خبرروز ۱۳۹۹/۰۸/۰۸

  • آیت الله العظمی مکارم شیرازی:سیاستمداران غرب عقل سیاسی داشتند خود را با جهان اسلام درگیر نمی کردند.
  • رهبر معظم انقلاب در پیامی خطاب به جوانان فرانسه:ازرئیس‌جمهورتان بپرسید چرا تردید در هولوکاست جرم است اما اهانت به پیامبر آزاد است؟
  • رئیس جمهور:توهین به پیامبر اسلام توهین به همه انبیای الهی است.
  • آیت‌الله کعبی:روشنگری توسط جامعه مدرسین درباره عقاید شیعه و جلوگیری از انحراف ضروری و وظیفه شرعی است.
  • حجت الاسلام والمسلمین نظری شاهرودی:خسارت وارد کردن به دیگران مطلقاً حرام و موجب ضمان و مسئولیت است.

* جام جم۹۹/۸/۸

** کاخ سفید مدعی پایان کرونا شد

دفتر علم و فناوری کاخ سفید مدعی «پایان دادن به بیماری کووید-۱۹» شد و اعلام کرد که آن را به عنوان دستاورد برتر دوره اول ریاست‌جمهوری «دونالد ترامپ» به ثبت رسانده است. دولت ترامپ مدعی شده که اقدامات قاطعی را برای به کار گرفتن دانشمندان و متخصصان بهداشتی برای درک، درمان و شکست این بیماری اتخاذ کرده است. این در حالی است که آمار مبتلایان و تلفات ناشی از کرونا در آمریکا روز به روز در حال افزایش است.

* همشهری۹۹/۸/۸

** ۶۷ لایحه معطل مانده دولت در بهارستان

حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: ۶۷لایحه را تقدیم مجلس شورای اسلامی کردیم که عمده آنها مربوط به معیشت، اشتغال، تولید و از این دست است؛ البته در حوزه‌های دیگر سیاسی و اجتماعی هم لوایحی را تقدیم مجلس کردیم. وی عنوان کرد: ۳ مورد از لوایح اشاره شده، لوایح دوفوریتی است مانند لایحه ارتقای نظام سلامت اداری مالی که لایحه بسیار مهمی در جهت سلامت نظام اداری است. همچنین لایحه مدیریت تعارض منافع ازجمله لوایح دوفوریتی است که براساس مطالعات وسیع و تطبیقی روی آن کار شده است و تأسیس جدیدی در نظام حقوقی ایران است.

* کیهان۹۹/۸/۸

** از رئیس‌جمهورتان بپرسید چرا تردید در هولوکاست جرم است اما اهانت به پیامبر آزاد است؟

اظهارات امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در تأیید کاریکاتور توهین‌آمیز به پیامبر اسلامصلوات‌الله‌علیه‌وآله، باعث خشم مسلمانان در سرتاسر جهان شده است. به همین علت حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به جوانان فرانسوی پیامی کوتاه صادر کردند. متن این پیام که به زبان فرانسوی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، به شرح زیر است:

بسمه تعالی/ جوانان فرانسه! از رئیس‌جمهور خود بپرسید: چرا از اهانت به پیامبر خدا حمایت می‌کند و آن را آزادی بیان می‌شمارد؟ آیا معنی آزادی بیان این است: دشنام و اهانت، آن هم به چهره‌های درخشان و مقدس؟ آیا این کار احمقانه، توهین به شعور ملتی نیست که او را به ریاست خود انتخاب کرده است؟ سؤال بعدی این است که چرا تردید در هولوکاست جرم است؟ و اگر کسی چیزی در این‌باره نوشت باید به زندان برود، اما اهانت به پیامبر آزاد است؟

** عکس ماکرون و پرچم فرانسه در آتش خشم مردم و دانشجویان سوخت

جمعی از مردم و دانشجویان در اعتراض به اهانت سازمان یافته فرانسه به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص)، قرآن و ادیان الهی در مقابل سفارت فرانسه تجمع کردند. این تجمع به همت دفاتر بسیج دانشجویی در دانشگاه‌های تهران و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی رو‌به‌روی سفارت فرانسه‌ برگزار شد. «سلام بر محمد(ص)»، «ما همگی امت رسول‌الله هستیم»، «ابلیس پاریس ماکرون است» و «مرگ بر فرانسه» از شعارهایی بود که توسط تجمع‌کنندگان سر داده شد. تجمع‌کنندگان در بخشی از این تجمع با به آتش کشیدن پرچم فرانسه و تصویر رئیس‌جمهور این کشور انزجار خود را نسبت به رفتار خصمانه دولتمردان فرانسوی نشان دادند.

** قانونگذار آمریکایی خواستار ابطال ویزای دیپلمات‌های ایران در سازمان ملل شد

«لی زلدین»، نماینده جمهوری‌خواه ایالت نیویورک ادعای دخالت ایران در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را تکرار کرد و گفت ایالات متحده باید هم در عمل و هم در گفتار به آن واکنش «قدرتمندانه» نشان دهد. زلدین گفته ایالات متحده باید به روش‌هایی اعم از حملات سایبری تهاجمی، اعمال تحریم‌های جدید یا لغو روادید دیپلمات‌های ایران به این ادعاها پاسخ دهد. وی گفت اخراج هیئت دیپلماتیک ایران در سازمان ملل و یا ایرانی‌هایی که در نیویورک زندگی می‌کنند پیام روشنی به ایران خواهد فرستاد.

* شرق۹۹/۸/۸

** ایران آماده تسریع مذاکرات هواپیمای اوکراینی است

معاون حقوقی و امور بین‌الملل وزارت امور خارجه ضمن اعلام ‌آمادگی ایران برای تسریع در مذاکرات سانحه هواپیمای اوکراینی گفت: درباره مجازات خاطیان این پرونده ابهامی وجود ندارد و جدی هستیم. «محسن بهاروند» با اشاره به دور اخیر مذاکرات با هیئت اوکراینی اظهار کرد: ما سعی می‌کنیم هر اقدامی که در مورد سانحه هواپیمای اوکراین انجام می‌دهیم و بعد از هر دور از مذاکرات با طرف‌های خارجی، گزارشی به افکار عمومی بدهیم تا هم شفافیت در مذاکرات حفظ شود و هم افکار عمومی در جریان اقداماتی که انجام می‌شود، قرار بگیرد.

* ایران۹۹/۸/۸

** کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی امروز آغاز می‌شود

سی ‌و ‌چهارمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی به صورت مجازی و با حضور آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی و محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی امروز به صورت رسمی با شرکت ۱۶۷ شخصیت برجسته جهان اسلام آغاز به کار خواهد کرد. پیش ‌بینی می‌شود ۳۵۰ سخنران از مناطق مختلف جهان شامل آفریقا، غرب آسیا، شرق آسیا، امریکای جنوبی، شبه قاره هند و… در کنفرانس سخنرانی داشته باشند.

** ادعای فرود یک هواپیمای ایرانی در ونزوئلا

رویترز به نقل از «یک قانونگذار اپوزیسیون ونزوئلا» و «داده‌های پروازی» مدعی شد که یک هواپیمای ایرانی در ونزوئلا فرود آمد. خبرگزاری رویترز مدعی شد که این هواپیما متعلق به شرکت هواپیمایی «فارس ایر قشم» بوده و روز سه‌شنبه به وقت محلی ونزوئلا در این کشور فرود آمد. اتکا خبر به توئیت «خوزه مانوئل اولیوارس» از نمایندگان ونزوئلا است که گفته این هواپیما در فرودگاه «مایکوتیا» ایالت وایگاس ونزوئلا فرود آمده و در تونس و جمهوری «کیپ ورده» در آفریقا توقف داشته است.

* جمهوری اسلامی۹۹/۸/۸

** توهین به پیامبر اسلام، توهین به همه انبیای الهی است

رئیس جمهور پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) را معلم بشریت و رحمت برای همه جهانیان دانست و با تاکید بر اینکه بی‌احترامی به یک پیامبر نه تنها هنر نیست بلکه حرکتی ضد اخلاقی، تشویق به خشونت و تحریک احساسات میلیاردها مسلمان و غیر مسلمان است، از آنهایی که در این مسیر اشتباه کرده‌اند خواست هر چه زودتر اشتباه خود را جبران کرده و به مسیر عدالت، اخلاق و احترام به عقاید همه ادیان آسمانی برگردند. حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی در جلسه هیات دولت گفت: غربی‌ها بفهمند پیامبر عظیم‌الشان اسلام مورد عشق سراسر مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان است. توهین به پیامبر زیرپاگذاشتن اخلاق و توهین به همه مسلمانان، همه انبیاء الهی و ارزشهای انسانی است.

** سطح خوب همکاری‌ آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با ایران حفظ شده است

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره فعالیت‌های اخیر آژانس در ایران و همکاری میان ایران و آژانس گفت که بازرسان آژانس تایید کرده‌اند که ایران ساختن یک تاسیسات هسته‌ای زیرزمینی مخصوص سرهم کردن سانتریفیوژها را پس از انفجار در تاسیسات قبلی‌اش آغاز کرده است. گروسی همچنین گفت که ایران به ذخیره کردن مقدار بیشتری اورانیوم با غنای پایین ادامه می‌دهد اما به نظر می‌رسد مقدار کافی برای ساختن یک سلاح در اختیار ندارد. گروسی با اشاره به سفر اخیرش به تهران و انجام شدن توافقی در زمینه اجرای تعهدات پادمانی ایران، گفت: کاری که انجام دادیم راهکاری سازنده برای حل یک مشکل بود. می‌توانم بگویم که از آن موقع سطح خوب همکاری را حفظ کرده‌ایم از این نظر که بازرسان ما مرتب حضور دارند و از تاسیسات بازدید می‌کنند.

* وطن امروز۹۹/۸/۸

** تقدیر رئیس قوه‌ قضائیه از بشار اسد در ترویج مقاومت

آیت‌الله رئیسی که در پایان مأموریت عدنان محمود، سفیر جمهوری عربی سوریه در ایران میزبان وی بود، جایگاه سوریه در جبهه مقاومت را مثال‌زدنی خواند و از نقش مرحوم حافظ اسد و فرزندش بشار اسد در ترویج و حفظ روحیه مقاومت در مردم سوریه تقدیر کرد و گفت: تجربه تاریخی و تصویری که از سوریه در برابر دیدگان جهانیان و مردم منطقه قرار دارد، نشان داد سوریه در مقابل آمریکا و اسرائیل و تمام لشکریان آنها که مورد حمایت برخی کشورهای منطقه هم هستند بخوبی ایستاد و در این جنگ سرافراز بیرون آمد. رئیس قوه‌ قضائیه در عین حال متذکر شد جنگ اقتصادی نتوانسته ایران را از راهی که می‌رود بازدارد و نه موفق شده دولت و مردم سوریه را متوقف کند و توطئه‌های آنها فقط موجب بدنامی بیشتر آنان و نقطه قوت جریان مقاومت شده است.

** تبادل ۲ جاسوس بازداشتی با آمریکا کذب محض است

محمدجواد ظریف در واکنش به انتشار اخباری مبنی بر تبادل ۲ جاسوس بازداشتی با آمریکا، گفت: این خبر صد درصد دروغ است. وزیر امور خارجه تصریح کرد: ما پیشنهاد مبادله جامع زندانیان طرفین را دادیم. ما در کشورهای مختلف به دستور آمریکا زندانی داریم و در خود آمریکا هم زندانی داریم. بر همین اساس پیشنهاد کردیم تمام زندانیان ۲ طرف در همه جا مبادله شوند و روی این موضوع هم تاکید داریم اما موضوع معامله ۲ جاسوس بازداشتی با آمریکا کذب محض است. برخی رسانه‌ها در روزهای اخیر مدعی شده بودند ۲ جاسوس جنجالی در ایران بزودی با آمریکا تبادل خواهند شد.

** هدف از عادی‌سازی روابط با عرب‌ها ایجاد ائتلاف ضدایرانی است

رسانه‌های صهیونیستی در گزارش‌های مختلفی اذعان کردند هدف اصلی این رژیم از توافقات با کشورهای عربی در واقع ایجاد ائتلاف منطقه‌ای متشکل از این رژیم با امارات، بحرین، سودان، مصر، اردن و چه‌‌بسا عربستان برای مقابله با ایران است. در یک مورد از این گزارش‌ها یونی بن‌مناحم، کارشناس اسرائیلی امور کشورهای عربی می‌گوید: پشت پرده توافقات اسرائیل و کشورهای عربی توافق بالاتری وجود دارد، این ائتلاف ۳ هدف دارد؛ مقابله با خطرات ایران و جلوگیری از نفوذ این کشور در خاورمیانه، مقابله با محور اخوان‌المسلمین به رهبری قطر و ترکیه و ایجاد پل ارتباطی میان اسرائیل و فلسطین و تلاش برای حل اختلافات.

* جوان۹۹/۸/۸

** آمریکا با زبان زور وادار به تمکین می‌شود

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دیدار با اکرم الکعبی دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء با اشاره به اینکه آمریکا شر مطلق است، تأکید کرد: آمریکایی‌ها هیچ زبانی غیر از زور نمی‌فهمند و اگر ببینند که قدرت سیطره ندارند، تمکین می‌کنند. سردار فدوی ضمن بیان این مطلب که اگر خود را مصداق واقعی “حزب‌الله” توصیف شده در قرآن قرار دهیم، خداوند وعده نصرت و غلبه داده است، تصریح کرد: آمریکا در ۴۱ سال درگیری با جمهوری اسلامی ایران حتی یک پیروزی نداشته است.

** تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه ایران نقض فاحش حقوق بشر است

تعدادی از وکلای دادگستری با ارسال نامه‌ای خطاب به دبیرکل سازمان ملل در واکنش به تحریم‌های آمریکا علیه کشورمان، آورده‌اند: با توجه به شیوع گسترده ویروس کوید ۱۹ در سراسر جهان و از جمله ایران و نیاز مبرم به برخی اقلام دارویی و تجهیزات پزشکی و مواد اولیه تولید برخی اقلام بهداشتی در کشور، اقدام ایالات متحده در خصوص اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه ایران و ممانعت از مبادلات تجاری و دارویی، نقض فاحش حقوق بشر بوده و مانع برخورداری از حق سلامت برای میلیون‌ها ایرانی است. وکلای دادگستری ایران در نامه خود از دبیر کل سازمان ملل خواسته‌اند با پیگیری مسئولانه و ارجاع امر به مجمع عمومی سازمان ملل و شورای امنیت، موجبات آن را فراهم نمایند تا اعضای سازمان ملل متحد مطابق مفاد منشور، به وظایف مصرح خود در منشور ملل متحد عمل نمایند و تحریم‌های غیرقانونی ایالات متحده علیه ملت ایران پایان یابد.

* آفتاب یزد۹۹/۸/۸

** سران کشور‌های اسلامی در یک اقدام مشترک سفرای فرانسه را اخراج کنند

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در سفر اخیر خود به شهر قم با حضرات آیات مکارم شیرازی، نوری همدانی و علوی گرگانی دیدار و گفتگو کرد. محسن رضایی با قدردانی از دیدگاه‌های غیرتمندانه مراجع و ضمن محکوم کردن اقدامات دولت فرانسه گفت: بنده از جانب سربازان این نظام در مصاحبه‌ای تاکید کردم که اقدام رئیس جمهور فرانسه نوعی حماقت سیاسی است و باید از جهان اسلام برای این موضع عذرخواهی کند. دبیر مجمع همچنین خواستار فعال‌تر شدن دستگاه دیپلماسی کشور در این زمینه شد و گفت: از اقای روحانی می‌خواهم، در تماس تلفنی با سران کشور‌های اسلامی از آنها بخواهد که در یک اقدام مشترک سفرای فرانسه را از کشورشان اخراج کنند.

* خراسان۹۹/۸/۸

** مرکز تحقیق وتوسعه سانتریفیوژهای مدرن ایران به زیرزمین منتقل می‌شود

یک منبع آگاه گفت: بعد از خرابکاری صورت گرفته در مرکز مونتاژ سانتریفیوژ در نطنز تصمیم گرفته شد تا بخش‌های حساس و مهم روی زمین در این سایت به زیر زمین منتقل شود، تا امنیت بیشتری داشته باشد. وی در عین حال ضمن رد فضا سازی رسانه‌های آمریکایی درباره ساخت تاسیسات جدید در نطنز تصریح کرد: برنامه ویژه‌ای برای ساخت سالن یا تاسیسات هسته‌ای نداریم و در واقع در حال جابه جایی همان تاسیسات از سطح به زیر زمین هستیم. این منبع آگاه تاکید کرد: این اقدام تنها یک تغییر آرایش در مکان و چیدمان سانتریفیوژهای تحقیقاتی است و با اطلاع آژانس بین‌المللی انرژی اتمی انجام می‌شود.

* رسالت۹۹/۸/۸

** ایران از استقرار صلح و ثبات در افغانستان حمایت می‌کند

علی اکبر ولایتی، مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در دیدار با «عبدالغفور لیوال» سفیر افغانستان در ایران با اشاره به مشترکات فراوان دینی، فرهنگی، تاریخی و زبانی دو کشور ایران و افغانستان و ابراز نگرانی از ۴۰ سال درگیری و جنگ در این کشور، گفت: هر نوع جنگی بین مسلمانان خلاف است چرا که خون مسلمان حرمت دارد و جمهوری اسلامی ایران مخالف ادامه جنگ در افغانستان بوده و از استقرار صلح و ثبات حمایت و به آن کمک می‌کند. وی با حمایت از برقراری صلح و خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان به خطر حضور داعش در این کشور اشاره کرد و بر ضرورت مبارزه جدی با آن تاکید کرد.

** اظهارات توهین‌آمیز ماکرون، خشونت فرهنگی و سیاسی را ترویج می‌کند

علی کریمی فیروزجایی در جلسه علنی دیروز مجلس شورای اسلامی بیانیه نمایندگان اقلیت‌های دینی در مجلس در محکومیت اظهارات توهین‌آمیز رئیس جمهور فرانسه را قرائت کرد. در این بیانیه آمده است: «اظهارات غیرمسئولانه و توهین‌آمیز رئیس جمهور فرانسه به ساحت پیامبر دین اسلام از جمله رویکردهای مذموم است که عملاً به بهانه آزادی بیان، ولنگاری بیان و خشونت زبانی منتهی به خشونت فرهنگی و سیاسی را ترویج می‌کند، اگر افراطی‌گری محکوم است هتاکی زمینه‌ساز زنجیره خشونت و پایمال شدن حقوق محکوم‌تر است. ما نمایندگان جوامع، ادیان الهی در مجلس شورای اسلامی با احترام به تجربه مشترک و دیرین جوامع خود در ایران اسلامی با محکومیت چنین رفتارهایی از سردمداران چنین کشورهایی می‌خواهیم که چنانچه خواهان صلح و هم‌زیستی ادیان و فرهنگ‌ها هستند، به تجدیدنظر اساسی به رویکردها و باورهای غلط‌شان دست یازند».

* مردم سالاری۹۹/۸/۸

** کارنامه جمهوری اسلامی ایران در ایجاد امکانات زیربنایی برای روستاها درخشان است

معاون اول رئیس جمهور در دیدار اعضای مجمع نمایندگان استان هرمزگان، از استان هرمزگان به عنوان استانی راهبردی با کارکرد ملی یاد کرد و گفت: استان هرمزگان یکی از مراکز اصلی توسعه کشور است که تأثیرات آن در سطح ملی قابل مشاهده است. جهانگیری ادامه داد: البته کارنامه جمهوری اسلامی ایران در ایجاد زیرساخت‌ها و توسعه خدمات زیربنایی کشور بخصوص در روستاها کارنامه‌ای بی نظیر است و خدمات زیربنایی نظیر برق و گاز به اقصی نقاط کشور رسیده است.

* آرمان۹۹/۸/۸

** بهانه جدید پمپئو علیه ایران

وزیر امور خارجه آمریکا از فرصت روز جهانی آزادی مذاهب استفاده کرد و بار دیگر مخالفان آمریکا نظیر چین، ایران و کره شمالی را به نقض آزادی‌های مذهبی متهم کرد. پمپئو در بیانیه‌ای آورده است: «امروز سه سوءاستفاده‌کننده آشکار آزادی مذهبی در جهان ـ‌ جمهوری خلق چین، ایران و کره شمالی ‌ـ تدابیر اجباری خود با هدف خاموش کردن مردمشان را تشدید کرده‌اند.

** واکسن ایرانی کرونا در فاز انسانی

وزیر بهداشت گفت: با ورود واکسن کرونای ایرانی به مرحله انسانی، تا اوایل سال آینده خبر خوش ساخت واکسن را به مردم خواهیم داد. سعید نمکی افزود: این واکسن در سه مورد از حدود ۱۲ موردی که بر روی آنها کار می‌شد به نتیجه خوبی رسیده است. خوشبختانه از هفته‌های آینده نیز وارد فاز انسانی آن خواهیم شد.

* قدس۹۹/۸/۸

** ۵۰ نماینده خواستار فعال شدن وزارت خارجه در پی اهانت مکرون به پیامبر اسلام شدند

حسین حق‌وردی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: نسبت به منفعل بودن وزارت امورخارجه کشورمان در این موضوع انتقاد دارم؛ این در حالی است که ۵۰ نفر از نمایندگان مجلس در تذکری خواستار فعال شدن دستگاه دیپلماسی و همچنین احضار سفیر فرانسه و ابلاغ اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران به او شدند. وی در ادامه افزود: اگر مسئولان فرانسوی بخواهند چنین اقدامات اهانت‌آمیز را دنبال کنند حتما لازم است جمهوری اسلامی ایران در روابط خود با این کشور تجدید نظر کند و اگر فرانسوی‌ها در رفتارهای خود تجدید نظر نکند؛ قطعا مجلس شورای اسلامی تصمیم لازم را درباره تجدیدنظر در روابط با این کشور خواهد گرفت.

* اعتماد۹۹/۸/۸

** نمی‌گذارم ایران به بمب هسته‌ای دست یابد

«جو بایدن» نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا در یادداشتی در پایگاه اینترنتی آژانس «جوویش تلگرافیک» نوشت، هرگز تعهدش نسبت به رژیم صهیونیستی قطع نشده است. بایدن در این یادداشت نوشت: مسوولیت‌های ما فراتر از مرزهای‌مان گسترش دارد که یکی از آنها حفظ و تعمیق روابط گسست‌ناپذیر با اسراییل است. من همواره در دفاع از امنیت اسراییل محکم خواهم ایستاد و با تلاش برای از بین بردن مشروعیت اسراییل در سطح جهانی مقابله خواهم کرد. با متحدان اسراییل همکاری خواهیم داشت تا توان دفاعی اسراییل و دستیابی به امنیت پایدار و راه‌حل دو دولتی را تضمین کنیم. هرگز اجازه نخواهم داد ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند».

* اطلاعات۹۹/۸/۸

** به دستاوردهای شگرفی در زمینه‌های دفاعی و نظامی دست یافتیم

آیین اختتامیه هفتمین جشنواره تحقیقات، فناوری و نوآوری وزارت دفاع برگزار شد. امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع در این مراسم اظهار داشت: علم پایه پیشرفت همه جانبه‌ی یک کشور است و این موضوع برای یک ملت مهمترین ابزار آبرو، پیشرفت و اقتدار است. وی با بیان اینکه در وزارت دفاع همواره اجرای فرامین فرمانده معظم کل قوا در همه حوزه‌های دفاعی در اولویت برنامه‌های این سازمان قرار داشته است گفت: محققان، پژوهشگران و تمامی دست اندر کاران صنعت دفاعی، علم را به معنای کامل کلمه به عنوان یک جهاد دنبال کردند و توانستند به دستاوردهای شگرفی در زمینه‌های گوناگون دفاعی و نظامی دست پیدا کنند.

** آمریکا با ترور حاج قاسم مرتکب حماقتی بزرگ شد

«شیخ اکرم الکعبی» دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی «نجباء» عراق در نشستی مطبوعاتی به حادثه ترور شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس به همراه دیگر همرزمانشان اشاره کرد و گفت: آمریکا حماقت بزرگی به خرج داد و شهدای پیروزی را به صورت کاملاً آشکار و در داخل اراضی عراق هدف قرار داد. لازم است تأکید کنم که انتقام مقاومت به دنبال ریخته شدن خون شهدای مقاومت هنوز پایان نیافته است. تا زمان خروج آخرین نظامی آمریکایی از خاک عراق این انتقام متوقف نخواهد شد.

** روابط با اسرائیل را عادی‌ می‌کنیم

وزیر خارجه عربستان سعودی گفت: تحقق صلح و ثبات دائمی جز با توافق دائمی میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها رخ نخواهد داد، عادی‌سازی روابط اتفاق خواهد افتاد اما ایجاد کشور فلسطینی و ازسرگیری طرح صلح فلسطینی-اسرائیلی ضروری است. «فیصل بن فرحان» ادامه داد، تنش‌هایی که گاهی میان ریاض و واشنگتن رخ می‌دهد، تصادفی است و این روابط دوجانبه بر پایه روابط شخصی نیست بلکه اساس آن، منافع دوطرفه است.

* شهروند۹۹/۸/۸

** پایان‌دادن به اشغال اراضی جمهوری آذربایجان عنصراصلی طرح ایران

معاون وزیر امور خارجه پس از ورود به باکو، بخش‌هایی از طرح ابتکاری ایران برای پایان دادن به مناقشه میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان را اعلام کرد. عراقچی گفت: «چارچوب این طرح ابتکاری آماده شده است و در این سفر با مقامات جمهوری آذربایجان به مشورت گذاشته می‌شود و این طرح در چند مرحله می‌تواند اوضاع را به یک صلح پایدار برساند و به اختلافات موجود و البته به اشغال جمهوری آذربایجان پایان دهد.» فرستاده ویژه رئیس جمهوری اسلامی ایران به باکو موضوع پایان دادن به اشغال اراضی جمهوری آذربایجان را عنصری مهم در طرح ابتکاری ارائه شده ایران برشمرد و اضافه کرد: «حقوق اقلیت‌ها و حقوق بشر دوستانه هم پایه دیگر این طرح را تشکیل می‌دهند.» عراقچی گفت: «ترک مخاصمه و شروع گفت‌وگوها با کمک کشورهای تاثیرگذار، کمک‌کننده و تضمین‌کننده صلح از دیگر عناصر این طرح است.»

 

 

*اخبارخبرگزاری ها و سایت های اینترنتی

**سیاستمداران غرب عقل سیاسی داشتند خود را با جهان اسلام درگیر نمی‌کردند

رسا/ آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در پیامی با محکومیت شدید اهانت به ساحت پیامبر عظیم الشأن اسلام(ص) تاکید کردند: مسلمانان از این اهانت سخت خشمگین‌اند و موج نفرت و انزجار از این عمل سخیف همه جا را فرا گرفته است اگر سیاستمداران غربی عقل سیاسی داشتند خود را با جهان اسلام درگیر نمی‌کردند و به جای رفتار عاقلانه به ماجراجویی نمی‌پرداختند. ایشان افزودند: دشمنان اسلام هنگامی که نفوذ و رشد اسلام را در غرب به چشم دیدند در توطئه‌ای شیطانی صاحبان یک فکر تندرو و باطل یعنی وهابیت تکفیری را تقویت کردند تا جلوۀ رحمانی اسلام در اذهان مخدوش گردد و در پس آن اسلام هراسی و توهین را در بین مردم نشر دادند به امید آنکه نور پرفروغ آئین پیامبر رحمت را خاموش کنند. در پایان این پیام تصریح شده است. باید ثابت کنیم که پیامبر از روح و جان و عزیزترین عزیزانمان برایمان عزیزتر است و بر دولت‌های اسلامی لازم است با استفاده از ابزارهای سیاسی و اقتصادی با فشار بر دولت فرانسه جلوی تکرار این گونه جسارت‌ها را بگیرند.

 

**پیام تسلیت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پی در گذشت آیت‌الله حاج سید رضا فاضلیان(ره)

اختصاصی/ درپی درگذشت آیت‌الله حاج سیدرضا فاضلیان جامعه مدرسین حوزه علیمه قم در پیامی در گذشت این عالم ربانی را تسلیت گفت. در این پیام آمده است: ایشان ۳۴ سال در مقام امامت جمعه شهر ملایر مروج معارف اسلامی و آرمانهای انقلاب بودند و خدمات شایسته‌ای به نظام اسلامی ارائه کردند. این عالم فاضل در دفاع مقدس و دیگر میدان‌های عمل انقلابی نیز نقش بسزایی در بسیج مردم و ترویج روحیه ایثار و شهادت در جامعه داشتند و با سلوکی زاهدانه و مردمی، تکیه و پناهی برای مردم و مرشدی معنوی و امید آفرین بودند.

جامعه مدرسین ارتحال آن روحانی عالی قدر و یار صدیق امام و رهبری را به حوزه‌های علمیه، مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، مراجع عظام تقلید(دامت برکاتهم)، مردم شریف ملایر و همه ارادتمندان و شاگردان آن مرحوم، به ویژه خانواده محترم و بازماندگان ایشان تسلیت می‌گوید و برای آن مرحوم، غفران و رحمت الهی را از خداوند متعال مسالت می‌نماید.

 

**روشنگری توسط جامعه مدرسین در باره عقاید شیعه وجلوگیری از انحراف ضروری و وظیفه شرعی است

 رسا/ آیت‌الله کعبی به ارائه توضیحاتی درباره اطلاعیه جامعه مدرسین درباره سید کمال حیدری پرداخت و گفت: این اطلاعیه بعد از مطالعه و دقت در همه نوشته‌ها و اظهارات ایشان در جلسات متعدد جامعه مدرسین و نیز بررسی‌های لازم واتمام حجت با ایشان صادر گردیده است. عضو جامعه مدرسین در ادامه تصریح کرد: هدف از این اطلاعیه پایان دادن به فتنه گری و صیانت از عقاید شیعه و جلوگیری از اضلال و انحراف جامعه و اعلام موضع حق در باطل بودن سخنان خلاف اصول و موازین مسلم و مورد اتفاق است. ایشان به ناحق مدعی جایگاه علمی و حوزوی و برخوردار از تریبون رسمی درگذشته بود. بنابراین روشنگری توسط جامعه مدرسین درباره ایشان و امثال آن ضروری و وظیفه شرعی است.

 

**خسارت وارد کردن به دیگران مطلقاً حرام و موجب ضمان و مسئولیت است

 اختصاصی/ در پی سخنان اخیر مقام معظم رهبری در جلسه ستاد کرونا و نیز پاسخ ایشان به استفتائاتی درخصوص کرونا حجت‌الاسلام والمسلمین نظری شاهرودی توضیحاتی را درباره مبانی فقهی، حقوقی، اخلاقی و اجرایی مسئله، بیان کردند. ایشان ضمن تاکید بر این نکته که یکی از موضوعات فقهی در بحث ضمانات قهریه، حفظ و احترام به حیات خود و دیگران است، گفت: «هر فرد مسلمانی مکلف است که احکام ضمان قهری را رعایت نماید زیرا در فرض اضرار و ایجاد خسارت مادی و معنوی، شخص عامل خسارت ضامن و جبران خسارت و تامین رضایت شخص خسارت دیده الزامی است.» معاون جامعه و نظام جامعه مدرسین با اشاره به اینکه «دفع ضرر از خود عقلاً و شرعاً الزامی است. تاکید کرد: «خسارت وارد کردن به دیگران مطلقاً حرام و موجب ضمان و مسئولیت است. در صورتیکه فردی بداند یا احتمال عقلائی بدهد که با حضور خود در جلسه‌ای یا ملاقات با دیگران موجب اضرار به آنها می‌شود، واجب است که ملاقات با دیگران را ترک نماید.

 

**۹ میلیون نفر مبتلا به کرونا در آمریکا

فارس/ طبق جدیدترین آمار و ارقام دانشگاه «جانز هاپکینز» در ۲۴ ساعت گذشته با ابتلای دست‌کم ۷۶ هزار و ۷۵۳ مورد جدید، مجموع مبتلایان به کروناویروس در ایالات متحده آمریکا به هشت میلیون و ۸۵۵ هزار و ۴۳۳ نفر رسید. این آمار و ارقام همچنین نشان می‌دهد که در ۲۴ ساعت گذشته، دست‌کم ۹۶۲ نفر دیگر در آمریکا بر اثر ابتلا به «کووید-۱۹» جان خود را از دست دادند تا شمار کلی قربانیان این ویروس ناشناخته در این کشور به ۲۲۷ هزار و ۶۷۳ نفر برسد.

 

**نهادهای جاسوسی ائتلاف سعودی پشت پرده ترور وزیر دولت نجات ملی یمن

فارس/ وزارت کشور یمن با صدور بیانیه‌ای، جزئیات عاملان ترور وزیر ورزش و جوانان دولت نجات ملی این کشور را اعلام کرد. در این بیانیه آمده است: «دستگاه‌های امنیتی با اشراف اطلاعاتی توانستند عاملان جنایت ترور حسن زید را شناسایی کنند که سازمان‌های جاسوسی کشورهای متجاوز علیه یمن در این جنایت، دخیل بودند.» وی گفت که نهادهای جاسوسی ائتلاف متجاوز سعودی پشت پرده ترور وزیر یمنی بودند.

 

**عراق با اسرائیل عادی‌سازی نخواهد کرد

فارس/ نخست‌وزیر اسبق عراق و رئیس فعلی ائتلاف دوله القانون این کشور گفت که تحت هیچ بهانه‌ای نمی‌توان سازمان الحشد الشعبی را منحل کرد.نوری المالکی گفت که عراق نیازی به نظامیان آمریکایی ندارد و بعد از مصوبه پارلمان عراق مبنی بر درخواست خروج این نظامیان هیچ دلیل قانونی برای وجود آن‌ها در عراق وجود ندارد.

او ادامه داد: «عراق نمی‌تواند در جهت عادی‌سازی روابط با اسرائیل گام بردارد؛ چرا که به آرمان فلسطین و حقوق قانونی آن در رهایی از اشغالگری ظالمانه که دهه‌هاست بر سینه مردم فلسطین چنبره زده، سنگینی می‌کند، ایمان دارد».

 

**دولت ملزم به پرداخت یارانه کالای اساسی شد

فارس/ کلیات طرح اصلاح قانون بودجه ۱۳۹۹ کل کشور و الزام دولت به پرداخت یارانه تامین کالاهای اساسی در دستور کار مجلس قرار گرفت و نهایتا وکلای ملت با آن موافقت کردند. بر این اساس، دولت مکلف است به منظور تامین بخشی از نیازهای معیشتی خانوارهای کشور به ویژه خانوارهای کم برخوردار از ابتدای شش ماهه دوم سال ۱۳۹۹ بصورت ماهانه، نسبت به تامین و پرداخت یارانه اعتبار خرید اقدام نماید. این اعتبار صرفا برای تامین کالای اساسی و ضروری در نظر گرفته شده و وزارت صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی موظفند امکان تخفیف در خرید این کالاها را برای مشمولان فراهم کنند.

 

**هشدار حماس درباره محاصره غزه؛ مهلت اسرائیل تمام است

فارس/ عضو دفتر سیاسی جنبش حماس گفت که مدت آتش‌بس اخیر با رژیم صهیونیستی رو به پایان است و حماس بیش از این صبر نخواهد کرد.خلیل الحیه عضو دفتر سیاسی جنبش حماس تأکید کرد که رژیم صهیونیستی همچنان اصرار دارد که نوار غزه در محاصره باقی بماند. جنبش حماس، دیگر حاضر نیست، محاصره نوار غزه را تحمل کند.

وی تصریح کرد: مسئله فلسطین امروز توسط دولت آمریکا که جانبدار صهیونیست‌هاست، رو به نابودی است و فلسطین، قدس و مسجدالاقصی با خطر روبه‌رو هستند. این مسئول حماس ادامه داد: «ملت ما، در معرض تهدید قرار دارند. باید به نقشه راهی دست یافت که از نظر ملی، بر سر آن توافق صورت گیرد. سپس جزئیات آن را تدوین می‌کنیم».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *