خبرروز ۱۳۹۹/۰۸/۰۷

  • پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب در پی درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین فاضلیان.
  • آیت الله العظمی نوری همدانی در واکنش به اهانت به پیامبر اکرم(ص):مسلمانان جهان اهانت‌کنندگان را تحریم کنند.
  • اعلام نظر جامعه مدرسین در خصوص آقای سید کمال حیدری.
  • آیت‌الله شب‌زنده دار:سکوت در برابر اهانت‌ها دشمن را وقیح‌تر می‌کند.
  • آیت‌الله کعبی:امت اسلام قدرتمندانه با طرح‌های اسلام ستیزانه غرب مقابله کند.

* جام جم ۹۹/۸/۷

**حمایت رژیم صهیونیستی از مواضع ضد اسلامی مکرون

وزارت‌خارجه رژیم‌صهیونیستی در بیانیه‌ای که بیانگر تایید و توجیه این رژیم برای ادامه اهانت‌ها به پیامبر اکرم(ص) بود، اعلام کرد که در برابر فراخوان رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه مبنی بر تحریم کالاهای فرانسوی در کنار فرانسه خواهد ایستاد.

در این بیانیه، تاکید شده است که اظهارات مکرون مصداق آزادی بیان محسوب می‌شود و رئیس‌جمهور فرانسه بابت این اظهارات نباید مورد شماتت قرار گیرد.

* همشهری ۹۹/۸/۷

**حمایت قضایی از بازار سرمایه

در راستای اجرای ماده۳۲ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل۴۴ قانون اساسی، دستورالعمل ساماندهی رسیدگی به پرونده‌های بازار سرمایه ایران، در ۸ ماده و ۳ تبصره از سوی رئیس قوه قضاییه ابلاغ شد. در ماده یک این دستورالعمل آمده است: «به ‌منظور استفاده از رویکرد عدالت ترمیمی و صلح و سازش در رسیدگی به پرونده‌های بازار سرمایه، مرکز توسعه حل اختلاف با همکاری سازمان بورس و اوراق بهادار نسبت به اختصاص شعبه یا شعب شورای حل اختلاف و استفاده از ظرفیت‌های میانجیگری، اقدام نماید.» براساس ماده۵ بخشنامه مذکور، قضات شعب تخصصی دادگستری و شورای حل اختلاف رسیدگی‌کننده به پرونده‌های بازار سرمایه از میان افرادی انتخاب می‌شوند که علاوه بر دانش حقوقی متناسب، دارای تجربه و تخصص در امور اقتصادی و بازار سرمایه بوده و در پرونده‌های مورد رسیدگی ذی‌نفع نباشند.

* کیهان ۹۹/۸/۷

**پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب در پی درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین فاضلیان

حضرت آیت‌الله العظمی ‌خامنه‌ای در پیامی‌ درگذشت عالم بزرگوار حجت‌الاسلام والمسلمین فاضلیان را تسلیت گفتند.

بخشی از پیام رهبر معظم انقلاب به این شرح است: «این روحانی انقلابی و مردمی در همه‌ دوران‌های حساس انقلاب و دفاع مقدس، همچون پدری مهربان، جوان‌های مجاهد و فداکار را انگیزه و امید می‌بخشید و کانون‌های تحرک مردمی را گرم نگاه می‌داشت. در جایگاه امامت جمعه چه در همدان و چه در ملایر و نیز در جایگاه عالم دینی مقبول و محبوب مردم، همواره متصدی ارشاد و هدایت معنوی و سیاسی آنان بود. از خداوند برای آن مرحوم رحمت و رضوان و پاداش این زحمات را مسألت می‌نمایم».

**مراجع تقلید رحلت آیت‌الله فاضلیان را تسلیت گفتند

مراجع تقلید، آیات عظام صافی گلپایگانی، مکارم شیرازی و نوری همدانی با صدور پیام‌هایی جداگانه،‌ رحلت آیت‌الله حاج سیدرضا فاضلیان از علمای همدان را تسلیت گفتند.

آیت‌الله العظمی صافی‌گلپایگانی: این روحانی وارسته‌ سالیان طولانی در شهرستان ملایر به ترویج و نشر معارف نورانی اهل‌بیت(ع) پرداخت و با خدمات صادقانه به مردم بخصوص محرومان، توشه بزرگی برای آخرت خود برداشت. آن عالم متقی و پارسا توانست با اخلاق خوب خود و با فضایل برجسته انسانی که داشت مردم را به مکتب نورانی اهل‌بیت(ع) راهنمایی نماید.

آیت‌الله العظمی مکارم‌شیرازی: ایشان که سالیان متمادی در سمت امامت جمعه مشغول هدایت مردم و تعظیم شعائر اسلامی بود، علاقه وافری به خاندان ولایت داشت و خدمات شایانی در این زمینه انجام داد.

آیت‌الله العظمی نوری‌همدانی: آن مرحوم عمر با برکت خود را صرف ارشاد مردم و ترویج فرهنگ اهل‌بیت(علیهم‌السلام) نمود و وجودش مایه خیر و برکت برای آن منطقه محسوب می‌گردید و آثار فراوانی در این راه از خود به‌جای نهاد.

**اهانت‌کنندگان پشیمان می‌شوند

رئیس ‌مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن محکومیت هتاکی‌‌های بی‌منطق، غیرمعقول، سخیف و غیراخلاقی نشریه فرانسوی و همچنین حمایت‌‌های بی‌معنا و بی‌وجه ماکرون، بر همراهی مسلمانان جهان در مقابله با این اسلام‌ستیزی‌ها تاکید کرد.

آیت‌الله آملی لاریجانی اظهار داشت: جا دارد همه مسلمان‌‌ها در محکوم کردن این اعمال سخیف و هتاکانه متحد شوند و در مقام عمل اقداماتی بکنند که هتاکان را سر جای خودشان بنشانند. آقای ماکرون و اذنابش که دست به چنین اقدامات زشتی می‌زنند، مسلّم بدانند که عکس‌العمل جهان اسلام ساده نیست. وی افزود: ما مطمئن هستیم که آنها نهایتاً از این کارهای نابخردانه‌شان پشیمان خواهند شد.

* شرق ۹۹/۸/۷

**بازداشت ۲۸ کارمند دستگاه قضا

در پی خبر منتشره مبنی بر دستگیری ۱۹ نفر از وکلایی که با ادعای اخذ وکالت تضمینی به دنبال انحراف پرونده‌ها در مراجع قضائی و دریافت مبالغ کلان از اصحاب پرونده بودند، مرکز حفاظت اطلاعات قوه قضائیه اعلام کرد در راستای تکلیف مهم سالم‌سازی دستگاه قضائی تعداد ۲۸ نفر از کارکنان دستگاه قضائی به دلیل ارتباط گرفتن با اصحاب پرونده و کلاهبرداری از آنان بازداشت و تحویل محاکم قضائی گردیدند.

* ایران ۹۹/۸/۷

**طرح صلح ایران روی میز دولت‌های باکو و ایروان

معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به منظور رایزنی با مقامات جمهوری آذربایجان راهی باکو شد تا در ادامه سفر منطقه‌ای خود به مسکو، ایروان و آنکارا هم برود. سید عباس عراقچی راهی باکو و ایروان شده تا طرح تهران برای پایان جنگ را روی میز دولت‌های دو کشور بگذارد.

**بازدید فرمانده ارتش از مرزهای شمال غرب کشور

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی در بازدید و بررسی وضعیت آمادگی پدافند هوایی، با تأکید بر حفظ امنیت مردم بویژه مرزنشینان گفت: یگان‌های پدافند هوایی در منطقه شمال غرب تقویت شده و در صورت نیاز، اضافه هم خواهند شد، آرامش مردم برای ما دارای اهمیت ویژه است. سرلشکر موسوی تأکید کرد: احترام به تمامیت ارضی کشورها و حفظ مرزهای رسمی بین‌المللی از اصول شناخته شده ماست و تغییر در آنها را تحمل نخواهیم کرد و با آن مخالفت داشته و داریم.

وی در مورد حضور عناصر تکفیری گفت: تروریست‌های تکفیری‌، داعش و صهیونیست‌ها، عناصری مطرود در همه عالم هستند و حضور آنها در هر کجا باعث ایجاد تنفر و ناامنی است. نیروهای ما همان‌طور که بارها اثبات کرده‌اند با حضور این عناصر در نزدیکی مرزهای خود با شدت و بی‌اغماض برخورد خواهند کرد.

* جمهوری اسلامی ۹۹/۸/۷

**۲۴ ساعت فاجعه‌آمیز در ایران، تمام رکوردهای کرونا شکسته شد

بار دیگر کرونا در ایران تمام رکوردهای خود را جابه جا کرد و حدود ۷ هزار هموطن را مبتلا و جان ۳۴۶ نفر دیگر را گرفت. سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه مجموع بیماران کرونا در کشور به ۵۸۱ هزار و ۸۲۴ نفر رسید، گفت: متاسفانه طی روزهای دوشنبه تا سه شنبه، ۳۴۶ بیمار کرونا جان خود را از دست دادند.

سیما سادات لاری، گفت: طی این مدت ۶ هزار و ۹۶۸ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۱۳۵ نفر از آنها بستری شدند. بر این اساس مجموع بیماران به ۵۸۱ هزار و ۸۲۴ نفر رسید. وی افزود: مجموع جان باختگان این بیماری نیز به ۳۳ هزار و ۲۹۹ نفر رسید.

**رحمانی فضلی فرمانده قرارگاه عملیاتی و دکتر رئیسی سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا شدند

رئیس جمهور در احکامی جداگانه دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور را به عنوان «فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا» منصوب کرد و از وی خواست اقدامات قرارگاه را با توجه به وظایف و اولویت‌های هشتگانه، برنامه‌ریزی و اجرا نموده و نتایج آن را مستمرا گزارش کند.

همچنین رئیس‌جمهور با انتصاب دکتر علیرضا رئیسی به عنوان «سخنگوی ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا»، تاکید کرد که از این تاریخ، تنها مرجع موثّق و قابل استناد در مورد اعلام برنامه‌ها و مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا، سخنگوی ستاد خواهد بود.

* وطن امروز ۹۹/۸/۷

**آمریکایی‌ها غرب آسیا را ترک خواهند کرد

سردار احمد وحیدی، رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی، در اختتامیه همایش «افول آمریکا؛ روند گذشته و تحولات آینده» با بیان اینکه قدرت نظامی آمریکا هم مثل سایر حیطه‌های دیگرش در حال افول است، تصریح کرد: نفوذ آمریکا در غرب آسیا بشدت دچار ضعف شده و اگر عاقل باشند غرب آسیا را ترک خواهند کرد و باید ترک کنند و مطمئنا این کار را خواهند کرد.

**رئیس مجلس خبرگان اقدام توهین‌آمیز مکرون را محکوم کرد

رئیس مجلس خبرگان رهبری با صدور بیانیه‌ای اقدام نابخردانه امانوئل مکرون را محکوم کرد. در بخشی از بیانیه آیت‌الله جنتی آمده است: «چگونه است که مدعیان فرهنگ و تمدن غربی و حامیان لیبرال – دموکراسی که از حقوق بشر دم می‌زنند، در چنین حوادثی خود را به خواب خرگوشی‌ زده و از کنار حرمت‌شکنی و اهانت به پیامبری که «رحمه‌للعالمین» و «منادی اخلاق انسانی» است و نژاد و قوم و قبیله در نزدش اهمیتی ندارد و قریب ۲ میلیارد انسان در سرتاسر گیتی از ایشان پیروی می‌کنند و پیروان حقیقی ادیان آسمانی ایشان را مورد تکریم و احترام می‌دانند، براحتی می‌گذرند؟ به ‌راستی این مدعیان یاوه‌گو از کدام حقوق بشر دم می‌زنند؟ چگونه است که در آن کشور، رسانه‌های گروهی و دستگاه‌های تبلیغاتی برای اسلام‌ستیزی و اسلام‌هراسی، مجاز و بلکه با وقاحت تمام مورد حمایت هستند اما اگر فرد یا رسانه‌ای بخواهد از جنایات رژیم صهیونیستی سخنی بگوید یا انتقادی کند مورد شدیدترین برخورد‌ها قرار می‌گیرد؟ این چه نوع آزادی بیانی است که اینان مدعی‌اش هستند؟»

* جوان ۹۹/۸/۷

**مسلمانان جهان اهانت کنندگان را تحریم کنند

آیت‌الله العظمی نوری همدانی از مراجع تقلید با صدور بیانیه‌ای، اهانت به ساحت مقدس پیامبر اعظم(ص) و قرآن کریم را موجب تأسف و تأثر عمیق هر انسان آزاده و موحد دانست و افزود: عده‌ای انسان‌های بی‌خرد و کج اندیش بر این باورند که می‌توانند با اهانت به این مقدسات مسیر حق و بیداری انسان‌ها را به نفع خود تغییر دهند، اما غافل از آن هستند دیگر این نقشه‌های ترسیم‌شده در اندیشکده‌های صهیونیستی جواب نخواهد داد و حقیقت ‌آشکار خواهد شد.

استاد برجسته درس خارج حوزه تأکید کرد: مسلمانان در هر کجای جهان هستند با وحدت و همبستگی خود این جنایت را محکوم کنند و این اهانت کنندگان را مورد تحریم قرار دهند. اینجانب ضمن محکوم کردن این اهانت از مجامع بین‌المللی خصوصا کشورهای اسلامی می‌خواهم واکنش سریع نسبت به این موضوع داشته باشند.

**دلار‌های سیاسی بمب ساعتی علیه امریکا می‌شود

دکتر محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در سخنرانی افتتاحیه همایش بین‌المللی «افول امریکا» با بیان اینکه موضوع افول امریکا با ملت و نظام ما مربوط است، تأکید کرد: «اگر بخواهیم در برابر افول امریکا جهش پیدا کنیم باید در همه زمینه‌ها قوی شویم.»

او با بیان اینکه نظام‌های اقتصادی غربی در حال فروپاشی هستند، اضافه کرد: «دلار‌های با پشتوانه سیاسی مانند بمب ساعتی علیه امریکا عمل خواهد کرد.» دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، تصریح کرد: «اقتصاد آن‌ها نیز در یک رقابت نفس‌گیر با اقتصاد‌های نوظهور در حال عقب نشینی است. بدهی‌های زیاد و از همه مهم‌تر نداشتن هزینه نیرو‌های سرکوبگر خود در خارج امریکا بحران اقتصادی را بیش از گذشته کرده است.»

* آفتاب یزد ۹۹/۸/۷

**مراسم ۱۳ آبان به‌شکل محدود و نمادین برگزار می‌شود

قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در نشست خبری اعلان برنامه‌های بزرگداشت هفته وحدت و مراسم یوم الله ۱۳ آبان گفت: مراسم روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در ۱۳ آبان امسال به دلیل تقارن با ۱۷ ربیع الاول، سالروز ولادت نبی مکرم اسلام حضرت محمد۶ و امام جعفر صادق۷ و هفته وحدت و از سویی به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا در سراسر کشور و بلکه تمام نقاط جهان، شرایط خاصی دارد.

لطفی گفت: مراسم محدود استکبارستیزی با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌های اجتماعی، در روز سه شنبه سیزدهم آبان با شعار مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ وَالَّذِینَ مَعَهُ اَشِدَّاءُ عَلَی الْکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ آیه ۲۹ سوره فتح و حضور همه اقشار مردمی در تهران و استان‌ها برگزار می‌شود.

**نامزد مورد نظر ترامپ برای دیوان عالی آمریکا تایید شد

سنای تحت کنترل جمهوری‌خواهان آمریکایی، خانم «ایمی برت» را برای کرسی مادام‌العمر دیوان عالی آمریکا با ۵۲ رای موافق مقابل ۴۸ رای مخالف تایید کرد. او سومین نامزد دونالد ترامپ برای نشستن بر عالی‌ترین کرسی قضاوت در آمریکاست. ورود قاضی ایمی برت محافظه‌کار به دیوان عالی آمریکا دستاوردی برای دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در آستانه انتخابات به شمار می‌رود.

* خراسان ۹۹/۸/۷

**به خاطر این هوشمندی به آمریکایی‌ها تبریک می گویم

وزیر نفت در حاشیه نشست دیروزکمیسیون عمران مجلس در واکنش به تحریم وی توسط دولت آمریکا با لحنی طنزآلود گفت: دستگاه های اطلاعاتی آمریکا با تحریم من به موفقیت بزرگی دست پیدا کردند! معلوم است که در مدت ۷ سال خیلی زحمت کشیدند و بزرگ ترین سّر داخل نظام را کشف کردند و متوجه شدند که وزیر نفت با وزارت نفت ارتباط دارد!

وی افزود: واقعا به خاطر این هوشمندی باید به آمریکایی‌ها تبریک گفت. وزیر نفت ادامه داد: تحریم من توسط آمریکایی‌ها هیچ تأثیری ندارد، من سرمایه‌ای در بیرون از ایران ندارم و این اقدام آمریکایی‌ها تنها من و همکارانم را در پیمودن اهدافمان مصمم تر کرد.

* رسالت ۹۹/۸/۷

**توزیع ۳۰ هزار میلیارد تومان بین مردم تا پایان اسفند

حاجی‌بابایی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در برنامه تیتر امشب از لزوم توافق دولت و مجلس شورای اسلامی برای تأمین منابع کالا‌های اساسی، اجرای کامل همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری، لشکری، تأمین‌اجتماعی و تکمیل طرح‌های ناتمام خبر داد و افزود: در مذاکرات روز دوشنبه پرداخت ۳۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات سازمان تأمین اجتماعی برای کمک به این سازمان و همچنین اختصاص ۱۰ هزار میلیارد تومان برای تکمیل همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری و بازنشستگان غیر هیئت‌علمی دانشگاه‌هاست، که علاوه‌بر بند (و) به سقف تبصره ۲ افزوده شده است.

* مردم سالاری ۹۹/۸/۷

**ادعای سفارت آمریکا در سوریه علیه ایران و روسیه

صفحه سفارت آمریکا در سوریه در بیانیه ای به نقل از جیمز جفری، نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه بیانیه‌ای منتشر کرد که در آن اتهاماتی علیه ایران و روسیه مطرح شده است.

جفری در این بیانیه گفته است: ما از افزایش خطرناک تنش‌ها توسط نیروهای وابسته به حکومت (سوریه) و نقض آشکار معاهده آتش بس ۵ مارچ در ادلب بسیار نگران هستیم. حکومت اسد به همراه ایران و روسیه متحدان آن در جست و جوی مداوم یک پیروزی نظامی، ثبات مناطق اطراف را تهدید می‌کنند.

* آرمان ۹۹/۸/۷

**آغاز حج عمره در عربستان از ۱۱ آبان

عربستان از ابتدای ماه نوامبر به زائران داخلی و خارجی اجازه اجرای مراسم حج را با ظرفیت کامل می‌دهد. این به معنای ۲۰هزار زائر و ۶۰هزار نمازگزار در روز است. تنها زائران بین ۱۸ تا ۵۰ سال اجازه سفر به عربستان برای حج عمره را دارند و باید قبل از ورود به این کشور جواب تست کرونای آنها منفی باشد.

**جلسه ۲ وزیر برای کرونا

جلسه مشترک محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، و سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونین این دو وزارتخانه برای استفاده بیشتر از فناوری اطلاعات در مهار اپیدمی کووید ۱۹ در عمارت کلاه‌فرنگی برگزار شد. در این جلسه مصوب شد تا کمیته‌ فناوری اطلاعات ذیل ستاد ملی کرونا، فعالیت عملیاتی خود را آغاز کند.

* قدس ۹۹/۸/۷

**هرکس رئیس‌جمهور آمریکا شود برای بازگشت به برجام باید خسارت بدهد

سخنگوی دولت در پاسخ به این سوال که احتمال بازگشت آمریکا به برجام پس از برگزاری انتخابات در این کشور، اظهار داشت: سیاست ما درباره برجام روشن بوده و هست؛ با خروج ترامپ از برجام خارج نشدیم، درحالی که تصور می‌کردند که خارج می‌شویم اما بر اساس سیاست روشن خود خارج نشدیم و امروز آثار آن را مشاهده می‌کنیم. کاهش تعهدات ایران درقبال کاهش تعهدات طرف‌های مقابل بوده و اعلام کردیم که در صورت بازگشت طرفین جمهوری اسلامی ایران نیز به تعداد پیشین باز خواهد گشت.

ربیعی افزود: برای ما فرقی ندارد که چه کسی رئیس‌جمهور ایالات متحده در آمریکا شود و تفاوتی هم ندارد که چه کسی تصمیم به بازگشت به برجام می‌گیرد ما مطابق اصول‌مان عمل می‌کنیم و هر رئیس‌جمهوری در آمریکا این تصمیم را بگیرد ما از آن استقبال می‌کنیم در عین حال آمریکا باید پاسخگوی خسارت وارد شده به مردم ایران بواسطه خروج یک طرفه از برجام باشد.

* اعتماد ۹۹/۸/۷

**حضور تروریست‌های تکفیری را در مرزهای خود تحمل  نمی‌کنیم

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، در حاشیه جلسه‌اش با نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مورد ماموریت سید عباس عراقچی، طرح جمهوری اسلامی ایران برای حل دایمی بحران قره‌باغ را بر پایه تمامیت ارضی آذربایجان، حفظ مرزهای بین‌المللی، گفت‌وگوی دیپلماتیک و جلوگیری از حضور تروریست‌ها در منطقه توصیف کرد و گفت: «دیپلماسی فعال جمهوری اسلامی ایران بر اساس اصل حفظ تمامیت ارضی آذربایجان و حل مناقشه از طریق صلح‌آمیز و تغییرناپذیری مرز‌های بین‌المللی تهیه شده است. یک نگرانی دیگر هم در مورد حضور تروریست‌های تکفیری و گروه‌های تروریستی دیگر در منطقه وجود دارد که در این مورد هم جمهوری اسلامی ایران مواضعش را با شفافیت بیان و تاکید کرده که چنین حضوری را در مرز‌های خود تحمل نخواهد کرد.»

**واریز ۶۰۰ میلیون یورو برای هزینه‌های کرونا به خزانه

عبدالناصر همتی، رییس کل بانک مرکزی گفت: معادل ریالی ۶۰۰ میلیون یورو از یک میلیارد یورو اختصاص یافته بابت هزینه‌های مقابله با ویروس کرونا به درخواست سازمان برنامه و بودجه به خزانه واریز شده است. طبق اعلام بانک مرکزی، او افزود: به زودی معادل ۸ هزار میلیارد تومان دیگر نیز به حساب خزانه واریز می‌شود تا به وزارت بهداشت پرداخت شود.

* اطلاعات ۹۹/۸/۷

**راه‌اندازی خط تولید «انسولین» ایرانی تا سال آینده

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام ضمن بازدید از خط تولید داروی ضدکرونایی رمدسیویر، از ۲۶داروی جدید این مجموعه‌های وابسته به ستاد رونمایی کرد.

محمد مخبر در حاشیه این مراسم از تولید یک داروی کمیاب در کشور توسط ستاد خبر داد و افزود: باتوجه به تحریم‌های ظالمانه ، تا سال آینده خط تولید «انسولین» ایرانی را در مجموعه دارویی ستاد راه‌اندازی می‌کنیم.

**آمریکا همه امکانات خود را علیه ما بسیج کرد اما به جایی نرسید

معاون دبیر کل حزب‌الله لبنان گفت که آمریکا تمامی امکانات خود را علیه حزب‌الله بسیج کرده اما این اقدامات همه‌جانبه به جایی نمی‌رسد. شیخ «نعیم قاسم» گفت: پیروزی‌های حزب‌الله نتیجه ثبات و جهاد و مدد خداوند است و حزب‌الله موفق به مقاومت در برابر اسرائیلی شد که نقطه ثقل ظلم جهانی آمریکاست و به همین دلیل می‌بینیم که آمریکا تمامی امکانات، فشار، پول، رسانه و تحریم‌های خود را علیه حزب‌الله به کار گرفته اما آن را شکست نخواهد داد.

شیخ نعیم قاسم افزود: آمریکا می‌خواهد لبنان حیاط خلوتی برای مشروعیت بخشی به اشغالگران اسرائیلی باشد؛ مخالفت ما با سیاست‌های آمریکا، مخالف با تجاوز به کشورمان و رد وابستگی است.

* شهروند ۹۹/۸/۷

**استقبال دولت از همه پیشنهادات سایر قوا، فعالان و متخصصین اقتصادی

رییس جمهوری در یکصد و هفتاد و ششمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت با اشاره به حساسیت‌ها و پیچیدگی‌ها در زمینه مدیریت وضعیت اقتصادی، تاکید کرد: دولت، تامین معیشت مردم و جبران تورم را وظیفه خود می‌داند و از همه طرح‌ها و پیشنهادات سایر قوا، فعالان و متخصصین اقتصادی در حل معضلات مردم استقبال می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی در عین حال تاکید کرد: باید مراقبت کرد ارائه برخی طرح‌ها که منابع آن دیده نشده باشد، نمی‌تواند به رفع معضلات کمک کند و ممکن است باعث ایجاد مشکلات تورمی و یا دامن زدن به انتظارات غیرواقعی شود.

 

*اخبارخبرگزاری ها و سایت های اینترنتی

 **اعلام نظر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در خصوص آقای سید کمال حیدری

اختصاصی/ در پی موضع گیری‌ها وسخنان آقای سید کمال حیدری جامعه مدرسین در اطلاعیه‌ای تصریح کرد: جامعه مدرسین از چند سال پیش وی را زیر نظر دارد و در برابر تحلیل‌ها و مطالب نادرست و ناتمام وی طریق تصبّر و تحلّم را در پیش گرفته است. بررسی سوابق نام‌برده نشان می‌دهد وی انضباط و استقامت لازم را در تحصیل نداشته، فراگیری از استادان را به حد کفایت نرسانده است. از دیرزمانی که آرای باطل وی رخ نموده، عالمان و متدینانی ناصح با وی گفت‌وگو کرده و او را نسبت به بطلان آرا و دیدگاه‌های ناتمامش آگاه ساخته‌اند. وی به رغم پذیرش اکثر ملاحظات و تذکرات و تعهد نسبت به تصحیح اشتباهات و جبران خطاها؛ همواره خلاف عهد عمل کرده و روش خود را تصحیح نکرده است. مع‌الاسف چندیست او با برداشت‌های باطل خود، نسبت‌های ناروا به عالمان سلف(رضوان‌الله‌تعالی‌علیهم) را نیز افزوده و آن را به مراجع عظام موجود(دامت‌برکاتهم) نیز تعمیم می‌دهد؛ تا آن‌جا که برخی مراجع معظم(دامت‌برکاتهم) صریحا به تنزیه فتاوی خود از نسبت‌های ناروای وی پرداختند. لذا بر این اساس جامعه مدرسین آحاد جامعه اسلامی را از فتنه‌ی امثال وی برحذر می‌دارد که هرگز نباید سخنان نادرست ایشان را به پای دین و مذهب و روحانیت و عالمان دینی به حساب آورند زیرا راهی را که این شخص پیش گرفته سرانجامی جز انحراف و گمراهی نیست.

**سکوت در برابر اهانت‌ها، دشمن را وقیح‌تر می‌کند

رسا/ آیت‌الله شب زنده دار با محکوم کردن اهانت رییس جمهور فرانسه به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص)، این ماجرای دردناک را عامل جریحه دار شدن قلوب مسلمانان جهان دانست و گفت: این ماجرای دردناک باعث تأسف همه مسلمانان جهان شده است. عضو جامعه مدرسین با اشاره به اینکه سکوت در برابر اهانت‌ها، دشمن را وقیح‌تر می‌کند، بر تحریم کالاهای فرانسوی از سوی امت اسلامی تأکید کرد. وی رییس جمهور فرانسه را شخصیتی «کوته فکر» خواند و عنوان کرد: اگر نبوت پیامبر اکرم(ص) را هم در نظر نگیریم، آیا آزادی بیان اجازه می‌دهد شخصیت یک اندیشمند بزرگ مورد استهزاء و تمسخر قرار بگیرد؟ امروز جهان اسلام باید نسبت به این موضوع واکنش سریع نشان دهد و با تمام توان خط حمایت از رسول اکرم(ص) را دنبال کرده و جلوی اهانت‌ها را بگیرد.

**امت اسلام قدرتمندانه با طرح‌های اسلام ستیزانه غرب مقابله کند

رسا/ آیت‌الله کعبی با اشاره به اینکه بعد از انقلاب اسلامی نقش دین در حیات اجتماعی ظهور و بروز بیشتری پیدا کرد، ادامه داد: این موضوع در انقلاب اسلامی به جایی رسید که امروز دین در عرصه دیپلماسی حرف اول را می زند. عضو جامعه مدرسین در ادامه با اشاره به اینکه اهانت مکرون و اسلام ستیزان فرانسه به ساحت قدسی پیامبر اکرم(ص) فرصتی برای اتحاد مسلمانان جهان در حمایت از رسول اکرم(ص) فراهم کرده است، مطرح کرد: با توجه به ابزاری که در دست مسلمانان در غرب جهان وجود دارد، باید فرانسوی‌ها و غربی‌ها را به عقب نشینی وادار کنیم. وی با بیان اینکه امروز ما باید در حمایت از ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) کالاهای فرانسوی را تحریم کنیم، ابراز کرد: امروز نهضت تحریم کالاهای فرانسوی در برخی کشورهای منطقه آغاز شده است؛ همچنین دولت های اسلامی و دولت های عربی باید سفیر فرانسه را احضار کرده و نسبت به این موضوع هشدار دهند؛ وزارت خارجه ما نیز باید اقدام جدی در این زمینه داشته باشد و بداند تنها صدور یک بیانیه کافی نیست.

**رئیس مجلس شورای اسلامی به کرونا مبتلا شد

فارس/ دکتر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در توییتی مبتلا شدن خود به کرونا را اعلام کرد.

**تظاهرات اردنی‌ها مقابل سفارت فرانسه در امان

تسنیم/ مردم اردن با تجمع مقابل سفارت فرانسه در شهر امان، اظهارات امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه علیه اسلام و پیامبر اکرم(ص) را به شدت محکوم کردند. معترضان اردنی در واکنش به اظهارات ماکرون در حمایت از اقدام موهن نشریه‎های فرانسوی در اهانت به پیامبر اسلام(ص)، با سر دادن شعارهایی خواستار تحریم کالاهای فرانسه در کشورشان شدند. این اعتراضات در حضور نیروهای اردنی و با وجود تدابیر شدید امنیتی در اطراف سفارت فرانسه در امان برگزار شده است. همچنین در پی افزایش واکنش‌ها به اقدام نمایندگی منطقه کردستان عراق در پاریس که طی پیامی در توئیتر حمایت خود را از فرانسه اعلام کرده بود، این نمایندگی مجبور به حذف پست توئیتری خود شد.

**۹ یا ۱۰ کشور عربی دیگر آماده عادی‌سازی روابط با اسرائیل هستند

ایسنا/ رئیس جمهور آمریکا مدعی شد که حدود ۹ یا ۱۰ کشور عربی دیگر آماده عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند. دونالد ترامپ، در این باره گفت: “ما چیزهای زیادی در آینده خواهیم داشت و معتقدم همه را به دست خواهیم آورد. توافق‌های بسیار بیشتری بعد از انتخابات آمریکا اعلام می شود. ما اکنون کارهای زیادی را باید انجام دهیم.” وی اما  به جدول زمانی مشخصی برای این مساله اشاره نکرد. رژیم صهیونیستی اخیراً توافقنامه صلحی را با امارات متحده عربی و دو توافق نامه عادی سازی با بحرین و سودان امضا کرد.

**آمریکا: داعش جدید در راه است

ایسنا/ وزارت دفاع آمریکا از تشکیل گروه جدید داعش در قاره آفریقا خبر داد. وزارت دفاع آمریکا گفته است که جنگجویان سازمان تروریستی داعش با استفاده از روش‌های بی‌رحمانه، همانطور که در سوریه و عراق اتفاق افتاد، مناطق بیشتری را در قاره آفریقا تصرف می‌کنند. در گزارشی که توسط متخصصان مرکز مبارزه با تروریسم وست پوینت (آکادمی نظامی ایالات متحده) تهیه شده، آمده است، تعداد طرفداران داعش در آفریقا به طور مداوم در حال افزایش است و صحبت از پیروزی بر این سازمان تروریستی زود است. به گفته تحلیلگران، شورشی‌ها اخیراً حملات خود را افزایش داده‌اند و تعداد قربانیان آنها در حال افزایش است.

**گسترش تحریم کالا‌های فرانسوی در کشور‌های اسلامی

باشگاه خبرنگاران/ سی.ان.ان در گزارشی نوشت: در پی حمایت رئیس جمهور فرانسه از توهین به پیامبر اسلام(ص)، تحریم کالا‌های فرانسوی در کشور‌های اسلامی در حال گسترش است. پایگاه اینترنتی شبکه سی.ان.ان افزود: شمار کشور‌ها و مناطق اسلامی در جهان که خواستار تحریم کالا‌های فرانسوی هستند، در حال افزایش است. اردن، پاکستان، مصر و ایران از جمله کشور‌های اسلامی هستند که فرانسه را به دلیل انتشار کاریکاتور‌های موهن علیه پیامبر اسلام (ص) و پاسخ متحجرانه مکرون محکوم می‌کنند.

**تعویق دادگاه رسیدگی به بدهی انگلیس به ایران

مهر/ منابع انگلیسی از تعویق جلسه رسیدگی به پرونده شکایت وزارت دفاع ایران از یکی از شرکت‌های وزارت دفاع انگلیس در خصوص بدهی انگلیس به ایران خبر دادند. در همین راستا، «پاتریک وینتور»، خبرنگار روزنامه گاردین در صفحه توئیتر خود نوشت: جلسه دیوان عالی برای رسیدگی به شکایت وزارت دفاع ایران از شرکت IMS، به عنوان بازوی فروش وزارت دفاع انگلیس در پرونده بدهی چند میلیون دلاری که قرار بود ۳ نوامبر ۲۰۲۰ برگزار شود مجدداً به تعویق افتاد و تاریخ جدید این جلسه ۲۰ آوریل ۲۰۲۱ تعیین شده است.

**تحریم‌های ترامپ علیه ایران می‌تواند به برگ چانه‌زنی برای بایدن تبدیل شود

فارس/ خبرگزاری رویترز در مقاله‌ای با اشاره به تحریم اخیر آمریکا علیه چند شرکت و مقام نفتی ایران نوشت که ممکن است که تحریم‌های جدیدی که دولت ترامپ علیه ایران اعمال کرده با هدف ممانعت از یک توافق هسته‌ای جدید با ایران در صورت پیروزی «جو بایدن» در انتخابات باشد اما این موضوع می‌تواند نتیجه معکوس داشته باشد و باعث پر شدن دست بایدن در میز چانه‌زنی (مذاکره با ایران) شود. وزارت خزانه‌داری آمریکا روز دوشنبه تحریم‌های ضد تروریسمی جدیدی را علیه بازیگران کلیدی در بخش نفتی ایران اعمال کرد. این تحریم‌ها که تنها چند روز پیش از انتخابات سوم نوامبر (۱۳ آبان) علیه ایران اعمال می‌شود پس از تحریم‌های اخیر واشنگتن علیه ۱۸ بانک و نهاد مالی ایران بوده است. برخی کارشناسان معتقدند که تحریم‌های روز دوشنبه دولت ترامپ علیه ایران با هدف مشکل‌تر کردن اقدام بایدن برای لغو تحریم‌ها علیه تهران صورت گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *