان کرد که این تحول در برآیند فعالیت‌های هسته‌ای ایران چندان چشم‌گیر به شمار نمی‌رود.

 

** آمریکا وزیر اطلاعات و رئیس بنیاد مستضعفان را تحریم کرد

 

وزارت خزانه‌داری آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید در ارتباط با ایران خبر داد. طبق فهرستی که روی وب‌سایت خزانه‌داری آمریکا قرار گرفته اسامی ۹ فرد، از جمله سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات ایران، ۴۹ نهاد و یک کشتی به بهانه‌های مختلف در ارتباط با ایران در فهرست تحریمی موسوم به SDN قرار گرفته‌اند. وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای که برای توضیح درباره دلایل اعمال این تحریم‌ها منتشر کرده نوشت، شرکت‌های مرتبط با بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی را در فهرست تحریم‌ها قرار داده است. طبق اعلام خزانه‌داری آمریکا سید پرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان نیز از جمله کسانی است که تحریم شده است.

 

** روزهای بسیار خطرناکی در انتظار آمریکاست

 

بلاتکلیفی درباره نتیجه رسمی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا همچنان ادامه دارد. به همین خاطر، جامعه آمریکا به شدت دو قطبی و از هم گسیخته شده است و روزهای خطرناکی، به گفته مقامات سابق و فعلی آمریکا و حتی نظریه پردازان مطرح، در انتظار این کشور است.

«جان برنان» رئیس‌پیشین آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در همین ارتباط گفت: ۶۰ روز آینده به خاطر حضور ترامپ در کاخ سفید، روزهای بسیار خطرناکی است. «برنان» گفت: ترامپ همچنان قصد ربودن نتیجه انتخابات از بایدن را دارد، هر فردی که در مخالفت با وی باشد و هرگونه سخنی که بر وفق خواسته او نباشد، محکوم می‌کند. رئیس‌سابق سیا افزود: از نقطه نظر امنیت ملی، در ۶۰ روز آینده، روزهای بسیار بسیار خطرناکی خواهند بود، چراکه ترامپ اگر احساس ضدیت و دشمنی با فردی داشته باشد، با او برخورد می‌کند.

 

* شرق ۹۹/۸/۲۹

 

** اشتباهات گذشته در برجام را تکرار نکن

 

رئیس پیشین سازمان اطلاعات عربستان، در کنفرانس «شورای ملی روابط آمریکایی-عربی» به مسئله ایران پرداخت. ترکی الفیصل در بخشی از سخنان خود، به اظهارات جو بایدن مبنی بر بازگشت به برجام در صورت پایبندی ایران به آن پرداخت و گفت: با اینکه دوست داریم ایران به‌عنوان یک کشور صلح‌جو به جامعه بین‌المللی بازگردد، اما تجربه ۴۰ سال گذشته با نظام ایران تشویق‌کننده به این امر نیست. الفیصل خطاب به جو بایدن گفت: اشتباهات و کمبودهای توافق گذشته را تکرار نکن؛ هرگونه توافق غیرفراگیر، صلح پایدار و امنیت منطقه را به همراه نخواهد داشت. وی خاطرنشان کرد: توافق جدیدی با ایران باید امضا شود؛ توافقی که تمام مسائل و مشکلات با ایران را شامل شود.

 

* ایران ۹۹/۸/۲۹

 

** ایجاد یأس خیانت ملی است

 

حجت الاسلام والمسلمین روحانی رئیس جمهور در جلسه هیأت دولت:

ـ عده ای در داخل با ضربه زدن به دولت و نادیده گرفتن واقعیت ها، مجانی امریکا را تطهیر می کنند.

ـ تسویه حساب را برای ۱۴۰۰ بگذارید.

 ـ عده ای فقط دنبال این هستند که قهرمان رفع تحریم چه کسی باشد؛ قهرمان واقعی ملت ایران است.

ـ حدود یک سوم جامعه در ۴ ماه پیش رو، نفری ۱۰۰ هزار تومان کمک حمایتی و معیشتی می گیرند.

 ـ به حدود ۱۰ میلیون خانوار نیازمند، وام یک میلیون تومانی پرداخت می شود.

 

** از همه امکانات خود برای رفع تحریم و فشار استفاده می‌کنیم

 

رئیس دفتر رئیس جمهوری تأکید دارد که دولت ارتباطی با دولت جدید امریکا ندارد. اما در پاسخ به انتظار بدیهی و طبیعی افکار عمومی و مردم ایران که خواهان رفع تحریم‌ها هستند، درصورت بازگشت امریکا به میز مذاکره، وزارت خارجه آمادگی دارد با سناریوهای مختلف وارد بحث شود. واعظی اضافه کرد: این که تحریم‌ها برداشته شوند و در زندگی مردم گشایشی ایجاد شود، وظیفه ماست و ما باید برای رفع تحریم، گام‌هایی را برداریم بدون اینکه بر اصول کشور و نظام و نکاتی که مقام معظم رهبری فرمودند، خدشه‌ای در آن وارد نشود.

 

** اعلام وصول طرح تفکیک استان سیستان و بلوچستان به ۴ استان

 

سید محسن دهنوی عضو هیأت رئیسه مجلس، در جریان جلسه علنی دیروز طرح اصلاح موادی از قانون معادن کشور، طرح قانون نحوه اعمال نظارت مجلس شورای اسلامی بر مصوبات شوراهای عالی کشور، طرح الحاق دو تبصره به قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی مصوب ۱۳۷۹ و اصلاحات بعدی آن، طرح اصلاح قانون نظام صنفی کشور و طرح تفکیک استان سیستان و بلوچستان به ۴ استان را به‌صورت عادی اعلام وصول کرد.

 

* جمهوری اسلامی ۹۹/۸/۲۹

 

** از هر مسیری برای تحقق اهداف کشور تلاش خواهیم کرد

 

معاون سیاسی وزارت امور خارجه گفت: همکاران ما در وزارت امور خارجه وظایف و ماموریت‌های خود را انجام می‌دهند. علاوه بر این دغدغه‌های خود را نسبت به مردم و جامعه هم داریم و از هر مسیری که امکان داشته باشد، برای تحقق اهداف کشور تلاش خواهیم کرد. عراقچی افزود: حضور در میدان‌های سازندگی و هر جایی که کمک به مردم لازم باشد، همکارانم در وزارت امور خارجه مشارکت خواهند داشت.

 

** وزارت بهداشت واکسن کرونا را پیش خرید کرد

 

رئیس انستیتو پاستور گفت: ایران از سبد مشترک سازمان بهداشت جهانی که شامل ۱۸ شرکت بزرگ تولیدکننده واکسن کرونا است، پیش خرید انجام داده است. علیرضا بیگلری افزود: این تضمین می‌کند که هر شرکتی به واکسن کرونا دست یافت، ایران سهمی از آن واکسن خواهد داشت. این مقام مسئول اضافه کرد: بیش از ۲۰ گروه در کشور اقدام به ساخت واکسن کرونا کرده‌اند. به گفته او، تعداد زیادی از هموطنان داوطلب شده‌اند تا در مرحله تست انسانی، واکسن تایید شده ایرانی را تزریق کنند.

 

* وطن امروز ۹۹/۸/۲۹

 

** ایران از روند مذاکرات صلح به رهبری دولت افغانستان حمایت می‌کند

 

وزیر خارجه کشورمان در دیدار معاون سیاسی وزارت خارجه افغانستان ضمن ابراز تشکر از پیشرفت در مذاکرات سند جامع ۲ کشور، بیان کرد: ما خواهان امضای سندی جامع هستیم که منافع ۲ ملت را به بهترین وجه تامین کرده و باعث ارتقای سطح روابط ۲ کشور شود. ظریف در ادامه گفت: ایران از روند مذاکرات صلح به رهبری دولت افغانستان حمایت کرده و بر حفظ دستاوردهای ۱۹ سال گذشته در چارچوب قانون اساسی فعلی تاکید می‌کند. ظریف اضافه کرد: تنها راه تامین صلح و ثبات در افغانستان از دید ما حضور سایر گروه‌ها در داخل سیستم دولت افغانستان است و ما در این باره با کشور‌های همسایه و منطقه نیز به وضوح صحبت کرده‌ایم.

 

** درخواست نماینده رژیم صهیونیستی علیه حزب‌الله

 

«گیلعاد اردان» نماینده تل‌آویو در سازمان ملل خواستار اقدام شورای امنیت علیه جنبش مقاومت شد. اردان طی نامه‌ای رسمی به اعضای شورای امنیت سازمان ملل، از آنها خواست مانع تقویت نظامی حزب‌الله و تداوم فعالیت‌های آن در جنوب لبنان شوند. اردان در نامه خود با ابراز نگرانی از توانمندی‌های حزب‌الله و اینکه این جنبش ذیل قطعنامه ۱۷۰۱ خلع سلاح نشده، بدون ارائه هیچ‌گونه مدرک و سندی مدعی شد: آنها حتی از سپر انسانی برای حفاظت از زرادخانه ۱۳۰ هزار راکتی و زیرساخت‌های نظامی خود استفاده می‌کنند.

 

** اوباما علیه اینترنت

 

انتخابات امسال ریاست‌جمهوری آمریکا و آنچه ۲ کاندیدا در انتقاد از یکدیگر و وارد آوردن اتهامات به هم انجام دادند سبب شد سیاست‌گذاران آمریکایی نگاهی جدی‌تر به فضای رسانه‌ای این کشور داشته باشند. رئیس جمهور پیشین امریکا در انتقاد از فضای رسانه‌ای گفت: فکر می‌کنم اینترنت بزرگ‌ترین تهدید برای دموکراسی ما است. اوباما گفت: بیشتر نگرانی من بویژه درباره اینترنت است که معتقدم از بین رفتنی نیست. اوباما در ادامه گفت: اگر توانایی تشخیص چیزهای درست از غلط وجود نداشته باشد، آن زمان دموکراسی عمل نخواهد کرد و بحران معرفتی ایجاد خواهد شد.

 

* جوان ۹۹/۸/۲۹

 

** انتشار اسناد حمایت عربستان از گروهک‌های تروریستی

 

وزارت اطلاعات اسنادی مکتوب از گروهک تروریستی «حرکه‌النضال» منتشر کرده و گفته که این اسناد، مکاتبات این گروهک با سرویس اطلاعاتی عربستان سعودی ا‌ست. در این برگه‌ها که به زبان عربی و ترجمه آن هم توسط وزارت اطلاعات منتشر شده است، لیستی از اقداماتی که این گروهک باید انجام دهد یا انجام داده است و نیز برآورد بودجه آن‌ها آمده است. از جمله در این اسناد آمده: «تأکید بر فعالیت رسانه‌ای برای آماده‌سازی مردم احواز! (اهواز) برای انقلاب، ارائه آموزش‌های نظامی و سیاسی به احوازی‌ها در خارج از کشور، ضرورت پی بردن به چگونگی عملکرد قوای نظامی ایران، بررسی جغرافیایی ساحل خلیج عربی! (خلیج‌فارس) برای راه‌اندازی مرکز دریایی، هدف قرار دادن منابع اقتصادی و مردمی در داخل به نحوی که بر امنیت اثرگذار باشد، به خدمت گرفتن تکنولوژی پیشرفته و به روز در انجام عملیات‌های نظامی علیه ایران با ارائه آموزش به جوانان احوازی، حمایت از خانواده‌های کشته‌شدگان و مبارزان و زندانیان، ارائه راهکار جغرافیایی برای برقراری ارتباط با قومیت‌های غیرفارس که خواستار انقلاب می‌باشند و…» همچنین جدول تاریخ، تعداد و بودجه تجمعات این گروهک در کشور‌های اروپایی به چشم می‌خورد.

 

** برخورد سیاست‌زده با حقوق بشری هیچ گره‌ای از مشکلات باز نمی‌کند

 

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران به دبیر کل سازمان ملل نامه نوشت. علی باقری‌کنی در نامه‌ای خطاب به آنتونیو گوترش، ضمن انتقاد از عملکرد دوگانه حقوق بشری کشورهای اروپایی علیه ایران، اظهار کرد: برخورد سیاست‌زده، غیرمنصفانه، ناعادلانه، تبعیض‌آمیز و غیرحرفه‌ای دولت‌های غربی با مفاهیم و مسائل حقوق بشری، نه‌تنها هیچ گره‌ای را از مشکلات باز نمی‌کند، بلکه حقوق بشر را به ابزاری برای پیشبرد اهداف نامشروع قدرت‌های بزرگ تبدیل می‌کند. وی با اشاره به تلاش برخی از دولت‌های مدعی حقوق بشر غربی برای تصویب قطعنامه حقوق بشری در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل علیه کشورمان، تصریح کرد: قطعنامه‌ای که قرار است در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل مطرح شود، مبتنی بر واقعیت‌های حقوق بشری ایران نیست. بر اساس این گزارش، قرار است قطعنامه پیشنهادی حقوق بشری کانادا علیه جمهوری اسلامی ایران در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل به رای گذاشته شود.

 

* خراسان ۹۹/۸/۲۹

 

** گزارشی تکان دهنده از آزار جنسی زنان زندانی با مشارکت برادر بن‌سلمان

 

گزارشی تکان‌دهنده در آستانه نشست گروه ۲۰ به میزبانی ریاض از آزار جنسی زنان زندانی با حضور خاندان سعودی از جمله برادر ولیعهد عربستان پرده‌برداری کرده است. «بارونس هلنا کندی» وکیل اسکاتلندی حقوق بشر در گزارشی ۴۰ صفحه‌ای به گوشه‌ای از آزارهای جنسی بازپرس‌های سعودی علیه فعالان حقوق زنان که در زندان‌های عربستان بازداشت بوده‌اند اشاره کرد و خواستار تحریم نشست آتی سران اقتصادی جهان موسوم به گروه ۲۰ (G20) در ریاض شد. در بخشی از این گزارش آمده است که بازپرسان سعودی، فعالان حقوق زنان را در زندان‌های عربستان سعودی وادار به انجام رفتارهای غیراخلاقی و خارج از عرف می‌کردند و سپس آنها را از سقف آویزان کرده و به آنها شوک الکتریکی وارد می‌کردند. یکی از فعالان حقوق زنان گفته است که جلسات بازپرسی وی با نظارت «خالد بن سلمان» برادر کوچک‌تر «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان انجام می‌گرفت که در جلسات بازپرسی با افتخار به جایگاه قدرت خود می‌گفت: «می‌دانی من چه کسی هستم؟ من شاهزاده خالد بن سلمان، سفیر (عربستان) در امریکا هستم و هرکار که دوست داشته باشم می‌توانم با تو انجام دهم».

 

** رونمایی از نخستین شناسنامه ایرانی فرزندان اتباع خارجی

 

با رونمایی از اولین شناسنامه‌ صادرشده برای فرزندان حاصل از ازدواج مادران ایرانی با پدر خارجی، فرایند اجرای این مطالبه قدیمی رسمیت یافت. محمودی مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور در این‌باره گفت: تاکنون در این طرح، ۲۸ هزار نفر زیر ۱۸ سال و ۴۷ هزار نفر، بالای ۱۸ سال نام‌نویسی کرده‌اند و هم‌اکنون ۱۰ هزار پرونده تکمیل شده است.

 

* رسالت ۹۹/۸/۲۹

 

** رویکرد آمریکا در قبال ایران با تغییر رئیس‌جمهور عوض نمی‌شود

 

رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست مجمع عمومی فراکسیون انقلاب اسلامی اظهار داشت: دشمن اصلی ما آمریکاست، حال رهبر معظم انقلاب بارها فرموده اند که راه مبارزه با آمریکا تنها کار است و کار است و کار. از این رو باید برای پیشرفت و توسعه کشور کار کنیم. قالیباف با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و رویکرد رئیس جمهور منتخب این کشور در قبال ایران بیان کرد: مطمئن باشید که رویکرد آمریکا در قبال ایران با تغییر رئیس جمهور این کشور عوض نخواهد شد، از این رو برای تغییر رویکرد آمریکا باید نگاهمان در جهت تقویت داخل باشد، امروز این ظرفیت در کشور وجود دارد و قطعا بدون تولید قدرت و پیشرفت در حوزه اقتصادی به عنوان اولویت اول، این تغییر امکان‌پذیر نیست.

 

** خائنان به قدس شریف و فلسطین، آینده‌ای ندارند

 

حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل با اشاره به حضور وزیر خارجه بحرین در فلسطین اشغالی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «‏حضور وزیر خارجه آل خلیفه در سرزمین فلسطین اشغالی، تماشای ادامه سیرک بالکن کاخ سفید است.در این مسیر خطا، آل خلیفه با خوک‌های صهیونیست هم‌سرنوشت می‌شود. بی‌تردید خائنان به قدس شریف و فلسطین، آینده‌ای ندارند».

 

* مردم سالاری ۹۹/۸/۲۹

 

** بحث درباره ایران در نشست ابوظبی

 

یک روزنامه فرامنطقه‌ای به نقل از یک مقام اردنی نوشت که نشست سران امارات، بحرین و اردن در سایه افزایش تنش میان ایران و آمریکا و تلاش برای حل اختلافات با قطر برگزار خواهد شد. القدس العربی به نقل از یک مقام سیاسی بلندپایه اردنی نوشت: به نظر می‌رسد که پایتخت‌های کشورهای عربی حاشیه خلیج (فارس) به ویژه منامه و ابوظبی در برنامه‌ریزی برای مقابله با هرگونه گزینه نظامی مهم باشند زیرا آن‌ها نگران انتقام‌گیری ایران هستند.

 

* آرمان ملی ۹۹/۸/۲۹

 

** واکنش به احتمال حمله ترامپ به ایران

 

سـناتور آمریکایـی خبـر منتشرشـده در رسـانه‌های غربـی درخصوص درخواسـت ترامپ برای بررسـی یک حمله به تاسیسات هسـته‌ای ایران و مخالفت مشـاوران او با اقـدام نظامـی را رد کرد. مارکـو روبیـو در واکنش به گـزارش نیویورک تایمز و احتمال اقـدام نظامی آمریکا علیـه تاسیسـات هسـته ای ایـران در توئیتی نوشـت: بـا توجه به موضـوع مطرح شـده، تنهـا «مشـاوران نزدیـک» رئیس جمهـور می‌توانسـته‌اند این داسـتان را به رسـانه ارائـه دهند. افشـاکننده یا این مسـاله را از خودش درآورده یا نسـخه اغراق‌آمیـزی از آنچه اتفـاق افتـاده را مطرح کـرده تـا خـودش را بهتر جلـوه دهد.

 

* قدس ۹۹/۸/۲۹

 

** طرح تأمین کالاهای اساسی در شورای نگهبان تأیید شد

 

شورای نگهبان مصوبه مجلس شورای اسلامی برای الزام دولت به پرداخت یارانه کالاهای اساسی را تایید کرد. مصوبه قبلی مجلس در این باره با ۲ ایراد شورای نگهبان مواجه شده بود؛ ایراد اول عدم روشن بودن مشمولان طرح و ایراد دوم مربوط به اصل ۷۵ قانون اساسی و عدم تأمین منابع مالی لازم و بار مالی آن برای دولت بود که نمایندگان مجلس در نشست علنی روز گذشته خود، هر ۲ ایراد را رفع کردند. بنا بر اصلاح این طرح، دولت باید پول لازم برای پرداخت این یارانه را از وصول اقساط سهام دولت‌ و فروش باقیمانده سهام دولت در پالایشگاه‌ها، شرکت‌های صنعتی و بانک‌ها و بیمه‌ها تامین کند. همچنین بنا بر اصلاح مجلس، دست‌کم ۶۰ میلیون‌ نفری که این یارانه را می‌گیرند، از این قرار است: «هر یک از افراد ۳ دهک اول درآمدی کشور از جمله افراد زیر پوشش کمیته امداد امام، بهزیستی، رزمندگان معسر و افراد با درآمد کمتر از حداقل حقوق و دستمزد» که ۱۲۰ هزار تومان می‌گیرند و نیز ۶۰ هزار تومان برای «هر یک از افراد دهک‌های دیگر جامعه» که «طرح معیشت خانوار» شامل حال‌شان شده است. این یارانه به ‌مدت ۶ ‌ماه، از اول مهر تا پایان اسفند امسال باید به حساب‌های یارانه سرپرستان خانوارها واریز شود.

 

* اعتماد ۹۹/۸/۲۹

 

** پناهگاه امنی برای بدخواهان ملت ایران وجود ندارد

 

دبیر شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد که هیچ پناهگاه امنی برای جنایتکاران و بدخواهان ملت ایران وجود ندارد. دریابان شمخانی، نماینده مقام معظم رهبری در توییتی با استفاده از هشتگ «انتقام سخت» نوشت: «پناهگاه امن و غیرقابل نفوذی برای جنایتکاران و بدخواهان ملت ایران وجود ندارد. دست توانمند مدافعان امنیت جمهوری اسلامی ایران گلوی هر متجاوز و جنایت‌پیشه‌ای را دیر یا زود خواهد فشرد. تاریخ دور و نزدیک شاهد صادقی بر این مدعاست».

 

* اطلاعات ۹۹/۸/۲۹

 

** حمله سایبری به شبکه گاز کشور تکذیب شد

 

سخنگوی وزارت نفت حمله سایبری به شبکه گاز و قطعی در بسیاری از نقاط کشور را تکذیب کرد. کسری نوری گفت: تمامی شبکه گاز کشور همچون گذشته به فعالیت عادی انتقال گاز ادامه می‌دهند. وی تاکید کرد: شبکه گاز مشکلی ندارد و هیچ وقفه‌ای در گازرسانی کشور ایجاد نشده است.

 

** قدردان حمایت‌های برادرانه ایران هستیم

 

«محمد ابراهیم طاهریان فرد» نماینده وزارت امور خارجه ایران که در کابل به‌سر می‌برد، با «محمد حنیف اتمر» سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار طاهریان فرد با اشاره به حمایت جمهوری اسلامی ایران از مذاکرات صلح و تلاش‌های این کشور برای ایجاد اجماع منطقه‌ای و جهانی در حمایت از این روند، حمایت کشورهای منطقه و جهان را از مذاکرات جاری صلح، مهم و اساسی خواند. سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان از حمایت‌های برادرانه جمهوری اسلامی ایران از دولت و مردم افغانستان در بخش‌های مختلف، به خصوص تلاش‌های تهران در حمایت از روند صلح قدردانی کرد.

 

* شهروند ۹۹/۸/۲۹

 

** در بهترین حالت واکسن ایرانی کرونا در مهرماه ۱۴۰۰ به دست مردم می‌رسد

 

به گفته دبیر کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا در صورت موفقیت در آزمایش‌های سه‌گانه انسانی، احتمالا در مهرماه سال ۱۴۰۰ کار تزریق گسترده آن آغاز می‌شود. مصطفی قانعی با بیان اینکه همه واکسن‌ها در مرحله پره کلینیکال یا قبل از بالینی قرار دارند، گفت: «هیچ واکسن ایرانی مجوز ورود به فاز انسانی را نگرفته است، اما با توجه به شرایط و پیشرفت‌های حاصل شده و به شرط آغاز فاز سوم انسانی در اردیبهشت ماه آتی، تا سه ماه درگیر این فاز هستیم». قانعی البته ابراز امیدواری کرد که حداقل ۴ واکسن بتوانند در اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ فاز ۳ انسانی را آغاز کنند.

 

*اخبارخبرگزاری ها و سایت های اینترنتی

 

**آزاد سازی قدس شریف مهم ترین مساله دنیای اسلام است

 

اختصاصی/  آیت الله العظمی نوری همدانی  در پیامی به همایش ذلت تسلیم و خیانت به آرمان های اسلامی که صبح امروز در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم  به صورت وبیناربرگزار شد، تصریح کرد:امروز یکی از موضوعات مهم در دنیا مسئله قدس شریف می باشد و شاید بتوان گفت مهمترین مسئله باشد.بر این اساس جبهه استکبار با تمام قوا وارد این موضوع شده است و این هوشیاری جهان اسلام خصوصأ علماء و نخبگان را برای مقابله با این تفکر خطرناک می طلبد. ایشان درادامه با ااشاره به نقش علما در روشنگری وهدایت جامعه افزودند: رسالت علماء و نخبگان همان است که در بعد هدایت بر عهده پیامبران بوده تا مردم  از ظلمت و جهالت به سعادت و رستگاری برسند و در مقابله با دشمن علاوه بر علم و دانش، جهاد را در کارنامه زندگی خود داده باشند

 

**نمایش و تحرّکات سرسپردگان استکبار امت اسلامی را از ادامه راه ناامید نمی‌کند

 

اختصاصی/حضرت آیت الله محمد یزدی به اجلاسیه «ذلت تسلیم و خیانت به آرمان‌های اسلامی» که صبح امروز در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، پیامی ارسال کرد.در متن این پیام که از سوی حجت‌الاسلام‌و المسلمین بهمنی مسؤول دفتر جامعه مدرسین در این اجلاسیه قرائت شد رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بر لزوم هوشیاری جوامع اسلامی در قبال نقشه های شوم مستکبران جهانی و نیز مرتجعان منطقه ای تاکید کرد.رئیس شورای عالی جامعه مدرسین دراین پیام  با اشاره به اینکه هیچ‌گاه تجاهر به رابطه با رژیم صهیونیستی و پشت کردن به اسلام و امت اسلامی از سوی حاکمان فاسق و دست ‌نشانده استکبار دور از انتظار نبوده است. تاکید کردند: حساب مردم و امت اسلامی از حاکمان ظالم جداست.ایشان درادامه افزودند:آزادگان جهان به‌ویژه مؤمنان انقلابی هرگز رژیم اشغالگر صهیونیستی را به رسمیت نمی‌شناسند. به فضل الهی، نمایش‌ها و تحرّکات مشتی وابسته و سرسپرده استکبار، امت اسلامی را از ادامه راه ناامید نمی‌کند؛ بلکه حقانیت و روشنی راه را واضح‌تر و مؤمنان را به پیروزی جبهه حق امیدوارتر می‌کند.

 

**برخی با دم زدن از صلح، تسلیم در برابر دشمن را تئوریزه می کنند

 

اختصاصی/ آیت الله اراکی صبح امروز در همایش بین المللی «ذلت تسلیم و خیانت به آرمان های اسلامی» با بیان اینکه هویت هر ملت بستگی به میزان قوه اراده اش در پیگیری مصالح و اهدافش دارد، گفت: امتی که چنین اراده ای نداشته باشد، نه تنها به مقاصد خویش دست نمی یابد، بلکه به تدریج نابود می شود.عضو جامعه مدرسین ادامه داد: این اراده مستحکم و پایدار که هویت و حیات هر امت به آن بستگی دارد، به وسیله عزت و شکست ناپذیری در برابر موانع دشمن و چالش ها تداوم پیدا می کند؛ امتی که دارای اراده قوی است، بدون شک مسیر سرافرازی را طی خواهد کرد و به عزت خواهد رسید. عضو شورای عالی حوزه های علمیه با انتقاد از آن دسته افرادی که مدام دم از سازش می زنند، تاکید کرد که برخی با دم زدن از صلح طلبی، تسلیم در برابر دشمن را تئوریزه می کنند.

 

**مسئله فلسطین با سرنوشت همه جهان اسلام گره خورده است

 

اختصاصی/ آیت الله اعرافی صبح امروز در پیامی تصویری به  همایش بین المللی «ذلت تسلیم و خیانت به آرمان های اسلامی» با اشاره به موضع علمای بزرگ جهان اسلام در برابر رژیم غاصب صهیونیستی، گفت: همه عالمان بزرگ اسلام هرگونه همکاری با رژیم غاصب صهیونیستی و به رسمیت شناختن آن را حرام دانستند.وی ادامه داد: در طول هفتاد سال گذشته خط ثابتی را در محکوم سازی تأسیس رژیم غاصب صهیونیستی از سوی عالمان دینی و حوزه های علمیه شاهد هستیم. مدیر حوزه های علمیه با بیان اینکه قصه فلسطین با سرنوشت همه جهان اسلام گره خورده است، گفت: ذلت های تسلیم به نقطه پایان خواهد رسید و حاکمان مرتجع عربی نتیجه کار خودشان را خواهند دید.

 

**جوامع اسلامی در برابر پدیده شوم عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی هوشیار باشند

 

اختصاصی/ حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال صبح امروز  در مراسم آغاز به کار  همایش بین المللی «ذلت تسلیم و خیانت به آرمان های اسلامی» که به همت مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، با ارائه گزارشی از روند برگزاری این همایش بر لزوم هوشیاری جوامع اسلامی در برابر پدیده عادی سازی روابط با رژیم غاصب صهیونیستی تأکید و بیان کرد: با عنایات خداوند در آینده ای نزدیک شاهد شکست راهبردهای آمریکا در حمایت از رژیم منحوس و غاصب صهیونیستی که در مسیر زیاده خواهی از جوامع اسلامی تشکیل شده است، خواهیم بود.رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به آیه شریفه «وَلا تَهِنوا وَلا تَحزَنوا وَأَنتُمُ الأَعلَونَ إِن کُنتُم مُؤمِنینَ»، تأکید کرد: اگر پایبند به مبانی اسلامی و اسلام ناب محمدی باشیم، دشمنان هیچ خسارت و ضربه ای را نمی توانند به دنیای اسلام وارد کنند.

 

**سناتورهای آمریکایی به‌دنبال توقف فروش تسلیحات پیشرفته به امارات

 

فارس/همزمان با کشمکش «دونالد ترامپ» و «جو بایدن» بر سر نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، چند نفر از سناتورهای این کشور به دنبال متوقف کردن قرارداد فروش تسلیحات پیشرفته به امارات عربی متحده هستند.«باب منندز» و «کریس مورفی» سناتورهای دموکرات و «رند پاول» سناتور جمهوری‌خواه، کسانی هستند که قصد دارند چهار قطعنامه جداگانه را در مجلس سنای آمریکا ارائه دهند و طرح ترامپ برای فروش تجهیزات نظامی پیشرفته به امارات را رد کنند.

 

**دبیر کل ناتو: مأموریت ما در افغانستان ادامه دارد

 

فارس/ دبیر کل ناتو گفت که باوجود کاهش شمار نیروهای آمریکا  در افغانستان مأموریت ائتلاف ناتو در آنجا ادامه خواهد داشت.«ینس استولنتبرگ» دبیر کل ناتو در توییتی گفت که این سازمان به ماموریت خوددر افغانستان ادامه می‌دهد. سخنان وی درست یک روز بعد از آن بیان شد که وزیر دفاع موقت آمریکا از کاهش شمار نظامیان این کشور در افغانستان و عراق به ۲۵۰۰ نفرتا ۱۵ ژانویه خبر داد.

 

**کانادا، ایران را «تهدید سایبری» اعلام کرد

 

فارس/ کانادا برنامه‌های سایبری کشورهای چین، روسیه، ایران و کره شمالی را اصلی‌ترین «تهدیدهای جرائم سایبری» توصیف کرد. «سازمان امنیت ارتباطات» که نهاد متولی شنود الکترونیک در آمریکا است اعلام کرد که برنامه‌های سایبری این چهار کشور بزرگترین تهدید راهبردی علیه کانادا محسوب می‌شوند.کانادا با هر چهار کشوری که در این گزارش از آنها نام برده شده روابط مخدوشی دارد. ایران چندی پیش حافظ منافع کانادا را احضار و مراتب اعتراض خود به رفتارهای ضدحقوق بشری دولت کانادا و ریاکاری آنها در ارتباط با رعایت حقوق شهروندی و کنسولی اتباع ایرانی مقیم این کشور را به وی ابلاغ کرد.

 

**مسئولینی که مصوبات ستاد تسهیل را اجرا نکنند به دستگاه قضا معرفی می‌شوند

 

فارس / بابک دین پرست در حاشیه یکصد و ‌یکمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید گفت: کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع تولید در استانها وظیفه رسیدگی و پیگیری به مشکلات واحدهای تولیدی را بر عهده دارند و اگر مشکلات واحدی در سطح استان‌ها مرتفع نشود، موضوع در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور با حضور نمایندگان دستگاه‌های ملی و استانی بررسی می‌شود. قائم مقام ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور با بیان اینکه مسئولینی که مصوبات ستاد تسهیل را اجراء نکنند به دستگاه‌ قضا معرفی می‌شوند، گفت: وضعیت واحدهای تحت تملک شبکه بانکی را تا حصول نتیجه نهایی با اهتمام جدی مورد پیگیری قرار خواهیم داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *